Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka 07.11.2024 plkst. 22:00-23:59 notiks plānoti tehniskie darbi, kuru laikā var tik traucēta autentifikācija ar visiem autentifikācijas rīkiem.
Projekta ID
21-TA-456
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par noteikumu projekta 12. punktu, ņemot vēra, ka lēmumu jāpieņem mazāk nekā 3 mēnešu laikā. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 33.9. apakšpunktā paredzēts, ka finansējuma saņēmējs reizi gadā projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) sadarbības iestādē iesniedz informāciju, taču, lai optimizētu administratīvo slogu Sadarbības iestādē, ierosinām MK noteikumos skaidri noteikt, ka Finansējuma saņēmējam ir pienākums ievērot noteikumu 34.punktā noteikto aizliegumu visu projekta pārskata periodu (projekta dzīves cikla laiku), un gadījumā, ja plānots mainīt infrastruktūras izmantošanas nosacījumus, tad šādā gadījumā finansējuma saņēmējam ir pienākums sadarbības iestādē iesniegt informāciju par plānotajām izmaiņām. Aicinām attiecīgi pārformulēt noteikumu projekta 33.9. apakšpunktu, kā arī pārformulēt anotācijas 1.3.apakšpunktā attiecīgo rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 34. punktā noteiktais aizliegums attiecas uz projekta īstenošanas laiku un projekta rezultātu ilgtspējas periodu, kas ir 5 gadi pēc noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam. Lai tiktu nodrošināts, ka nesaimnieciska infrastruktūra netiek izmantota saimnieciski visu projekta pārskata periodu (projekta dzīves ciklu), aicinām precizēt noteikumu projekta 34.punktu, dzēšot atsauci uz noteikumu projekta 33.10.apakšpunktu un aizstāt ar atsauci uz noteikumu projekta 36.punktu.  
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nelikumīgi saņemto atbalsta atmaksas pienākums ir attiecināms uz situāciju, ja projekts ieviešanas gaitā vai projekta dzīvesciklā (ieguldījumu amortizācijas periodā) kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, kā arī ņemot vērā MKN 36.punktā noteikto, lūdzam šo punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
35. Gadījumā, ja pasākuma ietvaros izveidojamā sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūra projekta īstenošanas laikā vai šo noteikumu 36. punktā minētajā projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) kļūst par infrastruktūru, kas saistīta ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs atmaksā sadarbības iestādei nelikumīgi saņemto atbalstu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā norādīto pasākuma plānoto rādītāju, atbilstoši noteikumu projekta 4. punktā norādītam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā norādīto pasākuma plānoto kopējo attiecināmo finansējumu, atbilstoši noteikumu projekta 5. punktā norādītam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Šīs sadaļas pēdējā rindkopā ir noteikts, ka "Pasākuma ietvaros atbalsts netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un sociālais pakalpojums tiks mērķa grupai sniegts bez maksas (proti, deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošana nav uzskatāma par saimniecisko darbību un līdz ar to tālāk nav veicama analīze Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta kontekstā un var secināt, ka pasākums nekvalificētos kā valsts atbalsta pasākums).", taču vienlaikus ir veikts arī pasākuma izvērtējums atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteiktajām četrām pazīmēm. Norādām, ka šāds izvērtejums ir jāveic tikai tad, ja atbalstu plāno saimnieciskās darbības veikšanai, līdz ar to lūdzam dzēst lieko informāciju no anotācijas. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam  papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, kuras ministrijas budžetā tiks plānots finansējums noteikumu projektā paredzētā pasākuma īstenošanai. Vienlaikus lūdzam norādīt, ka pēc MK noteikumu projekta spēkā stāšanās un grozījumu projektā apstiprināšanas projektam nepieciešamo finansējumu 2021. un 2022.gadam attiecīgā ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Finanšu ministrijā iesniegs pieprasījumu apropriācijas pārdalei no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, savukārt par nepieciešamo finansējumu 2023.gadam iesniegs priekšlikumu bāzes izdevumu precizēšanai, sagatavojot valsts pamatbudžeta izdevumu bāzi 2023.-2025.gadam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 5.1. un 5.3.apakšpunkta 3., 5., un 7.aili, ņemot vērā 3.1. un 3.3. punktā norādīto finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši  Ministru kabineta 2015.gada 28.marta noteikumu "Noteikumi par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā"  regulējumam par avansa un starpposma maksājuma nosacījumiem, aicinām noteikumu projekta 23.punkta nobeigumā svītrot vārdus "un valsts budžeta virssaistību", ņemot vērā, ka minētā tiesību normas daļas saturs nav iekļaujams Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķi  tekstā, bet ietverams minēto noteikumu anotācijas ietvaros skaidrojot, ka valsts budžeta finansējuma (tai skaita valsts budžeta virssaistību) daļa ir rēķināma pie starpposma un avansa maksājuma kopsummas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3. sadaļas 6. punktā norādīto pasākuma plānoto nacionālo publisko līdzfinansējumu, atbilstoši noteikumu projekta 5. punktā norādītam.
Piedāvātā redakcija
-