Projekta ID
25-TA-2689Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
07.12.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā aprakstītais reformas īstenošanas progress tikai daļēji atspoguļo faktisko stāvokli. Mūsu vērtējumā reformas īstenošana šobrīd nav devusi paredzēto efektu un vairākos aspektos ir samazinājusi procesu efektivitāti.
Tāpat ziņojums neanalizē un ignorē būtiskus faktus, ka:
* iestādēm netika nodrošinātas laicīgas un pilnvērtīgi funkcionējošas testa vides,
* trūka skaidru konfigurāciju aprakstu un metodisko dokumentu,
* vairākas prasības tika mainītas ieviešanas laikā, radot apjukumu un neskaidrību,
* ieviešanas termiņi nebija tehniski pamatoti,
* Valsts kase nebija gatava nodrošināt atbilstošu atbalstu iestādēm ieviešanas laikā,
* tika kavētas konfigurācijas,
* tika kavētas integrācijas,
* radās būtiskas datu migrācijas un testēšanas kļūdas.
Ziņojums rada priekšstatu, ka iestādes bija galvenie ieviešanas kavējošie faktori, lai gan faktiski lielākā daļa problēmu radās centralizācijas projekta pusē, nevis iestādēs.
Lai veiksmīgi turpinātu reformas īstenošanu un sasniegtu plānotos rezultātus, aicinām:
* objektīvi izvērtēt konstatētās problēmas un to cēloņus,
* veikt tehnoloģiskus un organizatoriskus uzlabojumus, balstoties uz faktisko iestāžu pieredzi,
* ciešāk sadarboties ar iestādēm un ņemt vērā to specifiku ,
* zvērtēt darba sadalījumu starp VPC grāmatvežiem un iestāžu darbiniekiem, lai novērstu papildu administratīvo slogu,
* pilnveidot komunikācijas procesu: nesenajā klātienes tikšanās reizē tika organizēta neformāla saruna, tāpēc būtu vērtīgi nākotnē pievērsties aktuālajiem jautājumiem, skaidrot neskaidrības un informēt iestādes par projektējumā noteikto prasību izpildi.
Lai veicinātu abpusēju izpratni un vienotu pieeju, ierosinām VPC sasaukt atsevišķu sanāksmi ar VM resora iestādēm, kurā informēt iestādes par prasībām, kuru izpilde šobrīd neatbilst projektējumam un palīdzēt iestādēm precizēt un pilnveidot procesus turpmākai sekmīgai reformas norisei.
Tāpat ziņojums neanalizē un ignorē būtiskus faktus, ka:
* iestādēm netika nodrošinātas laicīgas un pilnvērtīgi funkcionējošas testa vides,
* trūka skaidru konfigurāciju aprakstu un metodisko dokumentu,
* vairākas prasības tika mainītas ieviešanas laikā, radot apjukumu un neskaidrību,
* ieviešanas termiņi nebija tehniski pamatoti,
* Valsts kase nebija gatava nodrošināt atbilstošu atbalstu iestādēm ieviešanas laikā,
* tika kavētas konfigurācijas,
* tika kavētas integrācijas,
* radās būtiskas datu migrācijas un testēšanas kļūdas.
Ziņojums rada priekšstatu, ka iestādes bija galvenie ieviešanas kavējošie faktori, lai gan faktiski lielākā daļa problēmu radās centralizācijas projekta pusē, nevis iestādēs.
Lai veiksmīgi turpinātu reformas īstenošanu un sasniegtu plānotos rezultātus, aicinām:
* objektīvi izvērtēt konstatētās problēmas un to cēloņus,
* veikt tehnoloģiskus un organizatoriskus uzlabojumus, balstoties uz faktisko iestāžu pieredzi,
* ciešāk sadarboties ar iestādēm un ņemt vērā to specifiku ,
* zvērtēt darba sadalījumu starp VPC grāmatvežiem un iestāžu darbiniekiem, lai novērstu papildu administratīvo slogu,
* pilnveidot komunikācijas procesu: nesenajā klātienes tikšanās reizē tika organizēta neformāla saruna, tāpēc būtu vērtīgi nākotnē pievērsties aktuālajiem jautājumiem, skaidrot neskaidrības un informēt iestādes par projektējumā noteikto prasību izpildi.
Lai veicinātu abpusēju izpratni un vienotu pieeju, ierosinām VPC sasaukt atsevišķu sanāksmi ar VM resora iestādēm, kurā informēt iestādes par prasībām, kuru izpilde šobrīd neatbilst projektējumam un palīdzēt iestādēm precizēt un pilnveidot procesus turpmākai sekmīgai reformas norisei.
Piedāvātā redakcija
-
