Projekta ID
25-TA-295Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
26.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā attiecībā uz noteikumu projekta 7. punktu, kas paredz papildināt Ministru kabineta 2023. gada 22. augusta noteikumus Nr. 475 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.3.i. investīcijas "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība pensijas vecuma personām" otrās kārtas īstenošanas un uzraudzības noteikumi" (turpmāk - noteikumi) ar 40.1.1 apakšpunktu, ietverts šāds skaidrojums: "[n]epieciešams [..] precizēt 3.1.2.3.i. investīcijas otrās kārtas attiecināmo izmaksu nosacījumus un noteikt, ka attiecināmas ir arī infrastruktūras piekļuves un inženierkomunikāciju izbūves izmaksas ārpus finansējuma saņēmēja īpašumā vai lietošanā esošās zemes vienības [..]." Vēršam uzmanību, ka attiecināmās izmaksas ir regulētas noteikumu III. nodaļā, savukārt ar IV. nodaļā ietilpstošo 40.1.1 apakšpunktu tiek paredzēts jauns pienākums, kas finansējuma saņēmējam jāievēro, īstenojot noteikumu 31. punktā minētās atbalstāmās darbības. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projektu vai arī anotācijā sniegto skaidrojumu, nodrošinot skaidrojumu atbilstību noteikumu projektā ietvertajam regulējumam. Papildus lūdzam anotācijā skaidrot noteikumu projektā paredzēto grozījumu ietekmi uz finansējuma saņēmējiem un jau uzsāktajiem projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 1. punktu, ņemot vērā turpmāk minēto. Pirmkārt, noteikumu 4.2. apakšpunktā (projekta 1. punkts) paredzētajā personu kategorijā faktiski ietilpst arī noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto personu loks, kaut arī no anotācijā minētā neizriet, ka tāds ir grozījuma mērķis. Proti, 4.2. apakšpunktā minēta pensijas vecuma persona vai viņas apgādnieki no saviem līdzekļiem, ja mērķa grupas persona nespēj samaksāt par minēto pakalpojumu, savukārt 4.1. apakšpunktā - pensijas vecuma persona, kurai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Pensijas vecuma persona ir plašāka kategorija, kurā ietilpst arī pensijas vecuma persona, kurai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu 4.1. apakšpunktu nav nepieciešams svītrot vai kā citādi precizēt noteikumu 4. punkta apakšpunktus, lai to redakcija pilnīgi un korekti atspoguļotu noteikumu 4. punkta mērķi saskaņā ar anotācijā sniegtajiem apsvērumiem. Otrkārt, noteikumu 4.2. apakšpunkta redakcija neatbilst anotācijā ietvertajam skaidrojumam, līdz ar ko lūdzam izvērtēt, vai noteikumu 4.2. apakšpunkta formulējums ir pietiekami precīzs un atbilstošs mērķim, ko ar normu ir iecerēts sasniegt. Proti, anotācijā norādīts uz "[..] pensijas vecuma personām, kurām ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss un viņu senioru ĢVPP izmaksas sedz arī apgādnieki no saviem līdzekļiem [..]", tomēr noteikumu 4.2. apakšpunkts šādai izpratnei neatbilst. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 1. punktu un, ja nepieciešams, noteikumu 4.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu, ņemot vērā, ka arī ar noteikumu projekta pielikumu jaunā redakcijā izteiktajā noteikumu 1. pielikumā ietverta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra regulas (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, 138. panta apakšvienībām.
Piedāvātā redakcija
-
