Projekta ID
22-TA-3117Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt pasākumu plānu, MK rīkojuma projekta anotāciju un atbilstošos pielikumus, tajos norādot prognozējamo Ukrainas civiliedzīvotāju skaitu, kuriem tiek paredzēts sniegt atbalsta pasākumus 2023.gadā. Vēršam uzmanību, ka aprēķini par ministrijām un citām atbalsta sniegšanā iesaistītajām iestādēm papildu nepieciešamo finansējumu var tik veikti, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju skaitu, kuriem tiks sniegts plānā paredzētais atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Finanšu ministrija neatbalsta un lūdz svītrot MK rīkojuma projekta 3., 4. un 5.punktā paredzēto papildu nepieciešamā finansējuma avotu plāna pasākumu īstenošanai - budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" plānotie līdzekļi, ņemot vērā, ka šobrīd atbalsta sniegšana Ukrainas civiliedzīvotājiem vairs nav uzskatāma par neparedzētu gadījumu – pasākumi tiek plānoti nākamajam gadam, līdz ar to MK rīkojuma projekts pēc būtības neatbilst neparedzētu gadījumu definējumam un mērķim. Uzskatam, ka jautājums par Pasākumu plāna par atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā īstenošanai nepieciešamo papildu finansējumu ir skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam un valsts budžetu 2023.gadam" sagatavošanas procesā, ievērojot valsts budžeta finansiālās iespējas. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam gan no rīkojuma projekta, gan no anotācijas, gan pasākumu plāna un pielikumiem svītrot resursu avotu – līdzekļi neparedzētiem gadījumiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka MK rīkojuma projekts ir virzāms apstiprināšanai tikai pēc tam, kad būs pieņemti lēmumi par 2023.gada un turpmāko gadu atbalstāmajiem prioritārajiem pasākumiem un precizējams atbilstoši atbalstītajam papildu finansējuma apjomam.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka MK rīkojuma projekts ir virzāms apstiprināšanai tikai pēc tam, kad būs pieņemti lēmumi par 2023.gada un turpmāko gadu atbalstāmajiem prioritārajiem pasākumiem un precizējams atbilstoši atbalstītajam papildu finansējuma apjomam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Uzskatām, ka konceptuāli jāvienojas par pasākumiem, kas tiek turpināti 2023.gadā gadījumā, ja nav stājies spēkā gadskārtējais valsts budžeta likums. Vēršam uzmanību, ka Saeimas vēlēšanu gadā gadskārtējā valsts budžeta likuma projekts iesniedzams Saeimai ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc tam, kad jaunievēlētā Saeima izteikusi Ministru kabinetam savu uzticību. Ja, sākoties saimnieciskajam gadam, nav stājies spēkā gadskārtējais valsts budžeta likums, finanšu ministrs apstiprina valsts darbībai nepieciešamos valsts budžeta izdevumus, aizdevumu un aizņēmumu limitus atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību (LBFV) 15.pantā noteiktajam. Attiecīgi nepieciešams identificēt tos 2022.gadā uzsāktos pasākumus, kurus nepieciešams turpināt 2023.gadā un tam nepieciešamā finansējuma apmēru un kādi normatīvie akti nepieciešami, lai atbilstoši LBFV 15.pantā noteiktajam tam būtu iespēja paredzēt nepieciešamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta 1.pielikuma “Nepieciešamā finansējuma kopsavilkums” 2.5. pasākuma plānu, norādot nepieciešamā finansējuma apmēru, nepieciešamības gadījumā precizējot 11.pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023.gadā (turpmāk - plāns) 2.1.4. punktā plānots sagatavot grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.4 pantā, paredzot šajā pantā noteiktā atbrīvojuma no pienākuma maksāt iedzīvotāju ienākuma nodokli, kamēr ir spēkā ar Ukrainas civiliedzīvotāju noslēgtais īres līgums, pagarināšanu līdz 2023.gada 31.decembrim. Skaidrojam, ka arī fiziskā persona var būt saimnieciskās darbības veicējs Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk - KAKL) izpratnē, piedāvājot preces vai pakalpojumus tirgū. Konkrētajā gadījumā iedzīvotāju ienākuma nodokļa atbrīvojums ir saistīts ar tā veikto saimniecisko darbību - dzīvojamās telpas izīrēšanu. Komercdarbības atbalsta kontekstā attiecībā uz publisko līdzekļu piešķiršanu izīrētājam, kurš izīrē īpašumu, vienmēr izpildās KAKL 5.panta 4. punktā minētā pazīme - finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū. Turklāt, lai pasākums kvalificētos kā komercdarbības atbalsts, ir vienlaikus jākonstatē visu KAKL 5. pantā minēto pazīmju esamība, un šādos gadījumos ir piemērojams atbilstošs komercdarbības atbalsta kontroles regulējums. Vēršam uzmanību, ka Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.4 pantā ieviestais iedzīvotāju ienākuma nodokļa atbrīvojums fiziskajām personām – saimnieciskās darbības veicējiem par gūtajiem ieņēmumiem no sev piederoša nekustamā īpašuma izīrēšanas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, jo konkrēta izīrēšanas pakalpojumu sniedzēju daļa ir atbrīvota no valstij pienākošo līdzekļu samaksas iedzīvotāju ienākuma nodokļu veidā. Lai nodrošinātu šī sniegtā atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, pasākums ir jāievieš, ievērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu, piem., Komisijas regulu Nr.1407/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam. Attiecīgi, lai novērstu nelikumīga komercdarbības atbalsta sniegšanas risku, kas būtu atgūstams saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma V nodaļu, kā arī ņemot vērā, ka plāna 2.1.4.punkta ietvaros ir paredzēts pagarināt šo komercdarbības atbalsta pasākumu, nepieciešams veikt grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, papildinot to vai iekļaut deleģējumu Ministru kabinetam izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, tajos iekļaujot prasības, kas izriet no piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma, piem., Komisijas regulas Nr.1407/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam. Savukārt attiecībā uz jau piešķirto atbalstu, ja to nav iespējams piešķirt, ievērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu, piem., Komisijas regulas Nr.1407/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, tas ir jāatgūst saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma V nodaļu. Ņemot vērā augstāk minēto, lūdzam papildināt plānu, nosakot, ka visi plānā ietvertie pasākumi, kas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, t.sk., plānā 2.1.4. noteiktais pasākums tiks ieviests ievērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot Finanšu ministriju kā līdzatbildīgo institūciju 2.2.pasākumā, kas paredz vērtēt iespējas sniegt garantijas vai cita veida motivāciju izīrētājiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Iebildums
2.1.4.pasākums paredz uzdevumu sagatavot grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.4 pantā, paredzot šajā pantā noteiktā atbrīvojuma no pienākuma maksāt iedzīvotāju ienākuma nodokli, kamēr ir spēkā ar Ukrainas civiliedzīvotāju noslēgtais īres līgums, pagarināšanu līdz 2023.gada 31.decembrim. Ņemot vērā, ka minētais pasākums nerada ietekmi uz valsts budžeta izdevumiem, lūdzam svītrot norādīto finansēšanas avotu - valsts budžeta programmu 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Rīkojuma projekta anotācijas 10.pielikumā norādīts, ka dāvanu karšu izsniegšana Ukrainas civiliedzīvotājiem, reģistrējoties pašvaldībā, primāro vajadzību nodrošināšanai nav paredzēta, līdz ar to lūdzam izvērtēt, vai 2.9.pasākums būtu iekļaujams Plānā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam 2.7.pasākumam kolonnā “Iesaistāmie resursi” norādīt “Esošie resursi”, ņemot vērā, ka pasākuma izpildei nav nepieciešams papildu finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Rīkojuma projekta anotācijas 10.pielikumā norādīts, ka garantijas vai cita veida motivācija netiek atbalstīta, attiecīgi 2.2.pasākums nav iekļaujams Plānā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Plāna 3.6.pasākuma kā līdzatbildīgo institūciju lūdzam norādīt Labklājības ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Attiecībā par rīkojuma projekta pielikuma 9.7.pasākumu vēršam uzmanību, ka Sabiedrības integrācijas fonda budžetā ik gadu tiek plānots finansējums Latvijas valsts budžeta finansētajai programmai “Mazākumtautību un sabiedrības saliedētības programma” un programmai “NVO fonds”, līdz ar to pastāv iespēja minēto programmu ietvaros daļēji segt izmaksas nometņu nodrošināšanai. Ņemot vērā minēto, ir papildināma informācija kolonnā “Iesaistāmie resursi”, vienlaikus pārskatot papildus nepieciešamā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Attiecībā par rīkojuma projekta pielikuma 9.6.pasākumu ir sniedzams papildus skaidrojums par administratīvo izmaksu palielināšanos 2023.gadā. Norādām, ka saskaņā ar š.g. 7.aprīļa Ministru kabineta rīkojumu Nr.250 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” valsts budžeta finansētās programmas “Latviešu valodas mācības Ukrainas civiliedzīvotājiem” administratīvās izmaksas 2022.gadā ir plānotas 13 664 euro apmērā (1 708 euro mēnesī), savukārt 2023.gadā, sadalot līdzvērtīgu finansējumu programmas īstenošanai, administratīvās izmaksas paredzētas 44 073 euro apmērā (3 672,75 euro apmērā mēnesī).
Piedāvātā redakcija
-
14.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ir precizējamas atsauces rīkojuma projekta pielikuma 9.1. un 9.5. pasākumam, ņemot vērā anotācijas 6.pielikumā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam visā plāna projektā precizēt ailē “Iesaistāmie resursi” iekļauto informāciju, skaidri norādot, vai pasākums tiks īstenots esošo līdzekļu ietvaros, vai tam ir nepieciešams papildu finansējums, atbilstoši anotācijas pielikumos sniegtajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt, vai 1.2. pasākums pēc būtības nedublē 1.4.pasākumu, 9.1.pasākums pēc būtības nedublē 9.6.pasākumu un 9.9.pasākums nedublē 9.6.pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Nav atbalstāma tādu pasākumu iekļaušana pasākumu plānā, kuru īstenošanu neparedz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likums. Līdz ar to no pasākumu plāna ir svītrojami pasākumi 6.9., 9.5., 9.7., 9.8. un 9.9.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Attiecībā par rīkojuma projekta pielikuma 4.2.pasākumu vēršam uzmanību, ka š.g. 18.oktobra Ministru kabineta sēdē tik atbalstīts Finanšu ministrija sagatavotais informatīvais ziņojums “Par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2022. gada 1. septembrim (pusgada ziņojums)", kā arī Labklājības ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 25. novembra noteikumos Nr. 727 “Darbības programmas “Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.–2020.gada plānošanas periodā” īstenošanas noteikumi””, paredzot finansējuma palielinājumu 10 465 225 euro apmērā, lai Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām darbības programmas ietvaros nodrošinātu pārtikas atbalsta un pamata materiālo palīdzību Latvijas iedzīvotājiem zemu ienākumu mājsaimniecībās un Ukrainas civiliedzīvotājiem. Ņemot vērā minēto, ir precizējama informācija kolonnā “Iesaistāmie resursi”, norādot, ka finansējuma avots minētā pasākumu nodrošināšanai ir budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programma 80.00.00 “Nesadalītais finansējums ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Norādām, ka pasākumu plānā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023.gadam ir iekļaujami tikai tādi pasākumi, kuru īstenošanai likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" sagatavošanas gaitā tiks paredzēts attiecīgs finansējums. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka par rīkojuma projekta pielikuma 1.1., 1.2.,6.4., 6.6., 6.8., 6.9., 9.5., 9.7., 9.8. un 9.9. pasākumu atbildīgās institūcijas nav iesniegušas attiecīgus prioritāro pasākumu pieteikumus, savukārt par 6.1., 6.2., 6.3., 6.5. un 6.7. pasākumu īstenošanai nepieciešamo finansējumu ir iesniegts prioritārā pasākuma pieteikums par mazāku summu, kā paredz pasākumu plānā iekļautā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt plāna projekta 4.6., 4.9.1., 4.9.2., 4.9.3., 4.11., 4.13.pasākumus, papildinot aili “Līdzatbildīgās institūcijas, komersanti” ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, ņemot vērā anotācijas 2.pielikumā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iebilstam pret 2.1.4 punktā noteiktā uzdevuma ietveršanu pasākumu plānā, atbilstoši kuram Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.4 pantā jānosaka, ka šajā pantā noteiktais atbrīvojums maksāt iedzīvotāju ienākuma nodokli no ienākumiem, kas gūti saistībā ar Ukrainas civiliedzīvotāju noslēgto īres līgumu, tiek pagarināts līdz 2023.gada 31.decembrim, jo minētā norma nostāda nodokļu maksātājus, kuri reģistrējuši saimniecisko darbību, nevienlīdzīgā situācijā, turklāt nav veikts minētās normas darbības izvērtējums, t.sk. problemātika administrēšanā un ieguvumi no tās praktiskās piemērošanas, kā arī pamatota argumentācija, kas rada šīs normas piemērošanas termiņa pagarinājuma nepieciešamību.
Iebilstam pret 2.2.punkta uzdevumā kā potenciālajiem izīrētājiem piedāvājamo motivācijas instrumentu minēt īres un nomas nodokļa atcelšanu, jo uzskatam, ka tiešs atbalsts ir daudzreiz efektīvāks, savukārt nodokļa atbrīvojuma noteikšana atsevišķām nodokļu maksātāju kategorijām no administrēšanas viedokļa ir dārgs un sarežģīts process.
Iebilstam pret 2.2.punkta uzdevumā kā potenciālajiem izīrētājiem piedāvājamo motivācijas instrumentu minēt īres un nomas nodokļa atcelšanu, jo uzskatam, ka tiešs atbalsts ir daudzreiz efektīvāks, savukārt nodokļa atbrīvojuma noteikšana atsevišķām nodokļu maksātāju kategorijām no administrēšanas viedokļa ir dārgs un sarežģīts process.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekta anotācijas pielikuma 1.6, 2.6., 3.2. un 3.3. pasākumos tiek paredzēts ievērojams papildu finansējums 1 903 161 EUR apmērā atlīdzības izdevumiem – piemaksām un virsstundām atbalsta sniegšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem iesaistītajiem PMLP nodarbinātajiem, kuri nodrošina Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrēšanu Fizisko personu reģistrā un ilgtermiņa vīzas vai uzturēšanās atļaujas - trešās valsts pilsoņa personas apliecības – izsniegšanu un kuri nodrošina Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un ar to saistītos pasākumus Patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā Muceniekos, uzskatām, ka nav pamatojuma paredzēt tik ievērojamu finansējumu atlīdzības izdevumiem PMLP nodarbinātajiem, ja ne pasākumu plānā, ne anotācijā, tāpat arī aprēķinos nav norādīts kaut vai provizorisks atbalsta sniegšanas pakalpojumu apjoms. Nav saprotams, kā ir noteikts (prognozēts) 2023.gadā paredzētais ievērojamais virsstundu skaits, tam būtu jābūt sasaistītam ar konkrētiem atbalsta pasākumiem, kas tiks nodrošināts konkrētam Ukrainas civiliedzīvotāju skaitam.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.1.sadaļas apakšsadaļā “Apraksts” kā izstrādes pamatojums norādīts Ministru kabineta 2022.gada 16.augusta sēdes protokola Nr.40 36.§ 2.punktā dotais uzdevums. Norādām, ka minētais punkts nosaka izvērtēt risinājumu, lai nodrošinātu gatavību iespējamam lielākam Ukrainas civiliedzīvotāju pieplūdumam Latvijā rudens un ziemas periodā, savukārt plāna projekts paredzēts visam 2023.gadam, līdz ar to lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot pamatojumu plāna projekta plānotajam darbības termiņam, tas ir visam 2023.gadam.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Anotācijas 4.sadaļā “Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu” 4.1.1.punktā ir norādīts uz nepieciešamību sagatavot grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.1 panta 1.1 un 1.2 daļā, paredzot, ka šajās daļās minēto atlīdzības izmaksu, kuru izmaksā fiziskajām un juridiskajām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu bez maksas sev piederošā mājoklī, pagarināt līdz 2023.gada 31.decembrim. Minētais nozīmē, ka Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktais atbalsta pasākums, kurš paredz ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamas atlīdzības izmaksu, kas sākotnēji bija iecerēts kā terminēts pasākums (ar īstenošanas termiņu ne ilgāk kā līdz 2022.gada 31.decembrim), tiek pagarināts līdz 2023.gada 31.decembrim.
Tāpat anotācijā ir norādīts uz nepieciešamību sagatavot grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.4 pantā, paredzot šajā pantā noteiktā atbrīvojuma maksāt iedzīvotāju ienākuma nodokli no ienākuma, kas gūts no ar Ukrainas civiliedzīvotāju noslēgto īres līguma, piemērošanas termiņu pagarināt līdz 2023.gada 31.decembrim.
Ņemot vērā, ka nav veikts Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.1 panta 1.1 , 1.2 daļā un 8.4 pantā ietverto normu darbības izvērtējums, kā arī nav minēts argumentēts pamatojums, kāpēc identiskos apstākļos atsevišķus nodokļu maksātājus nostādot nevienlīdzīgā situācijā, ir jāpagarina minēto normu piemērošanas termiņš, iebilstam pret šāda uzdevuma ietveršanu anotācijas 4.1.1.punktā.
Tāpat anotācijā ir norādīts uz nepieciešamību sagatavot grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.4 pantā, paredzot šajā pantā noteiktā atbrīvojuma maksāt iedzīvotāju ienākuma nodokli no ienākuma, kas gūts no ar Ukrainas civiliedzīvotāju noslēgto īres līguma, piemērošanas termiņu pagarināt līdz 2023.gada 31.decembrim.
Ņemot vērā, ka nav veikts Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.1 panta 1.1 , 1.2 daļā un 8.4 pantā ietverto normu darbības izvērtējums, kā arī nav minēts argumentēts pamatojums, kāpēc identiskos apstākļos atsevišķus nodokļu maksātājus nostādot nevienlīdzīgā situācijā, ir jāpagarina minēto normu piemērošanas termiņš, iebilstam pret šāda uzdevuma ietveršanu anotācijas 4.1.1.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Norādām, ka anotācijas 10.pielikumā par pasākumu “2.2.2. slēdzot īres līgumus ar privātpersonām (izīrētāju) par dzīvojamo telpu lietošanu un sedzot pašvaldībai izīrētājam samaksāto atlīdzību par dzīvojamās telpas lietošanu MK noteiktajā apjomā” šobrīd sniegtais aprēķins neatbilst papildu nepieciešamā finansējuma apmēram, attiecīgi lūdzam veikt neieciešamos precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijas 10.pielikumā norādīto vidējo izmitināšanas izmaksu palielinājumu mēnesī no 160 euro uz 200 euro.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Anotācijas 10.pielikumā sniegtajā aprēķinā no jauna ieradušos personu izmitināšanai izmaksājamā atlīdzība mājsaimniecībām ir aprēķināta 11 mēnešiem, savukārt Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.1pants paredz atbalstu sniegt ne ilgāk kā 120. Ņemot vērā minēto, lūdzam skaidrot kādēļ mēnešu skaits neatbilst likumā noteiktajam periodam.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lai gūtu skaidru priekštatu par papildus nepieciešamā finansējuma apmēra pamatojumu, ir papildināmi aprēķini anotācijas 7.pielikumā 1.2.pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Anotācijas 5.pielikumā ir precizējams papildu nepieciešamā finansējuma apmērs pasākumam 6.7., jo 2019. gada 10. decembra Ministru kabineta noteikumi Nr. 614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai” paredz, ka valsts budžeta līdzekļu apmērs ēdināšanas nodrošināšanai vienam 1.-4.klases izglītojamam valsts izglītības iestādēs ir 2,15 euro dienā, līdz ar to nav pamatojuma aprēķinos izmantot rādītāju 3,09.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Anotācijas 5.pielikumā ir precizējams papildu nepieciešamā finansējuma apmērs pasākumam 6.5., jo nav pamatojuma papildu finansējuma pieprasījumam izglītības atzīšanai un izglītības dokumentu ekspertīzei.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Anotācijas 5.pielikumā lūdzam skaidrot pamatojumu tik būtiskam izglītojamo skaitam pasākumiem 6.1., 6.2., 6.3., 6.7. un 6.8., ņemot vērā šā brīža faktisko situāciju. Papildus lūdzam skaidrot, vai aprēķinos tiek izmantots tas izglītojamo skaits, kas vēl tikai ieradīsies Latvijā, vai arī jau šobrīd Latvijas izglītības iestādēs uzņemto izglītojamo skaits.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Ņemot vērā 2016. gada 26. jūlija Ministru kabineta noteikumos Nr. 488 “Kārtība, kādā nepilngadīgam patvēruma meklētājam nodrošina izglītības ieguves iespējas” noteikto, ka valsts dibināta izglītības iestāde, kura īsteno profesionālās ievirzes izglītības programmas, var uzņemt civiliedzīvotāju profesionālās ievirzes izglītības programmā, ja to ir iespējams nodrošināt iestādei apstiprinātā budžeta ietvaros, saskaņojot to ar attiecīgās nozares ministriju, lūdzam svītrot uzrādīto papildu nepieciešamo finansējumu anotācijas pielikumā Nr.5, attiecīgi precizējot pasākumu plānā un anotācijas 2.pielikumā iekļauto informāciju, norādot, ka pasākums īstenojams esošo budžeta līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nav saprotams, ko apzīmē 4.pielikuma sadaļā “NVD, Prognoze līdzekļu izlietojumam par Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, euro” kolonnas “Prognoze 2023.gada 12 mēnešiem 80 000 Ukrainas civiliedzīvotājiem” finansējuma aprēķina formulā lietotais 1,406.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nav saprotams kā 4.pielikuma sadaļā “NVD, Prognoze līdzekļu izlietojumam par Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, euro” kolonnā “Prognoze 2022.gada augusts – decembris” tiek plānota finansējuma prognoze.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Anotācijas 4.pielikuma sadaļā kopā “Nepieciešamā finansējuma aprēķins” punktā 7.7.norādīts finansējums, kuram nav norādīta atbildīgā institūcija, savukārt, kā līdzatbildīgās institūcijas norādītas Ekonomikas ministrija un pašvaldības, līdz ar to lūgums izvērtēt, vai šis punkts nav svītrojams un norādāms pielikumā, kas attiecas uz Ekonomikas ministrijas budžetu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.pielikuma 4.12.pasākumam norādīto informāciju, ņemot vērā, ka, matemātiski sareizinot aprēķinā norādītās personas ar vidējo cenu, veidojas 49 000 euro nevis 42 000 euro, attiecīgi precizējama anotācija, tās 1.pielikums un rīkojuma projekts.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.pielikumā 8.2.pasākumam norādīto informāciju, ņemot vērā, ka tekstā norādīts, ka pasākums nepieciešams aptuveni 10 000 personām, savukārt aprēķinā norādītas 15 000 personas, attiecīgi precizējama anotācija, tās 1.pielikums un rīkojuma projekts.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 2.pielikuma 9.tabulā sniegt skaidrojumu, kāpēc 4.15.pasākumam 2023.gadam plānots saņēmēju pieaugums katru mēnesi par 35%.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nepieciešams pārskatīt 2.pielikuma 8.tabulā 2023.gadam nepieciešamā papildu finansējuma aprēķinu, ņemot vērā, ka pabalsta nepavadīta bērna uzturam un pabalsta apģērba un mīkstā inventāra iegādei prognozētais apmērs balstīts uz 2022.gada vidēji mēnesī (periodā marts – augusts) atlīdzības par ārkārtas aizbildņa pienākumu pildīšanu apmēru, attiecīgi precizējama anotācija, tās 1.pielikums un rīkojuma projekts.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nepieciešams pārskatīt anotācijas 2.pielikuma 6.tabulā 2023.gadam nepieciešamā papildu finansējuma aprēķinu, ņemot vērā, ka aprēķinā vidējais apmērs tiek sareizināts ar kopējo saņēmēju skaitu gadā (nevis vidējo) un tad tas tiek vēlreiz sareizināts ar 12 mēnešiem, attiecīgi precizējama anotācija, tās 1.pielikums un rīkojuma projekts. Vienlaikus nepieciešams skaidrojums par 2023.gadam plānoto saņēmēju skaita pieaugumu.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nepieciešams pārskatīt anotācijas 2.pielikuma 5.tabulā 4.9.2.pasākumam 2023.gadam nepieciešamā finansējuma aprēķinu, ņemot vērā, ka 2023.gadam pasākumam vidēji mēnesī norādīts mazāks finansējums kā tas ir 2022.gadam, savukārt personu skaits un finansējums uz 1 personu paliek nemainīgs. Attiecīgi precizējama anotācija, tās 1.pielikums un rīkojuma projekts.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 2.pielikuma 5.tabulā 4.9.1. un 4.9.4.pasākumam un 2.pielikuma 8.tabulā norādītajiem pasākumiem sniegt skaidrojumu, kāpēc 2023.gadam plānots 2 reizes lielāks saņēmēju skaits salīdzinot ar 2022.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.pielikuma 4.tabulu, sniedzot skaidrojumu personu skaita pieaugumam I sadaļā “Pabalsti (VSAA)” norādītajiem pabalstu veidiem. Vienlaikus II sadaļā “Pakalpojumi” surdotulka saskarsmes nodrošināšanai nepieciešamā finansējuma aprēķinā skaidrojama pielietoto koeficientu lietošana.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Anotācijas 2.pielikuma 3.tabulā valsts finansēto tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai nepieciešamā papildu finansējuma apmēra aprēķinā 2023.gadam tiek prognozēts, ka 2023.gadā būs 1600 personas, kurām tiks izsniegti tehniskie palīglīdzekļi (vidēji mēnesī 133 personas), savukārt 2022.gada faktiskais personu skaits liecina, ka mēnesī tās ir vidēji 18 personas, līdz ar to nav saprotams 2023.gadam prognozētais saņēmēju skaits. Ņemot vērā minēto, attiecīgi precizējams tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai nepieciešamais papildu finansējuma apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.pielikuma 2., 7., 8. un 9.tabulā nepieciešamā papildu finansējuma aprēķinus, norādot skaidrojumu aprēķinos pielietotajiem koeficientiem.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Lūdzam salāgot anotācijas 1.pielikumā 3.6.pasākumam norādīto nepieciešamā papildu finansējuma apmēru ar anotācijas 2.pielikuma 1.tabulā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Normatīvā akta projekta tekstu raksta ievērojot valsts valodas literārās un gramatiskās normas. Ņemot vērā minēto, rīkojuma 1.punktā vārdu "pielikumu" jāazistāj ar vārdu šo vārdu nominatīvā "pielikums".
Piedāvātā redakcija
1. Apstiprināt Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023.gadam (turpmāk - pasākumu plāns) (pielikums).
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas "1.3.Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" punkta pirmajā rindkopā ieviesušās vairākas pārrakstīšanās un interpunkcijas kļūdas. Normatīvā akta projekta tekstu raksta ievērojot valsts valodas literārās un gramatiskās normas, juridisko terminoloģiju un pareizrakstības prasības (MK noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2.punkts).
"Krievijas karaspēks jau vairākus mēnešus turpina iebrukumu Ukrainā, iznīcinot arī civilo infrastruktūru un nogalinot civiliedzīvotājus. Ukrainas teritoriju no kara sākuma jau ir atstājuši vairāki miljoni Ukrainas civiliedzīvotāju. Latvijas Republika no pirmajām dienām sniedz atbalstu personām, kuras bēgot no kara apmetušās Latvijas Republikā.Personas kods piešķirts 41 575 Ukrainas civiliedzīvotājiem. Ukrainas civiliedzīvotājiem izsniegtas 35 277 ilgtermiņa D vīzas un termiņuzturēšanās atļaujas. Pāslaik ar CAK starpniecību izmitināti 12 595 Ukrainas civiliedzīvotāji. Pagaidu aizsardzība pārtraukta 1996 Ukrainas civiliedzīvotājiem, anulējot ierakstus Fizisko personu reģistra informācijas sistēmā (FPRIS), jo persona izceļoja uz Ukrainu vai citu valsti, vai padziļinātas pārbaudes rezultātā konstatēts, ka persona nav Ukrainas civiliedzīvotājs Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 1. panta izpratnē. Minētie statistikas dati liecina, ka Latvijas Republikā turpina uztureties liels skaits Ukrainas civiliedzīvotāju, kam nepieciešama palīdzība. Lai nodrošinātu palīdzības sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem 2023. gadā , ir izstrādāts Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadā."
"Krievijas karaspēks jau vairākus mēnešus turpina iebrukumu Ukrainā, iznīcinot arī civilo infrastruktūru un nogalinot civiliedzīvotājus. Ukrainas teritoriju no kara sākuma jau ir atstājuši vairāki miljoni Ukrainas civiliedzīvotāju. Latvijas Republika no pirmajām dienām sniedz atbalstu personām, kuras bēgot no kara apmetušās Latvijas Republikā.Personas kods piešķirts 41 575 Ukrainas civiliedzīvotājiem. Ukrainas civiliedzīvotājiem izsniegtas 35 277 ilgtermiņa D vīzas un termiņuzturēšanās atļaujas. Pāslaik ar CAK starpniecību izmitināti 12 595 Ukrainas civiliedzīvotāji. Pagaidu aizsardzība pārtraukta 1996 Ukrainas civiliedzīvotājiem, anulējot ierakstus Fizisko personu reģistra informācijas sistēmā (FPRIS), jo persona izceļoja uz Ukrainu vai citu valsti, vai padziļinātas pārbaudes rezultātā konstatēts, ka persona nav Ukrainas civiliedzīvotājs Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 1. panta izpratnē. Minētie statistikas dati liecina, ka Latvijas Republikā turpina uztureties liels skaits Ukrainas civiliedzīvotāju, kam nepieciešama palīdzība. Lai nodrošinātu palīdzības sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem 2023. gadā , ir izstrādāts Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadā."
Piedāvātā redakcija
Krievijas karaspēks jau vairākus mēnešus turpina iebrukumu Ukrainā, iznīcinot arī civilo infrastruktūru un nogalinot civiliedzīvotājus. Ukrainas teritoriju no kara sākuma jau ir atstājuši vairāki miljoni Ukrainas civiliedzīvotāju. Latvijas Republika no pirmajām dienām sniedz atbalstu personām, kuras bēgot no kara apmetušās Latvijas Republikā. Personas kods piešķirts 41 575 Ukrainas civiliedzīvotājiem. Ukrainas civiliedzīvotājiem izsniegtas 35 277 ilgtermiņa D vīzas un termiņuzturēšanās atļaujas. Pašlaik ar CAK starpniecību izmitināti 12 595 Ukrainas civiliedzīvotāji. Pagaidu aizsardzība pārtraukta 1996 Ukrainas civiliedzīvotājiem, anulējot ierakstus Fizisko personu reģistra informācijas sistēmā (FPRIS), jo persona izceļoja uz Ukrainu vai citu valsti, vai padziļinātas pārbaudes rezultātā konstatēts, ka persona nav Ukrainas civiliedzīvotājs Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 1. panta izpratnē. Minētie statistikas dati liecina, ka Latvijas Republikā turpina uzturēties liels skaits Ukrainas civiliedzīvotāju, kam nepieciešama palīdzība. Lai nodrošinātu palīdzības sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem 2023. gadā, ir izstrādāts Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadā.
49.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 10.pielikumā precizēt aprēķinu par izmaksājamo atlīdzību mājsaimniecībām par īpašām personu grupām, ņemot vērā, ka izdevumi reizināti ar 11 mēnešiem, nevis ar 12, jo par vienu mēnesi ir sniegts atsevišķs aprēķins.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam salāgot anotācijas 10.pielikumā esošo pasākumu numerāciju ar pasākumu plānā un rīkojuma projekta 1.pielikumā “Nepieciešamā finansējuma kopsavilkums” attiecīgo pasākumu numuriem.
Piedāvātā redakcija
-