Atzinums

Projekta ID
22-TA-2885
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 2.punkta “NIP ĪSTENOŠANAS PROGRESS” 2.5.apakšpunkta “Finanšu pieejamība” 2.5.2.sadaļas ”Būtiskākie īstenotie pasākumi” sestajā rindkopā (21.lpp) norādītajai informācijai par atbalstiem Covid-19 pārvarēšanai “dīkstāvei (darbiniekiem) izmaksāti 196,67 milj. euro”, “algu subsīdijas atbalstam izmaksāti 19,3 milj. euro” un “apgrozāmo līdzekļu atbalstam izmaksāti 571,5 milj. euro” ierosinām norādīt atsauci uz informācijas avotu un atbalsta izmaksu periodu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka informatīvā ziņojuma projekta 2.5.2. punktā Ekonomikas ministrija ir norādījusi, ka definētie pasākumi atbilst arī citos politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem virzieniem, kā piemēram, Finanšu sektora attīstības plānā 2021.–2023. gadam noteiktajiem pasākumiem un ALTUM vidēja termiņa darbības stratēģija 2022.-2024.” noteiktajiem atbalsta pasākumu ieviešanas virzieniem, kas definēti kā tirgus nepilnības, atkārtoti lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu, specificējot, kuri tieši definētie pasākumi atbilst arī citos politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem virzieniem. Kā arī atkārtoti lūdzam izvērtēt un iekļaut informatīvā ziņojuma projekta 2.5. punktā sasaisti 2.5. punktā minētajiem prioritārajiem pasākumiem ar attīstības plānošanas dokumentiem, kā piemēram, Finanšu sektora attīstības plāns 2021.–2023. gadam un AS “Attīstības finanšu institūcija Altum” vidēja termiņa darbības stratēģija 2022.-2024. gadam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka informatīvā ziņojuma projektā ietvertā informācija, ka, sagatavojot un īstenojot atbalsta programmas, Ekonomikas ministrija, kā arī Altum vērtē alternatīvu finansējuma piesaisti ne tikai no Valsts kases, bet arī citām starptautiskajām institūcijām tostarp no Eiropas Investīciju bankas, Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas un Ziemeļu Investīciju bankas, ir vienpusīga, proti, investīciju piesaiste no Starptautisko finanšu institūciju (turpmāk - SFI) puses ir veicināma ne tikai Altum administrēto atbalsta programmu ietvaros.
Informējam, ka Finanšu ministrija kā atbildīgā institūcija par Finanšu sektora attīstības plāna 2021.–2023. gadam Nr. 1.1.4. uzdevumu nodrošina SFI kapitāla pārvaldīšanu, Latvijas pilnvarnieka funkciju izpildi un Latvijas interešu pārstāvēšanu SFI, kā arī veicina publiskā un privātā sektora informētību un izpratni par iespējām piesaistīt starptautisko finanšu institūciju investīcijas. Atzīmējam, ka Finanšu ministrija tās kompetences ietvaros par tai dotajiem uzdevumiem sniedz pārskatu tai noteiktajos formātos.
Savukārt Ekonomikas ministrijai kā atbildīgajai institūcijai par Nacionālās industriālās politikas pamatnostādņu 2021. – 2027. gadam īstenošanu informatīvā ziņojuma projekts ir jāizstrādā, primāri atspoguļojot tās paveikto atbilstoši Nacionālās industriālās politikas pamatnostādņu 2021. – 2027. gadam mērķiem un rīcības virzieniem, t.sk. Ekonomikas ministrijai kā līdzatbildīgajai institūcijai būtu līdzvērtīgi jāspēj definēt, ieviest un atspoguļot jēgpilnus pasākumus kontekstā ar Finanšu sektora attīstības plāna 2021.–2023. gadam Nr. 1.1.4. uzdevumu. Atkārtoti lūdzam Ekonomikas ministriju tās kompetences ietvaros attiecīgi papildināt informatīvā ziņojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-