Atzinums

Projekta ID
21-TA-636
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar jauniem grozījumiem Ministru kabineta 2020.gada 10.novembra noteikumos Nr.676 "Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai" (turpmāk - MK noteikumi Nr.676) :
1.  Atbalsts nebūtu piešķirams finanšu starpniekiem (piemēram, uzņēmumiem, kas tirgo octas un Kasko), lūdzam papildināt MK noteikumu Nr.676 16.7.apakspunktu ar finanšu starpniekiem
2. Aicinām papildināt projektu ar 9.3.4. apakšpunktu, nosakot pienākumu uzņēmumam iesniegt ​​ informāciju par šo noteikumu 4 punktā minēto ieņēmumu samazinājumu un pamatojums tā saistībai ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem.
Piedāvātā redakcija
1.  izteikt 16.7.punktu šādā redakcijā:
"16.7. kredītiestēdēm, finanšu iestādēm, finanšu starpniekiem."
2. papildināt projektu ar 9.3.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
“9.3.4. Informācija par šo noteikumu 4 punktā minēto ieņēmumu samazinājumu un pamatojums tā saistībai ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem”;
 
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Veiktie grozījumi pēc būtības ir saglabājuši tādus atbalsta programmas nosacījumus, kādi tie bija iepriekšējā Covid-19 infekcijas izplatīšanās vilnī (ja neskaita atsevišķus izņēmumus). Šāds risinājums nav atbalstāms, jo neizslēdz iespēju atbalstam kvalificēties nozarēm, kuru saimnieciskā darbība nav ierobežota ārkārtējās situācijas laikā un ļauj tām pakalpojumus sniegt, pielāgojoties ārkārtējās situācijas laikā noteiktajiem ierobežojumiem. Tāpat risinājums neizslēdz iespēju atbalstu saņemt nodokļu maksātājiem, kuru saimnieciskajai darbībai ir sezonalitātes raksturs (piemēram, uz jaundibinātiem uzņēmumiem, kuri dibināti pēc 2021.gada, kā arī gadījumos, ja ir izvēles iespēja skatīties 2019.gadu vai 2020.gadu kā references punku, jo nodokļu maksātājs pēc pirmajām krīzēm varēja izvēlēties strādāt sezonāli), un neveicina situāciju, ka ir izslēgta pilnā apmērā iespēja atbalstu saņemt tā saucamajiem “zombijuzņēmumiem” (Fiskālās disciplīnas padomes teiktais – atbalsts netiek sniegts uzņēmumiem, kas gatavojas bankrotēt jau tuvākajā laikā un tos pie dzīvības uztur tikai valsts atbalsts. Tādi uzņēmumi ir, un to nav maz. Jāatzīst, ka šī problēma eksistē arī citās attīstītajās valstīs, un ir pat parādījies apzīmējums šādiem uzņēmumiem – “zombijuzņēmumi”). Finanšu ministrijas ieskatā, Ekonomikas ministrijas virzītajiem grozījumiem, kas paredz atjaunot atbalsta programmas, ir jābūt salāgotiem, izslēdzot no atbalsta saņēmēju loka jau pieminētos subjektus. Tādējādi attiecībā uz visām paredzētām atbalsta programmām, pirmkārt, ir konkrēti nosakāmas nozares, kuras ir atbalstāmas un šo atbalstāmo nozaru uzskaitījumam ir jābūt ciešā korelācijā ar Ministru kabineta 2021.gada 9.oktobra rīkojumā Nr.720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” noteiktajiem aizliegumiem konkrētu pakalpojumu sniegšanai. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā ir jānovērš risks, ka nodokļu maksātājam ir iespēja precizēt iesniegtās deklarācijas, tādejādi pielāgojoties atbalsta saņemšanas nosacījumiem. Vienlaikus aicinām izvērtēt piedāvātās noteikumu projektu kopas administrēšanas vienkāršošanas iespējas gan no Valsts ieņēmumu dienesta, gan no nodokļu maksātāju puses, iespējams atstājot tikai vienu vai divus atbalsta veidus ar labāko efektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka ārkārtējās situācijas pamatā nenoliedzami ir arī zemā vakcinācijas aptvere, Finanšu ministrija neatbalsta, ka, atjaunojot atbalsta programmas pieejamību, Ekonomikas ministrija noteikumu projektā nav paredzējusi un iekļāvusi vakcinācijas procesa veicinošos elementus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Nav atbalstāms atbalsta periods no 2021.gada 11.oktobra līdz 2021.gada 15.novembrim, t.i., nosakot mēneša dienas nevis pilnu mēnesi. Pirmkārt tas radīs  nepieciešamību vērtēt nevis atbalsta mēnesi, bet tikai atbalsta mēneša dienas. Tādējādi mākslīgi dalīt un vērtēt mēneša deklarācijas pa dienām.  Turklāt par novembri, kas  vēl nebūs beidzies, nav iespējams veikt kritēriju vērtēšanu un līdz 25.novembrim iesniegt atbilstoši kritērijiem iesniegumu atbalstam. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt atbalsta periodu, vai papildināt ar regulējumu, vai arī skaidrot anotācijā, ka atbalsta piešķiršanas vajadzībām vērtē datus par pilnu oktobra, novembra mēnesi. 
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, precīzāk nosakot noteikumu mērķi, lai tas atbilstu Pagaidu regulējuma 21.punktam, kurš nosaka, ka atbalstu sniedz uzņēmumiem, kas saskaras ar pēkšņu likviditātes trūkumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu Nr.676 4.2.1., 4.2.2., 4.2.3.apakšpunktu ar tekstu šādā redakcijā  “un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šāds kritērijs neizslēdz iespēju no atbalsta saņēmēju loka izslēgt nodokļu maksātājus, kuri reģistrēti Valsts ieņēmumu dienestā kā nodokļu maksātājs pēc 2021.gada 1.janvāra un kuru saimnieciskajai darbībai ir sezonalitātes raksturs, ņemot vērā, ka atbalsta perioda mēneša apgrozījums tiek salīdzinās ar vidējo apgrozījumu 2021.gada jūlijā, augustā un septembrī.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu Nr.676 4.2.1., 4.2.2., 4.2.3.apakšpunktu ar tekstu šādā redakcijā  “un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nav saprotama minētā kritērija būtība (proti, uz kādu nodokļu maksātāju grupu tā tiek attiecināta), lūdzam šo apgrozījuma kritēriju skaidrot anotācijā. Vienlaikus, ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu nav paredzēts svītrot noteikumu 4.2.4.apakšpunktu, lūdzam anotācijā skaidrot 4.2.3.apakšpunkta jaunajā redakcijā un 4.2.4.apakšpunktā ietvertā kritērija piemērošanas nianses.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu Nr.676 4.2.1., 4.2.2., 4.2.3.apakšpunktu ar tekstu šādā redakcijā  “un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem”.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ierosinām aizstāt vārdu "samaksāti" ar vārdu "aprēķināti". Tas viennozīmīgi viesīs skaidrību, ka par attiecīgo periodu aprēķināti, nevis šajā periodā iespējams samaksāti agrāko periodu nodokļi. Arī iepriekšējā atbalsta periodā faktiski tika ņemti vērā aprēķinātie nodokļi  un vērtēts parāds uz iesnieguma iesniegšanas brīdi.
 Turklāt MK noteikumu Nr.676 16.4.1., 16.4.2.apakšpunktā noteikts aprēķināto nodokļu apmērs
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā izvēlētā datuma pamatojumu. Pagaidu regulējums paredz, ka neņem vērā visu, kas atmaksāts pirms 2021.gada 31.decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Neatbalstām nosacījumu, ka visu saņemto atbalstu un attiecīgā mēneša apgrozījuma kopsumma nepārsniedz atbalsta saņēmēja apgrozījumu 2019. vai 2020.gada atbilstošajā mēnesī vai vidējo apgrozījumu 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī kopā. Finanšu ministrijas ieskatā, minētā kopsumma nedrīkstētu pārsniegt 90 % no apgrozījuma 2019. vai 2020.gada atbilstošajā mēnesī vai 90 % no vidējā apgrozījuma par 2021. gada jūlijā, augustā un septembra mēnešiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Aicinām šo nosacījumu iestrādāt arī pārējos atbalsta programmu noteikumos, turklāt aicinām precizēt redakciju, jo šobrīd finansējums algu subsīdiju atbalstam un atbalstam par dīkstāvi ietvaros nekvalificējas kā valsts atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ievērojot noteikumu projektā paredzēto atbalsta periodu no 2021.gada 11.oktobra līdz 2021.gada 15.novembrim, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar regulējumu vai sniegt skaidrojumu anotācijā kā tiek noteikti kritēriji mēnesim, kas vēl nav beidzies.
Kā tiek noteikti kritēriji nepilnam mēnesim, kas nav beidzies, ja netiek precizēts atbalsta periods.
Lūdzam precizēt tiesību normu vai skaidrot anotācijā,  vai iesniegumau atbalstam iesniedz par katru mēnesi, vai iesniedz vienu iesniegumu par abiem mēnešiem. Papildus lūdzam skatīt iebildumu par MK noteikumu Nr.676 2.punkta grozījumu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ar noteikumu projektu noteikumu 7.punkts  ir svītrots. Tādejādi lūdzam šajā punktā svītrot atsauci uz noteikumu 7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildu skaidrojumu par rīcību pēc 2021.g.31.decembra
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar detalizētu skaidrojumu par lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņemšanu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvertajā noteikumu 6.punktā netiek paredzētas dažādas atbalsta summas, lūdzam redakcionāli pārskatīt šo punktu, izvērtējot minētā grozījuma nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 1.26.apakšpunktā ietvertajā 16.4.1.apakšpunktā paredzēts kritērijs - uzņēmums iepriekšējo sešu mēnešu laikā (2021. gada aprīlī, maijā, jūnijā, jūlijā, augustā un septembrī ) pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas 2021. gada oktobrī un 2019. gada brīvi izvēlētu sešu mēnešu laikā Valsts ieņēmumu dienesta administrētos nodokļus vidēji mēnesī aprēķinājis mazāk nekā 200 euro apmērā.
Ievērojot, ka atsevišķi nodokļu maksātāji iesniedz ceturkšņa nodokļu deklarācijas, no kurām bez uzņēmuma grāmatvedības dokumentu pārbaudes nav iespējams noteikt aprēķināto nodokļu summu vienā konkrētā ceturkšņa mēnesī, līdz ar to, nosakot nodokļu maksātāja aprēķināto Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu vidējo summu mēnesī nav iespējams izgūt  datus par atsevišķiem konkrētiem mēnešiem no ceturkšņa deklarācijas (piemēram, PVN deklarācijām, kur summām zem 1000 euro nenorāda atšifrējumu, līdz ar to nav zināms, vai deklarētais darījums ir noticis konkrētā ceturkšņa mēnesī, par kuru iesniedz deklarāciju, vai citā mēnesī pirms taksācijas perioda). Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka atbalsta piešķiršanas vajadzībām vērtē tikai pārskata perioda deklarācijas datus kopumā (piemēram, aprīlī iesniegtajā 1.ceturkšņa deklarācijā aprēķinātais nodoklis par ceturksni tiek attiecināts uz aprīli – mēnesi, kad ceturkšņa deklarācija iesniegta), proti, neizgūst datus par atsevišķiem mēnešiem no ceturkšņa deklarācijām. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt datumu - 11.oktobris, ņemot vērā, ka ārkārtējā situācija ir izsludināta no 11.oktobra.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt datumu - 11.oktobris, ņemot vērā, ka ārkārtējā situācija ir izsludināta no 11.oktobra.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 1.31.apakšpunktā ietvertais grozījums paredz 22.8.apakšpunktā noteikt, ka šo noteikumu ietvaros sniegto atbalstu nedrīkst izmantot nākamo periodu maksājumu veikšanai, izņemot, ja komersants var pierādīt, ka iepriekš ir saņēmis līdzīgus rēķinus. 

Anotācijā nepieciešams papildu skaidrojums (vai piemērs) par izņēmuma nosacījuma - ja komersants var pierādīt, ka iepriekš ir saņēmis līdzīgus rēķinus - piemērošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Aicinām  22.2.apakšpunkta redakciju veidot kā atsevišķu punktu, kas paredz nosacījumu, kam atbalsts šīs programmas ietvaros netiek paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 22.1.apakšpunktu saglabāt esošajā noteikumu 22.punkta redakcijā kā kumulācijas normas aizliegumu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā papildus skaidrot par atbalsta atgūšanu no mikrouzņēmumiem, kas saņēmuši atbalstu, to ietvēruši apgrozījumā, samaksājuši mikrouzņēmumu nodokli un atmaksā neizlietoto vai nepamatoti saņemto atbalstu, ņemot vērā, ka saskaņā ar Mikrouzņēmumu likuma 7.panta piekto daļu mikrouzņēmumam ir tiesības ne vairāk kā divas reizes precizēt mikrouzņēmumu nodokļa deklarāciju par pārskata ceturksni mēneša laikā pēc šā panta otrajā daļā noteiktās dienas, bet saskaņā ar minētā likuma 7.panta sesto  daļu pēc šā panta piektajā daļā noteiktā termiņa beigām mikrouzņēmumam ir tiesības iesniegt tikai tādus mikrouzņēmumu nodokļa deklarācijas precizējumus, kuri palielina maksājamā nodokļa apmēru .
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā rīcību, ja netiek pieņemts lēmums līdz 31.12.2021. un kā piemērojams Administratīvā procesa likuma 64.pants, tai skaitā kā izskatāmi apstrīdēšanas iesniegumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka šis punkts dublē noteikumu projekta 1.23.punkta izteikto 10.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Aicinām skaidrot anotācijā, ka uz atbalsta pieteikumiem, kas bija iesniegti līdz šo noteikumu spēkā stāšanās brīdim, attiecas tobrīd spēkā esošā redakcija. Savukārt uz jaunajiem iesniegumiem attiecas šo noteikumu prasības, t.sk., sliekšņi, kas ir mainījušies attiecībā uz lauksaimniecību un zivsaimniecību.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vai šā punkta nosacījumi par iesnieguma iesniegšanu par atbalsta periodu no 2020.gada 1.novembra ir saderīgi ar noteikumu projekta 1.34.punktā ietverto grozījumu MK noteikumu Nr.676 30.punktā
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam 2.pielikumu papildināt ar tabulas nosaukumu "Izslēgtās/neatbalstāmās nozares".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam aizstāt 2.punktā "2. Precizēt atbalsta saņemšanas kritēriju nosacījumus un atbalsta apmēru" sadaļā "Atbalsta apmērs" pirmajā teikumā vārdu "samaksāti" ar vārdu "aprēķināti".
Lūdzam 3.punktā "3. Lēmuma pieņemšanas brīdis un atbalsta izlietošanas periods" papildus skaidrot rīcību pēc 2021.gada 31.janvāra un Administratīvā procesa likuma 64.panta piemērošanu, tai skaitā apstrīdēšanas iesniegumu izskatīšanu. 
Lūdzam 3.punktā “3. Lēmuma pieņemšanas brīdis un atbalsta izlietošanas periods” teikumā “Eiropas Komisija šobrīd gatavo Pagaidu regulējuma grozījumus, kuros cita starpa plānots pagarināt šo termiņu līdz 2021.gada 30.jūnijam.” precizēt gadu - 2022.gada.
    Lūdzam anotācijā papildus skaidrot rīcību ar mikrouzņēmumu, kas saņēmuši atbalstu, to ietvēruši apgrozījumā, samaksājuši mikrouzņēmumu nodokli un atmaksā neizlietoto vai nepamatoti saņemto atbalstu, ņemot vērā, ka saskaņā ar Mikrouzņēmumu nodokļa likuma 7.panta piekto daļu mikrouzņēmumam ir tiesības ne vairāk kā divas reizes precizēt mikrouzņēmumu nodokļa deklarāciju par pārskata ceturksni mēneša laikā pēc šā panta otrajā daļā noteiktās dienas. Tā pat saskaņā ar Mikrouzņēmumu likuma 7.panta sesto daļu pēc šā panta piektajā daļā noteiktā termiņa beigām mikrouzņēmumam ir tiesības iesniegt tikai tādus mikrouzņēmumu nodokļa deklarācijas precizējumus, kuri palielina maksājamā nodokļa apmēru.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam "10.Komisijas regulas pārkāpšanas nosacījumi" precizēt informāciju, jo noteikumu projekts neparedz de minimis atbalsta sniegšanu. Atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Pagaidu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam "6. Atbalsta izlietošana" ievadīto informāciju precizēt atbilstoši izteiktajiem iebildumiem par  noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka Pagaidu regulējuma termiņu plānots pagarināt līdz 2022.gada 30.jūnijam, lūdzam atbilstoši precizēt "3. Lēmuma pieņemšanas brīdis un atbalsta izlietošanas periods" ievadīto informāciju.

 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam "3. Lēmuma pieņemšanas brīdis un atbalsta izlietošanas periods" precizēt informāciju, ņemot vērā, ka šobrīd lēmumus par atbalsta piešķiršanu atbilstoši EK lēmumam SA.63046 (trešie grozījumi SA.59592) var pieņemt līdz 2021. gada 30.novembrim

 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums

Lūdzam papildināt anotācijas III.sadaļas 6.punktu un Cita informācija ar informāciju par VID nepieciešamo finansējumu VID IS izmaiņu veikšanai, kā arī attiecīgi precizēt 3.punktā pie valsts budžeta izdevumiem norādīto kopējo finansējuma apmēru 2021.gadam.



 
Piedāvātā redakcija
Piedāvātā redakcija
Papildināt 6.punktu ar teikstu šādā redakcijā:
"Ar MK noteikumu Nr. 676 grozījumiem veikto izmaiņu iestrādāšanai VID IS 2021. gadā nepieciešams papildu finansējums provizoriski 143 134 euro, tai skaitā izmaiņu veikšanai Datu noliktavas sistēmā (DNS) 60 693,60 euro (120 c/d x 505,78 euro), Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) 47 044,80 euro (96 c/d x 490,05 euro), Nodokļu informācijas sistēmā (NIS) 35 394,84 euro (78 c/d x 453,75 euro)."
Papildināt "Cita informācija" ar teikumu šādā redakcijā: 
"Finansējums izmaiņu veikšanai VID IS tiks pārdalīts no resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši faktiskajai finansējuma nepieciešamībai."
38.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
NP 1.1.apakšpunkts paredz, ka atbalsta periods ir no 2021. gada 11. oktobra līdz 2021. gada 15. novembrim, turklāt atbilstoši NP 10.punktam VID pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu līdz 2021. gada 31. decembrim, attiecīgi nav saprotama anotācijā 3.sadaļā norādītā ietekme uz valsts budžetu 2022.gadā 60 milj. euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Iebildums
Lūdzam dzēst atsauci uz Komisijas regulu Nr.1407/2013, ņemot vērā, ka atbalsts šis programmas ietvaros tiek sniegts ar Pagaidu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam dzēst atsauces uz Komisijas regulu Nr.1407/2013, ņemot vērā, ka atbalsts šīs programmas ietvaros netiek sniegts ar de minimis.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam pārskatīt visu šeit minēto punktu izvērtējumu atbilstību Pagaidu regulējumam, jo šobrīd tas nav korekts. 
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka atbalsta piešķiršanas nolūkiem nav iespējams pārbaudīt, ar tieši kādu saimnieciskās darbības veidu uzņēmums nodarbojas, lūdzam tiesību normā noteikt, ka atbalstu nepiešķir uzņēmumiem, kas deklarējuši pamatdarbību vai papilddarbību MK noteikumu Nr.676 2.pielikumā  minētajās nozarēs.
Piedāvātā redakcija
16.8. uzņēmumiem, kas deklarējuši saimniecisko darbību kā pamatdarbību vai papilddarbību šo noteikumu 2. pielikumā minētajās nozarēs, pamatojoties uz šo noteikumu 8. punktā minēto iesniegumu par atbalsta periodu.";