Projekta ID
22-TA-875Atzinuma sniedzējs
Konkurences padome
Atzinums iesniegts
17.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Likumprojekts "Grozījumi "Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā""
Iebildums
KP uztur savus iebildumus pret grozījumu, jo KP ieskatā ar grozījumiem tiks ietekmēta konkurence starp Latvijas mārketinga komunikācijas kanāliem, jo minētie grozījumi ietekmēs Latvijā reģistrēto tirgus dalībnieku iespēju konkurēt ar ārzemēs reģistrētajiem medijiem, kuru saturs ir pieejams Latvijā, jo šie mediji ir pakļauti tiesību normām to darbības/mītnes valstī.
KP atkārtoti norāda, ka produktu cenu (t.sk. alkoholisku dzērienu) pieejamība ir būtiska patērētāja nepieciešamība, lai patērētāji varētu izvērtēt, kuru preci vai pārdevēju izvēlēties, līdz ar to, ja cena netiek nekur publiski pausta, tad patērētājam būs jāizdara izvēle ierobežotas informācijas ietvaros, visbiežāk ņemot vērā personīgo iepriekšējo pieredzi.
Minētais grozījums papildus var ietekmēt konkurenci ne tikai starp plašsaziņu medijiem, bet arī vīna un alus ražotājiem un izplatītājiem, jo tiem tiek liegta iespēja reklamēt/norādīt, kāda ir preces cena vai norādīt uz īpašiem piedāvājumiem, tādējādi apgrūtinot sasniegt iespējamos klientus. Attiecīgi šāds ierobežojums rada papildus apgrūtinājumu jaunu tirgus dalībnieku ienākšanai tirgū, vienlaikus mazinot konkurences spiedienu uz tirgū jau esošajiem tirgus dalībniekiem.
KP atgādina, ka minētais aizliegums ir skatāms kopsakarā ar plānotajiem grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā un tajā iekļautajiem ierobežojumiem. KP sniegtie komentāri grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas attiecas uz alkohola cenu un atlaižu reklamēšanu ir ņemami vērā arī pie šī likumprojekta.
KP atkārtoti norāda, ka produktu cenu (t.sk. alkoholisku dzērienu) pieejamība ir būtiska patērētāja nepieciešamība, lai patērētāji varētu izvērtēt, kuru preci vai pārdevēju izvēlēties, līdz ar to, ja cena netiek nekur publiski pausta, tad patērētājam būs jāizdara izvēle ierobežotas informācijas ietvaros, visbiežāk ņemot vērā personīgo iepriekšējo pieredzi.
Minētais grozījums papildus var ietekmēt konkurenci ne tikai starp plašsaziņu medijiem, bet arī vīna un alus ražotājiem un izplatītājiem, jo tiem tiek liegta iespēja reklamēt/norādīt, kāda ir preces cena vai norādīt uz īpašiem piedāvājumiem, tādējādi apgrūtinot sasniegt iespējamos klientus. Attiecīgi šāds ierobežojums rada papildus apgrūtinājumu jaunu tirgus dalībnieku ienākšanai tirgū, vienlaikus mazinot konkurences spiedienu uz tirgū jau esošajiem tirgus dalībniekiem.
KP atgādina, ka minētais aizliegums ir skatāms kopsakarā ar plānotajiem grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā un tajā iekļautajiem ierobežojumiem. KP sniegtie komentāri grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas attiecas uz alkohola cenu un atlaižu reklamēšanu ir ņemami vērā arī pie šī likumprojekta.
Piedāvātā redakcija
-