Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-351
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
02.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt rīkojuma projekta 2.1.apakšpunktu, lai būtu nepārprotami skaidrs un noteikts rīkojuma projektā, nevis tikai Sadarbības līgumā, ka Latvijas Jūras akadēmija kā RTU struktūrvienība pēc reorganizācijas turpinās īstenot šajā apakšpunktā minētās studiju programmas (skatīt SM 24.05.2022. atzinuma 4. iebildumu).
Piedāvātā redakcija
2.1. pārņem Akadēmiju un nodrošina, ka tā turpina īstenot […]
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iebilstam, ka rīkojuma projekta 2.2. apakšpunktā ir noteikts, ka pēc Latvijas Jūras akadēmijas reorganizācijas Rīgas Tehniskā universitāte pārņem darba tiesiskās attiecības ar šā rīkojuma 2.6. apakšpunktā minēto studiju programmu īstenošanā iesaistīto Latvijas Jūras akadēmijas akadēmisko un vispārējo personālu, jo rīkojuma projekta 2.6. apakšpunktā ir minētas profesionālās vidējās izglītības programmas, nevis studiju programmas.
Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projekta 2.2. apakšpunktu.

 
Piedāvātā redakcija
2.2. pārņem darba tiesiskās attiecības ar šā rīkojuma 2.1. apakšpunktā minēto studiju programmu un 2.6. apakšpunktā minēto profesionālās vidējās izglītības programmu īstenošanā iesaistīto Akadēmijas akadēmisko un vispārējo personālu, kā arī pedagogiem.
 
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lai nostiprinātu izpratni par nepieciešamību saglabāt Latvijas Jūras akadēmijas autonomiju un identitāti arī pēc Sadarbības līguma noslēgšanas, lūdzam papildināt rīkojuma projektu ar jaunu 4.2.8.apakšpunktu, kas paredzētu, ka Sadarbības līgumā tiek atrunātas garantijas attiecīgo Sadarbības līguma normu nepārtrauktībai.
Piedāvātā redakcija
4.2.8. garantijas saskaņā ar šā rīkojuma 4.2.1., 4.2.2., 4.2.3., 4.2.4., 4.2.5., 4.2.6. un 4.2.7. apakšpunktu sadarbības līgumā ietverto noteikumu nepārtrauktībai.
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
No rīkojuma projekta 4.2.7. apakšpunkta izriet, ka šajā punktā minētās darbības, tostarp izpētīti un izvērtēti visi ar Akadēmijas integrāciju saistītie riski un ieguvumi, tiks veiktas tikai pēc rīkojuma pieņemšanas. Atbilstoši labas pārvaldības principiem ar Akadēmijas integrāciju RTU saistītie riski un ieguvumi bija jāizvērtē pirms lēmuma par reorganizāciju pieņemšanas, lai nodrošinātu, ka tiks pieņemts izsvērts un pierādījumos balstīts lēmums.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt rīkojuma projekta 4.2.7.apakšpunktu.
Papildus lūdzam precizēt konvencijas nosaukumu, to izsakot redakcijā, kāda tiek lietota Latvijas normatīvajos aktos, proti, 1978. gada Starptautiskā konvencija par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Rīkojuma anotācijas 1.3. sadaļā ietvertajā risinājuma aprakstā ir minēta Latvijas Jūras akadēmijas pievienošana Rīgas Tehniskajai universitātei, savukārt saskaņā ar rīkojuma projekta 1. punktu Latvijas Jūras akadēmiju paredzēts nodot Rīgas Tehniskajai universitātei (nevis pievienot tai). 
Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzu rīkojuma projekta 4.2.4.apakšpunktā aizstāt vārdu "izpilde" ar vārdu "īstenošanu".
Piedāvātā redakcija
4.2.4. pienākumu Universitātei saglabāt autonomu jūrniecības izglītības sistēmu un nodrošināt optimālu jūrniecības izglītības programmu klāstu un nodrošināt, ka Akadēmijas kompetencē ir šā rīkojuma 2.1. un 2.6. apakšpunktā minēto studiju un izglītības programmu īstenošanu;
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam rīkojuma projekta 7. punktā aizstāt vārdu "izmanto" ar vārdu "neizmanto".
Piedāvātā redakcija
7. Universitātei šā rīkojuma 5. punktā minētos nekustamos īpašumus bez atlīdzības nodot valstij, ja tos vairs neizmanto šā rīkojuma 5.punktā minētās funkcijas īstenošanai.
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā “Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?” attiecībā uz Jūrniecības nozares izstrādāto koncepciju ir norādīts tikai tas, ka šī koncepcija ir analizēta, nesniedzot detalizētu informāciju par attiecīgās analīzes metodoloģiju un rezultātiem.
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotāciju ar jūrniecības nozares izstrādātās koncepcijas detalizētas analīzes aprakstu vai pilnībā svītrot norādi, ka Izglītības un zinātnes ministrija attiecīgu analīzi ir veikusi.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Priekšlikums
Rīkojuma projekta anotācijas 1.4. sadaļā "Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību" ir uzskaitīti dažādi pētījumi, bet nav identificēts, kurš ir tas pētījums, kura secinājumi pierāda rīkojuma projekta anotācijā iekļautos apgalvojumus un kurā pētījumā ir rūpīgi izpētīti identificēto problēmu cēloņi un to novēršanas alternatīvie risinājumi. 
Vēršam uzmanību, ka, piemēram, no uzskaitījumā ietvertā Starptautiskā zinātniskās darbības izvērtējuma inženierzinātņu un tehnoloģiju jomā secinājumiem neizriet, ka Latvijas Jūras akadēmija tās esošajā statusā noteikti nav spējīga zemos zinātniskos rādītājus uzlabot. Pētījumā ir secināts, ka Latvijas Jūras akadēmijas izmērs un attīstības potenciāls ir adekvāts, vienkārši Latvijas Jūras akadēmija līdz šim nav pievērsusi pienācīgu uzmanību atbilstošu zinātnisko rakstu gatavošanai, ārvalstu zinātnieku piesaistei, iesaistei starptautiskajos projektos u.tml. (It seems that LMA has not analysed its poor performance in terms of low scientific publication output, low international exposure and low interaction with industry. This has a negative impact on the development potential. The size of LMA is sufficient, but its ability to attract high-level doctoral students and scientists from abroad is yet to be established. The ratio of public to private funding is high, but both numbers are very low. Research performed at LMA has a good component relevant to national needs. Involvement in international collaboration projects and networks is limited and needs to be increased. Overall, LMA is capable of being a visible local player, with some potential to contribute to the activities of the international scientific community.)
Ņemot vērā minēto, lūdzam rīkojuma projekta anotācijas 1.4. sadaļu papildināt ar detalizētu veikto pētījumu aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikums
Rīkojuma projekta anotācijas 6.3. sadaļā "Sabiedrības līdzdalības rezultāti" ir sniegta izvērsta informācija, ka jūrniecības nozares uzņēmumi (kruingkompānijas) ir pauduši viedokli, ka ilggadīgi sadarbojas, atzinīgi novērtē un labprāt nodrošina praksi un iekārto darbā Latvijas Jūras akadēmijas sagatavotos izglītojamos uz uzņēmumu flotē esošajiem kuģiem. Lai neradītu pārpratumus, lūdzam šo sadaļu papildināt ar informāciju par to, ka IZM nav lūgusi kruingkompāniju viedokli par Latvijas Jūras akadēmijas nodošanu RTU un šo rīkojuma projektu. 
 
Piedāvātā redakcija
-