Atzinums

Projekta ID
22-TA-1488
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt prioritārā pasākuma nosaukumu uz "Sports - valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 24.septembrī pieņemtajam informatīvajam ziņojumam "Par priekšlikumiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem 2022. gadam un ietvaram 2022.–2024. gadam" (prot. Nr.63 1.§. 2. punkts) un likuma "Par valsts budžetu 2022.gadam" paskaidrojumā iekļautajai tabulai "Prioritārajiem pasākumiem papildu piešķirtais finansējums no 2022. līdz 2024. gadam".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums

Ņemot vērā, ka minētais jautājums ir saistīts ar valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu/sadalījumu sporta jomā, atbilstoši Sporta likuma 9.pantā paredzētajam, vispirms tas ir skatāms Latvijas Nacionālā sporta padomē, kas saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.jūlija noteikumiem Nr.422 “Latvijas Nacionālās sporta padomes nolikums” ir sabiedriska konsultatīva institūcija, kas piedalās valsts sporta politikas izstrādē, veicina sporta attīstību un sadarbību sporta jomā, kā arī lēmumu pieņemšanu ar sportu saistītajos jautājumos.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā ka Likums par budžetu un finanšu vadību neparedz pamatkapitālā ieguldāmo līdzekļu turēšanai atvērt kontu Valsts kasē, ar šī rīkojuma projekta 2.punktu tiek noteikts izņēmums - tiek dots pilnvarojums kapitālsabiedrībai atvērt šādu kontu Valsts kasē un apgūt tajā saņemto finansējumu (tas papildus skaidrots anotācijā), bet netiek noteikts (kā arī anotācijā netiek skaidrots), kas sedz konta apkalpošanas un līdzekļu turēšanas izmaksas. Obligāta nosacījuma gadījumā izmaksas tiek segtas no valsts budžeta, tādēļ lūdzam papildināt 2.punktu ar šādu teikumu: "Ar minētā konta apkalpošanas un līdzekļu glabāšanu saistītos izdevumus segt no Finanšu ministrijas budžeta programmas “Budžeta izpilde un valsts parāda vadība”.".
Vienlaikus nepieciešams precizēt anotāciju, papildinot 1.3.sadaļas apakšsadaļu “Risinājuma apraksts” (daļas "Daugavas stadiona piepūšamās futbola halles projekta īstenošana" beigās) ar teikumu: “Šādā veidā ar konta apkalpošanu un līdzekļu glabāšanu saistītās izmaksas sedz valsts budžets no Finanšu ministrijas budžeta programmas “Budžeta izpilde un valsts parāda vadība”.”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Attiecībā uz atbalstu kamaniņu trasei "Sigulda" anotācijā minēts, ka trase pamatā tiek izmantotas mācību-treniņu procesam, kā arī atsevišķu sporta sacensību norises nodrošināšanai. Ņemot vērā, ka trase tiks izmantota arī sporta sacensību nodrošināšanai, lūdzam anotācijā iekļaut skaidrojumu, kādēļ sniedzot atbalstu infrastruktūras izveidei šo darbību veikšanai, neizpildās KAKL 5.panta 4.punktā minētā pazīme.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Komercdarbības atbalsta noteikumi ir piemērojami tikai tad, ja labumu no atbalsta pasākuma gūst saimnieciskās darbības veicējs vai pasākumam ir saimniecisks raksturs, līdz ar to vispirms ir jāizvērtē, vai pasākumam ir saimniecisks raksturs, un tikai tad, ja pasākumam ir saimniecisks raksturs, jāvērtē, vai vienlaicīgi izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (KAKL) 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes (sk. KAKL 5.pantu un skaidrojošo materiālu Finanšu ministrijas mājas lapā Skaidrojumi atbalstam sporta, kultūras un izglītības jomā (26.01.2022.).
Līdz ar to lūdzam precizēt 1.6. Cita informācija otro rindkopu ar komercdarbības atbalsta pazīmju uzskaitījumu, lai lasītājam ir skaidra izvērtēšanas secība.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Attiecībā uz atbalstu VSIA Daugavas stadions par futbola halles būvniecību anotācijā ir minēts par nodomu protokolu ar biedrību "Latvijas Futbola federācija" (turpmāk – LFF) par iespējamo sadarbību šīs ieceres īstenošanai, tādejādi piesaistot arī privātās investīcijas. Vienlaikus anotācijā minēts, ka atbalsta sniegšanai tiks piemērots Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu (GBER), 55. pants. Izstrādājot atbalsta pasākumu, lūdzam ņemt vērā visus attiecīgos GBER nosacījumus, t.sk. atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījumus un GBER 55.panta 4.punktu, kas nosaka, ka "Piekļuve sporta vai daudzfunkcionālai atpūtas infrastruktūrai ir nodrošināta vairākiem lietotājiem, un to piešķir pārredzamā un nediskriminējošā veidā. Uzņēmumiem, kuri ir finansējuši vismaz 30 % no infrastruktūras ieguldījumu izmaksām, var piešķirt privileģētu piekļuvi ar izdevīgākiem nosacījumiem, ja minētie nosacījumi ir publiskoti."

 
Piedāvātā redakcija
-