Atzinums

Projekta ID
24-TA-922
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
24.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par: 10.lpp. Personām bez medicīniskās izglītības, kuras uzsāks darbu ģimenes ārsta praksēs reģistrācijai Reģistrā jāiesniedz ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karti un personas pašrocīgi parakstīts apliecinājums (brīvas formas iesniegums) par licencētas profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi pacientu datu aizsardzības jautājumos apguvi vismaz astoņu stundu apjomā divu mēnešu laikā kopš apliecinājuma iesniegšanas Veselības inspekcijā.

Iebildums.
Lūdzam skaidrojumu par to, kāda ir nepieciešamā izglītība, lai reģistrētos attiecīgā reģistrā?
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par: 5.lpp. Telpu nodrošinājums:
80 m2 -100 m2
medicīnas personāla telpas (katram sava darba vieta, ārsta kabinets, ārsta palīga vai medmāsas kabinets, procedūru telpa, darbinieku tualete, noliktava vai arhīvs un darbinieku atpūtas telpa

Iebildums.
Ziņojumā noteiktā telpu pieejamība ar platību (80 m2 -100 m2)  atbilstoši prasībām 2009. gada 20. janvāra Ministru kabineta  noteikumiem Nr. 60 “Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām”(turpmāk-60.Noteikumi) un ar tālāk atrunāto telpu specifikāciju -medicīnas personāla telpas (katram sava darba vieta, ārsta kabinets, ārsta palīga vai medmāsas kabinets, procedūru telpa, darbinieku tualete, noliktava vai arhīvs un darbinieku atpūtas telpa ) varētu būt apgrūtināta vai pat neiespējama, it īpaši gadījumos, kad šādas telpas būtu vajadzīgas vairākas.

Priekšlikums
Svītrot konkrētu kvadrātmetru norādi un noteikt kā obligātās medicīnas personāla telpas (katram sava darba vieta, ārsta kabinets, ārsta palīga vai medmāsas kabinets ). Savukārt- procedūru telpa, darbinieku tualete, noliktava vai arhīvs , ja vienkopus ir vairākas ģimenes ārsta prakses ,būtu ,piemēram, koplietošanā.

 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par: 4.lpp. 8. Zema pašvaldību iesaiste savu iedzīvotāju PVA pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā


Lūdzam skaidrojumu pēc kādiem kritērijiem tiek mērīta pašvaldību iesaiste savu iedzīvotāju PVA pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā?
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
34.lpp. 5. Multiprofesionāla PVA attīstība
•           Paplašināta PVA komanda (papildu PVA pamatpakalpojuma komandas locekļiem pacientu aprūpē - pacientu koordinators, farmakologs, zobārsts, sociālais darbinieks, bērnu aprūpes speciālists, sabiedrības veselības speciālists  un mentālās veselības darbinieks);

Skaidrojums.
Lūgums sniegt skaidrojumu par sociālā darbinieka un sabiedrības veselības speciālista plānotajām funkcijām un darba pienākumiem, vai šiem speciālistiem plānots pilnas slodzes darba iespējas?
Jau šobrīd ir zināms, ka ir nepietiekams sociālo darbinieku, sabiedrības veselības speciālistu skaits valstī, tāpēc Ziņojumā būtu jāiekļauj informācija par attiecīgo speciālistu pieejamību un riskiem šo speciālistu nodrošināšanā.  Kas domāts ar “mentālās veselības darbinieks”? Lūgums precizēt un Ziņojumā skaidrot.

 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 28.lpp. 4.6.1. Papildu jaunatvērto prakšu skaitu atvēršana
Jaunās prakses vietas NVD saskaņo ar pašvaldību, tādējādi iesaistot pašvaldību atbilstošu telpu nodrošināšanas jautājumā.

Priekšlikums.
Izteikt šādā redakcijā-Jaunās prakses vietas NVD reizi gadā saskaņo ar pašvaldību , svītrojot teikumu aiz komata. Pamatojums: pašvaldības galvenā funkcija ir veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošinājums, ko pašvaldība arī godprātīgi pilda, neuzliekot par obligātu pienākumu nodrošināt ģimenes ārsta prakšu telpas atbilstošas visām 60.Noteikumu un Ziņojumā Telpu nodrošinājumam plānotajām prasībām. Ņemot vērā Rīgas pilsētas teritoriju, kas izvietota gar Daugavas abiem krastiem ar daudziem mikrorajoniem un apkaimēm, Rīgas pašvaldībai piederošajos īpašumos nebūtu tādā apjomā plānotajām ĢĀ vajadzībām un prasībām atbilstošu telpu.
Kā arī Rīgas pašvaldība nevar piekrist formulējumam pirms nav notikušas sarunas ar pašvaldību, kas minēts Ziņojuma 13.lpp.

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 14.lpp. 3.1. Uzturēšanas izmaksu pārskatīšana
LĢĀA uzsver, ka prakses uzturēšanas maksājumam ir jābūt fiksētam, lai segtu uzturēšanas izmaksas, kas ir mazāk atkarīgas no praksē reģistrēto pacientu skaita un rada lielāku vienlīdzību starp lielajām un mazajām (reģistrēto pacientu skaita) praksēm. Arī darba grupas ietvaros tika secināts, ka izdevumi lielām un mazām praksēm nav tieši proporcionāli atkarīgi no pacientu skaita, kā arī tas, ka uzturēšanas samaksai ir jābūt fiksētam maksājumam, lai segtu ģimenes ārstu prakses faktiskās izmaksas.


Priekšlikums.
Prakses uzturēšanas maksājumu noteikt katrai praksei individuāli saskaņā ar  faktiskajām izmaksām (telpu īre, komunālie maksājumi utt.) atbilstoši iesniegtajiem maksājumu rēkiniem.
Uzskatām, ka valsts līdzekļu saimnieciskai un lietderīgai izmantošanai un vienlīdzīgai attieksmei pret visiem ģimenes ārstiem, kuri sniedz valsts apmaksātus pakalpojumus, būtu lietderīgi pārskatīt prakses uzturēšanas maksājumu visiem vienādā apmērā. Kā zināms, ka telpu iznomātājam un apsaimniekotājam tiek maksāts atbilstoši rēķinam -iznomāto telpu platībai (m2/cena),komunāliem maksājumiem, kas katrai ģimenes ārsta praksei var būt pilnīgi atšķirīgi, jo ir tādas prakses, kuru maksājumi ir daudz mazāki , nekā NVD pieškirtais maksājums un ir tādas, kur maksājums ir daudz lielāks, un ārstam ir jāpiemaksā no saviem līdzekļiem. Tādēļ saimnieciski būtu apmaksāt uzturēšanas maksājumus atbilstoši faktiskajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
8.lpp. Psiholoģiskās palīdzības saņemšanas iespējas;

Priekšlikums.
Lūdzam skaidrojumu par to, kādas psiholoģiskās palīdzības iespējas ir plānotas.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par: 5.lpp. Telpu nodrošinājums:
aparatūra dezinfekcijai un sterilizācijai


Priekšlikums.
Lūdzu skaidrojumu vai katrai ģimenes ārsta praksei plānota sava sterilizatora vai dezinfekcijas aparatūras nepieciešamība? Vai ārsts/prakse var slēgt līgumu ar ārpakalpojuma sniedzēju par sterilizācijas pakalpojumiem vai arī lietderīgai finanšu izmantošanai rosinām organizēt dezinfekcijas un strerilizācijas aparatūras nodrošinājumu vairākām ģimenes ārstu praksēm, kuras atrodas vienā adresē

 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk