Projekta ID
24-TA-1377Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 6. punktu, norādi "tas, saskaņā ar Komisijas Regulas 2023/2831 1. panta 2. punktu, nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nošķiršanu no tām darbībām, kurām piešķirts de minimis atbalsts" ietverot atsevišķā teikumā un tādējādi paredzot atsevišķu konkrētam tiesību subjektam adresētu nosacījumu gadījumam, ja atbalstu piešķir projekta iesniedzējam, kurš darbojas Komisijas 2023.gada 13. decembra Regulas Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - regula Nr. 2023/2831) 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" minētajās nozarēs vai veic attiecīgās darbības. Norādām, ka šobrīd minētajā projekta punktā vienā teikumā ietverti savstarpēji pretēji nosacījumi, turklāt no minētā punkta neizriet, kas ir attiecīgās normas adresāts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt projekta 30. punktu, paredzot, ka Aizsardzības ministrijas valsts sekretāra lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Vēršam uzmanību uz to, ka Valsts pārvaldes iekārtas likuma 19. panta otrās daļas 4. punkts paredz, ka ministrs var atcelt valsts sekretāra izdotos iekšējos normatīvos aktus, lēmumus un rīkojumus, izņemot administratīvos aktus. Ievērojot minēto, Aizsardzības ministrijas valsts sekretāra lēmumi nav apstrīdami aizsardzības ministram.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka projektā ir ieviestas regulas Nr. 2023/2831 prasības, atkārtoti lūdzam, pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu, aizpildīt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu, sniedzot skaidrojumu par minētās regulas prasību ieviešanu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka no projekta 1. punkta nav secināms, par kādu projektu konkursu norises kārtību ir projekts, aicinām precizēt projekta 1.1. apakšpunktu, ievērojot Aizsardzības industrijas likuma 5. panta trešās daļas ievaddaļā paredzēto, piemēram, aizstājot vārdus "projektu konkursu" ar vārdiem "Aizsardzības ministrijas īstenoto projektu konkursu militāra vai divējāda lietojuma produktu attīstības atbalstam".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt regulas pierakstu atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām.
Piedāvātā redakcija
"2.1. de minimis atbalsts – komercdarbības atbalsts, ko sniedz saskaņā ar Komisijas 2023.gada 13. decembra Regulu Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas Regula 2023/2831)"
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot projekta 8. punktu, nedublējot projekta 5. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta 18.12. apakšpunktā ietverto atsauci uz projekta 8.6. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka visticamāk domāta atsauce uz projekta 18.6. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt, ievērojot aktuālo Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība" redakciju.
Piedāvātā redakcija
"32. Aizsardzības ministrija veic piešķirtā de minimis atbalsta uzskaiti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību."
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka regulas Nr. 2023/2831 6. pantu 7. punkts paredz dalībvalstu pienākumu pēc rakstiska Komisijas pieprasījuma sniegt Komisijai visu informāciju, kuru Komisija uzskata par vajadzīgu, lai novērtētu, vai šīs regulas nosacījumi ir izpildīti, un jo īpaši informāciju par uzņēmuma saņemto de minimis atbalsta kopsummu šīs regulas un citu de minimis regulu nozīmē, nevis pienākumu glabāt datus. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 35. punktu, norādi uz 6. panta 7. punktu aizstājot ar norādi uz 6. panta 3. punktu, vai alternatīvi - papildinot projekta 35. punktu ar atsevišķu normu, kas paredz, ka Aizsardzības ministrija sniedz informāciju Komisijai saskaņā ar regulas Nr. 2023/2831 6. pantu 7. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām precizēt anotācijas 1.1. apakšsadaļā "Apraksts", 1.2. apakšsadaļā "Mērķa apraksts" un 1.3. apakšsadaļā "Pašreizējā situācija" ietverto informāciju par Ministru kabineta 2021. gada 17. augusta noteikumu Nr. 548 "Kārtība, kādā Aizsardzības ministrija īsteno projektu konkursus militāru vai divējāda lietojuma produktu attīstības atbalstam" spēkā esību, ņemot vērā to, ka saskaņā ar 2024. gada 27. marta likumu "Grozījumi Mobilizācijas likumā" tie ir zaudējuši spēku 2024. gada 24. aprīlī. Vēršam uzmanību uz to, ka ne no 2024. gada 27. marta likuma "Grozījumi Mobilizācijas likumā", ne no Aizsardzības industrijas likuma neizriet, ka minētie Ministru kabineta noteikumi ir spēkā līdz tajos paredzētā termiņa beigām, proti, līdz 2024. gada 30. jūnijam. Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektajā daļā noteikto, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa. Ņemot vērā to, ka saskaņā ar 2024. gada 27. marta likuma "Grozījumi Mobilizācijas likumā" 3. pantu ir izslēgts Mobilizācijas likuma 9. panta 14. punkts, kas bija konkrēto Ministru kabineta noteikumu izdošanas tiesiskais pamats, šie Ministru kabineta noteikumi zaudēja spēku brīdī, kad zaudēja spēku Mobilizācijas likuma 9. panta 14. punkts, proti, 2024. gada 24. aprīlī.
Piedāvātā redakcija
-