Atzinums

Projekta ID
23-TA-2151
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka 2023. gada 27. aprīlī pieņemtajā likumā "Grozījumi Būvniecības likumā" paredzētajā Būvniecības likuma 13. panta 9.1 daļā nav minēta padziļinātu pārbaužu veikšana. Līdz ar to nav skaidrs, kādēļ Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 20. marta noteikumos Nr. 169 "Būvspeciālistu kompetences novērtēšanas un patstāvīgās prakses uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – projekts) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) norādīts, ka Būvniecības likumā ir nostiprināta prasība par padziļinātu pārbaužu veikšanu.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietvertā informācija neatbilst projektā paredzētajā Ministru kabineta 2018. gada 20. marta noteikumu Nr. 169 "Būvspeciālistu kompetences novērtēšanas un patstāvīgās prakses uzraudzības noteikumi" (turpmāk – noteikumi) 1. pielikuma 2.2.4., 2.3.7., 2.5.8. un 2.5.22. apakšpunktā minētajam, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju vai projektā paredzēto noteikumu 1. pielikumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projektā paredzētajā norādē, uz kāda likuma pamata projekts sagatavots, cita starpā minēts Būvniecības likuma 5. panta pirmās daļas 4.1 punkts. Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši 2023. gada 27. aprīlī pieņemtajā likumā "Grozījumi Būvniecības likumā" paredzētajiem grozījumiem Būvniecības likuma 5. panta pirmā daļa tiek papildināta ar jaunu 4.1 punktu, kas noteic, ka likuma izpildei Ministru kabinets izdod noteikumus par kārtību, kādā kompetences pārbaudes iestāde veic būvinspektoru darbības uzraudzību. Savukārt projekts neparedz attiecīgu grozījumu noteikumu 1. punktā.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt projektu ar attiecīgu grozījumu noteikumu 1. punktā un nepieciešamības gadījumā papildināt projektu ar jaunu regulējumu noteikumos, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Savukārt projektā paredzētajā noteikumu 39.1 punktā ietvertais regulējums daļēji dublē 2023. gada 27. aprīlī pieņemtajā likumā "Grozījumi Būvniecības likumā" paredzētajā Būvniecības likuma 13. panta 9.1 daļā ietverto regulējumu.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka 2023. gada 27. aprīlī pieņemtajā likumā "Grozījumi Būvniecības likumā" paredzētajā Būvniecības likuma 13. panta 9.1 daļā nav minētas padziļinātas būvspeciālistu pastāvīgās prakses pārbaudes vai citas padziļinātas pārbaudes. Turklāt projektā paredzētajā noteikumu 39.1 punkta ievaddaļā ir minētas padziļinātas būvspeciālistu pastāvīgās prakses pārbaudes, projektā paredzētajā noteikumu 39.11. apakšpunktā ir minēta pārbaude, bet projektā paredzētajā noteikumu 39.12. apakšpunktā ir minēta padziļināta pārbaude. Līdz ar to iepriekš minēto terminu lietošana projektā paredzētajā noteikumu 39.1 punktā ir neskaidra.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektā paredzētajā noteikumu 39.1 punktā ietverto regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot, ka nav skaidrs, ka ir projektā paredzētajā noteikumu 50.1. apakšpunktā minētās kompetentās institūcijas, lūdzam precizēt projektā paredzētajā noteikumu 50.1. apakšpunktā ietverto regulējumu vai papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot, ka projektā paredzētajā noteikumu 51.5. apakšpunkta ievaddaļā minēti vārdi "līdz vienam gadam", bet projektā paredzētajā noteikumu 51.6. apakšpunkta ievaddaļā minēti vārdi "no viena gada", nav skaidrs, kā tiks skaitīti attiecīgie termiņi.
Atbilstoši minētajam lūdzam izvērtēt projektā paredzētajā noteikumu 51.5. un 51.6. apakšpunkta ievaddaļā ietverto regulējumu un attiecīgi precizēt to, vai papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka noteikumu 62. punkts noteic, ka šajos noteikumos minētos lēmumus, izņemot Būvniecības valsts kontroles biroja lēmumus, mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, un noteikumu 63. punkts noteic, ka Ekonomikas ministrijas lēmumu mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Savukārt no projektā paredzētajā noteikumu 57.5. apakšpunktā minētā izriet, ka noteikumu 51.5. vai 51.6. apakšpunktā minēto lēmumu uzreiz pārsūdz tiesā.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektā paredzētajā noteikumu 57.5. apakšpunktā ietverto regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-