Atzinums

Projekta ID
23-TA-197
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
08.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 33. punktā norādīts, ka visas darbības, kas attiecas uz TA lietā ietverto dokumentu iesniegšanu Valsts kancelejā, veicamas tikai TAP portālā. Šobrīd daļa no dokumentiem migrē no ESVIS uz TAP, jo tos sagatavo un paraksta ESVIS, nevis TAP. Lūdzam precizēt punkta redakciju un, ja nepieciešams, papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Labklājības ministrija (turpmāk - ministrija) sadarbībā ar Tieslietu ministriju ir atbildīgā institūcija par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” koordināciju un atbilstoši Ministru kabineta noteikumu projektam “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā” (22-TA-2143) ministrijai ir pienākums sniegt atzinumu par Eiropas Savienības fondu plānošanas dokumentu projektiem, tiesību aktu projektiem Eiropas Savienības fondu jomā un sniegt uzraudzības komitejai un apakškomitejai viedokli par projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju projektiem, kas saistīti ar horizontālajiem principiem. Papildus minētajā projektā ir paredzēts, ka par horizontālo principu ieviešanas uzraudzību atbildīgajām institūcijām ir tiesības pieprasīt un saņemt no citām Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām un nozaru ministrijām informāciju, kas nepieciešama horizontālo principu ieviešanai. Lai optimizētu atzinumu sniegšanas procesu par horizontālā principa ievērošanu, lūdzam papildināt 52.punktu ar jaunu apakšpunktu, izsakot to šādā redakcijā:

“Labklājības ministrijai – ja projekts ir par Eiropas Savienības fondu plānošanas dokumentu projektiem, tiesību aktu projektiem Eiropas Savienības fondu jomā.”
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijas 1.3.sadaļā un nepieciešamības gadījumā papildināt regulējumu ar procedūru, kā projekta sagatavotājam rīkoties, ja projekts ir jāiesniedz Ministru kabinetā tādā termiņā, kas nepieļauj iespēju gaidīt atzinumu par sagatavoto projektu trīs darbdienas. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu nepārprotamu normas interpretāciju, lūdzam 66.punktā vai anotācijas 1.3.sadaļā iekļaut informāciju par atbildīgās ministrijas rīcību izziņas projekta precizēšanā. Ņemot vērā, ka izziņā ir jānorāda atbildīgās ministrijas viedoklis par iebilduma ņemšanu vai neņemšanu vērā, lūdzam attiecīgi norādīt, vai šajā situācijā pamatojums iebilduma neņemšanai vērā automātiski būs atsauce uz 66.punktu un saskaņošanas termiņa kavēšanu. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tā kā TAP funkcionalitāte vēl neparedz iespēju informēt par starpinstitūciju saskaņošanas sanāksmi, lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu par 69.punktā veikto izmaiņu spēkā stāšanās datumu un institūciju rīcību laika posmā līdz TAP funkcionalitātes pilnveidošanai, sniedzot skaidrojumu arī anotācijas projektā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā nav informācijas vai pēc ierobežotas pieejamības statusa aktualizēšanas vai deklasificēšanas minētā informācija atspoguļosies automātiski arī ESVIS, kā arī nav saprotams, kurā sistēmā (TAP vai ESVIS) un kādā daļā notiks dokumentu arhivēšana. 
Lūdzam precizēt anotāciju un atspoguļot informāciju par praktisko īstenošanu kontekstā ar sasaisti (automātisku vai neautomātisku) starp TAP un ESVIS.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.sadaļā aprakstus par Finanšu un Tieslietu ministrijas funkcijām un uzdevumiem. Anotācijas 1. sadaļas trešā risinājuma aprakstā Finanšu ministrijas vietā minēts Tieslietu ministrijas uzdevums. Savukārt šīs sadaļas otrā problēmas apraksta pēdējā rindkopā Finanšu ministrija ir minēta saistībā ar Tieslietu ministrijas nolikuma 5.2.apakšpunktu un Attīstības plānošanas likuma 4.pantu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 7.sadaļu ar aprakstu par projekta ietekmi uz Finanšu un Tieslietu ministriju atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 9.septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.22. apakšpunktam. Atsaucoties uz Vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai Vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā vēršam uzmanību, ka anotācijas 2. sadaļā norāda ietekmi uz privātām juridiskām personām, savukārt anotācijas 7.sadaļā - uz publiskām personām.
Piedāvātā redakcija
-