Atzinums

Projekta ID
21-TA-962
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
21.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Saskaņā ar 2005. gada 22. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 873, mobilizācijas pieprasījumus var iesniegt juridiskām un fiziskām personām. Mobilizācijas pieprasījumi ietver pieprasījumus ražot preces, sniegt pakalpojumus vai  īpašuma nodošanu. 
No projekta var secināt, ka tā mērķgrupas ir fiziskās personas (iedzīvotāji, kuriem pieder īpašumi Latvijas Republikā) un Latvijas Republikā reģistrētās juridiskās personas (piemēram, komersanti).
Saskaņā ar "Vadlīnijām tiesību aktu projektu sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrāde un saskaņošanas portālā", 2.1. apakšpunktā apraksta ietekmi uz privāto sektoru (sabiedrības grupām, fiziskām vai juridiskām personām), bet 7.1. apakšpunktā – uz publisko pārvaldi (valsts un pašvaldību institūcijām).   
Tādējādi, aicinam anotācijas 2.1. apakšpunktā precizēt projekta mērķgrupas sabiedrībā un ietekmi uz tām. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Priekšlikums
Administratīvās izmaksas ir izmaksas, ko rada informācijas sniegšanas pienākumi un to izpilde. 
2005. gada 22. novembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 873 42. punkts paredz: "Juridiskā persona, kura ir saņēmusi mobilizācijas pieprasījumu, aprēķina iespējamos zaudējumus saistībā ar sagatavošanas darbu veikšanu mobilizācijas pieprasījumā noteiktā uzdevuma izpildei un mobilizācijas pieprasījuma izpildi."
Savukārt, saskaņā ar 45. 1 1. un 55.1. punktiem grozījumu projektā, zaudējumus, pamatojoties uz novērtēšanas dokumentiem, aprēķina iestāde vai pašvaldība, kura noteikusi mobilizācijas pieprasījumu.
Svarīgi, lai regulējums būtu skaidrs un saprotams tā mērķauditorijai. Lūdzam skaidrot, kas ir darāms ar 42. punktā paredzēto pašas personas aprēķinu. Ja šis aprēķins ir jānosūta kādam un tas ir regulāri, tad veidojas papildu izmaksas. Grozījumu projekta būtība ir paplielināt zaudējumu atlīdzības izmaksāšanas biežumu, tādēļ arī svarīgi saprast šo aprēķinu lomu no informācijas sniegšanas viedokļa. No noteikumu 42. punkta varētu prezumēt, ka tas ir pienākums "pēc pieprasījuma" un, iespējams, ir grūti paredzēt,  cik tādu varētu būt.
Piedāvātā redakcija
-