Atzinums

Projekta ID
23-TA-2350
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
29.5 Apvienotā projektēšanas un būvdarbu līguma gadījumā saistību izpildes nodrošinājumu par laiku līdz būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildei:
Iebildums
Šis noteikumu punkts jāvērtē kopsakarā ar Ministru kabineta instrukciju Nr.3 "Ārvalstu finanšu instrumentu finansētu civiltiesisku līgumu izstrādes un slēgšanas instrukcija valsts tiešās pārvaldes iestādēs" un tās 128.punktā noteikto, kas paredz, ka saistību izpildes galvojuma nodrošinājumu būvdarbu līgumos nosaka vismaz 10 % apmērā no līgumcenas, lai nerodas pretrunas, tā kā Instrukcijā nav iedalījums projektē būvē apvienotais iepirkums, bet ir tikai būvdarbu līgums, bet šajos noteikumos minētais iedalījums tiek izcelts. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
4. Noteikumus piemēro publiskam būvdarbu līgumam, kas paredz otrās vai trešās grupas jaunu būvju būvniecību, būvju pārbūvi, atjaunošanu vai restaurāciju, būvju novietošanu, inženiertīklu ieguldīšanu zemē vai būvju nojaukšanu, ja būvdarbiem ir paredzēta obligāta būvuzraudzība. Noteikumus nepiemēro publisko būvdarbu līgumiem visu veidu būvdarbiem Latvijas Republikas diplomātiskajās un konsulārajās pārstāvniecībās ārvalstīs, kā arī būvēm, kurām noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Priekšlikums
Iekšlietu ministrija norāda, ka Ekonomikas ministrija nav vērtējusi Iekšlietu ministrijas iepriekš izteikto priekšlikumu pēc būtības, kā arī nav ņēmusi vērā Iekšlietu ministrijas priekšlikumā minētos apsvērumus, tāpēc Iekšlietu ministrija turpina uzturēt savu iepriekš izteikto priekšlikumu, lūdzot projekta 4.punktā paredzēto izņēmumu attiecināt arī uz tādām būvēm, kas nepieciešamas pagaidu robežkontroles atjaunošanai pie valsts iekšējām robežām, kā arī ārzemnieku un patvēruma meklētāju pagaidu izvietošanai nepieciešamo būvju būvniecību. Norādāms, ka pagaidu robežkontroles atjaunošanas pie iekšējām robežām tiesiskais regulējums izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/399 (2016. gada 9. marts) par Savienības Kodeksu par noteikumiem, kas reglamentē personu pārvietošanos pār robežām (turpmāk – Šengenas Robežu kodekss) III sadaļas II nodaļas “Robežkontroles pagaidu atjaunošana pie iekšējām robežām”. Pagaidu robežkontroli var atjaunot, ja pastāv nopietns apdraudējums sabiedriskajai kārtībai un iekšējai drošībai (piemēram, nelegālā migrācija, masveida patvēruma meklētāju pieplūdums, lipīga infekcijas slimība, terorisms, starptautisko pasākumu laikā, augstu amatpersonu vizītes laikā utt.). Saskaņā ar Šengenas Robežu kodeksa 27. pantu plānota robežkontroles pagaidu atjaunošana pie iekšējām robežām paredz klasisko 30 dienu sagatavošanās periodu, savukārt saskaņā ar 28. pantu neplānota robežkontroles pagaidu atjaunošana pie iekšējām robežām ir īpaša procedūra gadījumos, kad nepieciešama tūlītēja rīcība un nekavējoties tiek atjaunota pagaidu robežkontrole. Līdzīga situācija var veidoties arī attiecībā uz ārzemnieku un patvēruma meklētāju pagaidu izmitināšanai nepieciešamajām būvēm to masveida pieplūduma gadījumā. Ievērojot iepriekš minēto, Iekšlietu ministrija atkārtoti norāda, ka attiecībā uz šādu būvju izbūvi nebūs iespējams piemērot vispārējo kārtību, kā arī šajā projektā noteiktos nosacījumus un tajā paredzētos izpildes termiņus. Ja Ekonomikas ministrija nevēlas noteikt vispārēju izņēmumu attiecībā uz konkrētajām būvēm, Iekšlietu ministrija aicina papildināt projekta 4.punktu ar tekstu: "vai citos gadījumos, kad iestādēm nav iespējams ievērot šo noteikumu prasības".
Piedāvātā redakcija
-