Projekta ID
24-TA-1707Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
27.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par: 37.lpp. 7.4. Izdevumu optimizēšanas iespējas esošā ESF+ Programmas finansējuma ietvaros
- pārtikas atbalsta apmēru nosakot tiesības vienai personai saņemt 1 pārtikas preču komplektu ceturksnī (līdzšinējo 2 komplektu vietā).
Iebildums.
LLPA iebilst informatīvā ziņojuma par “Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam finansēšanu 2025.–2027. gadā” 7.4. nodaļai, kurā minēts, ka pārtikas atbalsta apmēru būs tiesības vienai personai saņemt 1 pārtikas preču komplektu ceturksnī (līdzšinējo 2 komplektu vietā).
Ņemot vērā pārtikas cenu pieaugumu, trūcīgās mājsaimniecības ir jāatbalsta tādā pašā apmērā kā līdz šim. Līdz ar to LLPA priekšlikums ir:
- pārtikas atbalsta apmēru nosakot tiesības vienai personai saņemt 2 pārtikas preču komplektus ceturksnī.
Vēršam uzmanību, ka publiskā sektora finansējuma optimizēšanas vai nepietiekama finansējuma risinājumus sākotnēji ir jāmeklē jomās un pasākumos, kuri nav saistīti ar sabiedrības mazaizsargātāko grupu pamatvajadzību nodrošināšanu. Sociālā nevienlīdzība un nabadzība ir sociālās problēmas, kuru risināšanai ir jāvelta atbilstoša uzmanība jebkuros sociāli ekonomiskajos apstākļos.
- pārtikas atbalsta apmēru nosakot tiesības vienai personai saņemt 1 pārtikas preču komplektu ceturksnī (līdzšinējo 2 komplektu vietā).
Iebildums.
LLPA iebilst informatīvā ziņojuma par “Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam finansēšanu 2025.–2027. gadā” 7.4. nodaļai, kurā minēts, ka pārtikas atbalsta apmēru būs tiesības vienai personai saņemt 1 pārtikas preču komplektu ceturksnī (līdzšinējo 2 komplektu vietā).
Ņemot vērā pārtikas cenu pieaugumu, trūcīgās mājsaimniecības ir jāatbalsta tādā pašā apmērā kā līdz šim. Līdz ar to LLPA priekšlikums ir:
- pārtikas atbalsta apmēru nosakot tiesības vienai personai saņemt 2 pārtikas preču komplektus ceturksnī.
Vēršam uzmanību, ka publiskā sektora finansējuma optimizēšanas vai nepietiekama finansējuma risinājumus sākotnēji ir jāmeklē jomās un pasākumos, kuri nav saistīti ar sabiedrības mazaizsargātāko grupu pamatvajadzību nodrošināšanu. Sociālā nevienlīdzība un nabadzība ir sociālās problēmas, kuru risināšanai ir jāvelta atbilstoša uzmanība jebkuros sociāli ekonomiskajos apstākļos.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par: 37.lpp. Nepietiekamā finansējuma apstākļos iespējamais risinājums finanšu līdzekļu izmantošanas optimizēšanai ir esošo nosacījumu atbalsta sniegšanai pārskatīšana attiecībā uz:
− atbalsta saņēmēju grupām, atbalstāmo personu lokā iekļaujot tikai vistrūcīgāko iedzīvotāju daļu – personas un ģimenes ar trūcīgas mājsaimniecības statusu30 un krīzes situācijā nonākušas personas;
− pārtikas atbalsta apmēru, nosakot tiesības vienai personai saņemt 1 pārtikas preču komplektu ceturksnī (līdzšinējo 2 komplektu vietā).
Iebilstam, ka atbalsta saņēmēju grupās vairs netiks iekļautas mājsaimniecības, kurām piešķirts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.
Priekšlikums iekļaut atbalsta saņēmēju lokā arī personas, kurām piešķirts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, nosakot ienākumu slieksni līdz kuram būtu izsniedzamas pakas.
Nereti maznodrošinātas mājsaimniecības statuss tiek piešķirts personām, kuru ikmēneša ienākumi tikai nedaudz pārsniedz trūcīgas mājsaimniecības statusa ienākumu slieksni un kuras nav darbspējīgā vecumā, līdz ar to saviem spēkiem nespēj palielināt savus ienākumus.
Vēršam uzmanību, ka publiskā sektora finansējuma optimizēšanas vai nepietiekama finansējuma risinājumus sākotnēji ir jāmeklē jomās un pasākumos, kuri nav saistīti ar sabiedrības mazaizsargātāko grupu pamatvajadzību nodrošināšanu. Sociālā nevienlīdzība un nabadzība ir sociālās problēmas, kuru risināšanai ir jāvelta atbilstoša uzmanība jebkuros sociāli ekonomiskajos apstākļos.
− atbalsta saņēmēju grupām, atbalstāmo personu lokā iekļaujot tikai vistrūcīgāko iedzīvotāju daļu – personas un ģimenes ar trūcīgas mājsaimniecības statusu30 un krīzes situācijā nonākušas personas;
− pārtikas atbalsta apmēru, nosakot tiesības vienai personai saņemt 1 pārtikas preču komplektu ceturksnī (līdzšinējo 2 komplektu vietā).
Iebilstam, ka atbalsta saņēmēju grupās vairs netiks iekļautas mājsaimniecības, kurām piešķirts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.
Priekšlikums iekļaut atbalsta saņēmēju lokā arī personas, kurām piešķirts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, nosakot ienākumu slieksni līdz kuram būtu izsniedzamas pakas.
Nereti maznodrošinātas mājsaimniecības statuss tiek piešķirts personām, kuru ikmēneša ienākumi tikai nedaudz pārsniedz trūcīgas mājsaimniecības statusa ienākumu slieksni un kuras nav darbspējīgā vecumā, līdz ar to saviem spēkiem nespēj palielināt savus ienākumus.
Vēršam uzmanību, ka publiskā sektora finansējuma optimizēšanas vai nepietiekama finansējuma risinājumus sākotnēji ir jāmeklē jomās un pasākumos, kuri nav saistīti ar sabiedrības mazaizsargātāko grupu pamatvajadzību nodrošināšanu. Sociālā nevienlīdzība un nabadzība ir sociālās problēmas, kuru risināšanai ir jāvelta atbilstoša uzmanība jebkuros sociāli ekonomiskajos apstākļos.
Piedāvātā redakcija
-