Projekta ID
24-TA-2478Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
No likumprojekta anotācijas konstatējams, ka likumprojekts izstrādāts, balstoties uz Ministru kabinetā 2024. gada 23. jūlijā pieņemto informatīvo ziņojumu “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību”(prot. Nr. 30, 57. §).
Savukārt informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu” (apstiprināts ar Ministru kabineta 22.10.2024. sēdes protokolu Nr.45) norādīts, ka šis ziņojums ir sagatavots, lai izpildītu Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 30, 57.§) “Informatīvais ziņojums “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību” (turpmāk – MK sēdes protokollēmums) 3. punktā doto uzdevumu. Minētā MK sēdes protokollēmuma 3. punkts nosaka Satiksmes ministriju (Valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”) par atbildīgo institūciju informatīvajā ziņojumā ietvertā īstermiņa risinājuma pirmā posma ieviešanā un Finanšu ministriju (Valsts ieņēmumu dienests), Iekšlietu ministriju (Valsts robežsardze), Zemkopības ministriju (Pārtikas un veterinārais dienests) un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju par līdzatbildīgajām institūcijām informatīvajā ziņojumā norādītā risinājuma pirmā posma ieviešanā.
Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" noteikto risinājuma ieviešanai ir paredzēti divi posmi - pirmā posma iepriekšējās pieteikšanās e-pakalpojuma risinājumā ietvaros, attiecībā uz autosatiksmes jomu, izstrādātās VIS pārzinis būs ATD (Autotransporta direkcija), bet par otrā posma realizāciju atbildīgā institūcija būs Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests), posmu realizācijas gaitā attiecīgi deleģējot VIS pārzini (Valsts ieņēmumu dienestu), kas atbilstoši kompetencei būs atbildīgs par RŠV (robežšķērsošanas vietas) kontroles procesa elektronizētas pārvaldības sistēmu un izveidos, attīstīs un uzturēs RKPEPS (Robežšķērsošanas un kontroles procesa elektronizētas pārvaldības sistēma). Valsts deleģētos pārvaldes uzdevumus un pienākumus Satiksmes ministrija noteiks, slēdzot deleģēšanas līgumu Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta otrajā daļā noteiktajā kārtībā. Savukārt par risinājuma otrā posma realizāciju atbildīgā institūcija būs Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests). Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests) sadarbībā ar Iekšlietu ministriju (Valsts robežsardzi) deleģēs VIS pārzini LVRTC (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs) personā RKPEPS izveidei, attīstīšanai un uzturēšanai pēc attiecīgo grozījumu veikšanas Latvijas Republikas valsts robežas likumā. Attiecīgie valsts deleģētie pārvaldes uzdevumi LVRTC un ATD tiks noteikti līdz ar grozījumiem Latvijas Republikas valsts robežas likumā, nosakot deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par transportlīdzekļu rindas ārējās robežas šķērsošanai organizēšanas kārtību.
Informatīvā ziņojuma "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" 1.3.1.1. apakšpunktā noteikts, ka otrā posma realizācija tiek uzsākta paralēli risinājuma pirmā posma realizācijai.
Faktiski likumprojekts attiecas tikai uz pirmā posma ieviešanu, tostarp deleģējot LVRTC un ATD valsts pārvaldes uzdevumu saistībā ar pirmā posma realizāciju.
Tā kā abu posmu posmu realizācija tiek uzsākta paralēli (tātad vienlaikus), ir nepieciešams likumprojektā ietvert arī regulējumu valsts pārvaldes uzdevumu, kas izriet no informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" paredzētā otrā posma realizācijas, deleģēšanai.
Pamatojoties uz minēto, lūdzam papildināt likumprojektu ar jaunu normu, ar kuru tiek deleģēts valsts pārvaldes uzdevums informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" minētā risinājuma otrā posma realizācijai.
Savukārt informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu” (apstiprināts ar Ministru kabineta 22.10.2024. sēdes protokolu Nr.45) norādīts, ka šis ziņojums ir sagatavots, lai izpildītu Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 30, 57.§) “Informatīvais ziņojums “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību” (turpmāk – MK sēdes protokollēmums) 3. punktā doto uzdevumu. Minētā MK sēdes protokollēmuma 3. punkts nosaka Satiksmes ministriju (Valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”) par atbildīgo institūciju informatīvajā ziņojumā ietvertā īstermiņa risinājuma pirmā posma ieviešanā un Finanšu ministriju (Valsts ieņēmumu dienests), Iekšlietu ministriju (Valsts robežsardze), Zemkopības ministriju (Pārtikas un veterinārais dienests) un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju par līdzatbildīgajām institūcijām informatīvajā ziņojumā norādītā risinājuma pirmā posma ieviešanā.
Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" noteikto risinājuma ieviešanai ir paredzēti divi posmi - pirmā posma iepriekšējās pieteikšanās e-pakalpojuma risinājumā ietvaros, attiecībā uz autosatiksmes jomu, izstrādātās VIS pārzinis būs ATD (Autotransporta direkcija), bet par otrā posma realizāciju atbildīgā institūcija būs Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests), posmu realizācijas gaitā attiecīgi deleģējot VIS pārzini (Valsts ieņēmumu dienestu), kas atbilstoši kompetencei būs atbildīgs par RŠV (robežšķērsošanas vietas) kontroles procesa elektronizētas pārvaldības sistēmu un izveidos, attīstīs un uzturēs RKPEPS (Robežšķērsošanas un kontroles procesa elektronizētas pārvaldības sistēma). Valsts deleģētos pārvaldes uzdevumus un pienākumus Satiksmes ministrija noteiks, slēdzot deleģēšanas līgumu Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta otrajā daļā noteiktajā kārtībā. Savukārt par risinājuma otrā posma realizāciju atbildīgā institūcija būs Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests). Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests) sadarbībā ar Iekšlietu ministriju (Valsts robežsardzi) deleģēs VIS pārzini LVRTC (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs) personā RKPEPS izveidei, attīstīšanai un uzturēšanai pēc attiecīgo grozījumu veikšanas Latvijas Republikas valsts robežas likumā. Attiecīgie valsts deleģētie pārvaldes uzdevumi LVRTC un ATD tiks noteikti līdz ar grozījumiem Latvijas Republikas valsts robežas likumā, nosakot deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par transportlīdzekļu rindas ārējās robežas šķērsošanai organizēšanas kārtību.
Informatīvā ziņojuma "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" 1.3.1.1. apakšpunktā noteikts, ka otrā posma realizācija tiek uzsākta paralēli risinājuma pirmā posma realizācijai.
Faktiski likumprojekts attiecas tikai uz pirmā posma ieviešanu, tostarp deleģējot LVRTC un ATD valsts pārvaldes uzdevumu saistībā ar pirmā posma realizāciju.
Tā kā abu posmu posmu realizācija tiek uzsākta paralēli (tātad vienlaikus), ir nepieciešams likumprojektā ietvert arī regulējumu valsts pārvaldes uzdevumu, kas izriet no informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" paredzētā otrā posma realizācijas, deleģēšanai.
Pamatojoties uz minēto, lūdzam papildināt likumprojektu ar jaunu normu, ar kuru tiek deleģēts valsts pārvaldes uzdevums informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Republikas ārējās robežas šķērsošanas elektroniskās iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma, un robežšķērsošanas vietas kontroles procesa elektronizētas pārvaldības risinājumu" minētā risinājuma otrā posma realizācijai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3. sadaļā precizēt gadus, kā kārtējo gadu norādot 2025. gadu, attiecīgi precizējot norādīto punktā “Cita informācija”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlijā sēdē izskatītajā informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību” (prot. Nr. 30, 57. §) norādīto, ka informācija par uzturēšanas izmaksu aprēķiniem tiks sniegta pie attiecīgā normatīvā akta projekta par e-pakalpojuma maksas noteikšanu par reģistrāciju elektroniskajā rindā un informēšanu, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6. punktu papildināt ar informāciju, ka uzturēšanas izdevumu aprēķins tiks norādīts Ministru kabineta noteikumu projektā, kas noteiks maksu par reģistrēšanos rindā un kārtību, kādā tiek veikta apmaksa par reģistrāciju elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā, anotācijā, kā arī sniegta informācija, kas nodrošinās maksas iekasēšanu un tās novirzīšanu iepriekšējā reģistrēšanās elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas uzturēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
