Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-2826
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
08.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pašvaldību likuma 2. panta pirmā daļa noteic, ka pašvaldība ir atvasināta publiska persona — vietējā pārvalde (..).Savukārt pašvaldības administrācija (pašvaldības iestādes un amatpersonas) ir pastarpinātā pārvalde, kuru dome izveido pašvaldībai noteikto funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai (Pašvaldību likuma 20. panta pirmā daļa). Savukārt tas, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 46. panta 6. punktu valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas līgumā norāda resursu piešķiršanas noteikumus, nenozīmē, ka saskaņā ar šo līgumu piešķirtā manta piekrīt personai, kurai deleģēts pārvaldes uzdevums. Citiem vārdiem, izbeidzoties deleģēšanas līgumam manta ir jānodod atpakaļ pašvaldībai. Turklāt saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības, nevis pašvaldības administrācijas vai pašvaldības kapitālsabiedrības, kas veic pašvaldības deleģētu pārvaldes uzdevumu, ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Ņemot vērā minēto lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu 6.3. apakšpunktu, 9. un 10. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Netiek ievērots t.s. vienreizes princips. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta 8. daļa "Valsts pārvaldi organizē pēc iespējas ērti un pieejami privātpersonai. Ja informācija, kura nepieciešama pārvaldes lēmuma pieņemšanai, kas regulē publiski tiesiskās attiecības ar privātpersonu, ir citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no privātpersonas". Nolikumā ir norādīti vairāki dokumenti, ko Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Vides investīciju fonds" varētu izgūt patstāvīgi, piemēram, ēkas energosertifikāta un pārskata par ēkas energosertifikāta aprēķinos izmantotajām ievaddatu vērtībām kopiju (60.2.2.) no BVKB reģistra, īpašuma, valdījuma, turējuma vai pārvaldības tiesības apliecinoša dokumenta kopiju (60.2.3.) no Zemesgrāmatas, u.c, nevis prasīt no projektu iesniedzējiem. Lūdzam izvērtēt iespējas pieprasīt arī citus dokumentus no attiecīgo reģistru turētājiem, nevis projektu iesniedzējiem, tādējādi būtiski mazinot administratīvo slogu.  
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija nesaskata savu atbildību un dalības nepieciešamību vērtēšanas komisijā, ņemot vērā ministrijas kompetenci.
Piedāvātā redakcija
64. Vērtēšanas komisijā, ko izveido saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 396 "Modernizācijas fonda darbības kārtības noteikumi un daudzgadu darbības programma" 16. punktu, ietilpst divi Vides investīciju fonda pārstāvji, kā arī pa vienam pārstāvim no Klimata un enerģētikas ministrijas (turpmāk – ministrija) un Ekonomikas ministrijas. Projektu iesniegumu vērtēšanas procesa administrēšanu nodrošina Vides investīciju fonds. Vērtēšanas komisiju vada Vides investīciju fonda pārstāvis.