Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-442
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 3.sadaļā “Par papildus nepieciešamo finansējumu DEP koordinēšanai turpmākajiem gadiem” norādīto prioritārā pasākuma nosaukumu atbilstoši VARAM 2022.gada 30.jūnijā  vēstulē Nr.1-132/4676 norādītajam, proti, Nr.21_08_P “Eiropas Savienības Regulu un Direktīvu prasību nodrošināšana”, kā arī atjaunot informāciju par nepieciešamā finansējuma aprēķiniem, ņemot vērā, ka attiecīgā prioritārā pasākuma kartiņā tādi nav sniegti. Turklāt lūdzam ziņojumā norādīt, ka DEP koordinēšanu attiecīgās ministrijas 2022.gadā īstenos esošā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.1.apakšpunktā paredzēts, ka no 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" valsts budžeta līdzfinansējumu un priekšfinansējumu piešķir Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu ietvaros līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgajiem finanšu instrumentiem. Ņemot vērā minēto, attiecībā uz projekta īstenotājiem ziņojumā minētā instrumenta ietvaros ir nepieciešams horizontāls regulējums, ka nosaka, kādos gadījumos valsts budžeta līdzfinansējums ir piešķirams. Vienlaikus nepiekrītam ziņojumā norādītajai informācijai par privātpersonām un privāto sektoru. Uzskatām, ka valsts budžeta līdzfinansējums bez valsts budžeta iestādēm, kurām nav citu resursu, varētu tikt piešķirts atvasinātām publiskām personām, valsts kapitālsabiedrībām, biedrībām, nodibinājumiem, ja tiek pamatota šāda nepieciešamība no resursu viedokļa, kā arī attiecīgās institūcijas dalība projekta konkursā sniedz ieguldījumu uzdotās valsts deleģētās funkcijas pildīšanā vai arī sniedz ieguldījumu nacionālajos attīstības plānošanas dokumentos un dokumentos par ES instrumentu ieviešanu Latvijā definēto digitālās transformācijas mērķu sasniegšanā (šāda rīcība no VARAM puses bija paredzēta iepriekšējā ziņojuma versijā). Savukārt privātā sektora ietvaros līdzfinansējums projektu īstenošanai būtu jānodrošina no pašu līdzekļiem.
Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt ziņojumā sniegto informāciju, kā arī, lai programmas “Digitālā Eiropa” ietvaros projektu īstenošanai nodrošinātu vienotus principus valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršanai un nekavētu projektu ieviešanu, lūdzam VARAM kopā ar ziņojumu izstrādāt un virzīt tiesību aktu projektu, kas nosaka kritērijus programmas “Digitālā Eiropas” instrumenta ietvaros valsts budžeta līdzfinansējumu saņemšanai (kādiem projektu īstenotājiem finansējums ir piešķiram, kādos gadījumos un kādā apmērā).
 
Piedāvātā redakcija
-