Projekta ID
22-TA-3192Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Saistībā ar Rīcības virzienu: Cilvēkresursu attīstība 2.2. aktiviātē kā rezultāts tiek noteikts, ka ir izveidota un ieviesta uz kompetencēm balstīta mācību un attīstības sistēma, tai skaitā vienota valsts pārvaldes tālmācības vide/platforma, kas sasaistīta ar cilvēkresursu vadības platformu, un ietver dažādus mācību kursus nodarbināto kapacitātes stiprināšanai.
Vēršam uzmanību, ka publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plāna 2021.-2027.gadam saturs vērsts ne tikai uz tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem, līdz ar to, izstrādājot sistēmu paredzama iespēja veidot atsevišķus moduļus dažādām mērķgrupām (ne tikai kompetenču griezumā), lai nodrošinātu, ka katra iestāde neveic individuālus mācīšanās pakalpojuma sistēmu pirkumus.
Vēršam uzmanību, ka publiskajā pārvaldē nodarbināto mācīšanās un attīstības plāna 2021.-2027.gadam saturs vērsts ne tikai uz tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem, līdz ar to, izstrādājot sistēmu paredzama iespēja veidot atsevišķus moduļus dažādām mērķgrupām (ne tikai kompetenču griezumā), lai nodrošinātu, ka katra iestāde neveic individuālus mācīšanās pakalpojuma sistēmu pirkumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Priekšlikums
Rīcības virziens: Inovācijas attīstība 6.1. aktivitātē kā pasākums tiek norādīts valsts pārvaldes inovācijas politikas izveide un normatīvā ietvara pilnveide inovācijas kapacitātes attīstībai. Šeit būtu pie darbības rezultāta vai rezultatīvā rādītāja jāuzsver, ka tiek attīstīta uz pētījumiem un datu analīzi balstīta inovācija, kas attiecīgi nozīmē par pārdomātu resursu izlietojumu inovācijas procesā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna 6.5. nodaļā tiek uzsvērta viedas darba vides izveide un virziena "Viedas darba vides izveide" mērķis tiek minēts, ka līdz 2027. gadam tiks radīta darba vidi, kas veicinās inovācijas un sadarbību valsts pārvaldē. Šajā nodaļā iekļautajā tekstā nav atspoguļots, tieši kā tiks nodrošināta sadarbības veicināšana valsts pārvaldē pārorganizējot darba vidi. Līdz ar to, lūgums ietver arī aprakstu/vīziju - kā darba vides maiņa veicinās sadarbību valsts pārvaldē. Lūgums skaidrot, vai ir paredzēta sadarbības platformas izveide vienotā darba vidē, jo tikai iestāžu un ministriju apvienošana vienā ēkā negarantē sadarbības veicināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna 30.lpp pēdējā rindkopa paredz, ka modernizācijas plāna attīstības virziena mērķis ir līdz 2027. gadam izveidots pakalpojumu centrs, kas nodrošina vienotu atbalsta funkciju pakalpojumu sniegšanu valsts pārvaldē.
Lūgums precizēt, vai šeit tiek runāts tikai par viena centra izveidi, jo no plāna teksta ir noprotams par vairāku centru izveidi. Ja šeit ir runa par pilotcentru vai pirmo centru, kas tiks izveidots līdz 2027.gadam, tad lūgums to skaidrot tekstā.
Lūgums precizēt, vai šeit tiek runāts tikai par viena centra izveidi, jo no plāna teksta ir noprotams par vairāku centru izveidi. Ja šeit ir runa par pilotcentru vai pirmo centru, kas tiks izveidots līdz 2027.gadam, tad lūgums to skaidrot tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna 30.lpp 2.rindkopā ir iekļauts šāds teksts "Šī iniciatīva perspektīvā ļaus raudzīties arī uz citu atbalsta funkciju centralizāciju valsts pārvaldē, veidojot efektīvus un kvalitatīvus uz klientu orientētus pakalpojumus."
Lūgums izvērstāk skaidrot, kā atbalsta funkciju centralizācija iestādē būs saistīta ar pakalpojumu veidošanu. Ja tas saistās ar resursu pārdali, kas ļaus vairāk finansējuma novirzīt uz klientu orientētu pakalpojumu izstrādei, tad tas te būtu arī jāieraksta, jo no šobrīd iekļautā teksta var noprast, ka atbalsta funkcijas tiks veidotas kā klientu orientēti pakalpojumi.
Lūgums izvērstāk skaidrot, kā atbalsta funkciju centralizācija iestādē būs saistīta ar pakalpojumu veidošanu. Ja tas saistās ar resursu pārdali, kas ļaus vairāk finansējuma novirzīt uz klientu orientētu pakalpojumu izstrādei, tad tas te būtu arī jāieraksta, jo no šobrīd iekļautā teksta var noprast, ka atbalsta funkcijas tiks veidotas kā klientu orientēti pakalpojumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Priekšlikums
Rīcības virziens: Politikas un regulējuma kvalitāte 3.2. aktivitātes otrais rezultatīvais rādītājs paredz, ka tiek izveidota starpinstitucionāla darba grupa, kas kopīgi izstrādā risinājumus normatīvisma mazināšanai, bet šeit tik pat būtiksi ir jāparedz arī kritēriju, kas ļautu izvērtēt darbības, kas rada nesamērīgu slogu, nevajadzīgi paildzina vai sadārdzina procesu, izstrāde.
Piedāvātā redakcija
Tiek izveidota starpinstitucionāla darba grupa, kas kopīgi izstrādā risinājumus normatīvisma mazināšanai un kritērijus darbības, kas rada nesamērīgu slogu, nevajadzīgi paildzina vai sadārdzina procesu, izvērtēšanai.
7.
Plāna projekts
Priekšlikums
Rīcības virziens: Politikas un regulējuma kvalitāte 3.1.aktivitātes rezultatīvajā rādītājā nepieciešams arī uzsvērt, ka izstrādājams tiesiskais regulējums datu apstrādes kārtībai un datu glabāšanai.
Tāpat arī 3.1. aktivitātē otrais rezultiviātes rādītājs noteic, ka analītiskās prasmes (datu analīzei un vizualizācijai) padziļināti apguvuši vismaz 100 nodarbinātie. Lūgums izvērtēt, vai ir norādīts pietiekams apmācīto nodarbināto skaits, ņemot vērā, ka visas valsts pārvaldes ietvaros politikas veidotājiem ir jāveic ietekmes novērtēšana. Ja šajā rādītājā ir runāts par nodarbinātajiem, kas tālāk apmācīs savas iestādes darbiniekus, tad te būtu tieši jārunā par mentoru apmācību.
Tāpat arī 3.1. aktivitātē otrais rezultiviātes rādītājs noteic, ka analītiskās prasmes (datu analīzei un vizualizācijai) padziļināti apguvuši vismaz 100 nodarbinātie. Lūgums izvērtēt, vai ir norādīts pietiekams apmācīto nodarbināto skaits, ņemot vērā, ka visas valsts pārvaldes ietvaros politikas veidotājiem ir jāveic ietekmes novērtēšana. Ja šajā rādītājā ir runāts par nodarbinātajiem, kas tālāk apmācīs savas iestādes darbiniekus, tad te būtu tieši jārunā par mentoru apmācību.
Piedāvātā redakcija
Ir izstrādāts tiesiskais regulējums, kas nosaka vienotu pieeju datu apmaiņai, kārtību datu apstrādei un datu glabāšanai.
8.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna 19.lpp pēdējā rindkopā tiek runāts par iestādes nodarbināto izpratnes pilnveidošanu par komunikācijas lomu, taču aplūkojot rīcības virzienā: Vienota un efektīva valsts pārvalde, iekļautās aktiviātes, nav piedāvātas apmācības. Līdz ar to lūgums papildināt plāna 21. lpp piedāvātās 1.3. vai 1.4. aktivitātes ar apmācāmo dalībnieku, kas nav komunikāciju speciālisti, skaitu.
Piedāvātā redakcija
-