Projekta ID
22-TA-3705Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 2. punktā izvērtēt pieturzīmes iekavas lietojumu. Iekavu lietošana var padarīt tiesību normu neskaidru un apgrūtināt tās viennozīmīgu uztveri. Norādām, ka iekavās ietvertais teksts var ne tikai padarīt tiesību aktu neskaidru, bet var arī sašaurināt vai paplašināt normas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 3.2. apakšpunktā izvērtēt pieturzīmes iekavas lietojumu. Iekavu lietošana var padarīt tiesību normu neskaidru un apgrūtināt tās viennozīmīgu uztveri. Norādām, ka iekavās ietvertais teksts var ne tikai padarīt tiesību aktu neskaidru, bet var arī sašaurināt vai paplašināt normas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka “[i]zmēģinājumprojektu paredzēts īstenot indikatīvi līdz 2027. gada 2. ceturksnim (t.i., ne ilgāk kā 6.5 gadus)." Pēc noteikumu projektā un anotācijā pieejamās informācijas saprotams, ka izmēģinājumprojektu iespējams uzsākt tikai pēc rokasgrāmatas izstrādes. Ne noteikumu projektā, ne anotācijā nav norādīts termiņš rokasgrāmatas izstādei. Lai mazinātu ar izmēģinājumprojekta īstenošanu sastītos riskus, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar termiņu rokasgrāmatas izstādei.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav saprotams, kas noteikumu projektā tiek izprasts ar jēdzienu “juridiskās ekspertīzes veikšana”. Lūdzam izvērtēt iespēju šo terminu aizstāt ar citu (piemēram, juridiskais izvērtējums).
Lūdzu anotācijā skaidrot, kas noteikumu projekta ietvaros tiks uzskatītas par juridisko ekspertīzi par psihosociālā atbalsta sniegšanā piemērojamajām tiesību normām un kāds mērķis ir šīs juridiskās ekspertīzes veikšanai.
Papildus lūdzam arī skaidrot, kādi dati ir nepieciešami psihosociālā atbalsta sniegšanai nepieciešamo, kas juridiskās ekspertīzes veicējam ir jānodod atbalsta sniegšanā iesaistītajām institūcijām.
Lūdzu anotācijā skaidrot, kas noteikumu projekta ietvaros tiks uzskatītas par juridisko ekspertīzi par psihosociālā atbalsta sniegšanā piemērojamajām tiesību normām un kāds mērķis ir šīs juridiskās ekspertīzes veikšanai.
Papildus lūdzam arī skaidrot, kādi dati ir nepieciešami psihosociālā atbalsta sniegšanai nepieciešamo, kas juridiskās ekspertīzes veicējam ir jānodod atbalsta sniegšanā iesaistītajām institūcijām.
Piedāvātā redakcija
23.2.2. veic juridisko izvērtējumu par psihosociālā atbalsta sniegšanā piemērojamajām tiesību normām un psihosociālā atbalsta sniegšanai nepieciešamo datu nodošanu atbalsta sniegšanā iesaistītajām institūcijām.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektā nepieciešams precīzi norādīt, kādi personas dati tiks apstrādāti – tikai vārds uzvārds vai arī personas kods un kāda cita informācija. Norādām, ka Fizisko personu datu aizsardzības likuma 7.pants noteic personas datu apstrādes tiesiskos pamatus, savukārt Fizisko personu datu aizsardzības likuma 13.1 pantā noteikti gadījumi, kādiem pastāvot, iespējams veikt personas identifikācijas kodu apstrādi.
Ievērojot minēto, nepieciešams papildināt noteikumu projekta anotāciju, norādot tiesisko pamatu personas datu nodošanai psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistītajām institūcijām.
Papildus Fizisko personu datu aizsardzības likuma 10.panta pirmās daļas 2.punkts paredz, ka personas dati apstrādājami tikai atbilstoši paredzētajam mērķim un tam nepieciešamajā apjomā.
Ievērojot minēto, nepieciešams papildināt noteikumu projekta anotāciju, norādot, kādam mērķim personas dati tiks apstrādāti un vai šo mērķi nav iespējams sasniegt, apstrādājot mazāk vai vispār neapstrādājot personas datus. Bez šādas papildu informācijas tiesību normu atbilstību fizisko personu datu apstrādes principiem izvērtēt nav iespējams.
Ievērojot minēto, nepieciešams papildināt noteikumu projekta anotāciju, norādot tiesisko pamatu personas datu nodošanai psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistītajām institūcijām.
Papildus Fizisko personu datu aizsardzības likuma 10.panta pirmās daļas 2.punkts paredz, ka personas dati apstrādājami tikai atbilstoši paredzētajam mērķim un tam nepieciešamajā apjomā.
Ievērojot minēto, nepieciešams papildināt noteikumu projekta anotāciju, norādot, kādam mērķim personas dati tiks apstrādāti un vai šo mērķi nav iespējams sasniegt, apstrādājot mazāk vai vispār neapstrādājot personas datus. Bez šādas papildu informācijas tiesību normu atbilstību fizisko personu datu apstrādes principiem izvērtēt nav iespējams.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Fizisko personu datu aizsardzības likuma 10.panta pirmās daļas 2.punkts paredz, ka personas dati apstrādājami tikai atbilstoši paredzētajam mērķim un tam nepieciešamajā apjomā.
Ievērojot minēto, nepieciešams papildināt noteikumu projekta anotāciju, norādot, kādam mērķim personas dati tiks apstrādāti un vai šo mērķi nav iespējams sasniegt, apstrādājot mazāk vai vispār neapstrādājot personas datus. Bez šādas papildu informācijas tiesību normu atbilstību fizisko personu datu apstrādes principiem izvērtēt nav iespējams.
Ievērojot minēto, nepieciešams papildināt noteikumu projekta anotāciju, norādot, kādam mērķim personas dati tiks apstrādāti un vai šo mērķi nav iespējams sasniegt, apstrādājot mazāk vai vispār neapstrādājot personas datus. Bez šādas papildu informācijas tiesību normu atbilstību fizisko personu datu apstrādes principiem izvērtēt nav iespējams.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt noteikumu projekta anotāciju atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumu Nr. 300 „Ministru kabineta kārtības rullis” 3. punktam, kas noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projektam pievieno anotāciju, kurā aizpildīta vismaz sadaļa par tiesību akta projekta nepieciešamību, tas ir, anotācijas I. sadaļa, bet pārējās anotācijas sadaļas aizpilda, ja tiesību akta projekts skar attiecīgajā anotācijas sadaļā minētos jautājumus. Norādām, ka Tieslietu ministrijai nav iespējams precīzi izvērtēt, kuras noteikumu projekta normas ir pārņemtas atbilstoši attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu normām. Turklāt svarīgi pie noteikumu projekta norādīt, kāpēc papildu Eiropas Savienības normām noteikumu projektā ir ietvertas normas no nacionālajiem tiesību aktiem. Lai noteikumu projekts nebūtu pretrunā Eiropas Savienības prasībām, skaidri jānorāda juridiskais pamats, kas ļauj dalībvalstīm pieņemt papildu normas. Ņemot vērā minēto, Tieslietu ministrija varēs sniegt precīzu izvērtējumu par noteikumu projekta atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktiem pēc anotācijas precizēšanas.
Piedāvātā redakcija
-
