Atzinums

Projekta ID
22-TA-352
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai saprastu kopējo ietekmi uz finansējumu vispārējai izglītībai un ņemot vērā, ka noteikumu projektā atrunātie principi ietekmē arī privāto izglītības iestāžu pedagogu darba samaksu, tad tas ir skatāms vienlaicīgi ar sagatavotajiem grozījumiem Ministru kabineta 2020.gada 25.augusta noteikumos Nr.538 "Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Svītrot noteikumu projekta 2.3.apakšpunktu, jo nav jāiekļauj noteikumu projektā dublējoša norma attiecībā uz finansējuma saņemšanu kontā Valsts kasē. Minēto nosaka Likuma par budžetu un finanšu vadību 27.panta pirmā daļa, kur noteikta obligāta valsts budžeta līdzekļu saņemšana un no tiem finansēto izdevumu izdarīšana norēķinu kontā Valsts kasē (ja finansējuma saņēmējs valsts budžeta līdzekļus saņem kā dotāciju vai mērķdotāciju). Ministru kabineta noteikumos var noteikt atšķirīgu kārtību no vispārējās normas, piemēram, nosakot, ka valsts budžeta līdzekļus var saņemt kontā Valsts kasē vai kredītiestādē.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 7.un 9.punktā minēts, ka papildu koeficienti tiek piemēroti attiecīgajam gadam apstiprinātā (paredzētā) finansējuma ietvaros. Ņemot vērā, ka minēto punktu redakcija neparedz koeficientu daļēju piemērošanu vai nepiemērošanu nepietiekama finansējuma gadījumā, lūdzam skaidrot minēto punktu redakcijas vai attiecīgi precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams skaidrot pašvaldību budžeta līdzatbildību jaunā pedagogu algu aprēķina modeļa ieviešanā un turpmākā tā izpildes nodrošināšanā, ņemot vērā noteikumu projekta 11.punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pirmajā teikumā aiz vārda "iesniedz" svītrot tekstu un papildināt ar tekstu "pārskata sagatavošanai, pārbaudei, parakstīšanai un iesniegšanai lieto Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati (turpmāk – ePārskati) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus."
Otrajā teikumā aizstāt vārdus "ePārskatu sistēmā" ar "ePārskatos".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
svītrot vārdus "ePārskatu sistēmā" un aizstāt ar vārdu "ePārskati" attiecīgajā locījumā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam visā noteikumu projektā lietot vienotu formulējumu “valsts budžeta mērķdotācija” (noteikumu projekta 25.un 26.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 26.1.punktā minēts, ka Rīgas valstspilsētai, ja reģionālā koeficienta maiņas dēļ mērķdotācijas pieaugums ir lielāks par 5 procentiem, salīdzinot ar 2023.gada valsts budžetā paredzēto pieauguma apmēru, palielinājums tiek nodrošināts ne vairāk kā 5 procentu apmērā, tomēr nav skaidrs kas ir domāts ar vārdiem “2023.gada valsts budžetā paredzēto pieauguma apmēru”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Arī noteikumu projekta 26.2.punktā paredzēts, ka Ādažu novada, Ķekavas novada, Mārupes novada, Olaines novada, Ropažu novada un Salaspils novada pašvaldībām, kurām reģionālā koeficienta maiņas dēļ mērķdotācija samazinās salīdzinājumā ar 2023.gada valsts budžetā noteikto, samazinājums tiek kompensēts līdz 2023.gada valsts budžetā ietvertajam mērķdotācijas pieauguma apmēram, tomēr nav skaidrs, kas ir domāts ar vārdiem “2023.gada valsts budžetā ietvertajam mērķdotācijas pieauguma apmērs”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam aizstāt pielikuma ailē "Klasifikācijas kods" vērtību "21.7.0.0" ar burtiem "DOT", ņemot vērā, ka dotācija tiek saņemta atbilstošā klasifikācijas kodā saskaņā ar MK 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1032 "Noteikumi par budžetu ieņēmumu klasifikāciju".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Aprēķinos izglītojamiem privātajās izglītības iestādēs, kas pamatizglītības pirmā posma izglītības programmas daļā paredzēto mācību saturu apgūst ģimenē, piemēro koeficientu 0,5, savukārt noteikumu projektā šāds koeficients nav paredzēts. Papildus norādām, ka atbilstoši spēkā esošajam regulējumam (Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumu Nr.447 7.7.1 apakšpunkts) minētais koeficients ir 0,1.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Iesniegto aprēķinu papildus nepieciešamā finansējuma summas 2022./2023. gadam nesakrīt ar noteikumu projekta anotācijā iekļautajām summām. Nepieciešams norādīt papildus finansējumu sadalījumā pa resoriem un programmām. Vienlaikus nav skaidrs aprēķinos norādītais pieejamā finansējuma apmērs 62.resora 05.00.00. un 10.00.00. programmai.  Norādām, ka 10.00.00. programmā plānotais finansējums 2022.gada četriem mēnešiem ir 16 090 470 euro, savukārt aprēķinā norādīts 16 900 092 euro. Arī privātajām izglītības iestādēm (Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta apakšprogramma 01.05.00 “Dotācija privātajām mācību iestādēm”) aprēķinos norādītais pieejamais finansējums 2023.gadam pārsniedz likumā “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” plānoto. Papildus ir precizējama  nepieciešamā finansējuma vienam mēnesim kopsumma privātajām izglītības iestādēm, kuras īsteno pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmas, jo šobrīd pie kopsummas ir pieskaitīta tikai daļa no izglītības iestādēm kopējā nepieciešamā finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Saskatām riskus, ka pie nemainīgas skolotāju minimālās algas likmes, atsevišķām pašvaldības 2023./2024. mācību gadā var samazināties mērķdotācijas apjoms, kas var radīt nepieciešamību palielināt valsts budžeta finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams nodrošināt jaunā modeļa izstrādes atklātību, nosūtot veiktos aprēķinus visām iesaistītajām pusēm.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lai novērtētu piedāvāto izmaiņu ietekmi uz valsts budžetu vidējā termiņā, nepieciešams prognozēt finansējumu turpmākajiem trim gadiem izmantojot noteikumu projektā noteiktos parametrus, ievērojot plānotās izmaiņas sākot ar 2023.gadu (noteikumu projekta 9., 12.6., 26.1 un 26.2.punkts);
Piedāvātā redakcija
-