Atzinums

Projekta ID
22-TA-3796
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rīkojuma projekts pamatots ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta “b” apakšpunktu, kas noteic, ka zemesgrāmatā ierakstītas valsts meža zemes privatizāciju pilsētās var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, privatizējot būvju īpašniekiem zemi, ko aizņem būves tādā platībā, kādā šī zeme ir būvju īpašnieku likumīgā lietošanā (apbūvei), līdz 0,12 hektāru platībā vai vairāk, ja ir vajadzīga funkcionāli lielāka platība vai, ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem, vai, ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
No rīkojuma projekta anotācijas un rīkojuma projekta paskaidrojošajiem dokumentiem secināms, ka konkrētajā situācijā iestājies minētajā tiesību normā minētais gadījums, kad pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
Pēc sarakstes ar vairākām valsts iestādēm un pašvaldību anotācijā izdarīts secinājums, ka meža nogabals nav nepieciešams valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai, tomēr nav sniegts pamatojums tam, ka konkrētajā situācijā pēc nodalīšanas veidojas starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē.
Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 1. panta 11. punkta "a" apakšpunktu zemes starpgabals ir publiskai personai piederošs zemesgabals, kura platība pilsētā ir mazāka par pašvaldības apstiprinātajos apbūves noteikumos paredzēto minimālo apbūves gabala platību vai kura konfigurācija nepieļauj attiecīgā zemesgabala izmantošanu apbūvei, vai kuram nav iespējams nodrošināt pieslēgumu koplietošanas ielai.
Lai varētu pārliecināties par valsts meža zemes privatizācijas pieļaujamību atbilstoši Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 3.punkta “b” apakšpunktam, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par tās atbilstību Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 1. panta 11. punkta "a" apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rīkojuma projekta anotācijā norādīts, ka zemesgabals Tūristu ielā 12/14, Jūrmalā, 4,9532 ha platībā, nodots privatizācijai ar Ministru kabineta 1997.gada 2.aprīļa rīkojumu Nr.154 “Par zemesgabalu nodošanu privatizācijai”.
Zemesgabala privatizācijas ierosinājums saņemts un reģistrēts SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” 2004.gada 11.oktobrī.
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 7.panta pirmo daļu lēmumu par valstij piederoša vai piekrītoša apbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, ja uz šā zemesgabala esošās ēkas (būves) īpašniekam īpašuma tiesības ir nostiprinātas zemesgrāmatā, pieņem valsts īpašumu privatizāciju veicošā institūcija ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no dienas, kad saņemts privatizācijas ierosinājums un visi privatizācijai nepieciešamie dokumenti, kas apliecina personas pirmpirkuma tiesības. Lūdzam anotācijā pamatot rīkojuma projekta virzību, attiecīgi skaidrojot pamatu rīcībai, kad zemes vienība nododama privatizācijai būvju īpašniekam pēc vairāk kā 17 gadiem no privatizācijas ierosinājuma saņemšanas, kas vairs nav privatizācijas ierosinājuma iesniedzējs.
Kā var secināt no rīkojuma projekta anotācijā ietvertās informācijas, rīkojuma projektā minētajā zemes vienībā ietilpstošo valsts meža zemi 0,27 ha platībā līdz grozījumiem Meža likumā, kas stājās spēkā 2021.gada 19.maijā, nevarēja nodot privatizācijai.
Piedāvātā redakcija
-