Atzinums

Projekta ID
22-TA-2224
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā minēts: "[..] noteikumu 112. punktā paredzēti pārejas noteikumi, t.i., ka šī kārtība par rezultatīvajiem rādītājiem tiks attiecināta tikai uz tām RO, kas jaunās darbības programmas iesniegs līdz 2022. gada 15. septembrim." Attiecīgi aicinām izvērtēt iespēju precizēt pārejas noteikumu 112. punktu, iekļaujot tajā arī atsauci uz attiecīgajām 10. pielikuma vienībām.
Papildus norādām, ka anotācijā minētā informācija, šķiet, ir pretrunā ar 112. punktā iekļauto norādi tikai uz 25.1 2. apakšpunktu (nevis visu 25.1 punktu) (sk. 10. pielikuma 15. punkta formulējumu). Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijā iekļauto informāciju vai precizēt projektu. Alternatīvi lūdzam sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām izziņā iekļauto skaidrojumu par izmaiņām noteikumu 35. punktā (proti, labiekārtošanas sasaistīšanu ar attiecīgu būvi, pārbūvi vai atjaunošanu) iekļaut arī anotācijā. Lūdzam arī sniegt skaidrojumu anotācijā, vai noteikumu 36.1 punktā iekļautā atsauce uz "noteikumu 35.1.3., 35.1.11., 35.1.12., 35.2.2., 35.2.7., 35.2.13. un 35.3.13. apakšpunktā minēto būvniecību" saprotama tādējādi, ka norma piemērojama tikai attiecīgajās vienībās minētajiem būvniecības pasākumiem (kā tas izriet arī no 36.1 punkta apakšpunktiem) un ne attiecīgajās vienībās minētajam teritorijas labiekārtošanas pasākumam (piemēram, zāliena iekārtošana). Alternatīvi lūdzam precizēt noteikumu 36.1 punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti aicinām anotācijā ne tikai pieminēt izdarītos precizējumus noteikumos saistībā ar iepirkuma procedūrām, bet arī tos pamatot saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.1. apakšpunktu.
Līdzīgi aicinām detalizētāk skaidrot arī izmaiņas, kas paredzētas: 1) noteikumu 62. punkta ievaddaļā attiecībā uz iesnieguma saturu; 2) noteikumu 102. punktā, skaidrojot, kāda ir paredzēto izmaiņu atšķirība no spēkā esošās redakcijas un kādā veidā izmaiņas novērš pārpratumus, kas var beigties ar soda sankcijām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Anotācijā attiecībā uz izmaiņām 7. pielikumā minēts: "Turklāt ES tiesību aktos ir izdarīti precizējumi attiecībā uz to informācijas apjomu, kas jāietver gada ziņojumā par darbības programmas īstenošanu, tāpēc attiecīgi jāprecizē noteikumu 7. pielikums." Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas 5. sadaļu, tostarp 5.4. sadaļas 1. tabulu, ja 7. pielikumā ieviestas vai pārņemtas kādas Eiropas Savienības tiesību aktu prasības. Alternatīvi lūdzam sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Aicinām precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā norādīto ieviesto regulas Nr. 2017/891 vienību (proti, nevis 31. panta 2. punkta pirmā daļa, bet 31. panta 2. punkts). Papildus aicinām, ņemot vērā izmaiņas noteikumu projekta vienību numerācijā atkārtotajā saskaņošanā, precizēt tabulā norādītās noteikumu projekta vienības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu 9. punktā izteiktajā noteikumu 25.1 punktā ietverto formulējumu (attiecībā uz to, ko tieši dienests pārbauda) un, ja nepieciešams, atsauci uz regulas Nr. 2017/891 25. panta 1. punkta apakšvienību. Proti, aicinām izmantot tādu pašu terminoloģiju kā regulā, ņemot vērā, ka regulas ir tieši piemērojamas un atšķirīgas terminoloģijas izmantošana var novest pie nevienveidīgas to piemērošanas dalībvalstīs. Papildus norādām, ka izdevumu attiecināmība ir norādīta regulas Nr. 2017/891 25. panta 1. punkta "c" apakšpunktā. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt normu, attiecīgi precizējot arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka regulas Nr. 2017/892 4. panta 1. punkta "b" apakšpunktā lietots termins "mērķrādītāji", nevis "rezultatīvie rādītāji", lūdzam šo terminu lietot arī noteikumu projektā. Ja ar rezultatīvajiem rādītājiem tiek saprasti citi rādītāji, nevis mērķrādītāji atbilstoši minētajai regulas normai, lūdzam sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Izziņā attiecībā uz noteikumu 112. punkta redakciju iekļauts skaidrojumu, ka: "[..] noteikumu 112. punktā iekļautā atsauce uz 25.1 2. apakšpunktu, nevis uz 25.1 punktu, ir atbilstoša. Ņemot vērā, ka RO veic grozījumus darbības programmās (saskaņā ar noteikumu projektu 2 reizes gadā – līdzšinējā prakse rāda, ka grozījumi darbības programmās parasti ir gada sākumā vai gada nogalē), tad nepieciešams, lai šāds nosacījums stātos spēkā jau ar noteikumu stāšanās spēkā brīdi." Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā skaidrot, vai 25.1 punkta 1. apakšpunkta tūlītēja piemērošana ir samērīga un vai organizācijām nav nepieciešams ilgāks laiks, lai sagatavotos izmaiņām. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Pēc Tieslietu ministrijas priekšlikuma uz atkārtoto saskaņošanu precizēta noteikumu projekta anotācijas 6. sadaļa. Vēršam uzmanību, ka precizējums nav korekts, ņemot vērā, ka nosacījums par darbības programmas grozījumu biežumu aizstāts nevis no vienas reizes gadā uz divām reizēm gadā, bet no trim reizēm gadā uz vienu reizi gadā (sk. spēkā esošo noteikumu 29.2. apakšpunktu).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām noteikumu 1.7. un 1.8. apakšpunktā (noteikumu projekta 1. un 2. punkts) izteikt minēto regulu nosaukumus pareizā locījumā atbilstoši 1. punkta ievaddaļai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām noteikumu 10. pielikuma 13. punkta 1. apakšpunktā minēto finanšu korekcijas apmēru izkārtot augošā secībā, sākot ar "5 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais pārsniegums veido ne vairāk nekā 5 % novirzi" (salīdzinājumam sk. 2. apakšpunktu).
Piedāvātā redakcija
-