Atzinums

Projekta ID
21-TA-170
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam spēkā Finanšu ministrijas 2021.gada 12.oktobra iebildumu izziņas 3.punkts un lūdzam pievienot anotācijas pielikumu programmas izvērtējumu, kurā aktualizēti dati par esošo programmas īstenošanas gaitu, kā arī izvērtēta scenārijos balstīta turpmāka programmas ietekme, riski un sagaidāmie zaudējumi, finansiālais rezultāts un programmas īstenošanas izmaksu noteikšanas principi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt 9.2.apakšpunktu, paredzot, ka piebilde: “vai kurš atbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru” tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu. Ar attiecīgu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju, t.sk. paredzot, ka šāda apliecinājuma iesniegšana ir paredzēta ALTUM projektu vērtēšanas kritēriju metodikā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pieņemot lēmumu par garantijas pagarinājumu un piešķirot atbalstu ar regulu Nr.1407/2013, garantijas pagarinājums ir uzskatāms par jaunu komercdarbības atbalstu un ir jāvērtē šī garantijas pagarinājuma atbilstība regulai Nr.1407/2013. Ar atbilstošu nosacījumu lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, kā arī lūdzam šo skaidrot anotācijā.

Vienlaikus vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja atbalsts tiek piešķirts lielajam komersantam un atbalsts tam tiek piešķirts saskaņā ar regulu Nr.1407/2013, tad ievērojot to, ka garantijas pagarinājums būs jauns de minimis atbalsts, arī garantijas pagarināšanas gadījumā ir jānodrošina atbalsta saņēmēja atbilstība vismaz B- kredītreitingam. Lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 13.punktu, kā arī sniegt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā to, ka regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts ir attiecināms uz garantijas apmēra noteikšanu lielajiem komersantiem, MK noteikumos ir saglabājamas norādes par garantētās summas ierobežojumiem, kas attiecināmi uz lielajiem komersantiem un izriet no regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunkta nosacījumiem. Lūdzam MK noteikumu 19.4.apakšpunktu saglabāt esošajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā to, ka regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunkts ir attiecināms uz garantijas apmēra noteikšanu lielajiem komersantiem, MK noteikumos ir saglabājamas norādes par garantētās summas ierobežojumiem, kas attiecināmi uz lielajiem komersantiem un izriet no regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunkta nosacījumiem. Lūdzam MK noteikumu 19.5.apakšpunktu saglabāt esošajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "c" apakšpunktā paredzētais garantijas bruto dotācijas ekvivalenta aprēķins nav attiecināms uz  lielajiem saimnieciskās darbības veicējiem, jo  Komisijas paziņojums par EK līguma 87. un 88. panta piemērošanu valsts atbalstam garantiju veidā (2008/C 155/02) (turpmāk - Komisijas paziņojums), kurā noteiktas drošības zonas prēmijas ir attiecināms tikai uz maziem un vidējiem uzņēmumiem (skat. Komisijas paziņojuma 3.3.sadaļu).
Attiecīgi lūdzam precizēt 21.1.apakšpunktu, izsakot to sākotnējā MK noteikumu redakcijā - saņemot garantiju saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013, – atbilstoši regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "c" apakšpunktam vai, ja garantiju saskaņā ar šo regulu piešķir lielajam saimnieciskās darbības veicējam, – atbilstoši regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot izteikto iebildumu par 21.1.apakšpunktu, lūdzam norādīt, ka 21.1 punktā minētais ir piemērojams vien tad, ja garantijas bruto dotācijas ekvivalents tiek aprēķināts atbilstoši regulas Nr.  1407/2013 4. panta 6. punkta "c" apakšpunktam un to var piemērot tikai maziem un vidējiem komersantiem. Ar attiecīgu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka garantiju drošības zonas prēmijas (attiecināms tikai uz maziem un vidējiem uzņēmumiem) ir noteiktas  Komisijas paziņojumā, lūdzam skatīt tā 3.3.sadaļu. Attiecīgi MK noteikumu 2.pielikumā noteiktās  likmes nedrīkst būt zemākas, nekā tas noteikts Komisijas paziņojumā. Lūdzam nodrošināt MK noteikumu 2.pielikuma atbilstību Komisijas paziņojumam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai būtu skaidrāk nolasāms Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešo daļā noteiktais uzdevums pirms programmas apstiprināšanas veikt programmas novērtējumu, priekšlikums precizēt punktu, ka izsniegto garantiju sagaidāmie zaudējumi ir noteikti balstoties uz programmas novērtējumu, kas veikts atbilstoši Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešo daļā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas izteikto iebildumu pie 21.1.apakšpunkta un 21.1 punkta, lūdzam šeit un citos punktos, kur tiek paredzēta atbalsta sniegšana ar regulu 1408/2013, regulu 717/2014, regulu 702/2014 vai regulu 1305/2013 pārliecināties, ka iekļautie nosacījumi ir atbilstoši Komisijas paziņojumam/ paredzētās atbalsta ekvivalenta aprēķināšanas metodes atbilst ES regulējumā noteiktajiem principiem.
Piedāvātā redakcija
-