Projekta ID
24-TA-2091Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, noteikumu projekta 4. pielikums ievieš visu Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 18. decembra Regulu Nr. 1907/2006, kas attiecas uz ķimikāliju reģistrēšanu, vērtēšanu, licencēšanu un ierobežošanu (REACH) un ar kuru izveido Eiropas Ķimikāliju aģentūru, groza direktīvu 1999/45/EK un atceļ Padomes regulu (EEK) Nr. 793/93 un Komisijas regulu (EK) Nr. 1488/94, kā arī Padomes direktīvu 76/769/EEK un Komisijas direktīvu 91/155/EEK, direktīvu 93/67/EEK, direktīvu 93/105/EK un direktīvu 2000/21/EK (turpmāk − regula Nr. 1907/2006) kopumā. Attiecīgi nepieciešams izvērtēt no regulas Nr. 1907/2006 izrietošo dalībvalstu rīcības brīvību izmantošanu vai neizmantošanu un anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā skaidrot "Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?". Piemēram, regulas 2. panta 3. punkts nosaka, ka "Dalībvalstis konkrētos gadījumos dažām vielām, vielām maisījumos vai izstrādājumos var pieļaut izņēmumus salīdzinājumā ar šīs regulas prasībām, ja to prasa aizsardzības intereses".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt un veikt nepieciešamos precizējumus anotācijas 1.3. apakšsadaļā, nodrošinot, ka skaidrojumi anotācijā atbilst noteikumu projekta būtībai un tiesību normu adresātiem rada korektu izpratni par noteikumu projekta būtību. Vēršam uzmanību, ka, piemēram:
1) atbilstoši noteikumu projekta 14. punktam un problēmas aprakstam arī Ministru kabineta 2015. gada 1. septembra noteikumu Nr. 506 "Mēslošanas līdzekļu un substrātu identifikācijas, kvalitātes atbilstības novērtēšanas un tirdzniecības noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr.506) 59.2. apakšpunktā noteikts, ka detonācijnoturības testu vai tā kopiju iesniedz par amonija nitrāta mēslošanas līdzekļiem, kuros slāpekļa saturs ir 28 procenti vai vairāk no mēslošanas līdzekļa masas, bet risinājuma apraksta grozāmo noteikumu Nr.506 vienību sarakstā nav norādīts 59.2. apakšpunkts;
2) noteikumu projekta 6. punktā noteikts, ka "Ja mēslošanas līdzekļa vai substrāta ražotāja vai ievedēja reģistrācijas apliecība tiek anulēta", bet skaidrojot plānotos grozījumus anotācijā paralēli norādīts gan "ja mēslošanas līdzekļa vai substrāta ievedēja reģistrācijas apliecība tiek anulēta", gan "ja mēslošanas līdzekļa vai substrāta ražotāja vai ievedēja reģistrācijas apliecība tiek anulēta";
3) atbilstoši noteikumu projekta 1. pielikumam tiek grozīta ne tikai 1. pielikuma J kategorijas "Augu augšanas veicinātāji" 3. aile, bet arī 2. aile;
4) atbilstoši noteikumu projekta 2. pielikuma 1. piezīme tiek ne tikai papildināta ar otro teikumu, bet arī precizē, ka tā attiecas ne tikai uz mēslošanas līdzekļiem, bet arī substrātiem.
1) atbilstoši noteikumu projekta 14. punktam un problēmas aprakstam arī Ministru kabineta 2015. gada 1. septembra noteikumu Nr. 506 "Mēslošanas līdzekļu un substrātu identifikācijas, kvalitātes atbilstības novērtēšanas un tirdzniecības noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr.506) 59.2. apakšpunktā noteikts, ka detonācijnoturības testu vai tā kopiju iesniedz par amonija nitrāta mēslošanas līdzekļiem, kuros slāpekļa saturs ir 28 procenti vai vairāk no mēslošanas līdzekļa masas, bet risinājuma apraksta grozāmo noteikumu Nr.506 vienību sarakstā nav norādīts 59.2. apakšpunkts;
2) noteikumu projekta 6. punktā noteikts, ka "Ja mēslošanas līdzekļa vai substrāta ražotāja vai ievedēja reģistrācijas apliecība tiek anulēta", bet skaidrojot plānotos grozījumus anotācijā paralēli norādīts gan "ja mēslošanas līdzekļa vai substrāta ievedēja reģistrācijas apliecība tiek anulēta", gan "ja mēslošanas līdzekļa vai substrāta ražotāja vai ievedēja reģistrācijas apliecība tiek anulēta";
3) atbilstoši noteikumu projekta 1. pielikumam tiek grozīta ne tikai 1. pielikuma J kategorijas "Augu augšanas veicinātāji" 3. aile, bet arī 2. aile;
4) atbilstoši noteikumu projekta 2. pielikuma 1. piezīme tiek ne tikai papildināta ar otro teikumu, bet arī precizē, ka tā attiecas ne tikai uz mēslošanas līdzekļiem, bet arī substrātiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt skaidrojumus anotācijas 2. sadaļā, tos formulēt un strukturizēt atbilstoši katrai apakšsadaļai. Proti, vēršam uzmanību, ka anotācijas 2.1. apakšsadaļas punktā "Fiziskās personas" jāsniedz informācija, kas atspoguļo noteikumu projekta ietekmi uz fiziskām personām, bet punktā "Juridiskās personas", informāciju, kas atspoguļo noteikumu projekta ietekmi uz juridiskām personām. Noteikumu projekta anotācijas 2. sadaļas skaidrojumi tiek dublēti un attiecināti uz neatbilstošām sabiedrības grupām, piemēram, skaidrojot ietekmi uz fiziskām personām, norādīts, ka noteikumu projekts ietekmē 10 komersantus gadā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt anotācijas 5. sadaļu un precizēt to, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumos Nr.506 iepriekš veiktajiem grozījumiem punktos, kas tiek grozīti ar noteikumu projektu, ir ieviestas arī, piemēram, Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulu (EK) Nr. 1069/2009, ar ko nosaka veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem un atvasinātajiem produktiem, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 1774/2002 (1. pielikums) un Komisijas 2021. gada 15. jūlija Īstenošanas regula (ES) 2021/1165, ar ko atļauj bioloģiskajā ražošanā izmantot noteiktus produktus un vielas un izveido to sarakstus (12. pielikums). Attiecīgi lūdzam pārskatīt noteikumu projektu un izvērtēt, vai uz to attiecināmās, šī noteikumu projekta anotācijā nenorādītās (iepriekš ieviestās) Eiropas Savienības tiesību normas joprojām ir attiecināmas. Šādā gadījumā, iesakām papildināt anotācijas 5. sadaļu ar norādēm uz Eiropas Savienības tiesību normām un/vai norādīt, ka līdz šim ieviestās, no Eiropas Savienības tiesību normām izrietošās prasības netiek mainītas, ietekmētas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regulas (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 sadaļu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši anotācijas 5.4. apakšsadaļai noteikumu projekta 4. punkts ievieš "Regulas 2019/1009 I pielikuma PFC 1(C)(I)(a)(i–ii)(A)", bet atbilstoši noteikumu projekta redakcijai tiek ieviesta visa regula kopumā. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai sniegtā informācija ir korekta un vai noteikumu projekta 4. punkts ievieš visu regulu vai konkrētu tās vienību. Pamatojoties uz izvērtējumu, nepieciešamības gadījumā, lūdzam precizēt noteikumu projektu un/ vai skaidrojumus anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 7. punktu, ņemot vērā, ka tā redakcija tiesību normas adresātam nenodrošina termina "derīgs detonācijnoturības tests" izpratni un arī noteikumos Nr.506 kopumā nav nostiprināts tā skaidrojums.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 9. punktu, ievērojot, ka atbilstoši punkta skaidrojumiem anotācijā tas noteic, ka Valsts augu aizsardzības dienests svītro mēslošanas līdzekli un substrātu no paziņoto mēslošanas līdzekļu un substrātu saraksta, bet noteikumu projekta 9. punktā nav noteikts, ka uzskaitītās darbības veic tieši Valsts augu aizsardzības dienests.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 17. punktu un tā skaidrojumus anotācijā, nepieciešamības gadījumā veikt precizējumus, salāgojot noteikumu projektu ar tā skaidrojumiem. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā noteikts "ja mēslošanas līdzeklis satur tikai mikroorganismus un bioloģiski aktīvus savienojumus vai kādu no tiem", bet anotācijas 1.3. apakšsadaļas skaidrojumā norādīts, ka mēslošanas līdzeklis "satur tikai mikroorganismus un bioloģiski aktīvus savienojumus".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt plānotos grozījumus noteikumu Nr.506 1. pielikumā un to skaidrojumus anotācijā, tos savstarpēji salāgojot. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, anotācijas 1.3. apakšsadaļā skaidrots, ka tiek "noteikts, ka kopējam barības elementu (N + P2O5 + K2O) saturam būs jābūt vismaz 3 % vai kopējam slāpeklim (N) vismaz 1 %, kopējam fosforam (P2O5) vismaz 0,5 % un kopējam kālijam (K2O) vismaz 0,5% no mēslošanas līdzekļa masas", bet 1. pielikumā norādīts vienkārši "3 % (N + P2O5 + K2O) vai 1 % kopējais slāpeklis (N) un 0,5 % kopējais fosfors (P2O5) un 0,5 % kopējais kālijs (K2O)" bez uzsvara "vismaz". Proti, konkrētajā gadījumā, norādot, ka tie ir vismaz 3% vai 0,3%, tiek norādīts uz to, ka tas var būt arī lielāks apmērs, bet, nosakot vienkārši procentuālo apmēru, saprotams, ka tas ir tieši konkrētais apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
