Projekta ID
23-TA-3138Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
12.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
1. Pieņemt iesniegto noteikumu projektu.
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu papildināt ar pienākumu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (Valsts reģionālās attīstības aģentūrai) nodrošināt korektas informācijas attēlošanu par attiecīgā pakalpojuma posma kanāliem.
Noteikumu 9.4. apakšpunktā (projekta 8. punktā) paredzēts noteikt, ka pakalpojumu reģistrā iekļauj informāciju par visiem pakalpojuma pieprasīšanas un saņemšanas kanāliem. Lai arī šobrīd Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā ir iespējams aprakstīt pakalpojuma pieprasīšanas kanālus un pakalpojuma saņemšanas kanālus, tie pakalpojuma aprakstā attēlojas vienkopus bez norādes par to, vai attiecīgais kanāls ir pieprasīšanas vai saņemšanas kanāls (informācija tiek norādīta dubulti vai kanālus atrādot kā pakalpojuma pieprasīšanas kanālus). Taču pieprasīšanas un saņemšanas kanāli var atšķirties, jo īpaši ņemot vērā elektroniskās pārvaldes principus pakalpojumu sniegšanā.
Noteikumu 9.4. apakšpunktā (projekta 8. punktā) paredzēts noteikt, ka pakalpojumu reģistrā iekļauj informāciju par visiem pakalpojuma pieprasīšanas un saņemšanas kanāliem. Lai arī šobrīd Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā ir iespējams aprakstīt pakalpojuma pieprasīšanas kanālus un pakalpojuma saņemšanas kanālus, tie pakalpojuma aprakstā attēlojas vienkopus bez norādes par to, vai attiecīgais kanāls ir pieprasīšanas vai saņemšanas kanāls (informācija tiek norādīta dubulti vai kanālus atrādot kā pakalpojuma pieprasīšanas kanālus). Taču pieprasīšanas un saņemšanas kanāli var atšķirties, jo īpaši ņemot vērā elektroniskās pārvaldes principus pakalpojumu sniegšanā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
6. Pakalpojumu reģistrs ir Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas sastāvdaļa, kas nodrošina pakalpojuma turētājam vienotu darba vidi pakalpojumu aprakstīšanai un uzskaitei. Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra) uzrauga un koordinē pakalpojumu reģistrāciju pakalpojumu reģistrā.
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt atbilstošu skaidrojumu par to, kādas pakalpojuma sniedzēja darbības pakalpojumu reģistrācijas procesā koordinēs Valsts reģionālās attīstības aģentūra.
Projekta 5. punkts paredz papildināt noteikumu 6. punktu ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras pienākumu koordinēt pakalpojumu reģistrāciju pakalpojumu reģistrā. Taču pakalpojumu sarakstu un pakalpojumu aprakstus pakalpojumu reģistrā ievieto pakalpojuma turētājs (noteikumu 5. punkts) un pakalpojuma turētājs ir atbildīgs par informācijas pareizību un savlaicīgu tās ievietošanu pakalpojumu reģistrā (noteikumu 7. punkts).
Projekta 5. punkts paredz papildināt noteikumu 6. punktu ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras pienākumu koordinēt pakalpojumu reģistrāciju pakalpojumu reģistrā. Taču pakalpojumu sarakstu un pakalpojumu aprakstus pakalpojumu reģistrā ievieto pakalpojuma turētājs (noteikumu 5. punkts) un pakalpojuma turētājs ir atbildīgs par informācijas pareizību un savlaicīgu tās ievietošanu pakalpojumu reģistrā (noteikumu 7. punkts).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
9.1. pakalpojuma nosaukums un īss apraksts, kā arī pakalpojuma saņemšanai veicamie maksājumi, ja tādi nepieciešami;
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu par Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas pakalpojuma reģistra sasaisti ar Maksājumu moduļa portālu.
Noteikumu 9.1. apakšpunktā (projekta 8. punktā) paredzēts noteikt, ka pakalpojumu reģistrā par pakalpojumu iekļaujama informācija par pakalpojuma saņemšanai veicamiem maksājumiem, ja tādi nepieciešami. Ņemot vērā to, ka Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā nav iespējas pilnvērtīgi atspoguļot informāciju par maksājumiem (piemēram, norādot konkrētas cenrāža pozīcijas ar cenām, kas veido pakalpojuma maksu, bet ir tikai iespēja norādīt to, vai pakalpojums ir maksas vai bezmaksas, maksas pakalpojuma gadījumā norādot tikai vienu konstantu cenu) un atbilstoši Valsts reģionālās attīstības aģentūras sniegtajai informācijai pakalpojuma saņemšanai veicamo maksājumu aprakstīšanu detalizētāk nodrošinās Maksājumu moduļa portāls.
Noteikumu 9.1. apakšpunktā (projekta 8. punktā) paredzēts noteikt, ka pakalpojumu reģistrā par pakalpojumu iekļaujama informācija par pakalpojuma saņemšanai veicamiem maksājumiem, ja tādi nepieciešami. Ņemot vērā to, ka Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā nav iespējas pilnvērtīgi atspoguļot informāciju par maksājumiem (piemēram, norādot konkrētas cenrāža pozīcijas ar cenām, kas veido pakalpojuma maksu, bet ir tikai iespēja norādīt to, vai pakalpojums ir maksas vai bezmaksas, maksas pakalpojuma gadījumā norādot tikai vienu konstantu cenu) un atbilstoši Valsts reģionālās attīstības aģentūras sniegtajai informācijai pakalpojuma saņemšanai veicamo maksājumu aprakstīšanu detalizētāk nodrošinās Maksājumu moduļa portāls.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
9.7. klientu loks (jebkurš, fiziska persona, juridiska persona);
Iebildums
Lūdzam precizēt projektu vai nodrošināt Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas funkcionalitāti atbilstoši noteikumiem.
Noteikumu 9.7. apakšpunktā (projekta 8. punktā) paredzēts noteikt, ka pakalpojumu reģistrā par katru pakalpojumu norāda klientu loku (jebkurš, fiziska persona, juridiska persona).Taču šobrīd Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas pakalpojumu reģistrā iespējams norādīt klientu loku jeb pakalpojumu saņēmēju grupas, tās iedalot: citi, fiziska persona, juridiska persona.
Noteikumu 9.7. apakšpunktā (projekta 8. punktā) paredzēts noteikt, ka pakalpojumu reģistrā par katru pakalpojumu norāda klientu loku (jebkurš, fiziska persona, juridiska persona).Taču šobrīd Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas pakalpojumu reģistrā iespējams norādīt klientu loku jeb pakalpojumu saņēmēju grupas, tās iedalot: citi, fiziska persona, juridiska persona.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
9.8. pakalpojuma teritoriālais pārklājums.
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu par tvērumu noteikumu 9.8. apakšpunktā izmantotajam terminam "pakalpojuma teritoriālais pārklājums" un Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas izmantotajam "pakalpojuma pieejamības teritorijas", un atšķirības starp šiem terminiem (piemēram, jānorāda, vai pakalpojumā sniedz datus vai pakalpojumu par noteiktu Latvijas teritoriju vai arī ka pakalpojumu var pieprasīt no noteiktas teritorijas Latvijā vai ārvalstīs), jo noteikumu 9.8. apakšpunktā (projekta 8. punktā) paredzēts noteikt, ka pakalpojumu reģistrā par katru pakalpojumu norāda pakalpojuma teritoriālo pārklājumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
11.2. šo noteikumu 9. punktā minētās informācijas saņemšanu no valsts pārvaldes iestādes tīmekļvietnes vai informācijas sistēmām, ja valsts pārvaldes iestādes tīmekļvietnē izmantotās tehnoloģijas nodrošina automatizētu informācijas apriti.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu 11.2. apakšpunktu, attiecinot to uz importu ne tikai no tīmekļvietnēm un informācijas sistēmām, kas nodrošina automatizētu informācijas apriti, bet arī uz datu importu no iestādes datiem (piemēram, no xls datnes).
Noteikumu 11.2. apakšpunktā (projekta 10. punktā) plānots noteikt, ka pakalpojumu reģistrs nodrošina šo noteikumu 9. punktā minētās informācijas saņemšanu no valsts pārvaldes iestādes tīmekļvietnes vai informācijas sistēmām, ja valsts pārvaldes iestādes tīmekļvietnē izmantotās tehnoloģijas nodrošina automatizētu informācijas apriti. Ministru kabineta noteikumu projekta "Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas noteikumi" (22-TA-3301) izstrādes procesā panākta vienošanās, ka, lai padarītu ērtāku valsts pārvaldes pakalpojumu reģistrāciju un datu aktualizāciju Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija nākotnē izvērtēs iespēju izstrādāt funkcionalitāti datu importam no valsts pārvaldes pakalpojumu sniedzēju uzturētajiem datiem (xls datnes vai citas informācijas sistēmas) uz Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā.
Noteikumu 11.2. apakšpunktā (projekta 10. punktā) plānots noteikt, ka pakalpojumu reģistrs nodrošina šo noteikumu 9. punktā minētās informācijas saņemšanu no valsts pārvaldes iestādes tīmekļvietnes vai informācijas sistēmām, ja valsts pārvaldes iestādes tīmekļvietnē izmantotās tehnoloģijas nodrošina automatizētu informācijas apriti. Ministru kabineta noteikumu projekta "Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas noteikumi" (22-TA-3301) izstrādes procesā panākta vienošanās, ka, lai padarītu ērtāku valsts pārvaldes pakalpojumu reģistrāciju un datu aktualizāciju Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija nākotnē izvērtēs iespēju izstrādāt funkcionalitāti datu importam no valsts pārvaldes pakalpojumu sniedzēju uzturētajiem datiem (xls datnes vai citas informācijas sistēmas) uz Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
11.2. šo noteikumu 9. punktā minētās informācijas saņemšanu no valsts pārvaldes iestādes atbilstoši Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas tehnoloģiskajām iespējām.
7.
Noteikumu konsolidētā versija
22. Pakalpojumu uzskaiti, sniegšanu un kvalitātes kontroli nodrošina pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma. Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma ir valsts informācijas sistēma, un tās pārzinis ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra).
Iebildums
Projekts paredz svītrot noteikumu 22.punktu, kurā šobrīd ir noteikts, ka Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma ir valsts informācijas sistēma, un tās pārzinis ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra. Saskaņā ar anotācijā norādīto, minētā noteikumu punkta svītrošana pamatota ar to, ka turpmāk iestādei nebūs jāpublicē pakalpojumu izpildes rādītāju rezultāti. Vēršam uzmanību, ka noteikumi izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 100.panta ceturto daļu, kurā dots pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt valsts pārvaldes pakalpojumu portāla pārzini. Noteikumu 22.punktā nav ietverts pienākums publicēt pakalpojumu izpildes rādītāju rezultātus.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par noteikumu 22.punkta svītrošanu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par noteikumu 22.punkta svītrošanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
23. Pakalpojuma turētājs uzskaita vismaz šādus pakalpojumu izpildes rādītājus:
Iebildums
Lūdzam 1) svītrot noteikumu 23. punktu, precizēt noteikumu 19. punktu (piemēram, izsakot to šādā redakcijā: Pakalpojuma turētājs katram pakalpojuma pieprasīšanas un saņemšanas kanālam nosaka izpildes rādītājus), kā arī noteikumu 28. punktā svītrot atsauci uz svītroto noteikumu projekta 23. punktu, vai
2) anotācijā sniegt detalizētu skaidrojumu par nepieciešamību uzkrāt tādus pakalpojuma izpildes rādītājus (noteikumu 23. punkts), kuru praktiskā pielietojamība un nozīme no noteikumiem (un projekta) nav saprotama.
Anotācijā norādīts, ka viens no projekta izstrādes mērķiem ir veikt izmaiņas, ar kurām tiek svītrots pienākums pakalpojumu turētājam publicēt uzskaitīto pakalpojumu izpildes rādītāju rezultātus, šī prasība veido nesamērīgu slogu pakalpojumu turētājiem, apstrādājot un publicējot uzkrātos datus manuāli. Tāpat anotācijā norādīts, ka turpmāk pakalpojuma turētājam pakalpojumu izvērtēšana jāveic atbilstoši iestādes vajadzībām.
Taču projektā tiek svītrots pienākums pakalpojumu turētājam publicēt uzskaitīto pakalpojumu izpildes rādītāju rezultātus, saglabājot prasību uzkrāt informāciju par noteikumu 23. punktā noteiktajiem pakalpojumu izpildes rādītājiem. Iebildumā minētie labojumi nepieciešami, lai pakalpojuma sniedzējs turpmāk varētu noteikt pakalpojuma izpildes rādītājus atbilstoši savām vajadzībām un lai varētu izvērtēt pakalpojuma sniegšanas efektivitāti (noteikumu 25. punkts).
2) anotācijā sniegt detalizētu skaidrojumu par nepieciešamību uzkrāt tādus pakalpojuma izpildes rādītājus (noteikumu 23. punkts), kuru praktiskā pielietojamība un nozīme no noteikumiem (un projekta) nav saprotama.
Anotācijā norādīts, ka viens no projekta izstrādes mērķiem ir veikt izmaiņas, ar kurām tiek svītrots pienākums pakalpojumu turētājam publicēt uzskaitīto pakalpojumu izpildes rādītāju rezultātus, šī prasība veido nesamērīgu slogu pakalpojumu turētājiem, apstrādājot un publicējot uzkrātos datus manuāli. Tāpat anotācijā norādīts, ka turpmāk pakalpojuma turētājam pakalpojumu izvērtēšana jāveic atbilstoši iestādes vajadzībām.
Taču projektā tiek svītrots pienākums pakalpojumu turētājam publicēt uzskaitīto pakalpojumu izpildes rādītāju rezultātus, saglabājot prasību uzkrāt informāciju par noteikumu 23. punktā noteiktajiem pakalpojumu izpildes rādītājiem. Iebildumā minētie labojumi nepieciešami, lai pakalpojuma sniedzējs turpmāk varētu noteikt pakalpojuma izpildes rādītājus atbilstoši savām vajadzībām un lai varētu izvērtēt pakalpojuma sniegšanas efektivitāti (noteikumu 25. punkts).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Aicinām projekta ietekmi uz publiskām personām norādīt anotācijas 7.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
7. Pakalpojuma turētāja kontaktpersona (turpmāk – kontaktpersona) pakalpojuma aprakstu ievada un aktualizē pakalpojumu reģistrā, ievērojot reģistra lietošanas vadlīnijas. Par informācijas pareizību un savlaicīgu tās ievietošanu pakalpojumu katalogā ir atbildīgs pakalpojuma turētājs.
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu 7. punkta otrajā teikumā vārdus "pakalpojumu katalogā" ar vārdiem "pakalpojumu reģistrā".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
7. Pakalpojuma turētāja kontaktpersona (turpmāk – kontaktpersona) pakalpojuma aprakstu ievada un aktualizē pakalpojumu reģistrā, ievērojot reģistra lietošanas vadlīnijas. Par informācijas pareizību un savlaicīgu tās ievietošanu pakalpojumu katalogā ir atbildīgs pakalpojuma turētājs.
Priekšlikums
Projekta 7. punktā iekļauta atsauce uz "reģistra lietošanas vadlīnijām". Skaidrības labad ieteicams konkretizēt, kas ir šo vadlīniju izdevējs un kur tās būs pieejamas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
9.4. pakalpojuma pieprasīšanai un saņemšanai nepieciešamās darbības un nosacījumi, kā arī informācija par visiem pakalpojuma pieprasīšanas un saņemšanas kanāliem un pakalpojuma sniedzēja darbalaikiem;
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt VIRSIS sistēmas funkcionalitāti atbilstoši noteikumiem, kuru 9.4. apakšpunkts (projekta 8. punkts) paredz pakalpojumu reģistrā par katru pakalpojumu norādīt informāciju par pakalpojuma sniedzēja darbalaikiem. Šobrīd VIRSIS nav iespējams norādīt korektu informāciju par pakalpojuma sniedzēja darbalaikiem (nav iespējams norādīt darba laiku, ja vienas dienas ietvaros darba laikā ir pārtraukums).
Piedāvātā redakcija
-