Atzinums

Projekta ID
22-TA-2017
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
25.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar pielikumā lietota termina "pamattīkls" skaidrojošu definīciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pielikuma 1.tabulā aizstāt terminu "nemobilajiem" ar terminu "fiksētajiem" atbilstoši Elektronisko sakaru likumā lietotajai terminoloģijai, izsakot to šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Funkcija, kas kontrolē lietotāja datplūsmu starp mobilo skaru tīklu un fiksēto sakaru tīklu.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā pie tiesiskā pamatojuma ievietot atsauci (hipersaiti) uz Elektronisko sakaru likumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt vienskaitlī terminu "publiskā elekronisko sakaru tīkla īpašnieks" atbilstoši Elektronisko sakaru likumā lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
ārpakalpojums – jebkura veida vienošanās starp publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašnieku un pakalpojuma sniedzēju, saskaņā ar kuru šis pakalpojuma sniedzējs nodrošina procesu, sniedz pakalpojumu vai veic citu darbību, ko citādi darītu pats publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašnieks;
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt terminu "publisko elektronisko sakaru tīklu īpašnieka" vienskaitlī atbilstoši Elektronisko sakaru likumā lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
Publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašnieka pienākumi risku vadības un mazināšanas jomā:
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam visā noteikumu proekta pielikuma tekstā precizēt terminu "tīkls" attiecīgā locījumā atbilstoši noteikumu projekta pielikuma 1.punktā izveidotajam saīsinājumam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta pielikuma 1.punktu aiz vārdiem "Par publisko elektronisko sakaru tīkla" papildināt ar vārdiem "(turpmāk - sakaru tīkls)" .
Piedāvātā redakcija
Par publisko elektronisko sakaru tīkla (turpmāk - sakaru tīkls) kritisko daļu tiek atzīta tāda, ar kuru pilnībā vai daļēji īsteno vismaz vienu no šādām funkcijām:
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt otrajā teikumā terminu "Publisko elektronisko sakaru tīklu īpašnieks" vienskaitlī atbilstoši Elektronisko sakaru likumā lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
identificēt  publiskā elektronisko sakaru tīkla kritiskās daļas saskaņā ar šo noteikumu pielikumu. Publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašnieks var identificēt kā kritiskas arī citas publiskā elektronisko sakaru tīkla daļas, kuras nav noteiktas šo noteikumu pielikumā;
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt vienskaitlī noteikumu projekta 4.4.apakšpunktā ietvērtos terminus: "publisko", "jaunu publisko elektronisko sakaru tīklu", "nodoto publisko elektronisko sakaru tīklu", "atsevišķu iekārtu" atbilstoši Elektronisko sakaru likumā lietotajai terminoloģijai, kā arī lūdzam papildināt pirms vārda "būvniecības" ar vārdiem "vai tā daļas". 
Piedāvātā redakcija
iesniegt Satversmes aizsardzības birojam sarakstu ar publiskā elektronisko sakaru tīkla kritiskajās daļās izmantotajām iekārtām, programmatūru un ārpakalpojumiem un informēt Satversmes aizsardzības biroju par izmaiņām iepriekšminētajā sarakstā vismaz vienu mēnesi pirms jauna publiskā elektronisko sakaru tīkla vai tā daļas būvniecības (projektēšanas stadijā), kā arī ekspluatācijā nodota publiskā elektronisko sakaru tīkla pārbūves vai atsevišķas iekārtas, programmatūras vai ārpakalpojuma sniedzēja nomaiņas;
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 4.7.apakšpunktā, kā arī visā noteikumu tekstā un pielikumā, kur termins "publisko elektronisko sakaru tīkla" tiek lietots vienskaitlī, izteikt to šādā redakcijā "publiskā elektronisko sakaru tīkla" atbilstoši Elektronisko sakaru likumā lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
nodrošināt publiskā elektronisko sakaru tīkla drošību, kā arī sastādīt rīcības plānu publiskā elektronisko sakaru tīkla nepārtrauktas darbības nodrošināšanai, tajā norādot šādu informāciju
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt vienskaitlī terminu "publisko elektronisko sakaru tīklu", jo pienākumam jāattiecas uz īpašnieku, kam ir vismaz viens tīkls, vienlaikus jāattiecas uz jebkuru īpašnieka tīklu. Elektronisko sakaru likumā netiek izdalīts elektronisko sakaru tīkls pēc tehnoloģijas, līdz ar to tīkls ietver visu iekārtu kopumu, kas nodrošina pārklājumu.
Piedāvātā redakcija
vispārīgas ziņas par publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašnieku, tā juridisko adresi un elektroniskā pasta adresi;
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punkta uztveramību atbilstoši Elektronisko sakaru likumā lietotajai terminoloģijai un izteikt to šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
9. Šo noteikumu 8.2. apakšpunktā minēto auditu veic kvalificēts un no iesaistītajām pusēm neatkarīgs tiesību subjekts, kura izvēli publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašnieks saskaņo ar CERT.LV. Par audita rezultātiem informē CERT.LV. Audita izmaksas sedz un auditā konstatētos pārkāpumus novērš publiskā elektronisko sakaru tīkla īpašnieks.
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 18. un 21.punktā ietvērto terminu "ārpakalpojumu" lietot vienskaitlī, jo pienākumam jābūt attiecināmam arī atsevišķa ārpakalpojuma iegādes gadījumā, lai izslēgtu interpretāciju, ka minētie noteikumu projekta punkti attiecas tikai uz gadījumiem, kad tiek iegādāti vairāki ārpakalpojumi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izveidot iekšējās atsauces (ar hipersaiti) uz noteikumu projekta punktiem, kur tādas izmantotas (5., 6., 7., 9., 11.punkts, 26.1., 29., 30.1. un 30.2.pakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-