Atzinums

Projekta ID
22-TA-1641
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumu Nr. 870 "Noteikumi par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" projektu iesniegumu atlases pirmo un otro kārtu un 13.1.5. specifisko atbalsta mērķi "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē"" (MK noteikumu Nr. 870) 10.1. un 10.2. apakšpunktus, salāgojot tos ar 8.2. punktā un to apakšpunktos minēto informāciju, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka 13.1.5. specifisko atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē" nacionālajā līdzfinansējumā tiek ieskaitīts gan valsts budžets, gan slimnīcu privātais finansējums (kopā veidojot 15% no SAM finansējuma), kad iesniedzot projektu grozījumus ir veikts infrastruktūras izmantošanas proporcijas aprēķins atbilstoši MK noteikumu Nr. 870 13.punktam. Kā arī aicinām pārskatīt, vai citos MK noteikumu Nr. 870 punktos nav jāveic precizējumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1. punktu, jo patreizējā redakcijā attiecībā par 9.1.1. apakšpunktu, saskaitot norādīto Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu (120 226 067 euro) un nacionālo finansējumu (21 216 368 euro), veidojas finansējums 141 442 435 euro apmērā, nevis 141 442 434  euro apmērā. Attiecīgi precizējama anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1. pielikumā kopējo 9.3.2.SAM "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" finansējumu, kuram būtu jābūt 295 979 360 euro, nevis 277 219 847 euro.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Veselības ministrijas identificēto dubultā finansējuma risku attiecībā uz RAKUS II kārtas projekta īstenošanu, lūdzam skaidrot, kādas darbības tiks veiktas , lai šo risku novērstu. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar jaunu punktu, kurš noteiktu ka Veselības ministrijai sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru jānodrošina, ka finansējuma saņēmēji SIA "Liepājas reģionālā slimnīca", SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca", SIA "Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca", SIA "Vidzemes slimnīca", SIA "Rēzeknes slimnīca" un VSIA “Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs” uzņemas papildu līgumsaistības, palielinot pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumu Nr. 870 "Noteikumi par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" projektu iesniegumu atlases pirmo un otro kārtu un 13.1.5. specifisko atbalsta mērķi "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē"" 1. pielikumam tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā:

-   grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos Nr. 870 "Noteikumi par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" projektu iesniegumu atlases pirmo un otro kārtu un 13.1.5. specifisko atbalsta mērķi "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē"";
-   grozījumi Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” vienošanās par projekta Nr.9.3.2.0/21/I/001 “SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” ēkas Hipokrāta ielā 4 infrastruktūras attīstība” īstenošanu, kas paredz kopējā attiecināmā finansējuma samazinājumu par 18 759 513 euro.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar jaunu punktu, kurš noteiktu ka Veselības ministrijai jānodrošina, ka projekta Nr.9.3.2.0/21/I/001 “SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” ēkas Hipokrāta ielā 4 infrastruktūras attīstība” finansējuma saņēmējs divu nedēļu laikā no šo Ministru kabineta noteikumu stāšanās spēkā iesniedz Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā vienošanās par projekta Nr.9.3.2.0/21/I/001 “SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” ēkas Hipokrāta ielā 4 infrastruktūras attīstība” īstenošanu grozījumus, kas paredz finansējuma samazinājumu 18 759 513 euro apmērā.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijā pilnu Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumu Nr. 870 "Noteikumi par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" projektu iesniegumu atlases pirmo un otro kārtu un 13.1.5. specifisko atbalsta mērķi "Atveseļošanas pasākumi veselības nozarē" nosaukumu. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļā “Problēmas apraksts”, pie risku novērtēšanas 2.2. apakšpunktā, norādīto informāciju, ņemot vērā, ka 2022. gada 7.aprīlī Saeima ir pieņēmusi Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likumu, kurš stājies spēkā 2022. gada 4. maijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 3. punktā vārdu un skaitļus "17.1apakšpunktā"  ar vārdiem un skaitļiem "17.1 punktā". Ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektam, grozījumi paredzēti noteikumu 17.1 pantā. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijā pirms saīsinājuma "EK" lietošanas, pilnu nosaukumu "Eiropas Komisija". 
Piedāvātā redakcija
Eiropas Komisija (turpmāk - EK). 
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam Veselības ministriju aktualizēt informāciju par RAKUS I kārtas projekta stacionāra “Gaiļezers” 9.korpusa būvdarbu veikšanu atbilstoši esošajai situācijai, jo 2022. gada aprīlis jau ir pagājis.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" ceturto teikumu ar vārdiem "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda" pirms skaitļiem "2014.- 2020." . 
Piedāvātā redakcija
".. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.- 2020. gada plānošanas perioda [..] . "
13.
Anotācija (ex-ante)
7.5. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam norādīt pilnu nosaukumu pirms saīsinājumu "VM" un "CFLA" lietošanas. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normas nepārprotamu skaidrību par prasībām, kuras izriet no šiem noteikumiem un kuras pārkāpjot, iestājas nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanas sekas, lūdzam izteikt noteikumu projekta 17.1 punktu šādā redakcijā. Šobrīd esošā redakcija ir vispārīga.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.