Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
21-TA-333
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
15.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam visā likumprojekta tekstā aiz vārdiem “iepirkuma dokumentācijas sagatavotājs” izslēgt vārdus “(pasūtītāja amatpersona vai darbinieks)”, jo ne vienmēr iepirkuma dokumentācijas sagatavotājs ir pasūtītāja amatpersona vai darbinieks, piemēram, gadījumos, kad tas ir ārpakalpojuma sniedzējs. Papildus lūdzam likumprojektā vienādot terminu “iepirkuma dokumentācijas sagatavotājs”, jo likumprojekta 10.pantā tiek lietots termins “iepirkuma dokumentu sagatavotājs”, savukārt likumprojekta 9.pantā - “iepirkuma dokumentācijas sagatavotājs”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkuma likuma (turpmāk – likums) 12.panta otrās daļas 11.punktu iepirkuma līguma projekts pievienojams kā pielikums uzaicinājumā iesniegt piedāvājumu slēgtā konkursā un konkursa dialogā un uzaicinājumā uz sarunām sarunu procedūrā, publicējot paziņojumu par līgumu. Līdz ar to iepirkuma līguma projekts, tostarp informācijas aizsardzības prasības attiecībā uz līguma izpildi, tiek izstrādāts un ietverts iepirkuma procedūras “otrajā kārtā”, proti, uzaicinājumā iesniegt piedāvājumu slēgtā konkursā un konkursa dialogā un uzaicinājumā uz sarunām sarunu procedūrā. Iepirkuma procedūras organizēšanas specifikas dēļ augstāk minētās prasības par informācijas aizsardzības prasību noteikšanu līgumprojektā un to saskaņošanu ar kompetento valsts drošības iestādi pirms iepirkuma rīkošanas nav iespējams, jo bez tehniskās specifikācijas detalizētas izstrādes nav arī zināmi visas informācijas aizsardzības prasības. Līdz ar to lūdzam izslēgt minētajā daļā vārdus “pirms iepirkuma rīkošanas”. 
Piedāvātā redakcija
(11) Informācijas aizsardzības prasības attiecībā uz līguma izpildi tiek noteiktas jau līgumprojektā un pasūtītājs tās saskaņo ar šā likuma 44. panta piektās daļas 3. punktā noteikto atbilstošo kompetento valsts drošības iestādi.
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lai nodrošinātu vienotu izpratni attiecībā uz pretendenta pienākumu, līguma izpildes laikā nepieciešams ne tikai paziņot pasūtītājam par izmaiņām attiecībā uz apakšuzņēmējiem, bet arī tās saskaņot ar pasūtītāju Nemot vērā minēto, lūdzam papildināt likumprojekta 8.pantā ietvertā 23.panta otro daļu ar pretendenta pienākumu paziņot un saskaņot jebkādas izmaiņas attiecībā uz apakšuzņēmējiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Norādām, ka ne visos gadījumos minētajā daļā norādītajām personām būs nepieciešamas atbilstošas kategorijas speciālās atļaujas. Līdz ar to, lai radītu pilnīgu izpratni par atļauju nepieciešamību, lūdzam papildināt likumprojekta 9.pantā ietverto 28.panta trešo daļu pēc vārdiem “speciālo atļauju” ar vārdiem “ja tāda ir nepieciešama”.
 
Piedāvātā redakcija
(3) Izveidojot iepirkuma komisiju, pasūtītājs nodrošina, lai šī komisija būtu kompetenta tā iepirkuma jomā, par kuru slēdz līgumu. Iepirkuma komisija, pildot savus pienākumus, ir tiesīga pieaicināt ekspertus un iepirkuma komisijas sekretāru. Ja nepieciešams, pasūtītājs nodrošina, lai iepirkuma dokumentācijas sagatavotājs (pasūtītāja amatpersona vai darbinieks), visi iepirkuma komisijas locekļi, iepirkuma komisijas sekretārs un eksperti būtu saņēmuši atbilstošas kategorijas speciālo atļauju, ja tāda ir nepieciešama.
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam papildināt likumprojektu ar regulējumu, kas noteic brīdi, kurā nepieciešams parakstīt likumprojekta 10.pantā ietvertā 29.panta trešajā daļā norādīto apliecinājumu par neieinteresētību, ievērojot to, ka likumprojektā un likumā nav noteikts laiks, kad šāds apliecinājums jāparaksta.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ievērojot to, ka vārds “laikus” ir neskaidrs un rada plašu interpretācijas iespējamību, lūdzam likumprojektā noteikt skaidru laiku, cik dienu iepriekš dokumentu pieprasījumam ir jābūt saņemtam, lai pasūtītājs izsūtītu vai izsniegtu iepirkuma procedūras dokumentāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likums un likumprojekts nenoteic laiku vai brīdi, kad veicamas izslēgšanas noteikumu pārbaudes, tādējādi radot neskaidrības attiecībā uz šīs normas piemērojamību. Līdz ar to lūdzam likumprojektā skaidri noteikt, uz kuru datumu jāveic izslēgšanas noteikumu pārbaude.
Papildus lūdzam precizēt likumprojekta 14.pantā ietvertā 44.panta otrās daļas 4.punktā norādīto izslēgšanas noteikumu pārbaudes brīdi attiecībā uz neizpildītām nodokļu saistībām, lai būtu skaids par izslēgšanas noteikumu pārbaudes datumiem. No likumprojekta nav saprotams, uz kuriem brīžiem šādas pārbaudes jāveic, proti, uz kandidāta pieteikumu iesniegšanas termiņa pēdējo dienu un/vai kandidātu atlases lēmuma pieņemšanas dienu, un/vai kandidātu uzaicinājuma iesniegt piedāvājumu dienu un/vai uz pretendenta piedāvājumu iesniegšanas termiņa pēdējo dienu un/vai dienu, kad pieņemts lēmums par iespējamu iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta 18.pants paredz papildināt likuma 57.pantu ar ceturto daļu, kurā lietots termins “piegādātājs”, savukārt minētā panta pirmajā daļā lietots termins “izraudzītais pretendents”. Lūdzam visā likumprojekta tekstā precizēt izmantoto terminoloģiju attiecībā uz izraudzīto pretendentu un ieinteresēto piegādātāju, lai nodrošinātu vienādu izpratni un pielietojamību.
Piedāvātā redakcija
-