Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
04.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izteikt noteikumu 24.punktu šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
24.Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 11. panta pirmajā daļā minētās valsts un pašvaldību iestādes amatpersonas (darbinieka) amatam atbilstošo saimi (apakšsaimi) un līmeni pēc attiecīgās struktūrvienības vadītāja un personāla vadības speciālista ieteikuma nosaka iestādes vadītājs, pašvaldības amatpersonām (darbiniekiem) un pašvaldības iestādes vadītājam – izpilddirektors vai atbildīgā institūcija pašvaldībā noteiktajā kārtībā, padotības iestādes vadītājam – augstākās iestādes vadītājs.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums izteikt attiecīgo apakšsaimes līmeni šādā redakcijā:

 
Piedāvātā redakcija
33.1. I līmenis (nozares vadošās iestādes padotības iestādes vadītājs, mazas iestādes vadītājs; vidējās iestādes vadītāja vietnieks):
33.1.1.administratīvi vada vai palīdz vadīt iestādes darbu;
33.1.2.izstrādā iestādes stratēģiju;
33.1.3.organizē un kontrolē budžeta līdzekļu sadali un izlietošanu iestādes darbības jomā;
33.1.4.bez īpaša pilnvarojuma pārstāv iestādi citās institūcijās
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izteikt šādā redakcijā
Piedāvātā redakcija
33.4.III B līmenis (lielas un ļoti lielas iestādes vadītājs; nozares vadošās iestādes vadītāja vietnieks lielā pašvaldībā) veic I līmenim noteiktos pienākumus lielā un ļoti lielā pašvaldības iestādē;
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izteikt šādā redakcijā
Piedāvātā redakcija
33.5.IV līmenis (izpilddirektors vidēja lieluma pašvaldībā; izpilddirektora vietnieks lielā pašvaldībā; nozares vadošās iestādes vadītājs lielā pašvaldībā) veic III A līmenim noteiktos pienākumus vidēja lieluma pašvaldībā
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Komentārs: šīs saimes aprakstā nav minēta funkcija “nekustamā īpašuma pārvaldība”.

Priekšlikums izteikt saimes aprakstu šādā redakcijā:

 
Piedāvātā redakcija
35.Šajā saimē ietilpst amati, kuru veicēji atbild par iestādes īpašuma un tās valdījumā vai lietošanā nodotā valsts vai pašvaldības īpašuma uzturēšanu un apsaimniekošanu, tai skaitā nekustamā īpašuma pārvaldību. Saimē ir šādi līmeņi:35.1. I līmenis (piemēram, speciālists, administrators, saimniecības pārzinis, dienesta viesnīcas vadītājs, pārvaldnieks):35.1.1.rūpējas par kārtību iestādes, iestādes valdījumā vai lietošanā nodotajā valsts īpašumā, teritorijā, kā arī automašīnu novietnē;35.1.2.nodrošina biroja piederumu, saimniecības līdzekļu un citu nepieciešamo preču iegādi;35.1.3.pārbauda un uztur kārtībā vienkāršus darbarīkus un aparatūru;35.1.4.var noteikt tehniskā personāla darba uzdevumus un koordinēt viņu darbu;3.5.1.5. nodrošina nekustamā īpašuma apsekošanu un datu uzskaiti;35.2.II līmenis (piemēram, vecākais speciālists, namu pārzinis, nekustamā īpašuma speciālists, sektora vadītājs, speciālists saimnieciskā nodrošinājuma jautājumos):35.2.1.nodrošina materiālu, iekārtu, mēbeļu un inventāra iegādi un organizē to tehnisko apkopi un remontu;35.2.2.uzskaita pamatlīdzekļus un mazvērtīgo inventāru;35.2.3.kontrolē saimniecisko līgumu izpildi;35.2.4.koordinē autotransporta izmantošanu, uzskaita un kontrolē nobraukumu, organizē remontu;35.2.5.var vadīt struktūrvienību vai tehniskos darbiniekus;35.2.6. nodrošina nekustamā īpašuma pieņemšanu un nodošanu, lietošanas un īpašuma tiesību sakārtošanu un ar to saistīto datu uzkaiti un analīzi, kā arī nekustamā īpašuma iznomāšanu, atsavināšanu un iegādi, kā arī ar to saistīto līgumu administrēšanu un izpildes kontroli;35.3.III līmenis (piemēram, galvenais nekustamā īpašuma pārvaldnieks, eksperts, nekustamā īpašuma speciālists, īpašumu apsaimniekošanas speciālists, dienesta viesnīcas vadītājs):35.3.1.plāno nekustamā īpašuma racionālu izmantošanu un uzturēšanu, kā arī uzturēšanas nodrošināšanai nepieciešamos finanšu līdzekļus;35.3.2.organizē nekustamā īpašuma formēšanas procesu;35.3.3.izstrādā nomas līguma projektus un kontrolē līgumu izpildi;35.3.4.koordinē ar nekustamā īpašuma iznomāšanu un izīrēšanu saistītus jautājumus, pilnveido apsaimniekošanas kārtību;35.3.5.konsultē iestāžu darbiniekus nekustamā īpašuma apsaimniekošanas jautājumos;35.4.IV līmenis (piemēram, apsaimniekošanas dienesta vadītājs, ekspluatācijas inženieris, saimniecības nodaļas vadītājs, galvenais saimniecības pārzinis, eksperts nekustamā īpašuma pārvaldības jautājumos): 35.4.1.pārvalda iestādes valdījumā vai lietošanā nodoto kustamo un nekustamo valsts īpašumu un autoparku;35.4.2.nodrošina tehniskā atbalsta funkcijas pārējām iestādes struktūrvienībām;35.4.3.plāno nepieciešamos remontus un kontrolē to izpildi;35.4.4.vada iestādes tehnisko vai apsaimniekošanas personālu;35.4.5.gatavo tehniskās specifikācijas ārpakalpojuma piesaistei;35.4.6.var plānot kustamā un nekustamā īpašuma apsaimniekošanas tāmes vai nodrošina ārpakalpojuma uzraudzību un sniegto pakalpojumu kontroli;35.4.7.Plānot, koordinēt un nodrošināt sarežģītu un nestandarta nekustamā īpašuma lietošanas un īpašuma tiesību sakārtošanas procesu, iznomāšanu, atsavināšanu un iegādi un ar to saistīto līgumu izpildes kontroli un datu analīzi;35.5.V līmenis (piemēram, saimnieciskās funkcijas vadītājs, daļas (nodaļas, sektora) vadītājs, nekustamā īpašuma datu uzskaites un analīzes daļas (nodaļas, sektora) vadītājs, ēku ekspluatācijas un aprīkojuma nodrošinājuma inženieris, infrastruktūras objektu attīstības plānošanas eksperts):35.5.1.plāno saimnieciskās struktūrvienības darbu un nodrošina tās funkciju izpildi;35.5.2.plāno darbus, nosaka ar tiem saistītās izmaksas, veic to uzskaiti, kā arī sagatavo pārskatus par paveiktajiem darbiem;35.5.3.nodrošina ēku, tai skaitā dienesta viesnīcu, iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu;35.5.4.nodrošina ēku uzraudzību;35.5.5.nodrošina līgumu izstrādi un kontrolē to izpildi;35.5.6.kontrolē ar saimnieciskajiem un tehniskajiem jautājumiem saistīto finanšu darbību;35.5.7.piedalās infrastruktūras objektu attīstības plānošanas dokumentu sagatavošanā;35.5.8.var aizvietot vadītāju;35.5.9. nodrošina nekustamā īpašuma pārņemšanas valdījumā un lietošanā procesu, uzskaites koordināciju, kontroli un analīzi, kā arī ar nekustamā īpašuma iznomāšanu, atsavināšanu un iegādi saistīto datu analīzi;35.6.VI līmenis (piemēram, ļoti lielas iestādes ar plašu ģeogrāfisko izvietojumu saimnieciskās un tehniskās funkcijas vadītājs, pārvaldes (nodaļas, daļas) vadītājs): 35.6.1.vada ar saimnieciskajiem un tehniskajiem jautājumiem saistīto administratīvo un finanšu darbību;35.6.2.nodrošina jaunu nekustamo īpašumu un inženiertehnisko būvju (iekārtu) infrastruktūras objektu attīstības projektu realizāciju;35.6.3.nodrošina nekustamo īpašumu un specifiska inženiertehniskā nodrošinājuma pārvaldību;35.6.4. nodrošināt nekustamā īpašuma iznomāšanas, atsavināšanas un iegādes procesu, ar to saistīto līgumu izpildes kontroli un administrēšanu;35.6.5.var nodrošināt tehniskā atbalsta funkcijas pārējām iestādes struktūrvienībām;35.6.6. nodrošina nekustamā īpašuma piekritības noteikšanu, analīzes un formēšanas procesu, lietošanas un īpašuma tiesību sakārtošanu;35.7.VII līmenis (piemēram, saimnieciskās un tehniskās funkcijas attīstības vadītājs, pārvaldes (daļas, nodaļas) vadītājs):35.7.1.vada īpaši lielas iestādes ar plašu ģeogrāfisko izvietojumu saimniecisko un tehnisko funkciju;35.7.2.koordinē vairāku struktūrvienību (grupu) darbu;35.7.3.vada attīstības projektu administratīvo un finanšu darbību;35.7.4.nodrošina jaunu nekustamo īpašumu un inženiertehnisko būvju (iekārtu) infrastruktūras objektu attīstības plānošanu un realizācijas uzraudzību;35.7.5.nodrošina nekustamo īpašumu un specifiska inženiertehniskā nodrošinājuma pārvaldības uzraudzību, tai skaitā iznomāšanas, atsavināšanas, iegādes un attīstības procesu lielā pašvaldībā.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Komentārs: nepieciešams minēto saimi papildināt ar iespēju klasificēt arī lielas pašvaldības bāriņtiesas priekšsēdētāju un vietnieku (piem., Rīgas bāriņtiesā ir 128,5 amatu vietas).
Priekšlikums: papildināt saimi ar 2 jauniem līmeņiem.

Piedāvātā redakcija:

45.6. VI līmenis (piemēram, bāriņtiesas vadītāja vietnieks) veic IV līmenim noteiktos pienākumus lielā pašvaldībā – 12.algu grupā

45.7. VII līmenis (piemēram, bāriņtiesas vadītājs) veic V līmenim noteiktos pienākumus lielā pašvaldībā – 13.algu grupā
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Mainīt saimes II līmenim 6.algu grupu uz 7.algu grupu
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nav norādīts IV.līmenim atbilstošais atlīdzības līmenis
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums apakšsaimes vispārējo aprakstu papildināt ar pamatfunkcijām, kuras finanšu darbinieki veic pašvaldībās.



 
Piedāvātā redakcija
57.Šajā apakšsaimē ietilpst amati, kuru veicēji analizē iestādes, nozares vai starpnozaru finanšu rādītājus, sagatavo iestādes budžeta pieprasījumus, veido pašvaldības budžetu un kontrolē tā izpildi, kā arī vada finanšu funkciju pašvaldībā dažādos līmeņos, analizē pašvaldības budžeta izdevumus un ieņēmumu izpildes rādītājus, kontrolē tā izpildi un veic nepieciešamās darbības pašvaldības budžeta ieņēmumu palielināšanai. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
pašvaldībās šāda funkcija tiek veikta, kas neprasa augstu kvalifikāciju, darbā tiek izmantoti standartaprēķini atbilstoši apstiprinātai metodikai un slēgti standartizēti līgumi, kur tiek kontrolēta finanšu saistību izpilde.

Priekšlikums: papildināt 57.1. apakšpunktu ar 57.1.5. un 57.1.6. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
Piedāvātā redakcija:
57.1. I līmenis (piemēram, ekonomists, grāmatvedis kasieris):
57.1.1. analizē pašvaldības budžetā iemaksātās nodokļa summas un kontrolē to savlaicīgu un pilnīgu ieskaitīšanu;
57.1.2. veic nepieciešamās darbības, lai atgūtu kļūdaini pārskaitītās nodokļa summas;
57.1.3. izskata informācijas pieprasījumus un sagatavo atbildes;
57.1.4. konsultē fiziskās un juridiskās personas;
57.1.5. sagatavo dokumentus par pašvaldību savstarpējo norēķinu veikšanu, nodrošina savlaicīgu līgumsaistību izpildi, sniedz prognozes budžeta sagatavošanas procesā;
57.1.6. sagatavo iestādes budžeta pieprasījumus, veic ekonomistam raksturīgos pienākumus iestādē;
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
papildināt 57.2. apakšpunktu ar apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
57.2. II līmenis (piemēram, ekonomists, nodokļu inspektors) veic I līmenim noteiktos amata pienākumus, kā arī:
57.2.1.kontrolē nodokļu maksājumu datu ievadi informācijas sistēmu reģistros;
57.2.2.gatavo pārskatus par nodokļu ieņēmumiem pašvaldības budžetā un budžeta izpildi;`
57.2.3. veic no pašvaldības budžeta izmaksājamo summu (piemēram, nodokļu maksājumu) aprēķinus;
57.2.4.sniedz priekšlikumus nodokļu administrēšanas sistēmas pilnveidošanai;
57.2.5.sagatavo administratīvo aktu projektus;
57.2.6. pārzina vairāku nozaru un apakšnozares darbības virzienus;
57.2.7. analizē ekonomiskos un finanšu rādītājus, tajā skaitā finanšu līdzekļu izlietojuma atbilstību plānam;
57.2.8. izvērtē pašvaldības padotības iestāžu sagatavotos budžeta projektus un sniedz priekšlikumus piešķiramo finanšu līdzekļu apjomam;
57.2.9. sagatavo priekšlikumus par papildu finanšu līdzekļu piešķiršanu;
56.2.10. veic politikas ietekmes un tiesību aktu projektu finanšu analīzi;
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
priekšlikums papildināt 57.3.IIIA līmeni ar papildus apakšpunktiem.

piedāvātā redakcija:

“57.3.10. pārzina vairāku nozaru vai nozares ar apjomīgu un sarežģītu normatīvo regulējumu darbības virzienus;
57.3.11. analizē ekonomiskos un finanšu rādītājus, tajā skaitā finanšu līdzekļu izlietojuma atbilstību plānam;
57.3.12. izvērtē pašvaldības padotības iestāžu sagatavotos budžeta projektus un sniedz priekšlikumus piešķiramo finanšu līdzekļu apjomam;
57.3.13. sagatavo priekšlikumus par papildu finanšu līdzekļu piešķiršanu;
57.3.14. veic politikas ietekmes un tiesību aktu projektu finanšu analīzi;”
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt apakšsaimi ar jaunu līmeni (starp esošo III un IV līmeni), sadalot III līmeni.

Piedāvātā redakcija:

57.3.IIIA līmenis (piemēram, finansists, galvenais ekonomists, nodokļu inspektors) veic II līmenim noteiktos amata pienākumus, kā arī:
57.3.1.sagatavo vai pārbauda sagatavotos aprēķinus;
57.3.2.sagatavo priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos pašvaldības budžeta vai nodokļu ieņēmumu izpildes nodrošināšanas jomā;
57.3.3.sagatavo vai pārbauda pašvaldības savstarpējo maksājumu tāmes, nomas aprēķinus un cenrāžus;
57.3.4.analizē budžeta ieņēmumu un izdevumu plāna izpildes gaitu;
57.3.5.piedalās budžeta veidošanā un tā izpildes kontrolē;
57.3.6.konsultē pašvaldības iestādes un to struktūrvienības finansējuma plānošanas jautājumos;
57.3.7.sagatavo pārskatus par pašvaldības administrētajiem nodokļiem un administratīvo aktu projektus sarežģītos gadījumos;
57.3.8.sniedz atzinumus par nodokļu parādiem;
57.3.9.var aizvietot struktūrvienības (grupas) vadītāju;



57.4. IIIB līmenis (piemēram, eksperts, konsultants) veic III līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
57.4.1. sagatavo priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos un sniedz atzinumus par normatīvo aktu projektiem pašvaldības administrējamo nodokļu jomā;
57.4.2. pārrauga normatīvo aktu piemērošanas atbilstību struktūrvienībā;
57.4.3. sagatavo priekšlikumus nodokļu administrēšanas kvalitātes uzlabošanai;
57.4.4. konsultē citus darbiniekus sarežģītos nodokļu administrēšanas jautājumos;

IIIB līmenim noteikt 10.algu grupu
Attiecīgi mainīt apakšsaimes IV un V līmeņos numerāciju
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nolūkā nodalīt mazas struktūrvienības vadītājus no vidēju vai lielu struktūrvienību vadītājiem, kā arī noteikt saimi vidēju vai lielu struktūrvienību vietniekiem izsakam priekšlikumu: Izteikt 57.4.apakšpunktu šādā redakcijā:

“57.4. IV līmenis (piemēram, vidējas vai lielas struktūrvienības vadītāja vietnieks, mazas struktūrvienības vadītājs, sektora vadītājs)
57.4.1. veic III līmenim noteiktos pienākumus pašvaldībā;
57.4.2. sagatavo pašvaldības pārskatus;
57.4.3. nodrošina pašvaldības aizņēmumu saņemšanas un galvojumu sniegšanas procesu;
57.4.4. kontrolē pašvaldības saistību apjoma atbilstību ārējiem normatīvajiem aktiem;
57.5.5. aizvieto vidējas vai lielas struktrūrvienības vadītāju;”

Priekšlikuma atbalsta gadījumā IV līmenim noteikt 10.mēnešalgu grupu
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams nodalīt vadītājus atkarībā no struktūrvienību lieluma; papildus jāvērtē, vai šāda līmeņa vadītājam amata pienākumos ietilpst dokumentu sagatavošana. Priekšlikums papildināt katalogu ar 57.6.apakšpunktu.

piedāvātā redakcija:
“57.6. VI līmenis (piemēram, finanšu direktors, pārvaldes (daļas) vadītājs, lielas struktūrvienības vadītājs):
57.6.1.vada struktūrvienību un nodrošina pašvaldības iestāžu finanšu vadības uzraudzību;
57.6.2.vada pašvaldības iestāžu pārskatu par budžeta līdzekļu izlietojumu un finansiālo stāvokli sagatavošanu;
57.6.3.koordinē un metodiski vada pašvaldības budžeta sagatavošanu, tā grozījumu veikšanu, sniedz konsultācijas pašvaldības iestāžu vadītājiem par budžeta sagatavošanu, grozīšanu vai izpildes gaitu;
57.6.4.vada finansēšanas plānu un tāmju sagatavošanu, piedalās to projektu konsolidēšanā un apstiprināšanas procesā;
57.6.5.vada finanšu dokumentu sagatavošanu, sadali pa pašvaldības iestādēm un aprēķinus saskaņā ar valsts budžeta apropriāciju, Eiropas Savienības struktūrfondu projektiem vai citiem finansējuma asignējumiem;
57.6.6.analizē finanšu līdzekļu izlietojuma atbilstību plānam un apstiprinātajām tāmēm;
57.6.7.veic pašvaldības iestāžu finanšu risku uzraudzību, izstrādā priekšlikumus finanšu risku novēršanai un konsultē struktūrvienību vadītājus par finanšu risku novēršanu;
57.6.8.vada nozares pārskatu sagatavošanu par budžeta līdzekļu izlietojumu un nozares finansiālo stāvokli;”

Priekšlikuma atbalsta gadījumā IV līmenim noteikt 12.mēnešalgu grupu
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams nodalīt vadītājus atkarībā no struktūrvienību lieluma.

piedāvātā redakcija:

“57. 5. V  līmenis (piemēram, vidējas vai lielas struktūrvienības vadītājs):
57.5.1.vada vidējas vai lielas struktūrvienības (grupas) darbu;
57.5.2.vada finanšu plānošanas, prognozēšanas un analīzes procesu;
57.5.3.vada budžeta sastādīšanas procesu, kontrolē pašvaldības budžeta ieņēmumu un izdevumu izpildi;
57.5.4.sagatavo informāciju par pašvaldības budžetā ieskaitītajiem nodokļiem un informāciju par prognozējamo plāna izpildi;
57.5.5.sagatavo priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos un sniedz atzinumus par normatīvo aktu projektiem pašvaldības administrējamo nodokļu jomā;
57.5.6.konsultē pašvaldības iestādes un to struktūrvienības finansējuma plānošanas jautājumos;
57.5.7.piedalās vai vada budžeta sagatavošanu pašvaldībā;
57.5.8.var aizvietot ļoti lielas struktūrvienības vadītāju;”


Priekšlikuma atbalsta gadījumā IV līmenim noteikt 11.mēnešalgu grupu
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Komentārs: jaunajā Amatu kataloga projektā vairs nav iekļauts augstākais līmenis šajā saimē, kāds tas ir šobrīd spēkā esošājā Amatu katalogā, un ņemot vērā šajā līmenī noteiktās specifiskās funkcijas un atbildības līmeni, ir nepieciešams to saglabāt, līdz ar to izsakam priekšlikumu papildināt saimi ar jaunu līmeni.

piedāvātā redakcija:

58.7. VII līmenis (piemēram, elektrotehniķis, apgaismes elektriķis, elektrotīklu elektriķis ielu apgaismojuma izbūves un uzturēšanas jomā):
58.7.1.patstāvīgi uzstāda, regulē sarežģītas nestandarta iekārtas, veicot darbu bīstamos apstākļos;
58.7.2.veic sarežģītus, kvalificētus darbus, kuri prasa atbilstošu izglītību un ilgstošu pieredzi;
58.7.3. darba veikšanai izmanto sarežģītas un bīstamas iekārtas;
58.7.4. strādā avārijas darbos;
58.7.5. darbs elektroietaisēs;
58.7.6. strādā ar tehnisko dokumentāciju, rasējumiem, objektu plāniem, pārzina materiālu;
58.7.7. nepieciešama pastāvīga resertifikācija;
58.7.8. darbu ietekmē īpaši darba apstākļi un augsta riska faktori (piemēram, darbs ekspluatācijā esošās elektroietaisēs ar spriegumu 50V un lielāku, darbs vairāk kā 5 m augstumā no grunts, iekārtu, kas paredzētas cilvēku celšanai augstāk kā 1,5 m virs zemes apkalpošana, paaugstināts trokšņu un vibrācijas līmenis);

VII līmenim noteikt 8.algu grupu
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Komentārs: Veidojot saimes amatu aprakstus un līmeņus nav ņemts vērā kritērijs attiecībā uz pašvaldību un valstspilsētu lielumu un specifiku, kas būtiski ietekmē auditoru kompetenci un darba apjomu. Vēršam uzmanību, ka pašvaldībās iekšējie auditori veic auditus un sniedz konsultācijas, nevis vienā iestādē, bet gan piemēram Jūrmalas gadījumā 41 iestādē un 8 kapitālsabiedrībās. Tāpat netiek ņemts vērā tāds faktors, ka pašvaldības sadarbībā ar Valsts kontroli veic Valsts kontroles pasūtītas revīzijas pašvaldībā, ne tikai uzrauga un ziņo par ieteikumu ieviešanu.

Priekšlikums: mainīt šīs saimes II līmenim noteikto 8.algu grupu uz 9.algu grupu
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izteikt šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
63.6.V A līmenis (piemēram, struktūrvienības (bibliotēkas) vadītājs (no 5 līdz 9 darbiniekiem), metodiķis, pētnieks, nozares eksperts, sistēmbibliotekārs (reģiona galvenajās un valsts nozīmes bibliotēkās), bibliotēkas vadītāja vietnieks) veic IV līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:
63.6.1.veic zinātniska rakstura informācijas apkopojumu;
63.6.2.veic pētniecisko darbu (sagatavo rakstus, referātus un publikācijas);
63.6.3.nodrošina e-resursu repozitorija administrēšanu;
63.6.4.nodrošina metadatu kvalitātes kontroli;
63.6.5.veic izglītojošo darbību dažādu nozaru speciālistiem;
63.6.6.sagatavo padziļināta satura informācijas apkopojumus un pētniecisko bibliogrāfiju;
63.6.7. var aizvietot iestādes vadītāju.
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Mainīt apakšsaimes IIIA un IIIB līmeņiem 9.algu grupu uz 10.algu grupu
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt saimi ar 2 jaunām apakšsaimēm.

Piedāvātā redakcija:
IT produktu vadība (21.8.apkakšsaime)
Šajā saimē ietilpst amati, kuru veicēji ir atbildīgi par produktu stratēģisko un taktisko plānošanu un realizācijas vadību. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:
I līmenis (piemēram, produkta vadītājs, tehniskais produkta vadītājs):
• Piedalās produkta stratēģijas izstrādē;
• Izstrādā vai piedalās produkta ceļveža izstrādes procesā, apraksta sistēmas prasības, nepieciešamās funkcijas un iezīmes;
• Sadarbojas ar vecāko produktu vadītāju, SCRUM meistaru un izstrādes komandu, risina jautājumus (ieskaitot produkta funkcijas, tehnoloģiju), kas parādās izstrādes procesa laikā;
• Atbild par back-log pārvaldību, nostiprināšanu un vienošanos par lietotāja specifikācijām;
• Plāno un vada produkta palaišanas procesu;
• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība IT nozarē un trīs līdz piecu gadu sistēmu analītiķa, izstrādātāja vai līdzīga darba pieredze
II līmenis (piemēram, vecākais produkta vadītājs, tehniskais produkta vadītājs):
• Izstrādā produkta stratēģiju vai piedalās biznesam svarīgu produktu grupas stratēģijas izstrādē;
• Izstrādā produkta ceļvedi, apraksta sistēmas prasības, nepieciešamās funkcijas un iezīmes;
• Piedalās finanšu prognožu izstrādē, uzrauga produkta panākumus;
• Sadarbojas ar produkta portfeļa vadītāju, SCRUM meistaru un produkta izstrādes komandu, risina problēmas, kas var rasties produkta funkciju pieslēgumā, tehnoloģijā u.c.;
• Atbild par back-log pārvaldību, nostiprināšanu un vienošanos par lietotāja specifikācijām;
• Plāno un vada produkta palaišanas procesu;
• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība IT nozarē un piecu gadu sistēmu analītiķa, izstrādātāja vai līdzīga darba pieredze;
III līmenis (piemēram, vecākais produkta vadītājs, tehniskais produkta vadītājs, produktu vadības direktors):
• Izstrādā produkta stratēģiju, atbild par tās visa kopējā risinājuma procesa izpildi (gan biznesa, gan tehnisko pusi);
• Sagatavo finanšu prognozes un uzrauga produkta panākumus;
• Atbild par produkta ceļveža izstrādes procesu, apraksta sistēmas prasības, nepieciešamās funkcijas un iezīmes;
• Sadarbojas ar SCRUM meistaru un/vai produkta izstrādes komandu, lai vienotos par tehnisko izpildi un produkta pārvaldību, sadarbojas ar citām iesaistītajām pusēm organizācijā, lai plānotu un vienotos par produkta biznesa un mārketinga aspektiem;
• Atbild par back-log pārvaldību, nostiprināšanu un vienošanos par lietotāja specifikācijām;
• Var vadīt produktu vadītājus, kuru risinājumi atbilst tādam pašam portfolio;
• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība IT nozarē un vismaz desmit gadu darba pieredze IT nozarē;

I līmenim noteikt 9. algu grupu
II līmenim noteikt 10. algu grupu
III līmenim noteikt 12. algu grupu

IT DevOps (21.9.apakšsaime)
Šajā saimē ietilpst amati, kuru veicēji nodrošina efektīvu sadarbību starp programmatūras izstrādes un IT darbības nodrošināšanu, ļaujot komandām radīt, testēt un izvietot programmatūru ātrāk un uzticamāk. Apakšsaimē ir šādi līmeņi:
I līmenis (piemēram, jaunākais DevOps speciālists, jaunākais DevOps inženieris):
• Strādā pie mazākiem salīdzinoši sarežģītiem uzdevumiem, lai atbalstītu projektu, var piedalīties projekta plānošanas procesos;
• Ievēro standartus un procedūras;
• Izprot DevOps pamatprincipus, automatizācijā un testēšanā izmanto modernu standartu pieeju;
• Apzinās sistēmu integrācijas procesus un izaicinājumus, kas saistīti ar saskarņu veidošanu un testēšanu starp sistēmām;
• Var veikt standarta infrastruktūras/sistēmas uzturēšanas uzdevumus, var palīdzēt novērst kļūdas, sekojot procedūrām;
• Var izstrādāt, programmēt, testēt, labot un dokumentēt vienkāršas programmas vai skriptus;
• Strādā vecāko DevOps inženieru uzraudzībā;
• Nepieciešama pirmā līmeņa augstākā izglītība un darba pieredze līdz vienam gadam konkrētajā jomā;
II līmenis (piemēram, DevOps speciālists, DevOps inženieris)
• Strādā pie vidējas līdz augstas sarežģītības uzdevumiem kā projekta komandas dalībnieks vai patstāvīgi nelielu projektu ietvaros, piedalās projektu plānošanas procesos;
• Veido un dalās ar izstrādes aplēsēm un operacionālām prasībām, lai nodrošinātu precīzu plānošanu ar atbilstošiem termiņiem, identificē un atrisina problēmas, kas kavē risinājuma izvietošanu;
• Izprot DevOps pamatprincipus, automatizācijā un testēšanā izmanto modernu standartu pieeju;
• Veido automatizētus izvietošanas risinājumus, izmantojot konfigurācijas pārvaldību;
• Var strādāt ar biznesa un tehnoloģiju struktūrvienībām, lai pārvērstu biznesa problēmas tehniskos dizainos, testu piemēros, testu scenārijos un skriptos;
• Var veidot un testēt vienkāršas saskarnes starp sistēmām vai strādāt pie sarežģītākas integrācijas komandas ietvaros;
• Var izstrādāt, programmēt, testēt un dokumentēt vidējas līdz augstas sarežģītības programmas vai skriptus, sekojot prasībām;
• Var apmācīt un dot padomus zemāka līmeņa speciālistiem;
• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība un vismaz divu gadu darba pieredze konkrētajā jomā;
III līmenis (piemēram, vecākais DevOps inženieris, vadošais DevOps inženieris):
• Strādā pie sarežģītiem vai kritiskiem uzdevumiem vairāku projektu atbalstam, vada projektu plānošanas procesus, var vadīt automatizācijas projektus;
• Sniedz atbalstu piegādes komandām un risina sarežģītas problēmas;
• Pārveido tehniskās prasības par efektīvu DevOps rīku ķēdi, strādā pie izstrādes un ieviešanas procesiem un integrācijas, lai paātrinātu produktu piegādes ciklu;
• Pārbauda atbilstību standartiem, metodēm un procedūrām, palīdz novērtēt un noteikt prasības izmaiņu ieviešanai;
• Veido un ievieš risinājumus, kas saistīti ar automatizāciju programmatūras izstrādes, integrācijas, ieviešanas procesiem mākonī u.c. vidēs;
• Sniedz ieteikumus par DevOps darba metodēm, pēta jaunas DevOps darba metodes;
• Apmāca un dod padomus zemāka līmeņa speciālistiem;
• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība un trīs līdz piecu gadu darba pieredze konkrētajā jomā vai arī pieredze vadošā pozīcijā ar gala produkta piegādes atbildību;
IV līmenis (piemēram, DevOps vadītājs, DevOps grupas vadītājs):
• Vada sarežģītus projektus, kuros nepieciešama ekspertīze vairākās jomās;
• Vada DevOps komandu vai struktūrvienību;
• Veido un nodrošina procesu, procedūru un rīku ieviešanu un ievērošanu, lai nodrošinātu nepārtrauktu integrāciju un piegādi;
• Palīdz definēt piegādes stratēģijas un sadarboties izstrādes un operāciju komandām, lai nodrošinātu veiksmīgus digitālos risinājumus un paātrinātu produktu piegādes ciklu;
• Izveido un nodrošina pareizu tehnoloģiju un rīku izmantošanu, lai nodrošinātu nepārtrauktu integrāciju un izvietošanu;
• Atbild par nepārtrauktu izstrādes un testēšanas procesu uzlabošanu;
• Ir praktiska pieredze un dziļa izpratne par programmatūras izstrādes dzīves cikliem ar uzsvaru uz programmatūras izlaišanas inženierijas funkcijām;
• Nepieciešama otrā līmeņa augstākā izglītība un vismaz piecu gadu darba pieredze konkrētajā jomā, kā arī pieredze vadot tehniskas komandas, var būt nepieciešami sertifikāti;

I līmenim noteikt 9. algu grupu
II līmenim noteikt 10. algu grupu
III līmenim noteikt 11. algu grupu
IV līmenim noteikt 12. algu grupu
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Komentārs: Lai nodrošinātu precīzāku speciālistu klasificēšanu saimes ietvaros, izsakam priekšlikumu papildināt saimi ar jaunu līmeni (starp esošo II un III līmeni), sadalot II līmeni.

Piedāvātā redakcijā:

76.2.IIA līmenis (piemēram, būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālists, kartogrāfijas inženieris, tehniskais inspektors, fotogrammetrists, iekārtu ekspluatācijas inženieris):
76.2.1.atbilstoši uzdevumam risina standarta inženiertehniskās problēmas;
76.2.2.izstrādā inženiertehnisko dokumentāciju, apstrādā datus, uztur un kārto datubāzes;
76.2.3.konsultē klientus attiecīgajā darbības jomā;

76.3. IIB līmenis (piemēram, elektroietaišu ekspluatācijas inženieris enerģētikā, meistars enerģētikā, elektrotehniķis-speciālists):
76.3.1.risina nestandarta inženiertehniskās problēmas;
76.3.2.vada inženiertehniskos darbus un nodrošina to profesionālu izpildi noteiktajā laikā;
76.3.3.vada nestandarta projektus, eksperts (ar ilgstošu pieredzi) noteiktās inženiertehnisko darbu jomās;
76.3.4. apkopo, analizē un sagatavo projektam (uzdevuma izpildei) nepieciešamo informāciju;
76.3.5. izstrādā inženiertehnisko dokumentāciju, apstrādā datus, uztur un kārto datubāzes;
76.3.6. konsultē klientus attiecīgajā darbības jomā;
76.3.7. darbs notiek īpašos darba apstākļos (piemēram, darbs ekspluatācijā esošās elektroietaisēs ar spriegumu 50V un lielāku, darbs, kas tiek veikts vairāk kā 5 m augstumā no grunts);
76.3.8. nepieciešama pastāvīga resertifikācija;

IIB līmenim noteikt 9.algu grupu

Attiecīgi mainīt saimes III, IV un V līmeņos numerāciju
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izteikt saimes II līmeni šādā redakcijā:

Piedāvātā redkacija:
II līmenis (piemēram, ministra palīgs, lielas pašvaldības domes priekšsēdētāja palīgs, lielas pašvaldības izpilddirektora palīgs):
80.2.1. sniedz padomus Ministru kabineta loceklim vai pašvaldības domes priekšsēdētājam par valsts politikas izstrādi un īstenošanu attiecīgajā nozarē vai konkrētā politikas jomā;
80.2.2. piedalās specializācijai atbilstošās sanāksmēs, semināros un konferencēs;
80.2.3. var piedalīties iestādes vai struktūrvienības vadības sanāksmēs, kā arī Ministru kabineta locekļa vai pašvaldības domes priekšsēdētāja uzdevumā organizēt atsevišķas sanāksmes;
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Piedāvātā redakcija:
Papildināt apakšsaimi ar 2 jauniem līmeņiem šādā redakcijā:

89.8.VIII līmenis (piemēram, priekšnieka vietnieks lielā pašvaldībā) 89.8.1.koordinē un kontrolē teritoriālo struktūrvienību darbu ļoti lielā vai īpaši lielā iestādē;
89.8.2.kontrolē un piedalās ļoti lielas vai īpaši lielas iestādes stratēģisko mērķu sasniegšanā un iestādes uzdevumu izpildē;
89.8.3.pārstāv iestādi sarunās un projektos ar vietējiem un starptautiskajiem sadarbības partneriem;
89.8.4.aizvieto ļoti lielas vai īpaši lielas iestādes vadītāju.

89.9. IX līmenis (piemēram, policijas priekšnieks lielā pašvaldībā) 89.9.1.vada ļoti lielas vai īpaši lielas iestādes darbu un nodrošina iestādei deleģēto funkciju izpildi;
89.9.2.oganizē, kontrolē un atbild par iestādes budžeta līdzekļu sadali un izlietošanu iestādes darbības jomā;
89.9.3.pārstāv iestādi citās valsts, pašvaldību un starptautiskās institūcijās;
VIII līmenim noteikt 14.algu grupu
IX līmenim noteikt 15 algu grupu
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Kultūras centros ir arī amata vietas “Kultūras projektu vadītājs”, kas saskaņā ar jauno amata katalgogu varētu tikt klasificēts saimē 40.Radošie darbi, IV līmenis (8.mēnešalgas grupa; minimums 899 euro, viduspunkts 1291 euro), jo IV līmenī ir norādīts, ka tie ir, piemēram, galvenais diriģients, mākslinieciskais vadītājs, projektu vadītājs), bet no aprakstā iekļautajiem punktiem (būtu jāveic II līmenim esošie pienākumi – 40.Radošie darbi ir II A un II B ar pienākumiem + vismaz 1 no IV līmeņa pienākumiem) neviens no tiem nav saistāms ar projektu vadīšanu tiešā veidā, līdz ar to, vai ir pamats šo amatu kā piemēru vispār minēt šajā saimē? Šo amatu drīzāk saredzam zem 39.1.Projektu vadība un īstenošana kādā līmenī atbilstoši aprakstam, kur tas visticamāk arī tiktu klasificēts, ņemot vērā amatu kataloga 15. – 18.punktā noteikto.
Līdz ar to priekšlikums: 40.Radošie darbi, IV līmeņa aprakstā svītrot vārdus “Projektu vadītājs”.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt saimi ar jaunu līmeni (starp esošo II un III līmeni):

104.2.II līmenis (piemēram, treneris, sporta nodarbību vadītājs, speciālists):
104.2.1.trenē studentus un sportistus pēc nodarbību saraksta;
104.2.2.iesaista jaunus studentus sporta nodarbībās;
104.2.3.konsultē, iesaka un vada vingrošanas veidam atbilstošas grupu nodarbības;
104.2.4.konsultē, iesaka un vada studenta fiziskai sagatavotībai, veselības stāvoklim un vēlmēm atbilstošas individuālās vingrošanas nodarbības ar inventāru vai bez tā;


IIA līmenis (piemēram, vecākais speciālists, sporta organizators):
veicināt sporta un aktīvās atpūtas attīstību, daudzveidīgu sporta un aktīvās atpūtas pakalpojumu piedāvājumu un pasākumu norisi;
plāno un veic aktīvas atpūtas un sporta aktivitātes, kā arī organizē un popularizē sporta pasākumus;
var piedalīties sporta jomas attīstības stratēģijas izstrādē un ieviešanā;
var iniciēt, īstenot projektu sagatavošanu vai piedalīties projektu konkursos;

104.3.III līmenis (piemēram, sporta centra direktors, vadītājs):
104.3.1.sagatavo un īsteno sporta darbības stratēģiju, sagatavo atbilstošus normatīvos dokumentus;
104.3.2.nodrošina sporta darbības vadīšanu, plānošanu, organizēšanu, koordinēšanu un kontrolēšanu, kā arī personāla motivēšanu, darba plānošanu, organizēšanu un kontroli;
104.3.3.izstrādā un īsteno projektus un programmas sporta darbībai, tai skaitā par investīciju piesaisti;
104.3.4.plāno sporta infrastruktūru, koordinē tās racionālu izmantošanu;
104.3.5.izmanto un uzglabā nodoto kustamo īpašumu.
Attiecīgi mainīt saimes IIA un III līmeņos numerāciju
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Piedāvātā redakcija:
Papildināt apakšsaimi ar jaunu līmeni šādā redakcijā:

106.4. IV līmenis (piemēram, speciālā transporta vadītājs, vilcējautomobiļa vadītājs):
106.4.1.vada specializētu autotransportu, smago speciālo transportu ar piekabi, pārvadā lielgabarīta - īpaši lielas, smagas, augstas, nestandarta kravas, nodrošina to iekraušanu un izkraušanu;
106.4.2. strādā ar atbilstošu speciālo tehniku un bīstamām iekārtām, ir eksperti šo iekārtu lietošanā, tehniskajā uzbūvē un pielietojumā;
106.4.3.veic stropēšanas darbus;
106.4.4.veic ar transportlīdzekļa uzturēšanu saistītus pienākumus;
106.4.5.nepieciešama pastāvīga resertifikācija;
106.4.6.darbu ietekmē augsta riska faktori (piemēram, darbs blakus ekspluatācijā esošām elektroietaisēm ar spriegumu 50V un lielāku, paaugstināts trokšņu un vibrācijas līmenis)

IV līmenim noteikt 8.algu grupu
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Piedāvātā redakcija:
Papildināt saimi ar jaunu līmeni šādā redakcijā:

113.5. V līmenis (piemēram, pārvaldes vadītājs):
113.5.1. koordinē un pārrauga vairāku struktūrvienību darbu;
113.5.2. uzrauga tūrisma informācijas biroja, centra, punkta darbību;
11.3.5.3. koordinē un organizē stratēģiskās partnerības tūrisma produktu veidošanai un attīstībai;
113.5.4. koordinē darījumu, kongresu un pasākumu tūrisma attīstību;
113.5.5. izstrādā iestādes komunikācijas stratēģiju tūrisma jautājumos;
113.5.6. izstrādā un uzrauga tūrisma mārketinga stratēģijas un iestādes kopējā tūrisma mārketinga plāna izpildi;
113.5.7. sagatavo budžetu un kontrolē tā izpildi tūrisma jomā.

V līmenim noteikt 12.algu grupu
Piedāvātā redakcija
-