Projekta ID
22-TA-1353Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Joprojām uzturam Finanšu ministrijas 2022.gada 11.maija iebildumu (izziņas 4.punkts) un lūdzam izteikt noteikumu projekta nosaukumu piedāvātajā redakcijā, aizstājot vārdus "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2021.–2027. gada plānošanas perioda darbības programmas" ar vārdiem "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam".
Vēršam uzmanību, ka 2021.–2027.gadam plānošanas periodā ir precizēta terminoloģija.
Vēršam uzmanību, ka 2021.–2027.gadam plānošanas periodā ir precizēta terminoloģija.
Piedāvātā redakcija
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2. prioritārā virziena “Atbalsts uzņēmējdarbībai” 1.2.3.1. pasākuma “Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai” īstenošanas noteikumi
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Joprojām uzturam Finanšu ministrijas 2022.gada 11.maija iebildumu (izziņas 9.punkts), jo ar Eiropas Komisiju vēl nav saskaņots ieguldījumu priekšnosacījums Nr. 1.1., kas ir priekšnosacījums ieguldījumu veikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.prioritātes “Pētniecība un prasmes” ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas 2022.gada 11.maija iebildumu (izziņas 10.punkts). Lūdzam noteikumu projektā ietvert skaidrus nosacījumus vai kritērijus, kas izriet no principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējuma, lai finansējuma saņēmējiem un atbalsta saņēmējiem būtu saistošas normas principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no 2.3.apakšpunkta redakcijas šobrīd nevar noteikt, ka finansējuma saņēmējs būs Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, attiecīgi lūdzam 2.3.apakšpunktu izteikt piedāvātajā redakcijā. Tāpat aicinām svītrot vārdus "kas noslēgusi vienošanos par Eiropas Savienības fondu projekta īstenošanu".
Piedāvātā redakcija
2.3. finansējuma saņēmējs - pasākuma ietvaros ir valsts tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis ir sekmēt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un eksportspēju starptautiskajos tirgos, veicināt zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu attīstību un eksportu, veicināt ārvalstu investīciju apjoma pieaugumu, īstenot tūrisma attīstības valsts politiku un valsts politiku inovāciju jomā un veicināt Latvijas pozitīvu starptautisko atpazīstamību.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai mazinātu interpretācijas iespējas, lūdzam 2.4.punktu izteikt ar apakšpunktiem, katrai noteikumu projekta 6.punktā minētajai atbalsta sadaļai nosakot gala labuma guvēju loku. Piemēram, no noteikumu projekta 2.5.apakšpunkta izriet, ka inovāciju vaučera projektu varētu iesniegt fiziskas personas, kas ir maldinoša informācija.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu projekta 2.4.punktā definētajiem pasākuma gala labuma guvējiem, no šī apakšpunkta normas ir saprotams, ka arī fiziskas persona var iesniegt vaučera pieteikumu, kas ir maldinoša informācija.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 2.6.apakšpunktā noteikto jaunā produkta definīciju, kas paredz arī finansiālo pieejamību, lūdzam sniegt skaidrojumu, vai atbalsts ir paredzēts arī nebanku kredītdevējiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pasākuma mērķis neietver tehnoloģiju pārneses un komercializācijas elementus, kas ir vienas no šī integrētā pasākuma konceptu elementiem. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu mērķi, lai tas skaidri atspoguļotu visus šajā integrētajā atbalsta pasākumā plānotos aspektus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai mazinātu interpretācijas iespējas, lūdzam noteikumu projekta 5.punktā norādīt, kuras mērķa grupas attiecas uz kurām 6.punktā noteiktajām aktivitātēm, jo no noteikumu projekta ir acīmredzami skaidrs, ka, piemēram, 5.2.apakšpunkta minētā mērķa grupa nevarēs kvalificēties uz visiem 6.punktā minētajām atbalsta aktivitātēm.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka noteikumu projektā definētā mērķa grupa neatbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam (turpmāk – programma) 1.2.3.SAM noteiktajām mērķa grupām (programmas 107.paragrāfs). Lūdzam nodrošināt atbilstību programmai, pārskatot pasākuma mērķa grupu.
Tāpat lūdzam skaidrot, kas ir saprotams ar biznesa līderi un kāds ir mācību uzņēmuma dibinātāja definējums, ierosinām šādu definējumu iekļaut noteikumu projekta vispārīgajā sadaļā pie termiloģijas.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka noteikumu projektā definētā mērķa grupa neatbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam (turpmāk – programma) 1.2.3.SAM noteiktajām mērķa grupām (programmas 107.paragrāfs). Lūdzam nodrošināt atbilstību programmai, pārskatot pasākuma mērķa grupu.
Tāpat lūdzam skaidrot, kas ir saprotams ar biznesa līderi un kāds ir mācību uzņēmuma dibinātāja definējums, ierosinām šādu definējumu iekļaut noteikumu projekta vispārīgajā sadaļā pie termiloģijas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka programmas neformālas saskaņošanas laikā esam saņēmuši Eiropas Komisijas komentāru par elastības finansējuma apmēru ERAF pasākumiem, attiecīgi lūdzam noteikt kopējo elastības finansējuma apmēru 15 969 688 EUR apmērā (ERAF – 13 574 235 EUR un valsts budžeta līdzfinansējumam – 2 395 453 EUR).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā ietverto informāciju par intervences kategorijām, sniedzot skaidru informāciju, ka finansējuma sadalījums starp intervences kategorijām ir arī indikatīvs finansējuma sadalījumu starp šī integrētās programmas pasākumiem/atbalsta jomu sadaļām (noteikts noteikumu projekta 6.punktā), lai normatīvā akta mērķa grupai būtu pilnvērtīgāka izpratne par plānoto atbalstu. Attiecīgi lūdzam nosrādīt arī intervences kategoriju atbilstību atbalsta pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši 1.2.3. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstam, šis nav iznākuma rādītājs, bet gan rezultāta rādītājs. Lūdzam norādīt atsevišķā punktā, precizējot informāciju arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši 1.2.3. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstam, šis nav iznākuma rādītājs, bet gan rezultāta rādītājs. Lūdzam norādīt atsevišķā punktā, precizējot informāciju arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 10.punktu, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 7. punktam, projekta iesniegumā kopējo attiecināmo finansējumu plāno par mazāku finansējuma apjomu (bez elastības finansējuma) nevis par visu pasākumam pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 13.punkts ir par ārvalstu tiešo investīciju un eksporta apjomu palielināšanas mērķiem un šajā punktā nekas nav noteikts par inovatīvas uzņēmējdarbības veicināšanu, tehnoloģiju pārnesi.
Tāpat ierosinām šajā punktā tikai ietvert atsauci uz noteikumu projekta 2.3.apakšpunktu.
Tāpat ierosinām šajā punktā tikai ietvert atsauci uz noteikumu projekta 2.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izziņas 25.punktā ir sniegts skaidrojums: "[...] kontekstā ar biznesa inkubatoru tīkla reģionālā pārklājuma nodrošināšanu, pasākuma izstrādē tiek iesaistīta arī Latvijas pašvaldību savienība, līdz ar to komisijas vērtēšanas komisijā būtu pieaicināms ne tikai LPS pārstāvis, bet arī VARAM kā kompetentās centrālās iestādes pārstāvis.
Vienlaikus paskaidrojam, ka pamatojoties uz Ministru prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 par NVO sektora iesaisti ES fondu pasākumu izstrādē, plānojam piesaistīt vērtēšanas komisijā arī pārstāvjus no LDDK un LTRK, lai nodrošinātu kvalitatīvu projekta pieteikuma atlases procesu."
Tomēr no noteikumu projekta 17.punkta ir svītrota VARAM, LDDK un LTRK. Sniegtais Ekonomikas ministrijas skaidrojums neatbilst veiktajiem precizējumiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam sniegt papildus skaidrojumu vai precizēt noteikumu projekta 17.punktu.
Vienlaikus paskaidrojam, ka pamatojoties uz Ministru prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 par NVO sektora iesaisti ES fondu pasākumu izstrādē, plānojam piesaistīt vērtēšanas komisijā arī pārstāvjus no LDDK un LTRK, lai nodrošinātu kvalitatīvu projekta pieteikuma atlases procesu."
Tomēr no noteikumu projekta 17.punkta ir svītrota VARAM, LDDK un LTRK. Sniegtais Ekonomikas ministrijas skaidrojums neatbilst veiktajiem precizējumiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam sniegt papildus skaidrojumu vai precizēt noteikumu projekta 17.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam apvienot 18.1. un 18.2. apakšpunktus (attiecīgi arī 19.1. un 19.2. apakšpunktus)
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši sniegtajam skaidrojumam par administratīvajām izmaksām, skaidrojam, ka grāmatvedības un juridiskie pakalpojumi ir projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, līdz ar to lūdzam neizmantot minēto terminu "administrēšanas", tā kā rodas maldīgs iespaids, ka runa ir par izmaksām, kas būtu sedzamas no netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību darbības nodrošināšana nav paredzēta programmas ietvaros, tad Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošā iestāde konsultēsies ar Eiropas Komisiju par šī atbalsta iespēju. Par Eiropas Komisijas viedokli informēsim Ekonomikas ministriju atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam papildināt MK noteikumu projektu 18.6. un 24. punktos, norādot, kam godalgas un naudas balvas paredzētas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot šīs aktivitātes kā atsevišķas darbības nepieciešamību un iespējas nodrošināt izmaksu nepārklāšanos, ņemot vērā, ka mārketinga izmaksas ir norādītas kā attiecināmas arī, piemēram, 18.3., 18.5., 18.7. apakšpunktā minēto darbību ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt izmaksu ierobežojumu 18.12.apakšpunktā noteiktajām atbalstāmajām darbībām. Nepieciešamības gadījumā aicinām sniegt skaidrojumu par finansējuma apmēra nepieciešamību šīm atbalsta darbībām.
Tāpat lūdzam skaidrot, kas ir saprotams ar mobilo lietotņu iegādes izmaksām, kas ir minētas noteikumu projekta 26.3.apakšpunktā, un kādos gadījumos tas varētu būt attiecināms?
Joprojām vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts paredz IKT ieguldījumus, tai skaitā publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, attiecīgi lūdzam noteikt, ka ieguldījumu rezultātā īpašumā jābūt pirmkodiem un intelektuālā īpašuma tiesībām, tai skaitā risinājuma modificēšanas tiesībām, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus.
papildus vēršam uzmanību, ka izziņas 52.punktā ir ietverts skaidrojums, ka pasākuma ietvaros netiek paredzēti ieguldījumi IKT, savukārt noteikumu projekta 18.5.apakšpunktā ir noteikta eksporta datu platformas izstrāde un 18.12.apakšpunktā - IT sistēmu, programmu un rīku izstrāde.
Tāpat lūdzam skaidrot, kas ir saprotams ar mobilo lietotņu iegādes izmaksām, kas ir minētas noteikumu projekta 26.3.apakšpunktā, un kādos gadījumos tas varētu būt attiecināms?
Joprojām vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts paredz IKT ieguldījumus, tai skaitā publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, attiecīgi lūdzam noteikt, ka ieguldījumu rezultātā īpašumā jābūt pirmkodiem un intelektuālā īpašuma tiesībām, tai skaitā risinājuma modificēšanas tiesībām, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus.
papildus vēršam uzmanību, ka izziņas 52.punktā ir ietverts skaidrojums, ka pasākuma ietvaros netiek paredzēti ieguldījumi IKT, savukārt noteikumu projekta 18.5.apakšpunktā ir noteikta eksporta datu platformas izstrāde un 18.12.apakšpunktā - IT sistēmu, programmu un rīku izstrāde.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, izsakot redakcijā “projekta vadības un administrēšanas PERSONĀLA izmaksas [..]”
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām kopā var piemērot vienoto atlīdzību likmi līdz 20 %. Papildus tam norādām, ka vienotās likmes precīzs apmērs ir saskaņojams ar Vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši sniegtajam skaidrojumam par administratīvajām izmaksām, skaidrojam, ka grāmatvedības un juridiskie pakalpojumi ir projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, līdz ar to lūdzam neizmantot minēto terminu "administrēšanas", ņemot vērā, ka rodas maldīgs iespaids, ka runa ir par izmaksām, kas būtu sedzamas no netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, izsakot redakcijā “projekta īstenošanas PERSONĀLA izmaksas [..]”
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu, darbības tiešās personāla izmaksas var aprēķināt, izmantojot vienotu likmi 20 % apmērā no tiešajām izmaksām, kas nav minētās darbības tiešās personāla izmaksas. No šo noteikumu projekta 19.1. un 19.2. apakšpunktu šībrīža redakcijas izriet, ka tiešās personāla izmaksas tiek plānotas 40 % apmērā (20 % īstenošanas personālam un 20 % vadības personālas) no pārējām tiešajām projekta izmaksām. Lūdzam precizēt, nodrošinot, ka ar vienoto likmi noteiktās projekta tiešās personāla izmaksas nepārsniedz regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu noteikto likmi.
Nepārprotamības nolūkos lūdzam punkta redakciju papildināt ar atsauci uz konkrētiem šī MK noteikumu projekta punktiem (izmaksu pozīcijām), no kuriem aprēķināma vienotā likme.
Papildus lūdzam arī anotācijā norādīt, kuras izmaksu/budžetu pozīcijas, ja iespējams ar budžeta kodiem, tiek iekļautas vienotajā likmē un kuras izmaksu pozīcijas veido pārējās attiecināmās izmaksas, no kurām aprēķinās vienoto likmi (atbilstoši VI izstrādātajās vadlīnijās Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām
un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros” noteiktajam).
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu, darbības tiešās personāla izmaksas var aprēķināt, izmantojot vienotu likmi 20 % apmērā no tiešajām izmaksām, kas nav minētās darbības tiešās personāla izmaksas. No šo noteikumu projekta 19.1. un 19.2. apakšpunktu šībrīža redakcijas izriet, ka tiešās personāla izmaksas tiek plānotas 40 % apmērā (20 % īstenošanas personālam un 20 % vadības personālas) no pārējām tiešajām projekta izmaksām. Lūdzam precizēt, nodrošinot, ka ar vienoto likmi noteiktās projekta tiešās personāla izmaksas nepārsniedz regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu noteikto likmi.
Nepārprotamības nolūkos lūdzam punkta redakciju papildināt ar atsauci uz konkrētiem šī MK noteikumu projekta punktiem (izmaksu pozīcijām), no kuriem aprēķināma vienotā likme.
Papildus lūdzam arī anotācijā norādīt, kuras izmaksu/budžetu pozīcijas, ja iespējams ar budžeta kodiem, tiek iekļautas vienotajā likmē un kuras izmaksu pozīcijas veido pārējās attiecināmās izmaksas, no kurām aprēķinās vienoto likmi (atbilstoši VI izstrādātajās vadlīnijās Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām
un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros” noteiktajam).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai", nevis vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādam mērķim un kādas tieši sistēmas, programmas vai rīkus plānots izstrādāt. Papildus lūdzam skaidrot, kāpēc šīs izmaksas nebūtu sedzamas no netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu 19.7.apakšpunkta redakcijā iekļaut ierobežojumu faktiskajām izmaksām 3000 EUR vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā atbilstoši attiecināmības vadlīnijās "Vadlīnijas attiecināmo un neattiecināmo izmaksu noteikšanai 2014.-2020.gada plānošanas periodā" noteiktajam (līdz horizontālās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanas brīdim).
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu anotācijā skaidrot, kādēļ 21.1. apakšpunktā noteiktās īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas netiek aprēķinātas, izmantojot vienoto likmi.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai ", nevis vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā izziņas 153.punktā sniegto skaidrojumu, ka 21.punktā minētās izmaksas ir finansējuma saņēmēja izmaksas, tad vēršam uzmanību, ka LIAA nav degustācijas materiālu ražotājs, līdz ar to LIAA nevar rasties izmaksas, kas ir saistītas ar degustācijas materiāliem, attiecīgi lūdzam svītrot 21.8.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 19.3 un 21.4. apakšpunktos ir paredzēts transporta izmaksām piemērot metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai", lūdzam pārskatīt visas projektā plānotās darbības un, kur attiecināms, piemērot minēto metodiku vai skaidrot tās nepiemērošanas iemeslus.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai mazinātu šo noteikumu interpretācijas iespējas, lūdzam norādīt gadījumus, kādos ir izmaksājamas naudas balvas, piemēram, anotācijā minēto, ka par godalgotu vietu iegūšanu biznesa ideju konkursos.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt, ka noteikumu projekta 30.punktā noteiktās izmaksas ir attiecināmas tikai šī pasākuma mērķiem un tikai pasākuma īstenošanas laikā.
Tāpat lūdzam svītrot uzturēšanas izmaksas, jo tās nav attiecināmas no ES fondiem.
Tāpat lūdzam svītrot uzturēšanas izmaksas, jo tās nav attiecināmas no ES fondiem.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka, lai novērstu dubultās finansēšanas riskus, gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir de minimis atbalsta saņēmējs, atbalstāmo darbību ietvaros pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 31.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 56.punktā, par to, ka kārtībai (metodikai) ir jābūt izstrādātai līdz atlases izsludināšanai, lai atbalsta pretendentam būtu pilnīgi skaidra atlases procedūra. Lūdzam paskaidrot anotācijā, kādā termiņa finansējuma saņēmējam ir jāizstrādā metodika.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildus no EK ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam neformālās saskaņošanas ietvaros saņemts komentārs par to, ka programmas ietvaros inovāciju pārnese un uzņēmēju akadēmijas sadarbība tiek pieminēta vairāk garāmejot. Nepieciešams skaidri izcelt šādas paredzētās zināšanu pārneses, komercializācijas stiprināšanas, konsultāciju, autortiesību nostiprināšanas aktivitātes, tās izvēršot detaļās un skaidri izdalot tās atsevišķā aktivitātes aprakstā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta V nodaļā normas daļēji neatbilst programmas 103.§ noteiktajam, ka atbalsta instrumenta ieviešanas modelis plānots atbilstoši iepriekšējā perioda ietvaros īstenotam pasākumam “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” , jo Es fondu 2014.-2020.perioda TP koncepts ietver arī pētījumu rezultātu komercializāciju zinātniskajām institūcijām, nevis tikai vaučeru atbalstu MVU. Lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta projekta V nodaļu, tās nosacījumus saskaņojot arī ar Izglītības un zinātnes ministriju. Tāpat lūdzam sniegt skaidrojumu vai ir plānots atbalsts tehnoloģiju skautiem.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka par šo aspektu par augsti kvalificētu darbinieku piesaisti vēl nav panākta konceptuāla vienošanās ar EK programmas saskaņošanas ietvaros. 35.7.apakšpunkts var tikt atbalstīts tikai tādā gadījumā, ja minētā vienošanās tiks panākta.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, vai nosacījums par Latvijas zinātnes starptautiskā izvērtējuma vērtējumu 4 vai 5 ir ticis saskaņots ar izglītības un zinātnes ministriju un vai tas pēc būtības nav diskriminējošs.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, kā regulā noteiktā sliekšņa noteikšana tehnoloģiju pārneses aktivitātēm ietekmēs/noteiks to turpmāku īstenošanu. ES fondu 2014.-2020.gada periodā 1.2.1.2.pasākuma “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” ietvaros tehnoloģiju pārneses darbībām zinātniskajām institūcijām bija pieejams atbalsts līdz 600 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 48.punktā uzskaitītie šo noteikumu apakšpunkti neaptver visas MK noteikumu projekta 35.punktā minētās darbības un III sadaļā minētās attiecināmās izmaksas.
Papildus vēršam uzmanību, ka visas izmaksas, kurām atbalstu sniedz ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 kopā nevar pārsniegt Komisijas regulas Nr.1407/2013 3.panta 2.punktā noteikto atbalsta robežlielumu, attiecīgi ir jāievēro šo MK noteikumu projekta 74. un 75.punktā noteikto. Lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 48.punkta redakciju.
Papildus vēršam uzmanību, ka visas izmaksas, kurām atbalstu sniedz ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 kopā nevar pārsniegt Komisijas regulas Nr.1407/2013 3.panta 2.punktā noteikto atbalsta robežlielumu, attiecīgi ir jāievēro šo MK noteikumu projekta 74. un 75.punktā noteikto. Lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 48.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2021. gada 16. februāra rīkojums Nr. 93 “Par Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam” 4.4.11.apakšpunkts paredz, ka inovācijas ekosistēmas attīstība augstskolās tiks veicināta, veidojot atbalsta programmas uzņēmēj prasmju attīstībai, biznesa inkubātorus un koprades telpas. Un tiks paplašināta sadarbība ar Eiropas Tehnoloģiju Institūtu. Lūdzam sniegt skaidrojumu kā tiks ievērots augstāk minētais, nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Tāpat vēršam uzmanību, ka minētā rīkojuma uzdevums Nr.4.2. paredz, ka tiks veikts esošās situācijas izvērtējums, kas tiks izmantots kā viens no pamatiem akselerācijas un inkubācijas programmu specifikas izstrādē. lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu par minētā izvērtējuma pieejamību.
Tāpat vēršam uzmanību, ka minētā rīkojuma uzdevums Nr.4.2. paredz, ka tiks veikts esošās situācijas izvērtējums, kas tiks izmantots kā viens no pamatiem akselerācijas un inkubācijas programmu specifikas izstrādē. lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu par minētā izvērtējuma pieejamību.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Joprojām uzturam izziņas 12.punkta iebildumu: Pretēji izziņā iekļautajam skaidrojumam, ne anotācijā, ne noteikumu projektā nekas nav skaidrots par pašvaldību iesaisti pasākumā, nedz sniegta analīze par sinerģiju ar jau pastāvošajiem studentu biznesa inkubatoriem, t.sk. reģionos, kas nodrošina pirmsinkubācijas pakalpojumus, t.sk. prototipēšanu. Mūsuprāt, abām programmām jādarbojas sasaistīti un sinerģijā, nevis konkurējot vienai ar otru.
Turklāt ņemot vērā VI pieejamo informāciju un EM piedāvājumu biznesa inkubatoru tīkls kopumā veidotu 21 biznesa inkubatoru vienību Latvijā, 4 (plānoti no valsts budžeta), studentu biznesa inkubatori (primsinkubācija) un tehnoloģiju akceleratori, kas, mūsuprāt, ir nesamērīgi daudz priekš Latvijas mēroga, iedzīvotāju un jaunuzņēmumu skaita.
Turklāt ņemot vērā VI pieejamo informāciju un EM piedāvājumu biznesa inkubatoru tīkls kopumā veidotu 21 biznesa inkubatoru vienību Latvijā, 4 (plānoti no valsts budžeta), studentu biznesa inkubatori (primsinkubācija) un tehnoloģiju akceleratori, kas, mūsuprāt, ir nesamērīgi daudz priekš Latvijas mēroga, iedzīvotāju un jaunuzņēmumu skaita.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Joprojām uzturam izziņas 8.punkta iebildumu. Noteikumu projekta VI sadaļā "Biznesa inkubācijas atbalsta nodrošināšana" ietvertā vispārīgā informācija par pirmsinkubācijas un inkubācijas atbalstu nerada priekšstatu, ka šī pasākuma ietvaros tiks sniegts atbalsts inkubācijas procesa nodrošināšanai vidēji augsto un augsto tehnoloģiju jomā, līdz ar to uzskatāms, ka nav nodrošināta atbilstība programmai, kas š.g. 21.jūnijā apstiprināta MK un š.g. 27.jūnijā iesniegta pirmreizējai saskaņošanai EK.
Informācijai izvilkums no programmas:
(102) Atbalsts inkubācijas procesa nodrošināšanai vidēji augsto un augsto tehnoloģiju, un radošo industriju jomā (finanšu, nefinanšu atbalsta pasākumi) – sniegt atbalstu un veicināt ieinteresētību uzņēmējdarbības uzsākšanā, attīstīšanā, t.sk. esošiem uzņēmumiem, un biznesa komandu veidošanā, ar fokusu uz vai ar mērķi stiprināt izaugsmi vidēji augsto un augsto tehnoloģiju jomā un radošo industriju jomā, un sekmēt produktu un/vai tehnoloģiju ar augstu pievienoto vērtību radīšanu.
Informācijai izvilkums no programmas:
(102) Atbalsts inkubācijas procesa nodrošināšanai vidēji augsto un augsto tehnoloģiju, un radošo industriju jomā (finanšu, nefinanšu atbalsta pasākumi) – sniegt atbalstu un veicināt ieinteresētību uzņēmējdarbības uzsākšanā, attīstīšanā, t.sk. esošiem uzņēmumiem, un biznesa komandu veidošanā, ar fokusu uz vai ar mērķi stiprināt izaugsmi vidēji augsto un augsto tehnoloģiju jomā un radošo industriju jomā, un sekmēt produktu un/vai tehnoloģiju ar augstu pievienoto vērtību radīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai visas aktivitātes darbības nebūtu jāparedz, piemērojot vienkāršotās izmaksas, lai nodrošinātu Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam, skaidrot vai šai atbalsta sadaļai un uz kādiem nosacījumiem (priekšnosacījumi) varēs pieteikties arī biznesa inkubatoru atbalsta sadaļas mērķa grupa vai šis būs pieejams visiem komersantiem bez ierobežojuma.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 81.punktā, un lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, vai preču un pakalpojuma sniedzēji tiks izvēlēti atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā konkursa procedūrā.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka izmanto vadošās iestādes un atbildīgās iestādes sagatavotās metodikas, tiklīdz tās stājas spēkā.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 69.punktā dzēst vārdus "izvērtējot lietderīgumu". Vēršam uzmanību, ka horizontālās metodikas ir jāizmanto, ja piemērojamas.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot MK noteikumu projektā lietoto terminoloģiju, jo, piemēram, 70.punktā lietojat "atbalsta saņēmējs", bet 71.punktā "gala labuma guvējs"; arī attiecībā uz finansējuma saņēmēju, kas šo noteikumu ietvaros pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu, tiek lietota dažāda terminoloģija - gan "finansējuma saņēmējs", gan "atbalsta sniedzējs".
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 71.punkta redakciju:
1. uzskaitīt visus šo MK noteikumu projekta punktus, kuros ir noteiktas attiecināmās izmaksas, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
2. skaidri noteikt, kas būs atbalsta saņēmējs un kam tiks uzskaitīts de minimis atbalsts katru atbalstāmo izmaksu gadījumā.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, vai finansējuma saņēmējs (LIAA) šo noteikumu ietvaros darbojas tikai kā starpnieks un visu atbalstu nodod tālāk gala labuma guvējiem, vai pats finansējuma saņēmējs (LIAA) šo noteikumu ietvaros saņem atbalstu savu izmaksu segšanai.
1. uzskaitīt visus šo MK noteikumu projekta punktus, kuros ir noteiktas attiecināmās izmaksas, kurām atbalstu sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.
2. skaidri noteikt, kas būs atbalsta saņēmējs un kam tiks uzskaitīts de minimis atbalsts katru atbalstāmo izmaksu gadījumā.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, vai finansējuma saņēmējs (LIAA) šo noteikumu ietvaros darbojas tikai kā starpnieks un visu atbalstu nodod tālāk gala labuma guvējiem, vai pats finansējuma saņēmējs (LIAA) šo noteikumu ietvaros saņem atbalstu savu izmaksu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 85.punktā, un lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka atbalsta pretendents iesniedz de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk - sistēma) sagatavoto veidlapas izdruku, vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru; un nosacījumu, ka atbalsta sniedzējs uzskaita atbalstu, kas sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013, ievērojot prasības normatīvajos aktos par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot MK noteikumu projekta 73.punktu ar MK noteikumu projekta 31.punktu, jo šobrīd veidojas pretruna.
Vienlaikus vēršam Jūsu uzmanību, ka izziņas 94. punktā sniegtajā skaidrojumā minētie MK noteikumu projekta punkti nav norādīti korekti.
Vienlaikus vēršam Jūsu uzmanību, ka izziņas 94. punktā sniegtajā skaidrojumā minētie MK noteikumu projekta punkti nav norādīti korekti.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 76.punktu ar atsauci uz Komisijas regulas Nr.1407/2013 7.panta 4.punktu un 8.pantu, lai novērstu interpretācijas iespējas par lēmumu pieņemšanas gala termiņiem, jo no šādas redakcijas nav skaidrs, vai tiks piemērots Komisijas regulas Nr.1407/2013 7.panta 4.punktā minētais pagarinājums.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sniegt informāciju par kopējām plānotajām LIAA pasākuma pārvaldīšanas izmaksām (anotācijas 13. punkta LIAA reģionālās konkurētspējas celšana" kontekstā, respektīvi, cik procentu no kopējām pasākuma izmaksām tiks novirzītas mērķa grupai, cik LIAA, lai nodrošinātu pasākumu īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka anotācijas 1.3.sadaļas 7.apakšsadaļā “Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde un komercializācija” sniegtā informācija daļēji neatbilst programmas 103.§ noteiktajam, ka atbalsta instrumenta ieviešanas modelis plānots atbilstoši iepriekšējā perioda ietvaros īstenotam pasākumam “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai”, jo 2014.-2020.perioda TP koncepts ietver arī pētījumu rezultātu komercializāciju zinātniskajām institūcijām, nevis tikai vaučeru atbalstu MVU.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Joprojām uzturam izziņas 8. un 12.punkta iebildumus attiecībā uz šādiem aspektiem:
- Noteikumu projektā, gan anotācijā jānodrošina biznesa inkubatoru sadaļas atbilstību programmai (š.g. 21.jūnijā apstiprināta MK un š.g. 27.jūnijā iesniegta pirmreizējai saskaņošanai EK) paredzētajam par plānoto atbalstu inkubācijas procesa nodrošināšanai vidēji augsto un augsto tehnoloģiju, un radošo industriju jomā (programmas 102 paragrāfs).
Ja EM apzinot reālo situāciju ir nonākusi pie secinājuma par to, ka biznesa inkubatoru atbalsta koncepts ir maināms, aicinām iesniegt šādu izmaiņu priekšlikumu attiecibā uz programmu.
- No noteikumu projekta, ne no anotācija nav nolasāms EM izziņas 8.puktā iekļautais skaidrojums, ka “ņemot vērā Rīgas reģiona iespējas un straujo attīstības tempus, plānots veidot inkubatoru, kas uzņems tikai tādus uzņēmējus, kas attīsta tikai tehnoloģiski ietilpīgus produktus”.
- Ne anotācijā, ne noteikumu projektā nekas nav skaidrots par pašvaldību iesaisti pasākumā, nedz sniegta analīze par sinerģiju ar jau pastāvošajiem studentu biznesa inkubatoriem, t.sk. reģionos, kas nodrošina pirmsinkubācijas pakalpojumus, t.sk. prototipēšanu. Tādējādi biznesa inkubatoru tīkls kopumā veidotu 25 skaitu BI vienību + 9-11 studentu inovāciju programmas 1.1.1.3.pasākuma “Inovācijas granti studentiem” ietvaros (pirmsinkubācija) + 1 Inovāciju akadēmijas programma (pirmsinkubācija, NOR finansējums) + tehnoloģiju akseleratori. Latvijā, kas ir nesamērīgi daudz pret iedzīvotāju skaitu Latvijā. Mūsuprāt, abām programmām jādarbojas sasaistīti un sinerģijā.
Tāpat vēršam uzmanību uz to, ka ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā pastāvēja tikai 11 biznesa inkubatori un 9 to atbalsta vienības, nevis 20 biznesa inkubatori ar pilnu štatu.
- Noteikumu projektā, gan anotācijā jānodrošina biznesa inkubatoru sadaļas atbilstību programmai (š.g. 21.jūnijā apstiprināta MK un š.g. 27.jūnijā iesniegta pirmreizējai saskaņošanai EK) paredzētajam par plānoto atbalstu inkubācijas procesa nodrošināšanai vidēji augsto un augsto tehnoloģiju, un radošo industriju jomā (programmas 102 paragrāfs).
Ja EM apzinot reālo situāciju ir nonākusi pie secinājuma par to, ka biznesa inkubatoru atbalsta koncepts ir maināms, aicinām iesniegt šādu izmaiņu priekšlikumu attiecibā uz programmu.
- No noteikumu projekta, ne no anotācija nav nolasāms EM izziņas 8.puktā iekļautais skaidrojums, ka “ņemot vērā Rīgas reģiona iespējas un straujo attīstības tempus, plānots veidot inkubatoru, kas uzņems tikai tādus uzņēmējus, kas attīsta tikai tehnoloģiski ietilpīgus produktus”.
- Ne anotācijā, ne noteikumu projektā nekas nav skaidrots par pašvaldību iesaisti pasākumā, nedz sniegta analīze par sinerģiju ar jau pastāvošajiem studentu biznesa inkubatoriem, t.sk. reģionos, kas nodrošina pirmsinkubācijas pakalpojumus, t.sk. prototipēšanu. Tādējādi biznesa inkubatoru tīkls kopumā veidotu 25 skaitu BI vienību + 9-11 studentu inovāciju programmas 1.1.1.3.pasākuma “Inovācijas granti studentiem” ietvaros (pirmsinkubācija) + 1 Inovāciju akadēmijas programma (pirmsinkubācija, NOR finansējums) + tehnoloģiju akseleratori. Latvijā, kas ir nesamērīgi daudz pret iedzīvotāju skaitu Latvijā. Mūsuprāt, abām programmām jādarbojas sasaistīti un sinerģijā.
Tāpat vēršam uzmanību uz to, ka ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā pastāvēja tikai 11 biznesa inkubatori un 9 to atbalsta vienības, nevis 20 biznesa inkubatori ar pilnu štatu.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļas 5.apakšsadaļā “Biznesa inkubatori” ir sniegta informācija, ka aktivitātes ietvaros plānoti šādi pakalpojumi: kopiena, […]. Lūdzam sniegt skaidrojumu, kas ar ir saprotams ar pakalpojumu “kopiena”.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3.sadaļās 2.apakšsadaļā “Finansējuma saņēmējs” definējumā iztrūkst elementa par komercializāciju un jaunradītu tehnoloģiski intensīvu un radoši industriju uzņēmumu inkubāciju, uzņēmējdarbības motivāciju akcentēta vien LIAA kompetence par piekļuvei ārvalstu tirgiem.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam ievietot atsauci uz datu avotu vai informāciju par Biznesa inkubatoru darbības ietekmi uz reemigrāciju, kas šādu novērtējumu ir veicis. Cik tas ir skaitliskā izteiksmē?
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas 5.-8.punktos iekļaut īsu informāciju par to, ka šis ir integrēts pasākums, kas apvieno līdz šim īstenotos (2014.-2020.g) ES fondu pasākumus, vienlaicīgi norādot informāciju, par to vai ir/nav plānots mainīt līdzšinējo pasākumu konceptus un kāpēc nepieciešamas izmaiņas (ja attiecināms).
Vienlaicīgi lūdzam iekļaut īsu informāciju, kādi ieguvumi ir sagaidāmi/kādi apsvērumi noteica līdzšinējo četru ES fondu atbalsta pasākumu apvienošanu vienā integrētā pasākumā.
Vienlaicīgi lūdzam iekļaut īsu informāciju, kādi ieguvumi ir sagaidāmi/kādi apsvērumi noteica līdzšinējo četru ES fondu atbalsta pasākumu apvienošanu vienā integrētā pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijā sniegto skaidrojumu par demarkāciju, norādot kā tiks nodrošināta demarkācija starp šī pasākuma eksporta atbalsta aktivitātēm un 1.2.1.SAM paredzēto atbalstu identiskām darbībām. Tāpat lūdzam sniegt skaidrojumu kā tiks nodrošināta demarkācija starp šo atbalsta pasākumu un Inovāciju klasteru pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā “Problēmas apraksts” 5. punktā “Biznesa inkubatori” tiek sniegta informācija: Ņemot vērā minēto un iepriekš minētos biznesa inkubatoru darbības rezultātus, Ekonomikas ministrija kopā ar Latvijas Pašvaldību virza saskaņotu iniciatīvu par papildus 5 milj. euro piesaistīšanu no valsts budžeta līdzekļiem, nodrošinot papildu biznesa inkubatorus vismaz 4 pilsētās.
Uzskatām, ka minētā informācija neattiecas uz šobrīd noteikumu projektā paredzēto un ir jāsvītro.
Ja gadījumā Ekonomikas ministrijas iesniegtais prioritārais pasākums “12_11_P Eksporta veicināšana lieliem uzņēmumiem un biznesa inkubācijas pakalpojumi reģionos” 2023.gada valsts budžeta sagatavošanas procesā Ministru kabinetā tiks atbalstīts, tad varēs tikt sagatavoti grozījumi noteikumos par papildu valsts budžeta finansējumu un biznesa inkubatoru tīkla paplašināšanu.
Uzskatām, ka minētā informācija neattiecas uz šobrīd noteikumu projektā paredzēto un ir jāsvītro.
Ja gadījumā Ekonomikas ministrijas iesniegtais prioritārais pasākums “12_11_P Eksporta veicināšana lieliem uzņēmumiem un biznesa inkubācijas pakalpojumi reģionos” 2023.gada valsts budžeta sagatavošanas procesā Ministru kabinetā tiks atbalstīts, tad varēs tikt sagatavoti grozījumi noteikumos par papildu valsts budžeta finansējumu un biznesa inkubatoru tīkla paplašināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam 12.punkta "Vienkāršoto izmaksu metodikas" pēdējā rindkopā dzēst vārdus "iespēju robežās, izvērtējot lietderīgumu". Vēršam uzmanību, ka izstrādātās metodikas piemērojamas, ja ir atbilstošas.
Papildus tam arī AI var izstrādāt papildu metodikas, kas piemērojamas no to spēkā stāšanās brīža. Lūdzam ar minēto papildināt anotāciju.
Papildus tam arī AI var izstrādāt papildu metodikas, kas piemērojamas no to spēkā stāšanās brīža. Lūdzam ar minēto papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projekts nosaka 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts inovatīvas MVU uzņēmējdarbības attīstībai" īstenošanas noteikumus, līdz ar to uzskatām, ka anotācijas 1.3.sadaļā pie 13.punkta sniegtā informācija par Ekonomikas ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu par LIAA reģionālās konkurētspējas celšanai nepieciešamām darbībām un atalgojuma modeļa izmaiņām nav attiecināma uz minēto noteikumu projektu un ir svītrojama.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Anotācija (ex-ante)
5.3. Cita informācija
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta ietvaros atbalstu vairs netiek plānots sniegt ar Komisijas regulas Nr.651/2014, bet tikai ar Komisijas regulu Nr/1407/2013, nav nepieciešams Eiropas Komisijai sūtīt kopsavilkuma informāciju par atbalsta pasākumu. Attiecīgi lūdzam dzēst nosacījumu, ka, izmantojot Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu, 20 darbdienu laikā no atbalsta pasākuma stāšanās spēkā Eiropas Komisijai tiks nosūtīta kopsavilkuma informācija II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā par atbalsta pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas iebildumu, kas iekļauts izziņas 109.punktā, un lūdzam precizēt 5.4. sadaļas 1.tabulu atbilstoši MK noteikumu projektam, jo, piemēram, de minimis atbalsta intensitātes MK noteikumu projektā ir noteiktas stingrākas, nekā to paredz Komisijas regula Nr.1407/2013.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai atvieglotu MKN projektā uztveramību un mazinātu interpretācijas iespējas, aicinām EM pārstrukturēt MKN projekta saturu tā, lai atsevišķās MKN projekta sadaļās būtu vienuviet atrunātas prasības un atbalstāmās darbības finansējuma saņēmējam un galvenie īstenošanas nosacījumi un mērķa grupas atbalstāmās darbības MKN projekta 6.punktā minēto atbalsta pasākumu sadaļām (inovācijas motivācijas aktivitātes, pasākumi jaunu produktu izstrādei un komercializācijai, biznesa inkubācijas aktivitātēm un eksporta veicināšanas aktivitātēm), ņemot vērā to, ka pat atbilstoši pasākuma konceptiem katrai no augstķminētajām aktivitātēm ir dažādas mērķa grupas.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzu papildināt noteikumus ar regulējumu par nacionālo līdzfinansējuma likmi atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 13.punktā noteiktajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas loceklis paraksta apliecinājumus par iespējamo interešu konflikta neesamību par to, ka nav ieinteresēts konkrēto projektu vērtēšanā. Attiecīgi lūdzu anotācijā norādīt, ka tiks nodrošināta interešu konflikta novēršanas uzraudzība.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka projekta iepirkumu organizēšana pēc būtības atbilst projekta vadības/administrēšanas aktivitātei, nevis īstenošanas aktivitātei
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, kas ir domāts ar izziņas 33.punkta skaidrojumā ietverto terminu “produktu konkurss”.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju MKN 18.7.apakšpunkta redakcijā papildināt ar to, ka informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana ir saskaņā ar saistošo normatīvo aktu un citu dokumentu noteiktajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām apsvērt domu izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku tulkošanas pakalpojumu izmaksām
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai metodika jau ir izstrādāta vai plānots izstrādāt?
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izsvērt, vai ir nepieciešams šādi ierobežot darbinieku piesaisti. Varbūt ir iespējams noteikt, ka projekta ietvaros tiks atbalstītas ne vairāk kā 3 darbinieku izmaksas, bet nevis ierobežot tieši darbinieku piesaistīšanas apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vai šī darba alga tiks piesaistīta pie konkrētas nozares? Ja jā, tad šo vajadzētu precīzāk paredzēt MKN.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta vieglākai uztverei un pārskatāmībai, ierosinām izskatīt iespēju noteikumu projekta punktu par ES fondu atbalsta intensitātēm ievietot uzreiz ar punktiem par atbalsta apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai metodika jau ir izstrādāta vai plānots izstrādāt?
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai metodika jau ir izstrādāta vai plānots izstrādāt?
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt punktu. Atkārtoti lūdzu papildināt noteikumu VIII sadaļu "Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumu" vai anotāciju ar nosacījumiem par noteikumu projekta 7.punktā minētā finansējuma izmaksāšanas nosacījumiem. Ar avansa izmaksas nosacījumiem saprotot avansu, kuru var paredzēt finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām norādīt, kāda veida nefinansiāls atbalsts ir plānots, kā tiks veicināta jaunu tehnoloģiski intensīvu uzņēmumu rašanās (informācija par jaunu tehnoloģiski intensīvu uzņēmumu rašanās, motivējot tos radīt un attīstīt produktus, tehnoloģijas ar augstu pievienoto vērtību, veicināšanu).
Piedāvātā redakcija
-