Projekta ID
22-TA-2226Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar anotācijā norādīto, lai tūrisma aģentu un tūrisma operatoru veiktās ikgadējās valsts nodevas tiktu apmaksātas laicīgi, tādējādi samazinot centra ieguldītos darbaspēka resursus komunikācijā ar komersantiem, sūtot atgādinājumus, Projekts paredz papildināt noteikumus ar 22.8. apakšpunktu, kas nosaka centra tiesības pieņemt lēmumu apturēt tūrisma aģenta vai tūrisma operatora speciālās atļaujas (licences) darbību uz laiku līdz sešiem mēnešiem arī gadījumā, ja tūrisma aģents vai tūrisma operators kavē šo noteikumu 9.punktā noteiktās ikgadējās valsts nodevas par speciālo atļauju (licenci) apmaksu vairāk kā vienu mēnesi, t.i., apmaksa nav veikta līdz tekošā gada 31.janvārim. Vēršam uzmanību, ka no pašreiz piedāvātas noteikumu projekta redakcijas minēto regulējumu nav iespējams izlasīt. No piedāvātā normatīvā regulējuma izriet, ka Centrs ir tiesīgs pieņemt lēmumu apturēt tūrisma aģenta vai tūrisma operatora speciālās atļaujas (licences) darbību uz laiku līdz sešiem mēnešiem, ja tūrisma aģents veic kompleksu vai saistītu tūrisma pakalpojumu organizēšanu bez atbilstošas speciālās atļaujas (licences), par to nepaziņojot centram un nenodrošinot attiecīgu nodrošinājumu. Līdz ar to lūgums attiecīgi precizēt vai nu noteikumu 22.8.apakšpunkta redakciju vai nu projekta anotāciju. Turklāt vēršam uzmanību, ka nav saprotams, kā var apturēt speciālo atļauju (licenci), ja darbība tiek veikta bez atbilstošas speciālās atļaujas (licences).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām pārskatīt redakciju (kā arī citas normas, kur ir lietota atsauce uz noteikumu 2.punktu un 14.7.apakšpunktu), vai normā ir izvēlēts/lietots pareizais darbības vārds, proti, vai viens un tas pats darbības vārds "atbilst" der uz abiem punktiem, uz kuriem lietota atsauce (gan uz 2.punktu, gan uz 14.7.apakšpunktu). Jāņem vērā, ka noteikumu 2.punkts paredz kritērijus/gadījumus, kad izsniedz speciālo atļauju (licenci), savukārt 14.punkts paredz kritērijus, kad var pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt speciālo atļauju (licenci). Līdz ar to, mūsuprāt, lietotojot vienlaikus uz abām normām vārdu "atbilst", mūsuprāt, veidojas pretruna.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu 32.punktā lietoto terminoloģiju saskaņot ar Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumu un lietot terminu “apgrozījums iepriekšējā pārskata gadā”.
Piedāvātā redakcija
32. Nodrošinājuma apmērs tūrisma operatoram vai tam saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējam, kas nepiedāvā pasažieru pārvadājumus, jebkurā gadījumā ir ne mazāks par ceļotāju vai ceļotāju vārdā veikto avansa maksājumu summu, ko tūrisma operators vai saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējs saņēmis saskaņā ar visiem noslēgtajiem un vēl neizpildītajiem līgumiem. Papildus tiek nodrošināts, ka nodrošinājuma apmērs ir vismaz 5 % no komplekso vai saistīto tūrisma pakalpojumu apgrozījuma iepriekšējā pārskata gadā, bet ne mazāks kā:
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu 34.punktā lietoto terminoloģiju saskaņot ar Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumu un lietot terminu “apgrozījuma iepriekšējā pārskata gadā”.
Piedāvātā redakcija
34. Ja saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējs piedāvā pasažieru pārvadājumus, tā nodrošinājuma apmērs jebkurā gadījumā ir ne mazāks par ceļotāju vai ceļotāju vārdā veikto avansa maksājumu summu, ko saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējs saņēmis saskaņā ar visiem noslēgtajiem un vēl neizpildītajiem līgumiem. Papildus tiek nodrošināts, ka nodrošinājuma apmērs ir vismaz 10 % no saistīto tūrisma pakalpojumu apgrozījuma iepriekšējā pārskata gadā, bet ne mazāks kā:
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt lietotās atsauces, jo noteikumos nav 22.10.apakšpunkta. Attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-