Atzinums

Projekta ID
25-TA-839
Atzinuma sniedzējs
Klimata un enerģētikas ministrija
Atzinums iesniegts
27.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Iebilstam pret Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvju iesaistīšanai pastāvīgā darbā IPMP apakšgrupas ietvaros.
Lūdzam pamatot nepieciešamību, kādēļ Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvjiem jāiesaistās IPMP apakšgrupas darbā. Līdz šim Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvji nav tikuši iesaistīti esošajā darba grupā “Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupa", līdz ar to šāda jauna uzdevuma noteikšana rada papildus slogu. Lai efektīvāk izmantotu pieejamos valsts pārvaldes resursus, aicinām skaidri saprast katras ministrijas lomu šajā darba grupā un pieaicināt Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvjus minētajā darba grupā pēc nepieciešamības, piemēram, kad ir nepieciešama papildus informācija par vides vai klimata jomas jautājumiem vai politiku. aicinām arī MK protokollēmumā noteikt, ka Klimata un enerģētikas ministrijas pārstāvji minētajā apakšgrupā tiek pieaicināti pēc nepieciešamības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izteikt ievadā -- 3 lpp. ietverto teikumu šādā redakcijā: "IPMP palīdz risināt mobilitātes problēmas visai funkcionālajai pilsētas teritorijai, ietverot sinerģijas ar telpiskajiem, enerģētikas, gaisa kvalitātes uzlabošanas un klimata plāniem."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma ievadu, minot arī nepieciešamību sasniegt ES Zaļā kursa un Nulles piesārņojuma rīcības plānā nospraustos gaisa kvalitātes mērķus. 2024.gadā ir stājusies spēkā Direktīva 2024/2881, kas paredz noteikt jaunus, stingrākus gaisa kvalitātes normatīvus, lai sasniegtu nulles piesārņojuma mērķi un līdz ar to gaisa kvalitāte ES pakāpeniski tiktu uzlabota līdz līmenim, ko vairs neuzskata par kaitīgu cilvēka veselībai, dabiskajām ekosistēmām vai biodaudzveidībai. Atbilstoši jaunās direktīvas prasībām dalībvalstīm līdz 2030. gada 1. janvārim jānodrošina atbilstība jaunajiem normatīviem. Esošās prognozes liecina par nepieciešamību veikt papildu pasākumus visās Latvijas pilsētās, kurās tiek veikti gaisa kvalitātes mērījumi. Noteikto mērķu sasniegšana ir cieši saistīta ar papildu pasākumu veikšanu arī transporta sektorā un ilgtspējīgas mobilitātes nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
-