Atzinums

Projekta ID
23-TA-1407
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā pieejamo informāciju, t.sk. izziņā sniegtos skaidrojumus, uzturam iebildumu un lūdzam piemērot vienkāršotās izmaksas - izstrādājot vienības izmaksu standarta likmi personāla atlīdzības izmaksu segšanai, likmju aprēķinus balstot uz Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, Ministru kabineta noteikumiem Nr.262 “Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs, amatu klasifikācijas un amatu apraksta izstrādāšanas kārtība” un Sabiedrības integrācijas fonda darba samaksas noteikumiem, savukārt pārējo attiecināmo izmaksu segšanai piemērojot vienoto likmi 40 % apmērā.
Vienlaikus aicinām ņemt vērā arī VI nosūtīto skaidrojumu par iespējām piemērot 40 % vienoto likmi.
Papildus norādām, ka izziņas 20.punktā norādītais skaidrojums, ka "vienkāršoto izmaksu piemērošana liedz iespēju projekta īstenošanā piesaistīt personālu uz nepilnu darba laiku, kas savus amata pienākumus apvieno ar pienākumiem, kas tiek veikti cita projekta ietvaros, nodrošinot proporcionālu atalgojuma aprēķinu" neatbilst patiesībai.
Tāpēc lūdzam piemērot vienkāršotās izmaksas šī pasākuma īstenošanā, tādējādi nodrošinot būtisku administratīvā sloga samazinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 30. punkta redakciju, vai sniegt skaidrojumu, kas saprotams ar “centrālo valsts iestādi”, ņemot vērā, ka noteikumos nav atrunāts šāds saīsinājums un no Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums neizriet šāda iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam izteikt 8. punktu atbilstoši vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ieteiktajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
8. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
8.1. iznākuma rādītājs: nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmušas atbalstu – 1, tai skaitā līdz 2024.gada 31. decembrim - 1;
8.2. rezultāta rādītājs: patvēruma meklētāji un starptautiskās aizsardzības saņēmēji, kuriem veicināta sociālekonomiskā iekļaušana – 1 140.
 
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, kas paredz, ka, lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro, vienlaikus, atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi vai papildināt anotāciju ar skaidrojumu risinājuma izvēlei.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Vēršam uzmanību, ka apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 7.punktā veiktos precizējumus, kur ir norādīts, ka projekta vadības personālam ir plānots izveidot 3 jaunas amata vietas un, ka šis personāls var tikt nodarbināts uz daļļaika attiecināmības principu, kā arī anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 15.lapā norādīto, ka "Tiešās attiecināmās izmaksas ietver projekta īstenošanas un vadības personāla izmaksas, projekta īstenošanas personāla darba vietas aprīkojuma iegādes, īres, uzturēšanas un remonta izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam, pasākuma mācību, semināru, konferenču organizēšanas un ar to saistīto materiālu nodrošināšanas izmaksas, transporta izmaksas, tai skaitā nomas izmaksas. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; kā arī ņemot vērā darbinieka nodarbinātības periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.", vēlreiz izvērtēt vai noteikumu 24.3.apakšpunkts nav papildināms ar projekta vadības personāla darba vietas aprīkojuma iegādi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu 24.5.apakšpunktā precizēt atsauci uz 22.3.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību un dzēst "konferenču organizēšanas izmaksas", pamatojoties uz to, ka noteikumu 22.3.punkts paredz semināru un mācību nodrošināšanu, nevis konferenču organizēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli pārskatīt teikumu, lai nepārprotami skaidrs, vai nosacījums attiecināms tikai uz projekta vadības vai arī īstenošanas personālu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāpēc ir nepieciešams noteikts īsāku termiņu lēmuma pieņemšanai par projekta iesnieguma apstiprināšanu nekā tas tiek paredzēts ar Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam no anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" dzēst "Projekts nosaka, ka sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā, ka plānotā avansa apmērs un tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 50% no projektam piešķirtā ESF+ finansējums un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90% no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta finansējuma kopsummas.", ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde. Valsts budžeta līdzekļi projekta īstenošanai plānojami atbilstoši 25.04.2023. Ministra kabineta noteikumu Nr. 205 “Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 5.punktā noteiktajai kārtībai
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" skaidrojumu par pienākumu vākt datus par projekta dalībniekiem, norādot, ka dati tiek vākti, lai ievērojot,  Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1057, ar  ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 prasības, tos iesniegtu Eiropas Komisijai. Attiecīgu skaidrojumu lūdzam ietvert arī anotācijas 8.1.13.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-