Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-194
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
07.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ekonomikas ministrijai doto uzdevumu kvalitatīvai izpildei ir nepieciešams paredzēt papildus cilvēkresursus un finanses atbilstoša atalgojuma nodrošināšanai piesaistītajiem speciālistiem.
Piedāvātā redakcija
Papildināt protokollēmumu ar atbilstošu informāciju.
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd nav veikts pilotprojekta, ko organizējusi VAS "Valsts nekustamie īpašumi", dinamiskās iepirkumu sistēmas ietvaros elektroniskajā iepirkumu sistēmā īstenotā elektroenerģijas centralizētā iepirkuma izvērtējums, nebūtu pamatoti  pieņemt konceptuālu lēmumu Ekonomikas ministrijai uzdot organizēt jaunu centralizētu iepirkumu elektroenerģijas jomā jau  sākot ar 2023. gadu. 
Šajā informatīvajā ziņojumā norādīts, ka VAS "Valsts nekustamie īpašumi", realizējot iepirkumu, secinājusi, ka "dinamiskais modelis nav piemērots sarežģītiem iepirkumu priekšmetiem, kuros pastāv lielas variācijas vai kuri ir komplicēti un ietver būtiskas individuālas pasūtītāju vajadzības". Atkārtoti norādām: ja ir konstatētas pazīmes, ka šāda veida iepirkumam dinamiskais modelis nav piemērots, tas ierobežo attiecīgi iepirkuma centralizācijas iespējas, jo iepirkuma priekšmeti ar izteikti individuālām katra pasūtītāja vajadzībām nav piemēroti centralizācijai. Veiksmīgas centralizācijas priekšnoteikums ir iespēja standartizēt pasūtītāju prasības.
 Uzskatām, ka jautājumu par jauna centralizēta iepirkuma organizēšanu elektroenerģijas jomā var aktualizēt pēc 2022. gada 1.septembra, kad būs veikts izvērtējums par dinamiskās iepirkumu sistēmas ietvaros VAS "Valsts nekustamie īpašumi" elektronisko iepirkumu sistēmā īstenotā elektroenerģijas centralizētā iepirkuma rezultātiem, pamatojoties uz Ministru kabineta 2020. gada 28.janvāra sēdes protokola Nr.4 28.§ 7.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā nav sniegta informācija, cik ministriju un tās padotībā esošo iestāžu valdījumā esošajām ēkām dabasgāze šobrīd tiek izmantota apkurei, kas % ir lielākais dabasgāzes patēriņa apjoms. Ziņojumā nav sniegta analīze par efektivitāti dabasgāzes iepirkuma centralizācijai, līdz ar to Ekonomikas ministrija nevar veikt pamatotu un objektīvu izvērtējumu par iepirkuma  iespējamu organizēšanu.
Piedāvātā redakcija
Papildināt informatīvo ziņojumu ar izvērtējumu