Projekta ID
21-TA-871Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likuma "Par piesārņojumu" 18.1 panta trešās daļas 1. punkts ietver pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt trokšņa rādītājus, to piemērošanas kārtību un novērtēšanas metodes. Vienlaikus norādām, ka likums "Par piesārņojumu" neparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt prasības satiksmes un rūpniecisko objektu radīto vides trokšņu pārvaldībai.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 1. punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 1. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ceļu satiksmes likuma 1. panta 5. punkts noteic, ka ceļu satiksme ir attiecības, kas rodas, pārvietojoties pa ceļiem ar transportlīdzekļiem vai bez tiem, Dzelzceļa likumā termina "satiksme" skaidrojums nav sniegts, savukārt atbilstoši likumam "Par aviāciju" ar terminu "gaisa satiksme" saprot visu to gaisa kuģu kustību, kuri atrodas gaisā vai pārvietojas lidlauka manevrēšanas laukumā. Tādējādi vēršam uzmanību, ka projekta 2.1. apakšpunktā ietvertais termina "satiksme" skaidrojums nav viennozīmīgi saprotams. Norādām, ka normatīvā akta tekstam jābūt skaidram, nepārprotamam un viennozīmīgam. Veidojot normatīvā akta tekstu, ne tikai jācenšas skaidri un precīzi identificēt subjektu un darbību, bet arī jāizvērtē, vai tiesību normu adresāts, lasot un interpretējot normatīvā akta tekstu, sapratīs tā mērķi (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu sagatavošanas rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).
Ievērojot minēto, kā arī tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt projekta 2.1. apakšpunktu
Ievērojot minēto, kā arī tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt projekta 2.1. apakšpunktu
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr. 108) 121. punktam Ministru kabineta noteikumu projektā terminus skaidro, lai konkretizētu terminā izteiktā jēdziena izpratnes robežas, ja termins nav skaidrots vai lietots augstāka juridiskā spēka normatīvajā aktā. Vēršam uzmanību, ka likuma "Par piesārņojumu" 1. panta 6. punktā ir sniegts termina "piesārņojoša darbība" skaidrojums, līdz ar to nav nepieciešams uz to atkārtoti norādīt arī projektā. Informējam, ka Ministru kabineta noteikumu Nr. 108 3.2. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo reglējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 2.2. apakšpunktā vārdus "šo noteikumu izpratnē" un vārdus "likuma "Par piesārņojumu" izpratnē un".
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 2.2. apakšpunktā vārdus "šo noteikumu izpratnē" un vārdus "likuma "Par piesārņojumu" izpratnē un".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumi Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" (turpmāk - noteikumi) atbilstoši noteikumu 1.1. punktam jau noteic trokšņa rādītājus, to piemērošanas kārtību un novērtēšanas metodes, un atbilstoši noteikumu 2. punktam neattiecas uz troksni, ko rada persona, uz kuru troksnis iedarbojas, troksni darbavietās un transportlīdzekļos, militārās darbības radīto troksni militāro uzdevumu īstenošanas vietās, publiskiem pasākumiem, kuri ir saskaņoti ar pašvaldību atbilstoši Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likumam, sapulcēm, gājieniem un piketiem, kurus reglamentē likums "Par sapulcēm, gājieniem un piketiem", iedzīvotāju apziņošanas un trauksmes sistēmas sirēnu darbību, opeatīvo transportlīdzekļu speciālo skaņas iekārtu radīto signālu, kā arī remontdarbiem, kas tiek veikti dienas un vakara laikā (no plkst. 7:00 līdz 21:00), un būvdarbiem, kuri saskaņoti ar vietējo pārvaldību. No minētā izriet, ka noteikumi uz satiksmes un rūpniecisko objektu radītajiem trokšņiem ir attiecināmi. Tādējādi nav viennozīmīgi saprotama nepieciešamība izdot atsevišķus Ministru kabineta noteikumus, kas regulē jautājumus, kas jau tiek regulēti ar citiem Ministru kabineta noteikumiem.
Ievērojot minēto, aicinām vērtēt iespēju projektā ietverto regulējumu ietvert noteikumos.
Ievērojot minēto, aicinām vērtēt iespēju projektā ietverto regulējumu ietvert noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt projektu ar termina "sadzīves troksnis" skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma (turpmāk - likums) 2. pants noteic, ka apdzīvotā vieta ir teritorija, kurā dzīvo cilvēki, ir izveidoti materiālie priekšnoteikumi tās apdzīvošanai un kurai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piešķirts attiecīgais apdzīvotās vietas statuss. Likuma 7. pants noteic, ka Latvijas Republikā ir šādas apdzīvotas vietas: pilsētas, ciemi, mazciemi, viensētas. Vēršam uzmanību, ka no projekta 3.5. apakšpunkta redakcijas nav viennozīmīgi saprotams, vai projekts neattiecas uz publiskiem pasākumiem autosportā un motosportā, kas norisinās apdzīvotā vietā izvietotā autosporta un motosporta bāzē, vai vienīgi uz tiem publiskiem pasākumiem autosportā un motoportā, kas norisinās pilsētā vai ciemā izveidotā autotransporta un motosporta bāzē.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 3.5. apakšpunktu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 3.5. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likuma (turpmāk - likums) 8. panta pirmajai daļai pasākuma organizatoram ir tiesības noteiktā vietā un laikā rīkot vienreizēju publisku pasākumu pašvaldības administratīvajā teritorijā, ja ir saņemta attiecīgās pašvaldības izsniegta atļauja publiska pasākuma rīkošanai. Tādējādi pašvaldības saskaņojums publiska pasākuma rīkošanai likuma izpratnē faktiski nozīmē, ka pašvaldība ir izsniegusi atļauju publiska pasākuma rīkošanai. Informējam, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.3. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē pašā projektā ietverto regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 3.5. apakšpunkta redakciju.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 3.5. apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 16 "Trokša novērtēšanas un pārvaldības kārtība" 12. punkts jau noteic, ka Veselības inspekcija, pamatojoties uz attiecīgu iesniegumu, kontrolē satiksmes radītā trokšņa robežlielumu ievērošanu. Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver tiesību normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 4. punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 4. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka no likuma "Par piesārņojumu" 18.1 panta pirmās daļas izriet, ka par aglomerācijām, dzelzceļa līnijām, autoceļiem un lidostām, kurās satiksmes intensitāte ir vairāk nekā 50 000 gaisa kuģu gadā, ir veicama trokšņa kartēšana, izstrādājot trokšņa stratēģiskās kartes, tādējādi nevarētu veidoties situācija, kad stratēģiskās trokšņa kartēšanas dati par satiksmes objektu radīto vides troksni nav pieejami.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 5.1. apakšpunktu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 5.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 16 "Trokša novērtēšanas un pārvaldības kārtība" 2. pielikumā jau ir noteikti vides trokšņa robezžlielumi. Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver tiesību normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 5.2. apakšpunktu, vienlaikus svītrojot projekta pielikumu.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 5.2. apakšpunktu, vienlaikus svītrojot projekta pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt, no kādiem normatīvajiem aktiem izriet projekta 5.4. apakšpunktā minētās prasības teritorijas attīstības plānošanai, teritorijas izmantošanai un apbūvei.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 16 "Trokša novērtēšanas un pārvaldības kārtība" 11. punkts jau noteic, ka trokšņa mērījumus veic laboratorijas, kas akreditētas nacionālajā akreditācijas institūcijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbilstības novētēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību vai citā Eiropas Savienības dalībvalstī akreditētas laboratorijas. Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver tiesību normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 6. punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 6. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 16 "Trokša novērtēšanas un pārvaldības kārtība" (turpmāk - noteikumi) 2. pielikuma piezīme noteic, ka aizsargjoslās gar autoceļiem (tai skaitā arī gar autoceļiem, uz kuriem satiksmes intensitāte ir mazāka nekā trīs miljoni transportlīdzekļu gadā), aizsargjoslās gar dzelzceļiem un teritorijās, kas atrodas tuvāk par 30 m no stacionāriem trokšņa avotiem, noteikumu 2. pielikumā norādītie vides trokšņa robežlielumi uzskatāmi par mērķlielumiem. Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver tiesību normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 8. punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 8. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 16 "Trokša novērtēšanas un pārvaldības kārtība" 2. pielikumā jau ir noteikti vides trokšņa robezžlielumi, kas ir identiski projekta pielikumā norādītajiem. Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktam normatīvā akta projektā neietver tiesību normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 9. punktu.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 9. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta anotācijas 1.3. punkta sadaļas "Problēmas apraksts" ceturtajā teikumā ietverto atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 25.jūnija Direktīvu 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un pārvaldību.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta anotācijas 1.3. punkta sadaļas "Pašreizējā situācija" pēdējā teikumā ietverto atsauci uz informatīvo ziņojumu "Par vides trokšņa regulējumu".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
8.1.6. uz vidi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta pielikumā ietvertie vides trokšņa robežlielumi ir identiski Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumi Nr. 16 "Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība" 2. pielikumā noteiktajiem vides trokšņa robežlielumiem, tādējādi projekts vides trokšņa robežlielumus neprecizē.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta anotācijas 8.1.6. apakšpunktā norādīto.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta anotācijas 8.1.6. apakšpunktā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2. apakšpunktam normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot valsts valodas literārās un gramatiskās normas, juridisko terminoloģiju un pareizrakstības prasības.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 7. punkta redakciju.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 7. punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Aicinām vērtēt nepieciešamību papildināt projekta 5. punktu ar informāciju par Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 25.jūnija Direktīvu 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un pārvaldību.
Piedāvātā redakcija
-