Projekta ID
22-TA-1067Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 12.punktā ir paredzēta iespēja palielināt 13.punktā noteikto kopējo garantijas summu, kā arī šo noteikumu 13.punktā noteiktais atbalsta summas ierobežojums automātiski nenozīmē, ka tiks ievēroti šo noteikumu 11.punktā minētie principi, lūdzam papildināt anotāciju ar pienācīgu pamatojumu, kāpēc aizdevuma kopējā summa būtu jāpalielina vai kuros gadījumos to drīkst palielināt, kā paredz Komisijas paziņojuma 47. e (iii) apakšpunkts. Skaidrojam, ka šāds pamatojums Ekonomikas ministrijai būs jāsniedz Eiropas Komisijai, lai saskaņotu šo atbalsta programmu.
Papildus uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 33.punktā un atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas paredz, ka šie noteikumi neattiecas uz likviditātes vajadzībām, ko jau sedz atbalsta pasākumi saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu.
Papildus uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 33.punktā un atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas paredz, ka šie noteikumi neattiecas uz likviditātes vajadzībām, ko jau sedz atbalsta pasākumi saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu kumulācijas aizlieguma normas skaidrību, lūdzam precizēt noteikumu projekta 19.1. apakšpunktu, paredzot, ka atbalsta, kuru sabiedrība "Altum" sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu kā likviditātes atbalstu aizdevumu veidā, mērķis ir Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radīto seku uz ekonomiku mazināšana.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 20. un 22.punkta var noprast, ka plānots atļaut kumulāciju arī ar citām atbalsta programmām, lūdzam pārskatīt un precizēt 20. punktu, papildinot to ar nosacījumiem, kas būs jāievēro kumulācijas gadījumos ar citām atbalsta programmām, ievērojot Pagaidu regulējuma 46.punktā norādīto: “Garantijas, kas piešķirtas saskaņā ar šo iedaļu, var kumulēt dažādiem aizdevumiem ar nosacījumu, ka kopējā aizdevuma summa vienam saņēmējam nepārsniedz šā paziņojuma 47. punkta e) apakšpunktā noteiktos maksimālos apjomus”. Atbilstoši precizējumiem noteikumu projektā lūdzam precizēt arī anotācijā ietvertos skaidrojumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka iepriekš noteikumu tekstā nav lietots saīsinājums Pagaidu regulējumam. Ņemot vērā, ka konkrētajā gadījumā informācijas publicēšanas nosacījumi, kas izriet no Pagaidu regulējuma, tiks ietverti Eiropas Komisijas lēmumā par šo noteikumu iekļautā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, lūdzam noteikumu projekta 21.1. apakšpunktā iekļaut sasaisti ar to.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam precizēt informāciju anotācijā, saskaņā ar kuru Eiropas Komisijas Krīzes paziņojuma valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu iedaļu noteikumu projekts ir izstrādāts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam 1.3.sadaļā pie finansējuma apraksta pēdējā rindkopā svītrot iekavās sniegto informāciju, jo tā nav attiecināma uz noteikumu projektu un dublē informatīvajā ziņojumā "Atbalsts uzņēmējiem tirgus pārorientācijai un Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu izrietošo sankciju seku mazināšanai" sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt Atbalsta saņemšanas nosacījumi sadaļā norādīto:
"Pamatojoties uz Pagaidu noregulējuma 2.2. sadaļas g) apakšpunktu garantijas var tikt sniegtas investīcijām un apgrozāmo līdzekļu finanšu pakalpojumiem. Finanšu līzings ir viens no finanšu pakalpojumiem, kas pielīdzināms investīciju aizdevumam, kas tiek biežāk izmantots kustamās mantas iegādei, piemēram, tehnikas iegādei." tajā precizējot atsauci uz konkrētu Pagaidu regulējuma 2.2.sadaļas punktu.
"Pamatojoties uz Pagaidu noregulējuma 2.2. sadaļas g) apakšpunktu garantijas var tikt sniegtas investīcijām un apgrozāmo līdzekļu finanšu pakalpojumiem. Finanšu līzings ir viens no finanšu pakalpojumiem, kas pielīdzināms investīciju aizdevumam, kas tiek biežāk izmantots kustamās mantas iegādei, piemēram, tehnikas iegādei." tajā precizējot atsauci uz konkrētu Pagaidu regulējuma 2.2.sadaļas punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz pārdalīt finansējumu, lūdzam precizēt tekstu pie citas informācijas.
Piedāvātā redakcija
Garantiju programmai paredzētais finansējums 22,5 milj. euro apmērā tiks nodrošināts no valsts budžeta finansējuma, kas akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" ir piešķirts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, tajā skaitā 14 milj. euro apmērā, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumu Nr. 150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” un 8,5 milj. euro apmērā Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumu Nr. 537 “Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai” īstenošanu.
Programmas īstenošana paredzēta līdz 2022. gada 31.decembrim, ja netiks pagarināts Pagaidu regulējums.
Garantiju programmai paredzētais finansējums 22,5 milj. euro apmērā tiks nodrošināts pamatojoties uz likumprojektu “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums”.
Programmas īstenošana paredzēta līdz 2022. gada 31.decembrim, ja netiks pagarināts Pagaidu regulējums.
Garantiju programmai paredzētais finansējums 22,5 milj. euro apmērā tiks nodrošināts pamatojoties uz likumprojektu “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums”.
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka 6.punktā jāsniedz pamatojošos aprēķinus par garantiju programmai paredzēto valsts budžeta finansējumu 22,5 milj. euro apmērā, vienlaikus jāsvītro informācija par finansējuma pārdali no Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumiem Nr. 150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” un Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumiem Nr. 537 “Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai”, jo tā dublē anotācijas 1.sadaļā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas tekstā izmantot vienotu terminoloģiju “Eiropas Komisijas Krīzes paziņojuma valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu” regulējumam, vēršam uzmanību, ka iepriekš tekstā tiek lietots saīsinājums Pagaidu regulējums un Pagaidu noregulējums.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt 1.tabulā norādīto punktu izvērtējumu, piem., uz noteikumu projekta 18.punktu.
Piedāvātā redakcija
-