Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-1269
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
07.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna 2.1.pasākuma pamatojumā ir norādīts, ka "nepieciešams izvērtēt iespēju noteikts administratīvo atbildību arī fiziskām personām par darbu bez darba līguma". Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka atbilstoši Darba likumā ietvertajam regulējumam (Darba likuma 40.pants) darba devējam ir uzlikts pienākums gādāt par darba līgumu noslēgšanu rakstveidā un veikt noslēgto darba līgumu uzskaiti. Lai arī darbiniekam ir iespēja zināmā mērā ietekmēt darba devēja rīcību gadījumā, ja nav ievērota darba līguma noslēgšanas rakstveida forma, tomēr atbildība par šādu pārkāpumu ir noteikta darba devējam Darba likuma 158.pantā. Ņemot vērā to, ka darbinieks ir darba attiecību vājākā puse, kā arī to, ka darbinieks var ietekmēt darba devēja rīcību atsevišķos gadījumot tikai tad, ja vērsīsies Valsts darba inspekcijā vai tiesā, uzskatām, ka ir nesamērīgi sodīt darbinieku par pārkāpumu, ko veic darba devējs. Līdz ar to lūdzam pamatojumā svītrot tekstu par darbinieka atbildības noteikšanu par rakstveidā nenoslēgtu darba līgumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Attiecībā uz Plāna 5.4.punktā ietverto pasākumu un tā rezultatīvo rādītāju vēršam uzmanību uz to, ka bezdarbnieka pabalsta mērķis, tāpat kā citiem sociālās apdrošināšanas pabalstiem, ir sniegt daļēju ienākumu atvietojumu sociāli apdrošinātai personai, ja iestājas kāds no sociālās apdrošināšanas sistēmas riskiem. Bezdarbnieka pabalsta piešķiršanas un izmaksas nosacījumiem nedrīkstētu būt saistīti ar trauksmes celšanu vai sūdzēšanos. Tieši otrādi, bezdarbnieka pabalsta mērķis ir pēc iespējas ātrāk atgriezt cilvēku darba tirgū, nevis motivēt kļūt par bezdarbnieku. Labklājības ministrijas ieskatā trauksmes cēlājiem būtu jānodrošina cita veida motivējošāki un aktivizējoši  atbalsta pasākumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Plāna projekta iesniegšana un apstiprināšana valdībā notiks ne ātrāk kā šī gada beigās vai 2022.gada sākumā un tā darbības perioda noteikšana 2021.gadā nav jēgpilna, lūdzam pārskatīt Plāna projekta darbības periodu un tajā plānoto pasākumu izpildes termiņus. Ierosinām Plāna projekta darbības periodu precizēt uz 2022.-2023.gadu.
Piedāvātā redakcija
-