Projekta ID
22-TA-1353Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas ir šī punkta kontekstā ir saprotams ar finansiālo pieejamību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un veikt attiecīgus precizējumus noteikumu projekta 6. punktā norādītajā kopējā, ERAF un valsts budžeta finansējumā, ņemot vērā veiktos precizējumus elastības finansējuma apjomā, kā arī pēdējā teikumā norādīt, ka tas ir kopējais pasākuma pieejamais finansējums. Papildus lūdzam precizēt arī 6. punkta pirmo teikumu, vārdu "pieejamais" aizstājot ar "plānotais".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā tiek iekļauti vairāki atbalsta pasākumi un anotācijā tiek norādīts katra atbalsta pasākuma kopējais finansējums, lūdzam noteikumu projekta 8. punktā sasniedzamās rādītāju vērtības norādīt atsevišķi katram atbalsta pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kontekstā ar biznesa inkubatoru tīkla reģionālā pārklājuma nodrošināšanu, ierosinām izvērtēt nepieciešamību projektu iesniegumu vērtēšanas sēdē pieaicināt ari VARAM kā kompetentās centrālās iestādes pārstāvi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošināt pasākuma īstenošanas noteikumu projekta normu atbilstību Kohēzijas politikas programmas projektam 2021.-20207.gadam, kur pie 1.2.3.SAM atbalstāmajām darbībām nav paredzēta Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību darbības nodrošināšana, kā arī ņemot vērā EM izziņas 53.punktā sniegto skaidrojumu, ka LIAA pārstāvniecības nodrošina eksporta pakalpojumu uzņēmumiem (konsultācijas), lūdzam EM pārformulēt noteikumu projekta 18.3.apakšpunktā ietverto atbalstāmo darbību, norādot konkrētu funkciju vai uzdevumu nodrošināšanu, nevis Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību darbības nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
Piedāvātā redakcija
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz šajā punktā minēto, ka vietējās izstādes (attiecas uz tikai uz VI nodaļā ietvertajiem pasākumiem) ir atbalstāmas, vēršam uzmanību uz pretruna ar izziņas 8.punktu, kurā ietverts EM skaidrojums, ka šādas aktivitātes, kas ir vērstas uz Latvijā notiekošo pasākumu organizēšanu, šobrīd nav iespējams attiecināt. Lūdzam EM novērst pretrunas noteikumu projektā un izziņas 8. un 56.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka darba vietu aprīkojuma izmaksas tiks segtas no 15% netiešo izmaksu likmes
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 19.3 un 21.4. apakšpunktos ir paredzēts transporta izmaksām piemērot metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai", lūdzam atkārtoti pārskatīt visas projektā plānotās darbības un, kur attiecināms, piemērot minēto metodiku vai skaidrot tās nepiemērošanas iemeslus. Vēršam uzmanību, ka projektā nevar būt divas atšķirīgas pieejas vienu un to pašu izmaksu (transporta, viesnīcas (naktsmītnes)) segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā EM izziņas 65.punktā sniegto skaidrojumu, ka ar mobilo lietotņu iegādes izmaksām primāri ir saprotamas dažādu rīku (mājaslapu, veidlapu) mobilās versijas, lūdzam attiecīgi pārformulēt šī punkta redakciju, lai neradītu liekas interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas sniegto skaidrojumu e-State Aid Wiki sistēmā (pieejams šeit: https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/wikis/display/StateAid/Art+1%281%29%28d%29+export+aid%2C+e-shop), mārketinga pasākuma mērķim ir jābūt vērstam pamatā uz Latvijas iekšējo tirgu, piemēram, tīmekļa vietņu izstrāde nevar būt vērta tikai uz eksporta tirgu apgūšanu. No šī brīža redakcijas, kas paredz, ka attiecināmas ir izmaksas interneta tīmekļa vietņu izstrādei svešvalodās, netiek nodrošināts, ka tīmekļa vietne pamatā ir vērsta uz Latvijas iekšējo tirgu. Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 23.9.apakšpunkta redakciju, lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta d) apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kā šajā punktā iekļautās izmaksas atbilst Regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1.punkta d) apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt, ka noteikumu projekta 29.punktā noteiktās izmaksas ir attiecināmas tikai šī pasākuma mērķiem un tikai pasākuma īstenošanas laikā.
Vienlaikus informējam, ka saskaņā ar esošajām Vadlīnijām attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periodā, arī ES fondu 2021.-2027.periodā ir iekļauts šāds punkts: Uzturēšanas izmaksas (piemēram, remonta izmaksas, rezerves daļas, apkopes izmaksas pēc garantijas termiņa beigām) nav attiecināmas, izņemot gadījumus, kad tās ir paredzētas kā attiecināmās izmaksas MK noteikumos par SAM īstenošanu. Līdz ar to saskaņā ar augstāk norādīto minētās uzturēšanas izmaksas teorētiski var iekļaut attiecināmajās izmaksās. Vienlaikus aicinām EM sniegt anotācijā argumentāciju uzturēšanas izmaksu iekļaušanai noteikumu projektā.
Vienlaikus informējam, ka saskaņā ar esošajām Vadlīnijām attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periodā, arī ES fondu 2021.-2027.periodā ir iekļauts šāds punkts: Uzturēšanas izmaksas (piemēram, remonta izmaksas, rezerves daļas, apkopes izmaksas pēc garantijas termiņa beigām) nav attiecināmas, izņemot gadījumus, kad tās ir paredzētas kā attiecināmās izmaksas MK noteikumos par SAM īstenošanu. Līdz ar to saskaņā ar augstāk norādīto minētās uzturēšanas izmaksas teorētiski var iekļaut attiecināmajās izmaksās. Vienlaikus aicinām EM sniegt anotācijā argumentāciju uzturēšanas izmaksu iekļaušanai noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām pārskatīt redakcionāli noteikumu projekta 31.punktu, jo no šī brīža redakcijas nav skaidrs, kādus ierobežojumus tas ietver. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Komisijas regulas 1407/2013 3.panta 6.punktu, lai piemērotu 2. punktā noteiktos robežlielumus, izmanto bruto summas. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 31.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām pārskatīt redakcionāli 32.punktu, jo no šī brīža redakcijas nav skaidrs, kādus ierobežojumus tas ietver. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Komisijas regulas 1407/2013 3.panta 6.punktu, lai piemērotu 2. punktā noteiktos robežlielumus, izmanto bruto summas. Lūdzam atbilstoši precizēt 32.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām pārskatīt redakcionāli 33.punktu, jo no šī brīža redakcijas nav skaidrs, kādus ierobežojumus tas ietver. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Komisijas regulas 1407/2013 3.panta 6.punktu, lai piemērotu 2. punktā noteiktos robežlielumus, izmanto bruto summas. Lūdzam atbilstoši precizēt 33.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt gadījumus, kādos var tikt paredzēta godalgu un naudas balvu piešķiršana.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam EM uzmanību, ka darbs ar inovāciju ekosistēmu attīstību ir plānots Kohēzijas politikas programmas projekta 2021.-2027.gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” ietvaros, līdz ar to nav skaidra šāda punkta iekļaušana 1.2.3.1. pasākuma īstenošanas MK noteikumos (1.2.3.specifiskais atbalsta mērķis). Lūdzam šo punktu svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka speciālie normatīvie akti regulē terminus “saimnieciskās darbības veicējs”, lūdzu skaidrot ko regulēs attiecīgā metodika un vai noteikumu projekta izpratnē minētajiem terminiem ir atšķirīga nozīme
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Joprojām uzturam FM iepriekš izteikto iebildumu, ka noteikumu projekta V nodaļā normas daļēji neatbilst Kohēzijas politikas programmas projekta 2021.-2027.gadam 103.§ noteiktajam, ka atbalsta instrumenta ieviešanas modelis plānots atbilstoši iepriekšējā perioda ietvaros īstenotam pasākumam “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” , jo ES struktūrfondo un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda tehnoloģiju pārneses koncepts ietver arī pētījumu rezultātu komercializāciju zinātniskajām institūcijām, nevis tikai vaučeru atbalstu MVU, ņemot vērā to, ka nav ne veikti atbilstoši precizējumi noteikumu projektā, nedz anotācijā ir sniegta informācija par to, ka ir plānotas konceptuālas izmaiņas līdzšinējā pasākumu konceptā un sniegts pamatojums šādu izmaiņu nepieciešamībai, kā arī nav sniegts skaidrojums, vai ir plānots atbalsts tehnoloģiju skautiem.
Atgādinām, ka Es struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda tehnoloģiju pārneses pasākumu 2016.gada sākumā pēc EM ierosinājuma apvienoja ar vaučeru programmu, t.sk. pasākuma ietvaros tika nodrošināta tehnoloģiju skaitu darbības. Apvienotā pasākuma kodols bija tehnoloģiju pārneses sadaļa (PO pētniecības rezultātu komercializācijas fonds ar 8 milj. euro finansējumu; vaučeru sadaļai sākotnēji bija tikai 2.8 milj.euro finansējums).
-Vēršam uzmanību uz to, ka EM sniegtais skaidrojums noteikumu projekta izziņas 107.punktā, ka atbilstoši 1.2.3. SAM nosacījumiem atbalstu var saņemt tikai MVU nav pietiekošs pamatojums tehnoloģiju pārneses koncepta maiņai, jo tas ir bijis EM lēmums sadaļu par tehnoloģiju pārnesi iekļaut Kohēzijas politikas programmas projekta 2021.-2027.gadam 1.2.3. SAM "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" , nevis 1.2.1. SAM “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” ietvaros pretēji Eiropas Komisijas komentāriem.
- Tāpat EM izziņas 117.punktā sniegtais skaidrojums, ka komercializācijas projekta slieksnis 200 000 euro noteikts, pamatojoties uz to, ka atbilstoši spēkā esošajam regulējumam jaunā plānošanas perioda 2021.-2027.gadam ES finansēto fondu projektu īstenošanā, finansējuma saņēmējs, kas ir tiešās pārvaldes iestāde nevar piešķirt komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam, kas pārsniedz norādīto apjoma slieksni, nesniedz pietiekamu pamatojumu pasākuma tehnoloģiju pārneses atbalsta sadaļas koncepta maiņai vai izvēlētajam šī pasākuma atbalsta sadaļas ieviešanas mehānismam (skat. iebildumu arī pie noteikumu projekta 54.punkta).
Lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta V nodaļu, tās nosacījumus saskaņojot arī ar Izglītības un zinātnes ministriju.
Atgādinām, ka Es struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda tehnoloģiju pārneses pasākumu 2016.gada sākumā pēc EM ierosinājuma apvienoja ar vaučeru programmu, t.sk. pasākuma ietvaros tika nodrošināta tehnoloģiju skaitu darbības. Apvienotā pasākuma kodols bija tehnoloģiju pārneses sadaļa (PO pētniecības rezultātu komercializācijas fonds ar 8 milj. euro finansējumu; vaučeru sadaļai sākotnēji bija tikai 2.8 milj.euro finansējums).
-Vēršam uzmanību uz to, ka EM sniegtais skaidrojums noteikumu projekta izziņas 107.punktā, ka atbilstoši 1.2.3. SAM nosacījumiem atbalstu var saņemt tikai MVU nav pietiekošs pamatojums tehnoloģiju pārneses koncepta maiņai, jo tas ir bijis EM lēmums sadaļu par tehnoloģiju pārnesi iekļaut Kohēzijas politikas programmas projekta 2021.-2027.gadam 1.2.3. SAM "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" , nevis 1.2.1. SAM “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem” ietvaros pretēji Eiropas Komisijas komentāriem.
- Tāpat EM izziņas 117.punktā sniegtais skaidrojums, ka komercializācijas projekta slieksnis 200 000 euro noteikts, pamatojoties uz to, ka atbilstoši spēkā esošajam regulējumam jaunā plānošanas perioda 2021.-2027.gadam ES finansēto fondu projektu īstenošanā, finansējuma saņēmējs, kas ir tiešās pārvaldes iestāde nevar piešķirt komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam, kas pārsniedz norādīto apjoma slieksni, nesniedz pietiekamu pamatojumu pasākuma tehnoloģiju pārneses atbalsta sadaļas koncepta maiņai vai izvēlētajam šī pasākuma atbalsta sadaļas ieviešanas mehānismam (skat. iebildumu arī pie noteikumu projekta 54.punkta).
Lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta V nodaļu, tās nosacījumus saskaņojot arī ar Izglītības un zinātnes ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šis nosacījums ir attiecināms uz 1 pilnu darba slodzi.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka no noteikumu projekta nav skaidrs, vai noteikumu projekta 41.7.apakšpunkta darbībām (augsti kvalificētu darbinieku piesaiste) ir vai nav piešķirams vaučers. Noteikumu projekta 42.punkts neparedz vaučera izsniegšanu noteikumu projekta 41.7.apakšpunktā minētajām darbībām, savukārt noteikumu projekta 52.2.apakšpunktā ir ietverta atsauce uz inovāciju vaučera projektu kontekstā ar noteikumu projekta41.7.apakšpunkta darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka EM izziņas 117.punktā sniegtais skaidrojums, ka komercializācijas projekta slieksnis 200 000 euro noteikts, pamatojoties uz to, ka atbilstoši spēkā esošajam regulējumam jaunā plānošanas perioda 2021.-2027.gadam ES finansēto fondu projektu īstenošanā, finansējuma saņēmējs, kas ir tiešās pārvaldes iestāde nevar piešķirt komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam, kas pārsniedz norādīto apjoma slieksni, nesniedz pietiekamu pamatojumu pasākuma tehnoloģiju pārneses atbalsta sadaļas koncepta maiņai vai izvēlētajam šī pasākuma atbalsta sadaļas ieviešanas mehānismam.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti uzturam Finanšu ministrijas 13.07.2022 izteikto iebildumu, kas atspoguļots izziņas 119.punktā.
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 54.punktā uzskaitītie šo noteikumu apakšpunkti neaptver visas MK noteikumu projekta 41.punktā minētās darbības un III sadaļā minētās attiecināmās izmaksas. Papildus vēršam uzmanību, ka visas izmaksas, kurām atbalstu sniedz ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 kopā nevar pārsniegt Komisijas regulas Nr.1407/2013 3.panta 2.punktā noteikto robežlielumu, attiecīgi ir jāievēro šo MK noteikumu projekta 84. un 85. punktā noteikto. Lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 54.punkta redakciju.
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 54.punktā uzskaitītie šo noteikumu apakšpunkti neaptver visas MK noteikumu projekta 41.punktā minētās darbības un III sadaļā minētās attiecināmās izmaksas. Papildus vēršam uzmanību, ka visas izmaksas, kurām atbalstu sniedz ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 kopā nevar pārsniegt Komisijas regulas Nr.1407/2013 3.panta 2.punktā noteikto robežlielumu, attiecīgi ir jāievēro šo MK noteikumu projekta 84. un 85. punktā noteikto. Lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 54.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka inkubācijas programmā vienam atbalsta saņēmējam atbalsts nepārsniedz 200 000 EUR un ievērojot Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījumu izpildi, lūdzam šeit un anotācijā papildināt, ka šīm atbalsta darbībām tiks izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika, kas tiks saskaņota ar ES fondu vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt ierobežojumu šo normu attiecināt tikai uz jaunajiem uzņēmumiem (piemēram, kas pastāv ne ilgāk kā 3 gadus) vai noteikt nosacījumu, pie kādiem šādu atbalstu var saņemt uzņēmumi, ka pastāv tirgū ilgāk kā 3 gadus. Mūsuprāt, nav samērīgi šādu atbalstu sniegt tirgū jau ilgi darbojošamies uzņēmumiem.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju, ņemot vērā, ka šajā atbalstāmajā darbībā ir obligāti piemērojamas vienkāršotās izmaksas, lai nodrošinātu Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 60.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi.
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums pārliecināties par normas redakcijā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto FM iebildumu attiecibā uz to, ka noteikumu projekta VI sadaļā "Biznesa inkubācijas atbalsta nodrošināšana" ietvertā vispārīgā informācija par pirmsinkubācijas un inkubācijas atbalstu nerada priekšstatu, ka šī pasākuma ietvaros tiks sniegts atbalsts ar fokusu vai ar mērķi stiprināt izaugsmi vidēji augsto un augsto tehnoloģiju jomā, līdz ar to uzskatāms, ka nav nodrošināta atbilstība kohēzijas politikas programmai (2021-2027.), kas š.g. 21.jūnijā apstiprināta MK un š.g. 27.jūnijā iesniegta pirmreizējai saskaņošanai EK. Norādām, ka noteikumu projekta 65.punkta papildināšana ar nosacījumu, ka "Finansējuma saņēmējam minētajā kārtībā ir pienākums norādīt, kā sniegtais atbalsts nodrošinās gala labuma guvēja izaugsmi vidēji augsto un augsto tehnoloģiju, un radošo industriju jomā" nav pietiekošs. Lūdzam precizēt noteikumu projekta VI sadaļas "Biznesa inkubācijas atbalsta nodrošināšana" normas, lai nodrošinātu lielāku atbilstību augstākminētajai kohēzijas politikas programmai.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā šīs aktivitātes mērķa grupu, kas ir komersanti un fiziskas personas, kas veic vai gatavojas veikt saimniecisko darbību, neredzam pamatojumu paredzēt šādu vērtēšanu. Lūdzam anotācijā skaidrot, kādos gadījumos gala labuma guvējs varētu nebūt saimnieciskās darbības veicējs, līdzīgu skaidrojumu lūdzam iekļaut anotācijā arī par MK noteikumu projekta 39.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Lūdzam normā precizēt vārdu "iepirkumi", lietojot terminu "publiskie iepirkumi". Tāpat aicinām pārskatīt normas redakcionālo noformējumu - piemēram, pirmajā teikumā ir divkārša atsauce uz "nediskriminācijas" ievērošanu.
2) Pašreizējā normas redakcija attiecas uz finansējuma saņēmēju veiktiem publiskajiem iepirkumiem, neaptverot noteikumu projektā regulēto gala labuma guvēju veiktos iepirkumus, uz kuriem visdrīzāk būtu attiecināms Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumu Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" regulējums. Līdz ar to lūdzam izvērtēt, vai šī noteikumu projekta norma nebūtu precizējama un attiecināma arī uz gala labuma guvēju veiktajiem iepirkumiem. Lūdzam arī iekļaut anotācijā skaidrojumu par to, kāds publisko iepirkumu veikšanas regulējums ir jāpiemēro katram no noteikumos regulētajiem subjektiem (t.i., finansējuma saņēmējam un gala labuma guvējam).
2) Pašreizējā normas redakcija attiecas uz finansējuma saņēmēju veiktiem publiskajiem iepirkumiem, neaptverot noteikumu projektā regulēto gala labuma guvēju veiktos iepirkumus, uz kuriem visdrīzāk būtu attiecināms Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumu Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" regulējums. Līdz ar to lūdzam izvērtēt, vai šī noteikumu projekta norma nebūtu precizējama un attiecināma arī uz gala labuma guvēju veiktajiem iepirkumiem. Lūdzam arī iekļaut anotācijā skaidrojumu par to, kāds publisko iepirkumu veikšanas regulējums ir jāpiemēro katram no noteikumos regulētajiem subjektiem (t.i., finansējuma saņēmējam un gala labuma guvējam).
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs, kādas ir sekas šajā punktā norādītajam, proti, kas no tā mainās/kādas sekas iestājas, konstatējot kādu no faktiem. Turklāt nodokļu samaksas termiņa pagarinājumi nav publiski pieejami, tādējādi nav saprotams, kādā veidā par šo pārliecināsies.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā Komisijas regula Nr. 1407/2013 ir vienīgais regulējums, ar ko piešķir atbalstu šo noteikumu ietvaros, lūdzam precizēt IX sadaļas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi.
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas atspoguļots izziņas 85. un 155.punktā.
Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 80.punkta redakciju:
1. uzskaitīt visus šo MK noteikumu projekta punktus, kuros ir noteiktas attiecināmās izmaksas, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18.decembra Regulu (ES) Nr.1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
2. skaidri noteikt, kas būs atbalsta saņēmējs un kam tiks uzskaitīts de minimis atbalsts katru atbalstāmo izmaksu gadījumā.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, vai finansējuma saņēmējs (LIAA) šo noteikumu ietvaros darbojas tikai kā starpnieks un visu atbalstu nodod tālāk gala labuma guvējiem, vai pats finansējuma saņēmējs(LIAA) šo noteikumu ietvaros saņem atbalstu
Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 80.punkta redakciju:
1. uzskaitīt visus šo MK noteikumu projekta punktus, kuros ir noteiktas attiecināmās izmaksas, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18.decembra Regulu (ES) Nr.1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
2. skaidri noteikt, kas būs atbalsta saņēmējs un kam tiks uzskaitīts de minimis atbalsts katru atbalstāmo izmaksu gadījumā.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, vai finansējuma saņēmējs (LIAA) šo noteikumu ietvaros darbojas tikai kā starpnieks un visu atbalstu nodod tālāk gala labuma guvējiem, vai pats finansējuma saņēmējs(LIAA) šo noteikumu ietvaros saņem atbalstu
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Komisijas regulas 1407/2013 3.panta 6.punktu, lai piemērotu 2. punktā noteiktos robežlielumus, izmanto bruto summas. Lūdzam atbilstoši precizēt 83.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Tā kā no MKN projekta V.sadaļas nav nolasāms EM izziņas 115.punktā iekļautais nosacījums, ka "pasākuma ietvaros paredzēts sniegt tā saucamo "iepazīšanās vaučera" atbalstu, kas paredzēts uzņēmējiem, kas līdz šim jaunu produktu izstrādē nav sadarbojušies ar pētniecības organizācijām (vienreizējs atbalsts pasākums līdz 5000 eur apmērā), kā arī ņemot vērā MK noteikum projekta 42.punktu(nosaka, ka finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību, kādā komersantam tiek izsniegts vaučers un kārtību, kādā tiek nodrošināta vaučera aprite un tā izmantošanas uzraudzība) lūdzam augstākminēto informāciju iekļaut vismaz MK noteikumu projekta anotācijā (pie 7.punkta "Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde un komercializācija"), kā arī paredzēt šādu noteikumu līguma ar CFLA ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Tā kā no MKN projekta V.nodaļas nav nolasāms EM izziņas 115.punktā iekļautais nosacījums, ka "komersantiem, kas jau ir sadarbojušies ar pētniecības organizācijām, vai jau ir saņēmuši inovāciju vaučera atbalstu kādas darbības īstenošanai produkta vai pakalpojuma izstrādē, maksimālā atbalsta summa nepārsniedz 25 000 euro, kā arī ņemot vērā MK noteikum projekta 42.punktu(nosaka, ka finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību, kādā komersantam tiek izsniegts vaučers un kārtību, kādā tiek nodrošināta vaučera aprite un tā izmantošanas uzraudzība) lūdzam augstākminēto informāciju iekļaut vismaz MK noteikumu projekta anotācijā (pie 7.punkta "Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde un komercializācija"), kā arī paredzēt šādu noteikumu līguma ar CFLA ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzruram FM iepriekš izteikto iebildumu un atkārtoti lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas 5.-8.punktos iekļaut informāciju par to, par to vai ir/nav plānots mainīt līdzšinējo 2014.-2020.gada plānošanas perioda pasākumu konceptus (1.2.2.2. pasākums „Inovāciju motivācijas programma”; 1.2.1.2. pasākums “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai”; 3.1.1.6. pasākums „Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators”; 3.2.1.2. pasākums „Starptautiskās konkurētspējas veicināšana”) un kāpēc šādas nepieciešamas izmaiņas. Norādām, ka kohēzijas poltikas programmas (2021-2027) projekta 103.§ noteikts, ka tehnoloģiju pārneses atbalsta instrumenta ieviešanas modelis plānots atbilstoši iepriekšējā perioda ietvaros īstenotam pasākumam “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai”, savukārt MK noteikumu V sadaļā ietverts cits koncepts, kā arī anotācija nesniedz skaidru informāciju, kāpēc ir izmainīts pasākuma īstenošanas koncepts un kādas ir galvenās izmaiņas.
Vienlaicīgi lūdzam iekļaut īsu informāciju, kādi ieguvumi ir sagaidāmi/kādi apsvērumi noteica līdzšinējo četru ES fondu atbalsta pasākumu apvienošanu vienā integrētā pasākumā.
Vienlaicīgi lūdzam iekļaut īsu informāciju, kādi ieguvumi ir sagaidāmi/kādi apsvērumi noteica līdzšinējo četru ES fondu atbalsta pasākumu apvienošanu vienā integrētā pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 5.punktā (Biznesa inkubatori) iekļaut informāciju, ko EM ir norādījusi izziņas 12.punktā, ka ņemot vērā Rīgas reģiona iespējas un straujo attīstības tempus, plānots veidot inkubatoru, kas uzņems tikai tādus uzņēmējus, kas attīsta tikai tehnoloģiski ietilpīgus produktus, lai normatīvā akta lietotājiem sniegtu pilnīgāku informāciju par plānoto atbalstu un atbalsta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz "Gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, un tam nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums."
Saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktu Valsts ieņēmumu dienests publicē informāciju par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro. Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 78.punktā paredzētais nodokļu parāda slieksnis ir 1000 euro, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu šāda apmēra sliekšņa noteikšanai, vienlaikus izvērtējot, vai saistībā ar šādu pieļaujamo nodokļa parāda apmēru, nav konstatējami riska faktori.
Saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktu Valsts ieņēmumu dienests publicē informāciju par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro. Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 78.punktā paredzētais nodokļu parāda slieksnis ir 1000 euro, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu šāda apmēra sliekšņa noteikšanai, vienlaikus izvērtējot, vai saistībā ar šādu pieļaujamo nodokļa parāda apmēru, nav konstatējami riska faktori.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam dzēst 1.3.punkta 12.apakšpunkta trešdaļā rindkopā minēto par vienkāršoto izmaksu nepiemērošanas iespējām, ņemot vērā, ka uz Inkubācijas projektiem ir attiecināma Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījumu izpilde.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.punkta 12.apakšpunkta trešajā rindkopā precizēt atsauci uz noteikumu projekta apakšpunktu, jo noteikumu projekta 58.2.apkašpunkts nav atrodams MK noteikumos
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam 1.3.punkta 12.apakšpunkta pirmajā rindkopā papildināt, kurām MK noteikumu atbalstāmajām darbībām, minot konkrētus MK noteikumu punktus, tiks piemērotas vienkāršotās izmaksas, lai nodrošinātu Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam EM noteikumu projekta nosaukumu izteikt šādā redakcijā:
"Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2. prioritātes “Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām” 1.2.3.1. pasākuma “Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai” īstenošanas noteikumi."
"Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2. prioritātes “Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām” 1.2.3.1. pasākuma “Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai” īstenošanas noteikumi."
Piedāvātā redakcija
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2.prioritātes “Atbalsts uzņēmējdarbībai” 1.2.3.1. pasākuma “Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai” īstenošanas noteikumi
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar šādu punktu: “Sadarbības iestāde, izvērtējot finansējuma saņēmēja iesniegto priekšlikumu, ir tiesīga veikt pārdales starp projektiem un attiecīgi grozījumus noslēgtajā vienošanā par projekta īstenošanu, ja ir saņemts atbildīgās iestādes pozitīvs atzinums, ko finansējuma saņēmējs saskaņo un iesniedz sadarbības iestādei kopā ar vienošanās grozījumu priekšlikumu.”
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar šādu punktu: “Projekta iesniedzējs var iesniegt projekta iesniegumus par atbalsta pasākumiem inovācijas motivācijas aktivitātēm, jaunu produktu izstrādei un komercializācijai; par atbalsta pasākumiem biznesa inkubācijas aktivitātēm un par atbalsta pasākumiem eksporta veicināšanas aktivitātēm".
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai atvieglotu MK noteikumu projekta 8.-20.punkta normu uztveramību, tad projekta attiecināmo izmaksu aprakstīšanai, aicinām EM izmantot Vadošās iestādes vadlīniju projektā “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā” izmantoto terminoloģiju, grupējot attiecināmās izmaksas tiešajās attiecināmajās un netiešajās attiecināmajās izmaksās vai vismaz iekavās norādot, kuras izmaksas uz kuru no augstākminētajām grupām attiecināmas.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam EM aizstāt vārdu savienojumu "rezultatīvie rādītāji" ar vārdu savienojumu "rezultāta rādītāji"( rezultatīvie ir nekorekti), ali nodrošinātu atbilstību Kohēzijas politikas programmas projekta 2021.-2027.gadam lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas loceklis paraksta apliecinājumus par iespējamo interešu konflikta neesamību par to, ka nav ieinteresēts konkrēto projektu vērtēšanā. Attiecīgi lūdzu anotācijā norādīt, ka tiks nodrošināta interešu konflikta novēršanas uzraudzība.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši MKN projekta 18.punktam LIAA nodrošina projekta vadību un īstenošanu, kā arī 18.3-18.11.darbības. Kontekstā ar izziņas 51.punktā sniegto Finanšu ministrijas skaidrojumu, ka īstenošanas f-jās Īstenošanas funkcijās ietilpst komunikācija ar mērķa grupām, projekta aktivitāšu nodrošināšana, ārpakalpojumu, izpildītāju koordinēšana un tml., lūdzam izvērtēt, vai 18.3-18.11.punkta normas ir/nav attiecināmas uz ar projekta īstenošanu saistītajām darbībām. Ja 18.3-18.11.punktu normas ir attiecināmas ar uz ar projekta īstenošanu saistītajām darbībām, tās būtu uzskaitāmas kā 18.2. apakšpunkti. Ja runa ir par tiešām attiecināmajām izmaksām, tad lūdzam to attiecīgajos MK noteikumu punktos norādīt.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
1)Lūdzam izvērtēt iespēju paredzēt finansējuma saņēmējam projekta ietvaros neatkarīga revidenta/iekšējā auditora iesaisti, lai apliecinātu atskaites punktu un/vai mērķu sasniegšanu un izmaksu pamatotību.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu nepārprotamu normas interpretāciju, aicinām EM aiz vārda "biznesa" ievietot vārdu "ideju" konkursi, nevis biznesa konkursi? Pretējā gadījumā nav saprotams, kas ir domāts ar biznesa konkursiem.
Piedāvātā redakcija
18.6. godalgu un naudas balvas piešķiršana biznesa ideju konkursu godalgoto vietu ieguvējiem atbilstoši konkursa nolikumam;
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu nepārprotamu normas interpretāciju, aicinām EM aiz vārda "biznesa" ievietot vārdu "ideju" konkursi, nevis biznesa konkursi? Pretējā gadījumā nav saprotams, kas ir domāts ar biznesa konkursiem.
Piedāvātā redakcija
24.1. naudas balvu izmaksas biznesa ideju konkursu godalgoto vietu ieguvējiem atbilstoši konkursa nolikumam;
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šo punktu pārcelt un ievietot uzreiz aiz atbalsta sadaļas nosaukuma (IV.nodaļa), nodrošinot vienotu pieeju ar citām atbalsta jomu sadaļām šajos MK noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.punkta 10.apakspunkta trešo rindkopu, kurā paskaidrots, ka gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, un tam nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums.
Ņemot vērā, ka šādi nosacījumi par 1000 euro parāda kopsummu bija saistīti ar Covid 19 atbalstu (MK noteikumi Nr. 676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai"), ierosinām pārskatīt noteikumu projekta 78.punktu un paredzēt, ka līdzīgi kā citos gadījumos personai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro (likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta pirmās daļas 8.punkts), atbilstoši precizējot anotācijā norādīto informāciju.
Ņemot vērā, ka šādi nosacījumi par 1000 euro parāda kopsummu bija saistīti ar Covid 19 atbalstu (MK noteikumi Nr. 676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai"), ierosinām pārskatīt noteikumu projekta 78.punktu un paredzēt, ka līdzīgi kā citos gadījumos personai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro (likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta pirmās daļas 8.punkts), atbilstoši precizējot anotācijā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
Gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, un tam nav piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai nav noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai nav noslēgts vienošanās līgums.
55.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas iebildumu par nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 6.punktā kopējo ERAF un valsts budžeta finansējuma apmēru, lūdzam attiecīgus precizējumus veikt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā.
Piedāvātā redakcija
-