Projekta ID
22-TA-3145Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija"
Atzinums iesniegts
14.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Latvijas Drošības un aizsardzību industriju federācija (DAIF Latvija) uztur aktuālu iepriekš sniegto iebildumu attiecībā uz kvalitatīvo rādītāju noteikšanu vērtēšanas kritēriju kopā - primāri attiecībā pret projektu iesniedzēja iepriekšējo pieredzi, kā arī projektu vadītāja pieredzi (3.3. un 3.4.kritēriji).
DAIF Latvija iebilst pret šāda apjoma (EUR) kritēriju noteikšanu attiecībā uz projekta iesniedzēja iepriekšēja inovāciju projekta īstenošanu konkrētu punktu saņemšanai, jo, piemēram, aizsardzības industrija, tās organizācijas, iepriekšējos Eiropas Savienības struktūrfondu finansēšanas periodos un arī līdz šim uzsāktajās programmās attiecībā uz inovācijām ir bijušas pat diskriminētas (piemēram, tieši arī nacionālā līmenī Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1.r. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai" īstenošanas noteikumi kompetences centru ietvaros atbalstu varēja saņemt tikai jau konkrēti kompetenču centri).
Ar šādiem kritērijiem aizsardzības industrijai un pētniecības organizācijām ir būtiski samazinātas iespējas saņemt finansējumu plānotajā programmā un var tikt radīti apstākļi konkrētu jomu projektu atbalstam, ņemot vērā tieši iepriekš īstenotās ierobežotas atlases programmas nacionālā līmenī.
DAIF Latvija uzskata, ka šāda situācija nebūtu pieļaujama laikā, kad aizsardzības joma ir prioritāte gan nacionālā, gan ES un NATO līmenī. Ir kritiski svarīgi nodrošināt atbalstu pētniecībai un attīstībai tieši aizsardzības jomā arī nacionālā līmenī ar atbalsta finanšu instrumentu palīdzību, tādējādi stiprinot aizsardzības jomas pētniecības un attīstības kompetenci un kapacitāti kopumā, kas savukārt tieši ietekmē arī to spēju tālāk projektu īstenošanā ES līmenī. Līdz šim īstenotas iniciatīvas attiecībā tieši uz aizsardzības industrijām nacionālā līmenī ir nelielā apmērā un tikai Aizsardzības ministrijas budžeta ietvaros (turklāt šobrīd ir risks arī par līdz šim īstenotā atbalsta samazināšanu), taču nav bijusi iespēja attīstīt inovāciju un pētniecības projektus aizsardzības jomā ar atbalsta finanšu instrumentiem (kā ES struktūrfondi).
DAIF Latvija iebilst pret šāda apjoma (EUR) kritēriju noteikšanu attiecībā uz projekta iesniedzēja iepriekšēja inovāciju projekta īstenošanu konkrētu punktu saņemšanai, jo, piemēram, aizsardzības industrija, tās organizācijas, iepriekšējos Eiropas Savienības struktūrfondu finansēšanas periodos un arī līdz šim uzsāktajās programmās attiecībā uz inovācijām ir bijušas pat diskriminētas (piemēram, tieši arī nacionālā līmenī Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1.r. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai" īstenošanas noteikumi kompetences centru ietvaros atbalstu varēja saņemt tikai jau konkrēti kompetenču centri).
Ar šādiem kritērijiem aizsardzības industrijai un pētniecības organizācijām ir būtiski samazinātas iespējas saņemt finansējumu plānotajā programmā un var tikt radīti apstākļi konkrētu jomu projektu atbalstam, ņemot vērā tieši iepriekš īstenotās ierobežotas atlases programmas nacionālā līmenī.
DAIF Latvija uzskata, ka šāda situācija nebūtu pieļaujama laikā, kad aizsardzības joma ir prioritāte gan nacionālā, gan ES un NATO līmenī. Ir kritiski svarīgi nodrošināt atbalstu pētniecībai un attīstībai tieši aizsardzības jomā arī nacionālā līmenī ar atbalsta finanšu instrumentu palīdzību, tādējādi stiprinot aizsardzības jomas pētniecības un attīstības kompetenci un kapacitāti kopumā, kas savukārt tieši ietekmē arī to spēju tālāk projektu īstenošanā ES līmenī. Līdz šim īstenotas iniciatīvas attiecībā tieši uz aizsardzības industrijām nacionālā līmenī ir nelielā apmērā un tikai Aizsardzības ministrijas budžeta ietvaros (turklāt šobrīd ir risks arī par līdz šim īstenotā atbalsta samazināšanu), taču nav bijusi iespēja attīstīt inovāciju un pētniecības projektus aizsardzības jomā ar atbalsta finanšu instrumentiem (kā ES struktūrfondi).
Piedāvātā redakcija
-