Projekta ID
22-TA-2360Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
05.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā tarifu izmainās vairākās pašvaldībās centralizētās siltumapgādes tarifa prognozes, piedāvātais atbalsts centralizētajā siltumapgādē ir nepietiekams. Piemēram, ja tarifs ir 180 EUR/MWh, piešķirtais atbalsts ir 56 EUR /MWh apjomā, kas veido 31,1% no sākotnējās summas, taču atlikušais maksājums ir gandrīz divas reizes lielāks par noteiktu centralizētās siltumenerģijas tarifa mediānu. Šādā gadījumā izmaksas par siltumenerģiju šajā apkures sezonā iespējams būs vismaz divas reizes lielākas.
Piedāvātā redakcija
Centralizētās siltumapgādes pakalpojumu maksas samazinājumu mājsaimniecībai, ja mājsaimniecība siltumapgādes pakalpojumu saņem no siltumapgādes pakalpojumu sniedzēja, kas nav minēts šā panta otrajā un trešajā daļā, nosaka 75% apmērā no starpības starp attiecīgajā mēnesī piemērojamo siltumenerģijas cenas bez pievienotās vērtības nodokļa un siltumenerģijas tarifa mediānu 68,00 euro par vienu MWh
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Informatīvā ziņojumā “Par atbalsta pasākumiem energoresursu cenu un vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām” valsts līdzfinansējums pašvaldībām mājokļa pabalstam 50% apmērā no faktiskajiem izdevumiem ir norādīts kā neterminēts pasākums, savukārt Likumprojektā valsts atbalsts paredzēts līdz 2023. gada 30.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
Likumā atbilstoši Informatīvā ziņojumā “Par atbalsta pasākumiem energoresursu cenu un vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām” valsts līdzfinansējums pašvaldībām mājokļa pabalstam 5 ir jānorāda kā neterminēts pasākums,
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Grozījumi likumā ir pretrunā ar Informatīvais ziņojumu, kas nosaka,
“Par atbalsta pasākumiem energoresursu cenu un vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām” 32.lpp.
Ieviešot vēl lielākus koeficientus mājokļa pabalsta aprēķinā, nepieciešamie atbalsta pasākumi pašvaldībām:
“Par atbalsta pasākumiem energoresursu cenu un vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām” 32.lpp.
Ieviešot vēl lielākus koeficientus mājokļa pabalsta aprēķinā, nepieciešamie atbalsta pasākumi pašvaldībām:
Piedāvātā redakcija
Izteikt likumprojekta 13. panta (3) daļu sekojošā redakcijā "Lai daļēji kompensētu izdevumus mājokļa pabalstam, valsts nodrošina mērķdotāciju pašvaldībām 75 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. decembrim
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iebilstam, ka atbalstu apkures ar granulām, malkas un elektroenerģiju izdevumu daļējai kompensēšanai administrē pašvaldības.
Ņemot vērā prognozējamo pieaugošo pabalstu saņēmēju skaitu, paredzamās izmaiņas mājokļu pabalstu administrēšanā, kā arī sociālās palīdzības sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem, pašvaldību Sociālie dienesti ir pārslogoti un nevar uzņemties papildus funkciju veikšanu.
Ņemot vērā prognozējamo pieaugošo pabalstu saņēmēju skaitu, paredzamās izmaiņas mājokļu pabalstu administrēšanā, kā arī sociālās palīdzības sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem, pašvaldību Sociālie dienesti ir pārslogoti un nevar uzņemties papildus funkciju veikšanu.
Piedāvātā redakcija
Malkas un granulu izdevumu kompensācijai jāpiemēro atvieglota kompensācijas kārtība
1. Variants - kompensācijas noteikšana pēc normatīva
Mājas apsildīšanai nepieciešamās siltumenerģijas vērtību var noteikt pēc aprēķina, ko amatnieki veikuši mājokļa projektēšanas periodā. Tomēr šos datus īpašnieki bieži neglabā. Tāpēc malku daudzumu un to izmaksas var atrast pēc enerģijas patēriņa vidējās vērtības. To nosaka standarta veidā: 10 m² apkurei vissliktākajos apstākļos tiek patērēts 1 kW siltuma, un sezonas vidējā likme ir 0,5 kW. 100 m² mājokļa vidējais rādītājs būs 5 kWh.
2. Pēc ēkas kadastrālās vērtības
3. Atbalstu var sniegt automatizēta sistēma, ja ir iesniegti visi dokumenti un atzīmēti visi pašapliecinājumi.
1. Variants - kompensācijas noteikšana pēc normatīva
Mājas apsildīšanai nepieciešamās siltumenerģijas vērtību var noteikt pēc aprēķina, ko amatnieki veikuši mājokļa projektēšanas periodā. Tomēr šos datus īpašnieki bieži neglabā. Tāpēc malku daudzumu un to izmaksas var atrast pēc enerģijas patēriņa vidējās vērtības. To nosaka standarta veidā: 10 m² apkurei vissliktākajos apstākļos tiek patērēts 1 kW siltuma, un sezonas vidējā likme ir 0,5 kW. 100 m² mājokļa vidējais rādītājs būs 5 kWh.
2. Pēc ēkas kadastrālās vērtības
3. Atbalstu var sniegt automatizēta sistēma, ja ir iesniegti visi dokumenti un atzīmēti visi pašapliecinājumi.
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Precizēt kā rīkoties ar rēķinu, kur ir elektroenerģijas biržas cena. Vai nakts stundas, kad cena ir zem 0,160 euro par kWh ir jāizslēdz no atbalsta apjoma un jāveic aprēķins tikai par tām stundām, kad ir virs minētā cenas līmeņa?
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Nosakot elektroenerģijas sākuma apjomu 500 kWh/mēnesī, tiek izslēgtas no atbalsta jaunas energoefektīvas ēkas, kas izmanto efektīvus siltumsūkņus apkurei. Jauna ēka ar apkurināmo platību 150 m2, kas sasniedz ēku energoefektivitātes minimālo pieļaujamo apkures patēriņu, saskaņā ar 08.04.2021 MK noteikumiem nr. 222 un izmanto siltumsūkņi ar transformācijas koeficientu vismaz 3, ņemot vērā 2021.gada āra gaisa temperatūras, piemēram, Rīgā nevienā mēnesī nekvalificētos atbalstam. Šādā gadījumā dabasgāzes apkurei tiek sniegtas priekšrocības attiecībā pret siltumsūkņiem.
Piedāvātā redakcija
Siltumsūkņu īpašniekiem jānosaka pazeminātais tarifs visai patērētajai elektroenerģijai.
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
iesnieguma un tam pievienoto dokumentu reģistrēšana notiek izmantojot vienoto klientu apkalpošanas centru pakalpojumu (VPVKAC)vadības sistēmu www.pakalpojumucentri.lv, bet iesniegums ir adresēts pašvaldībai. Nav skaidra dokumentu reģistrēšanas kārtība un to izskatīšana uz kā pamata pēc tam notiks izmaksu veikšana. Pieņem un iespējams reģistrē KAPC darbinieki, kas tālāk izskata un kādā/kurā sistēmā?
Ja iesniedzējs būs pats dokumentus iesniedzis elektroniski (VPVKAC)vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv, kā šie iesniegumi tiks apstrādāti?
Nav skaidra dokumentu reģistrēšanas kārtība un to izskatīšana uz kā pamata pēc tam notiks izmaksu veikšana.
Ja iesniedzējs būs pats dokumentus iesniedzis elektroniski (VPVKAC)vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv, kā šie iesniegumi tiks apstrādāti?
Nav skaidra dokumentu reģistrēšanas kārtība un to izskatīšana uz kā pamata pēc tam notiks izmaksu veikšana.
Piedāvātā redakcija
Likumā jāparedz precīza dokumentu reģistrēšanas kārtība un to izskatīšana uz kā pamata pēc tam notiks izmaksu veikšana.
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Visa veida pašapliecinājumi iekļaujami esnieguma veidlapā, kur atzīmējot attiecīgo apliecinājumu, ar parakstu cilvēks apliecina par attiecīgās apkures sistēmas esamību.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 14.pants “Atbalsts mājsaimniecībām apkures ar granulām un elektroenerģiju izdevumu daļējai kompensēšanai” paredz, ka šos atbalsta veidus administrē un kompensē pašvaldība, uzticot pašvaldībai noteikt kārtību, kādā tiek organizēta minēto kompensāciju izmaksu iesniegumu apstrāde un kompensāciju izmaksu kārtība.
Nepieciešams veikt izmaiņas likumprojektā, nosakot, ka kompensācija mājsaimniecībām, kuras mājokli apkurina ar elektroenerģiju, tiek piemērota ar pakalpojuma sniedzēju (operatoru starpniecību), atbrīvojot pašvaldību no plānotā administratīvā un organizatoriskā sloga.
Nepieciešams veikt izmaiņas likumprojektā, nosakot, ka kompensācija mājsaimniecībām, kuras mājokli apkurina ar elektroenerģiju, tiek piemērota ar pakalpojuma sniedzēju (operatoru starpniecību), atbrīvojot pašvaldību no plānotā administratīvā un organizatoriskā sloga.
Piedāvātā redakcija
Nepieciešams veikt izmaiņas likumprojektā, nosakot, ka kompensācija mājsaimniecībām, kuras mājokli apkurina ar elektroenerģiju, tiek piemērota ar pakalpojuma sniedzēju (operatoru starpniecību), atbrīvojot pašvaldību no plānotā administratīvā un organizatoriskā sloga.
10.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Jau iepriekš būtu jāsaprot iesniegto dokumentu atbilstība. Maksājumu apliecinošs dokuments čeki – vai tos jau nav iesniegusi kāda cita persona, par citu mājsaimniecību. Elektroenerģijas rēķins – kā varēs pārbaudīt, ka to nav sagatavojis pats iesniedzējs, bet tas ir elektroenerģijas tirgotāja sagatavots un izsniegts rēķins? Kā pašvaldība varēs pārliecināties, ka iesniegtie apmaksas dokumenti nav viltoti, ka ir iesniegta patiesa infromācija? Kādai jābūt pašvaldības darbinieka rīcībai, ja ir aizdomas par dokumentu viltošanu?
Piedāvātā redakcija
Likumā jānosaka , ka pašdeklarācija veicama VID EDS sistēmā, kur var tikt pārbaudīti maksājuma dokumenti. Pašvaldības KAC var palīdzēt klientiem, kuriem ir problēmas to izdarīt EDS.
11.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā un ietvert tajā aprēķinu, kas pamatotu, ka viena iesnieguma administrēšanas izmaksas ir 8 euro, nevis 10 euro vai 12 euro, vai kāda cita summa.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likuma "Par pašvaldībām" 8.pants noteic, ka ar likumu pašvaldībām var uzdot pildīt autonomās funkcijas, kas nav paredzētas šajā likumā, vienlaikus attiecīgajā likumā nosakot papildu finansēšanas avotus, ja funkciju izpilde saistīta ar izdevumu palielināšanos.
Šajā pantā minēto funkciju izpildi organizē un par to atbild pašvaldības. 14.panta pirmā un otrā daļa noteic, ka atbalsts mājsaimniecībām kokskaidu granulu vai brikešu vai malkas iegādei ir valsts atbalsts. Pašvaldības šo atbalstu tikai izmaksā un administrē. Vadoties no subsidiaritātes principa par to nevarētu iebilst, jo mājsaimniecības šo atbalstu saņemtu no sev tuvākās varas. Tomēr šajā gadījumā ir iebildumi par to, ka pašvaldībām tikai daļēji tiek segtas administrēšanas izmaksas. Atbilstoši Eiropas vietējo pašvaldību hartai vietējo varu finanšu resursiem ir jābūt proporcionāliem pienākumiem, kas šīm varām ir noteikti konstitūcijā un ar likumu, un likuma "Par pašvaldībām" 8.pantam lūdzam nodrošināt, ka administrēšanas izmaksas pašvaldībām tiek segtas 100% apmērā.
Šajā pantā minēto funkciju izpildi organizē un par to atbild pašvaldības. 14.panta pirmā un otrā daļa noteic, ka atbalsts mājsaimniecībām kokskaidu granulu vai brikešu vai malkas iegādei ir valsts atbalsts. Pašvaldības šo atbalstu tikai izmaksā un administrē. Vadoties no subsidiaritātes principa par to nevarētu iebilst, jo mājsaimniecības šo atbalstu saņemtu no sev tuvākās varas. Tomēr šajā gadījumā ir iebildumi par to, ka pašvaldībām tikai daļēji tiek segtas administrēšanas izmaksas. Atbilstoši Eiropas vietējo pašvaldību hartai vietējo varu finanšu resursiem ir jābūt proporcionāliem pienākumiem, kas šīm varām ir noteikti konstitūcijā un ar likumu, un likuma "Par pašvaldībām" 8.pantam lūdzam nodrošināt, ka administrēšanas izmaksas pašvaldībām tiek segtas 100% apmērā.
Piedāvātā redakcija
(12) Lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās laikposmā no 2022.gada 1.novembra līdz 2023.gada 30.jūnijam, valsts kompensē pašvaldībām 100% par viena šā panta trešajā daļā minētā iesnieguma reģistrāciju un izskatīšanu. Mērķdotāciju, kas paredzēta administrēšanas izdevumu segšanai, pašvaldība izlieto pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīto darbinieku atlīdzības izdevumiem, darba vietas ierīkošanai minētajiem darbiniekiem, tehnikas un aprīkojuma iegādei.
13.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam panta vienpadsmito daļu sadalīt divās daļās attiecīgi precizējot pārējo daļu numerāciju, nepieciešamības gadījumā precizējot atsauces.
Pamatojums: daļas pirmais teikums runā par izdevumu kompensēšanu pašvaldībām atbasta mājsimniecībām sniegšanas gadījumā par koksaidu garanulu vai brikešu vai malkas iegādi. Savukārt pārējā panta daļa noteic regulējumu administratīvo izdevumu segšanai pašvaldībām par mājsaimniecību iesniegumu reģistrēšanu un izskatīšanu. Piedāvātajā redakcijā rodas neskaidrības, bet juridiskā tehnika pieprasa, lai tiesību normas būtu skaidras un viegli saprotamas to piemērotājiem.
Pamatojums: daļas pirmais teikums runā par izdevumu kompensēšanu pašvaldībām atbasta mājsimniecībām sniegšanas gadījumā par koksaidu garanulu vai brikešu vai malkas iegādi. Savukārt pārējā panta daļa noteic regulējumu administratīvo izdevumu segšanai pašvaldībām par mājsaimniecību iesniegumu reģistrēšanu un izskatīšanu. Piedāvātajā redakcijā rodas neskaidrības, bet juridiskā tehnika pieprasa, lai tiesību normas būtu skaidras un viegli saprotamas to piemērotājiem.
Piedāvātā redakcija
(11) Valsts kompensē pašvaldībām izdevumus 100 procentu apmērā par šā panta pirmajā un otrajā daļā noteiktā atbalsta mājsaimniecībām sniegšanu.
(12) Lai daļēji kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās laikposmā no 2022.gada 1.novembra līdz 2023.gada 30.jūnijam valsts kompensē pašvaldībām 8 euro par viena šā panta trešajā daļā minētā iesnieguma reģistrāciju un izskatīšanu Mērķdotāciju, kas paredzēta administrēšanas izdevumu segšanai, pašvaldība izlieto pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīto darbinieku atlīdzības izdevumiem, darba vietas ierīkošanai minētajiem darbiniekiem, tehnikas un aprīkojuma iegādei.
(12) Lai daļēji kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās laikposmā no 2022.gada 1.novembra līdz 2023.gada 30.jūnijam valsts kompensē pašvaldībām 8 euro par viena šā panta trešajā daļā minētā iesnieguma reģistrāciju un izskatīšanu Mērķdotāciju, kas paredzēta administrēšanas izdevumu segšanai, pašvaldība izlieto pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīto darbinieku atlīdzības izdevumiem, darba vietas ierīkošanai minētajiem darbiniekiem, tehnikas un aprīkojuma iegādei.
14.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā, ka pašvaldības var pieprasīt vienreizēju avansa maksājumu ne vairāk kā 287 480 euro un turpmākajiem mēnešiem avansu 25 procentu jeb daļējā apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem atbalstam mājsaimniecībām turpmākajiem mēnešiem, pastāv risks, ka atkarībā no nepieciešamās kompensācijas apmēra, pašvaldībām būs jāpriekšfinansē apkures izdevumu kompensācija iedzīvotājiem.
Piedāvātā redakcija
Lai nodrošinātu nepieciešamos finanšu līdzekļus atbalsta sniegšanai iedzīvotājiem, pašvaldība, sākot ar 2022.gada 1.oktobri, iesniedzot Valsts kasē šā panta vienpadsmitajā daļā minēto pārskatu, . Turpmākajiem mēnešiem pašvaldība var pieprasīt avansa maksājumu 75 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem atbalstam mājsaimniecībām turpmākajiem mēnešiem.
15.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Anotāciju nepieciešams papildināt ar skaidrojumu par darba līgumiem vai uzņēmuma līgumiem par papildus cilvēku pieņemšanu
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīt ietekmi uz pašvaldību budžetu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā jānorāda kārtiba par papildus darbinieku atbalsta administrēšanai pieņemšanas kārtību darbā uz noteiktu laiku (uz atbalsta sniegšanas periodu, orientējoši 7 – 8 mēneši):
darba līgumu noslēgšana uz noteiktu laiku ir pieļaujama tikai īpašos izņēmuma gadījumos, kad pastāv attiecīgais tiesiskais pamats, ko pieļauj Darba likuma (DL) 44. panta pirmā daļa. Rosinām precizēt, atbilstoši kuram no DL 44.panta pirmās daļas apakšpunktiem ir plānota šā terminēta pasākuma norises nodrošināšana. Iespējams, ka tas varētu būt 6) neatliekamu darbu, lai novērstu nepārvaramas varas, nejauša notikuma vai citu ārkārtēju apstākļu izraisītas sekas, kuras nelabvēlīgi ietekmē vai var ietekmēt parasto darba gaitu uzņēmumā. Ja tomēr minētais gadījums nav atrunāts DL 44.pantā, tad ietverama informācija par to.
vēršam uzmanību uz jautājumu par sociālajām garantijām, jo atbilstoši Darba likumam, sociālās garantijas pienākas neatkarīgi no līguma veida. Proti, arī tad, ja darba līgums ir bijis noslēgts uz vienu mēnesi, darba attiecības izbeidzot, darbiniekam pienākas proporcionāla neizmantotā atvaļinājuma kompensācija. Kā zināms, vispārēji tiek pieņemts, ka viens darba attiecību mēnesis dod tiesības uz 1,68 atvaļinājuma dienām. Līdz ar ko, rēķinot ietekmi uz budžetu, plānojama ne tikai darba alga, bet arī citi izdevumi darba samaksai, ko nosaka Darba likums.
DL 151.pants paredz, ka Darbinieks var prasīt ikgadējā apmaksātā atvaļinājuma piešķiršanu par pirmo darba gadu, ja viņš pie darba devēja ir nepārtraukti nodarbināts ne mazāk kā sešus mēnešus. Darba devējam ir pienākums šādu atvaļinājumu piešķirt pilnā apmērā. Ņemot vērā, ka plānotais periods ir ilgāks par 6 mēnešiem, teorētiski arī šie darbinieki var prasīt atvaļinājumu, kas nebūtu atbalstāms, ņemot vērā konkrēto mērķi terminētā, īslaicīgā un steidzamā darba izpildei un ļoti ierobežoto laika periodu darba līgumam. Rosinām vērtēt, vai ir pieļaujama atsauce un izņēmums, ka DL 151.panta norma uz šiem darbiniekiem neattiecas.
Var tikt slēgti arī cita veida līgumu pakalpojuma nodrošināšanai.
Nepieciešams papildināt anotāciju ar skaidrojumu par darba tiesisko attiecību jautājumiem vai cita veida līgumiem. Vai paredzēt, norādot anotācijā, ka šāds skaidrojums tiks sagatavots pēc iespējas ātrāk.
darba līgumu noslēgšana uz noteiktu laiku ir pieļaujama tikai īpašos izņēmuma gadījumos, kad pastāv attiecīgais tiesiskais pamats, ko pieļauj Darba likuma (DL) 44. panta pirmā daļa. Rosinām precizēt, atbilstoši kuram no DL 44.panta pirmās daļas apakšpunktiem ir plānota šā terminēta pasākuma norises nodrošināšana. Iespējams, ka tas varētu būt 6) neatliekamu darbu, lai novērstu nepārvaramas varas, nejauša notikuma vai citu ārkārtēju apstākļu izraisītas sekas, kuras nelabvēlīgi ietekmē vai var ietekmēt parasto darba gaitu uzņēmumā. Ja tomēr minētais gadījums nav atrunāts DL 44.pantā, tad ietverama informācija par to.
vēršam uzmanību uz jautājumu par sociālajām garantijām, jo atbilstoši Darba likumam, sociālās garantijas pienākas neatkarīgi no līguma veida. Proti, arī tad, ja darba līgums ir bijis noslēgts uz vienu mēnesi, darba attiecības izbeidzot, darbiniekam pienākas proporcionāla neizmantotā atvaļinājuma kompensācija. Kā zināms, vispārēji tiek pieņemts, ka viens darba attiecību mēnesis dod tiesības uz 1,68 atvaļinājuma dienām. Līdz ar ko, rēķinot ietekmi uz budžetu, plānojama ne tikai darba alga, bet arī citi izdevumi darba samaksai, ko nosaka Darba likums.
DL 151.pants paredz, ka Darbinieks var prasīt ikgadējā apmaksātā atvaļinājuma piešķiršanu par pirmo darba gadu, ja viņš pie darba devēja ir nepārtraukti nodarbināts ne mazāk kā sešus mēnešus. Darba devējam ir pienākums šādu atvaļinājumu piešķirt pilnā apmērā. Ņemot vērā, ka plānotais periods ir ilgāks par 6 mēnešiem, teorētiski arī šie darbinieki var prasīt atvaļinājumu, kas nebūtu atbalstāms, ņemot vērā konkrēto mērķi terminētā, īslaicīgā un steidzamā darba izpildei un ļoti ierobežoto laika periodu darba līgumam. Rosinām vērtēt, vai ir pieļaujama atsauce un izņēmums, ka DL 151.panta norma uz šiem darbiniekiem neattiecas.
Var tikt slēgti arī cita veida līgumu pakalpojuma nodrošināšanai.
Nepieciešams papildināt anotāciju ar skaidrojumu par darba tiesisko attiecību jautājumiem vai cita veida līgumiem. Vai paredzēt, norādot anotācijā, ka šāds skaidrojums tiks sagatavots pēc iespējas ātrāk.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) skaidrot, vai kompensācijas sniegšanas procesu mājsaimniecībām, kuras mājokli apkurina ar malku, koksnes granulām vai koksnes briketēm, pašvaldība var deleģēt tās struktūrvienībai, piemēram, aģentūrai.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ja maksājuma apliecinoši dokumenti tiks iesniegti katru mēnesi, jāparedz, ka sistēmā varēs šos datus redzēt, par kādu apjomu dokumenti jau iesniegti iepriekš, svarīgi pie ievades norādīt vairākas mērvienības, kas automātiski aprēķina uz likumā noteikto mērvienību. Pastāv iespēja ka uz maksājuma apliecinošiem dokumentiem var būt dažādas mērvienības. Tāpat ja iesniedzējs būs iesniedzis (VPVKAC)vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv dokumentus un nākamajā reizē nāks uz pašvaldību iesniegt. Nav pārliecības, ka sistēmā redzēt apjomus/maksājumus par ko jau ir iesniegti dokumenti. Likumā jānosaka, , ka jāiesniedz arī mājsaimniecības locekļu saraksts, lai kaut teorētiski būtu iespēja veikt pārbaudi par dubulta atbalsta novēršanu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Šodien vēl nav ne pabeigta prasību saraksta, kas vispār veidojamajai sistēmai ir jānodrošina, bet jau 1. oktobrī tai ir jābūt ieviestai visās pašvaldībās un 140 VPVKACos. Šobrīd nav arī finansējuma, lai vispār uzsāktu darbus.
Lai 1. oktobrī sistēma varētu strādāt, apmēram septembra vidū jāuzsāk VPVKACu un pašvaldību darbinieku apmācība, pašvaldību lietotāju kontu veidošana. Tātad ir apmēram 5 nedēļas, lai izstrādātu programmatūras prasību specifikāciju, tiktu pie naudas, veiktu pasūtījumu, noprogrammētu, notestētu, uzinstalētu, nokonfigurētu, veiktu drošības pārbaudes atbilstoši jaunajām SAB rekomendācijām. Šī iemesla dēļ normāla izstrāde un ieviešana nav reāli iespējama.
Ko var izdarīt no esošiem risinājumiem? Var izveidot:
1. ielektronisku ievadformu, ko iedzīvotājs pats var aizpildīt un iesniegt;
2. ievadformu VPVKAC pakalpojumu vadības sistēmā, ko VPVKAC darbinieki iedzīvotāja vārdā var aizpildīt un iesniegt;
3. sistēmu, kas iesniegtos datu pieņemtu un uzkrātu, kurā pašvaldību atbildīgie darbinieki ielogotos, pārliecinātos, ka pavaddokumenti ir korekti un atbilst ievadformā norādītajam un piespiestu pogu "Apstiprināt"/"Noraidīt".
Ja kāda pašvaldība grib šo lēmumu reģistrēt savā dokumentu vadības sistēmā, tā varēs saglabāt pakalpojuma pieteikumu elektroniski, pdf formātā un tālāk jau augšupielādēt savā lietvedības/dokumentu vadības sistēmā un tur darīt ar to ko vēlas.
Ņemot vērā minēto, aicinām apsvērt iespēju augstākminēto piedāvājumu izmantot, kaut vai kā pagaidu risinājumu, līdz tiek izstrādāta pilnībā automatizēta sistēma.
Lai 1. oktobrī sistēma varētu strādāt, apmēram septembra vidū jāuzsāk VPVKACu un pašvaldību darbinieku apmācība, pašvaldību lietotāju kontu veidošana. Tātad ir apmēram 5 nedēļas, lai izstrādātu programmatūras prasību specifikāciju, tiktu pie naudas, veiktu pasūtījumu, noprogrammētu, notestētu, uzinstalētu, nokonfigurētu, veiktu drošības pārbaudes atbilstoši jaunajām SAB rekomendācijām. Šī iemesla dēļ normāla izstrāde un ieviešana nav reāli iespējama.
Ko var izdarīt no esošiem risinājumiem? Var izveidot:
1. ielektronisku ievadformu, ko iedzīvotājs pats var aizpildīt un iesniegt;
2. ievadformu VPVKAC pakalpojumu vadības sistēmā, ko VPVKAC darbinieki iedzīvotāja vārdā var aizpildīt un iesniegt;
3. sistēmu, kas iesniegtos datu pieņemtu un uzkrātu, kurā pašvaldību atbildīgie darbinieki ielogotos, pārliecinātos, ka pavaddokumenti ir korekti un atbilst ievadformā norādītajam un piespiestu pogu "Apstiprināt"/"Noraidīt".
Ja kāda pašvaldība grib šo lēmumu reģistrēt savā dokumentu vadības sistēmā, tā varēs saglabāt pakalpojuma pieteikumu elektroniski, pdf formātā un tālāk jau augšupielādēt savā lietvedības/dokumentu vadības sistēmā un tur darīt ar to ko vēlas.
Ņemot vērā minēto, aicinām apsvērt iespēju augstākminēto piedāvājumu izmantot, kaut vai kā pagaidu risinājumu, līdz tiek izstrādāta pilnībā automatizēta sistēma.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Šodien vēl nav ne pabeigta prasību saraksta, kas vispār veidojamajai sistēmai ir jānodrošina, bet jau 1. oktobrī tai ir jābūt ieviestai visās pašvaldībās un 140 VPVKACos. Šobrīd nav arī finansējuma, lai vispār uzsāktu darbus.
Lai 1. oktobrī sistēma varētu strādāt, apmēram septembra vidū jāuzsāk VPVKACu un pašvaldību darbinieku apmācība, pašvaldību lietotāju kontu veidošana. Tātad ir apmēram 5 nedēļas, lai izstrādātu programmatūras prasību specifikāciju, tiktu pie naudas, veiktu pasūtījumu, noprogrammētu, notestētu, uzinstalētu, nokonfigurētu, veiktu drošības pārbaudes atbilstoši jaunajām SAB rekomendācijām. Šī iemesla dēļ normāla izstrāde un ieviešana nav reāli iespējama.
Ko var izdarīt no esošiem risinājumiem? Var izveidot:
1. ielektronisku ievadformu, ko iedzīvotājs pats var aizpildīt un iesniegt;
2. ievadformu VPVKAC pakalpojumu vadības sistēmā, ko VPVKAC darbinieki iedzīvotāja vārdā var aizpildīt un iesniegt;
3. sistēmu, kas iesniegtos datu pieņemtu un uzkrātu, kurā pašvaldību atbildīgie darbinieki ielogotos, pārliecinātos, ka pavaddokumenti ir korekti un atbilst ievadformā norādītajam un piespiestu pogu "Apstiprināt"/"Noraidīt".
Ja kāda pašvaldība grib šo lēmumu reģistrēt savā dokumentu vadības sistēmā, tā varēs saglabāt pakalpojuma pieteikumu elektroniski, pdf formātā un tālāk jau augšupielādēt savā lietvedības/dokumentu vadības sistēmā un tur darīt ar to ko vēlas.
Ņemot vērā minēto, aicinām apsvērt iespēju augstākminēto piedāvājumu izmantot, kaut vai kā pagaidu risinājumu, līdz tiek izstrādāta pilnībā automatizēta sistēma.
Lai 1. oktobrī sistēma varētu strādāt, apmēram septembra vidū jāuzsāk VPVKACu un pašvaldību darbinieku apmācība, pašvaldību lietotāju kontu veidošana. Tātad ir apmēram 5 nedēļas, lai izstrādātu programmatūras prasību specifikāciju, tiktu pie naudas, veiktu pasūtījumu, noprogrammētu, notestētu, uzinstalētu, nokonfigurētu, veiktu drošības pārbaudes atbilstoši jaunajām SAB rekomendācijām. Šī iemesla dēļ normāla izstrāde un ieviešana nav reāli iespējama.
Ko var izdarīt no esošiem risinājumiem? Var izveidot:
1. ielektronisku ievadformu, ko iedzīvotājs pats var aizpildīt un iesniegt;
2. ievadformu VPVKAC pakalpojumu vadības sistēmā, ko VPVKAC darbinieki iedzīvotāja vārdā var aizpildīt un iesniegt;
3. sistēmu, kas iesniegtos datu pieņemtu un uzkrātu, kurā pašvaldību atbildīgie darbinieki ielogotos, pārliecinātos, ka pavaddokumenti ir korekti un atbilst ievadformā norādītajam un piespiestu pogu "Apstiprināt"/"Noraidīt".
Ja kāda pašvaldība grib šo lēmumu reģistrēt savā dokumentu vadības sistēmā, tā varēs saglabāt pakalpojuma pieteikumu elektroniski, pdf formātā un tālāk jau augšupielādēt savā lietvedības/dokumentu vadības sistēmā un tur darīt ar to ko vēlas.
Ņemot vērā minēto, aicinām apsvērt iespēju augstākminēto piedāvājumu izmantot, kaut vai kā pagaidu risinājumu, līdz tiek izstrādāta pilnībā automatizēta sistēma.
Piedāvātā redakcija
-