Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
22-TA-888
Atzinuma sniedzējs
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
Atzinums iesniegts
12.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
2022.gada 7.septembrī notika Veselības ministrijas, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (turpmāk – NEPLP), biedrības “Latvijas Raidorganizāciju asociācija” un biedrības “Latvijas Reklāmas asociācija” tikšanās, kuras laikā tika panākta vienošanās par to, ka NEPLP un pārējie tikšanās dalībnieki līdz 2022.gada 12.septembrim iesniegs savus iebildumus un priekšlikumus par Veselības ministrijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā” (turpmāk arī – Likumprojekts Nr.1), kā arī ar to saistīto likumprojektu “Grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā” (turpmāk arī – Likumprojekts Nr.2). Ņemot vērā minēto, NEPLP ir sagatavojusi savus priekšlikumus likumprojektiem saskaņā ar turpmāk norādīto.
[1] NEPLP vērš uzmanību, ka, lai sasniegtu visaptverošu mērķi attiecībā uz alkoholisko dzērienu atlaižu piedāvājumu izplatīšanas ierobežošanu, tad, NEPLP ieskatā, no Likumprojekta Nr.2 ir jāizslēdz jebkāda veida izņēmumi attiecībā uz alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu piedāvājumu reklāmām, tas ir, mazumtirdzniecības vietās un to piedāvātajos e-veikalos nav pieļaujama alkoholisko dzērienu atlaižu piedāvājumu reklāma, jo uz mazumtirdzniecības vietām patērētāji dodas ne tikai iegādāties alkoholiskos dzērienus, bet arī citus pārtikas produktus, tādējādi viņi ir pakļauti alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu piedāvājumu ietekmei uz vietas mazumtirdzniecības vietā. Līdzīgi tas ir attiecināms arī uz mazumtirgotāju e-veikaliem internetā, kuros bez alkoholiskajiem dzērieniem ir pieejamas arī citas pārtikas preces. NEPLP ieskatā, šāda veida tīmekļvietnes, kas ir mazumtirgotāju e-veikali, pēc būtības neatšķiras no citām tīmekļa vietnēm, kur papildus alkoholisko dzērienu cenu vai atlaižu reklāmai ir pieejama arī cita veida informācija.

Ņemot vērā iepriekš norādīto, NEPLP piedāvā šādus grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā:

 Izteikt 11.panta piekto daļu šādā redakcijā: “(5) Alkoholisko dzērienu cenu vai atlaižu reklāma ir aizliegta.”
Izslēgt 11.panta sesto daļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
NEPLP norāda, ka Likumprojektā Nr.2 papildus būtu jānosaka administratīvā atbildība par  alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumu neievērošanu, kā arī jānorāda institūcija, kas veiks 11.panta piektajā daļā noteikto alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumu ievērošanas uzraudzību un kam būs tiesības uzsākt administratīvā pārkāpuma procesus par alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumu neievērošanu.Ņemot vērā iepriekš norādīto, NEPLP piedāvā šādus grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā:

Papildināt 14.pantu ar vienpadsmito daļu un izteikt to šādā redakcijā: “(11) Par šā likuma 11.panta piektajā un septītajā daļā minētajiem pārkāpumiem, piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai no septiņām līdz divdesmit astoņām naudas soda vienībām, bet juridiskai personai – brīdinājumu vai naudas sodu no četrpadsmit līdz tūkstoš četrsimt divdesmit naudas soda vienībām.”
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
NEPLP norāda, ka Likumprojektā Nr.2 papildus būtu jānosaka administratīvā atbildība par  alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumu neievērošanu, kā arī jānorāda institūcija, kas veiks 11.panta piektajā daļā noteikto alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumu ievērošanas uzraudzību un kam būs tiesības uzsākt administratīvā pārkāpuma procesus par alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumu neievērošanu. Ņemot vērā iepriekš norādīto, NEPLP piedāvā šādus grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā:

Papildināt 15. pantu ar septīto daļu un izteikt to šādā redakcijā: “(7) Administratīvā pārkāpuma procesu par šā likuma 11.panta piektajā un septītajā daļā minētajiem pārkāpumiem veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.”
Piedāvātā redakcija
-