Atzinums

Projekta ID
22-TA-2152
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
22.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Anotācijas 13 lpp 
sadaļā X. Atbalstāmās darbības, attiecināmās izmaksas un izmaksu aprēķina metodikas apraksts atbalstāmajā darbībā "Kapacitāti (zināšanu un spēju) stiprinošo pasākumu organizēšana",paredzēts finasējums 693641 eiro

"Plānojot finanses sadaļā X. Atbalstāmās darbības, attiecināmās izmaksas un izmaksu aprēķina metodikas apraksts atbalstāmajā darbībā Kapacitāti (zināšanu un spēju) stiprinošo pasākumu organizēšana, iespēju robežās palielināt aktivitātes ietvaros paredzēto finansējumu, kas sevī ietver arī ideju hakatonu organizēšanu un pašvaldību pilotprojektu īstenošanu t.sk.:
- atalgojumam mentoriem, ekspertiem; telpu nomas maksai, ēdināšanai, tiešsaistes platformas izveidei (ja pasākums nav iespējams klātienē);
- labāko ideju īstenošanai vai testēšanai pakalpojumu efektivitātes uzlabošanai.
Piedāvātā redakcija
Palielināt finasējumu 
sadaļā X. Atbalstāmās darbības, attiecināmās izmaksas un izmaksu aprēķina metodikas apraksts atbalstāmajā darbībā "Kapacitāti (zināšanu un spēju) stiprinošo pasākumu organizēšana"
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums

LPS vērš VARAM uzmanību uz to, ka šobrīt esošā finansējuma sadale, pie tagadējā  atspoguļojuma, šķiet absolūti nesamērīga.  Kopējais Atveseļošanas fonda finansējums paredzēts 2 500 000 euro apmērā, no kurām lielākā daļa jeb 56% (!!!) paredzēta projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām (1 406 359 euro). Nav diskusiju par to, ka personālam ir jābūt kompetentam un pasākumiem kvalitatīviem, tomēr ja reformas administrēšanai aiziet lielākā finansējuma daļa, vai tā joprojām ir uzskatāma par efektīvu investīciju reformas īstenošanai?

Iepirkti eksperti veiks novērtējumu par šīs investīcijas efektivitāti par 360 000 eiro! Tajā pašā laikā ANM plāna 6.3.1.3. investīcijas ietvaros tiek plānotas apmācības publiskajai pārvaldei par inovāciju jomu vidēji 70 000 euro apjomā katru darbības gadu, sešas inovāciju darbnīcas katru gadu, kur vienas darbnīcas izmaksas ir plānotas 10 000 euro apmērā, savukārt laboratorijas infrastruktūras nodrošināšanai, tai skaitā aprīkojumam, tehniskajam nodrošinājumam, interaktīviem rīkiem, programmatūrai ir plānoti kopā 95 000 euro. Tātad budžets gadam sastāda 225 000 eiro, kas paredz attīstīt modernu un efektīvu publisko pārvaldi, kas nodrošina labākus, ērtākus un digitāli pieejamus pakalpojumus iedzīvotājiem, utt. Tad pēc šāda salīdzinājuma rodas jautājums, kādam ir jābūt novērtējumam un par ko, lai tā vērtība būtu plānojama 360 000 eiro apmērā!?
Tāpat 3.1.1.2. reformas ietvaros tiek plānoti vismaz 25 reģionāla mēroga kapacitāti stiprinošie pasākumi par vērtību 693 641 eiro apmērā, tātad viens pasākums 27 745 eiro apmērā. Summa šķiet samērīga, ja tiešām tiek plānots par to īstenot arī hakatonus un pašvaldību pilotprojektus, bet atkal - šeit nav caurspīdīguma, kā var izvērtēt to, cik adekvāta ir summas pārdale starp pilotprojektiem un ekspertiem. 

 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam skaidrot un pārplānot finasējumu, izdiskutēt šo jautājumu.
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Anotācijas 15.lpp
"Tajā skaitā ES kohēzijas politikas programmas 2021.- 2027.gadam 6.1.1.6. pasākuma “Prasmju attīstības, pilnveides un pārkvalificēšanas piedāvājuma attīstība pārejai uz klimatneitralitāti īpaši skartajās teritorijās” ietvaros paredzēts uzlabot pašvaldību speciālistu kapacitāti darbam ar klimatneitralitātes jautājumiem."
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam, kas apstiprināta MK 21.06.2022., nav pasākums Nr. 6.1.1.6. Tādā redakcijā tas vēl tikai tiek plānots Taisnīgās pārkārtošanās fonda aktivitāšu ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam precizēt redakciju
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Anotācijas 1lpp.
Esošai teksts "Investīcijas mērķis ir celt pašvaldību kapacitāti to darbības efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai administratīvi teritoriālās reformas kontekstā, lai tās spētu nodrošināt tām likumos noteikto autonomo funkciju izpildi salīdzināmā kvalitātē un pieejamībā, kā arī spētu sniegt iedzīvotājiem kvalitatīvus pakalpojumus par samērīgām izmaksām atbilstoši aktuālajām demogrāfiskajām tendencēm . 
Investīcijas mērķauditorija ir visu Latvijas Republikas pašvaldību un plānošanas reģionu speciālisti, kas strādā ar attīstības plānošanas jautājumiem nozaru eksperti un pakalpojumu sniedzēji, un investīcijas ieviešanas teritorija ir visa Latvijas Republikas teritorija.

 
Piedāvātā redakcija
“Investīcijas mērķis ir celt pašvaldību kapacitāti to darbības efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai , lai tās spētu nodrošināt tām likumos noteikto autonomo funkciju izpildi salīdzināmā kvalitātē un pieejamībā, kā arī spētu sniegt iedzīvotājiem kvalitatīvus pakalpojumus par samērīgām izmaksām atbilstoši aktuālajām demogrāfiskajām tendencēm.”
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Anotācijas 1lpp.
"Investīcijas mērķis ir celt pašvaldību kapacitāti to darbības efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai administratīvi teritoriālās reformas kontekstā, lai tās spētu nodrošināt tām likumos noteikto autonomo funkciju izpildi salīdzināmā kvalitātē un pieejamībā, kā arī spētu sniegt iedzīvotājiem kvalitatīvus pakalpojumus par samērīgām izmaksām atbilstoši aktuālajām demogrāfiskajām tendencēm."
Lūudzam skaidrot vai ņemot vērā noteiktā mērķa redakciju, vai šīs investīcijas ietvaros plānotajos kapacitāti stiprinošajos pasākumos, konferencēs, pieredzes apmaiņas vizītēs būs kādi ierobežojumi valstspilsētu speciālistu, amatpersonu dalībai, vai būs kādas priekšrocības reformēto pašvaldību speciālistiem?
 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam  skaidrot vai precizēt redakciju