Atzinums

Projekta ID
24-TA-831
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļas Risinājumu apraksta 3.punktu ar informāciju par valsts akciju sabiedrības "Valsts nekustamie īpašumi" augstas gatavības projekta Amatu iela 6, Rīgā, tehniskās dokumentācijas izvērtēšanu.

 
Piedāvātā redakcija
3.  Tiek precizēti nosacījumi attiecībā uz finansējuma saņēmēju iesniegtās tehniskās dokumentācijas izvērtēšanu, nosakot, ka finansējuma saņēmēju iesniegtā tehniskā dokumentācija vadības informācijas sistēmā tiek izvērtēta, tiklīdz tā tiek iesniegta, lai mazinātu risku īstenot projektus 1.2.1.4.i. investīcijas īstenošanai paredzētajā laika grafikā. Augstas gatavības projektu statuss joprojām tiek piemērots valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālā opera un balets" (projekta īstenošanas adrese – Aspazijas bulvāris 3, Rīga) un valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" (projekta īstenošanas adrese – Amatu iela 6, Rīga), ņemot vērā vadības informācijas sistēmā iesniegto, indikatīvo projektu īstenošanas laika grafiku tehniskās dokumentācijas izstrādei, tādējādi pret visiem finansējuma saņēmējiem tiek piemēroti vienādi nosacījumi. 
Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālā opera un balets" (projekta īstenošanas adrese – Aspazijas bulvāris 3, Rīga) īsteno apvienoto projektēšanas un būvdarbu iepirkumu kā rezultātā 2024. gada vasarā plānots noslēgt līgumus ar būvdarbu veicējiem, kuriem būs nepieciešams veikt avansa maksājumus. Ņemot vērā, ka valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālā opera un balets" projekts tiek īstenots kā augstas prioritātes un gatavības projekts, nepieciešams paredzēt risinājumu, kad finansējuma saņēmējs vadības informācijas sistēmā iesniedz daļu no tehniskās dokumentācijas dokumentiem, t.i. dokumentus, kas pamato veikto priekšizpēti energoefektivitātes pilnveidošanas pasākumiem ēkās, piemēram, tāmes, ko Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Kultūras ministriju izvērtē un pieņem lēmumu par projekta turpmākas īstenošanas nosacījumiem. 
Valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" (projekta īstenošanas adrese – Amatu iela 6, Rīga) 2024.gada 10.maijā noslēdza apvienoto projektēšanas un būvdarbu līgumu, kas paredz gan ēkas pārbūvi (Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1.5. pasākuma ietvaros), gan ēkas energoefektivitātes uzlabošanas pasākumus 1.2.1.4.i. investīcijas ietvaros. 2022.gadā ēkas Amatu ielā 6, Rīgā pārbūvei izstrādāts būvprojekts, kura ietvaros paredzēti energoefektivitātes uzlabošanas pasākumi ar primārās enerģijas ietaupījumu 18% (atbilstoši 2022.gada ēkas pagaidu energosertifikātam). Atbilstoši noslēgtajam apvienotajam projektēšanas un būvdarbu līgumam, Uzņēmējam vēl papildus jau būvprojektā paredzētajiem energoefektivitātes risinājumiem ir jāveic lielās zāles jumta siltināšanas un logu restaurācijas projektēšana darbus un būvdarbus, kuru rezultātā tiks sasniegts 20,28% primārās enerģijas ietaupījums. Minēto papildus projektēšanas un būvdarbu energoefektifitātes pasākumu ieguvumu un atbilstību noteikumu pielikumā noteiktajam minimālam primārās enerģijas ietaupījumam apliecina 2024.gada 6. martā veiktais energoaudits.
Ņemot vērā, to ka 2024. gada jūlijā plānots uzsākt būvdarbus par kuriem būs nepieciešams veikt avansa maksājumus, pielīgt papildus energoefektivitātes uzlabošanas darbus un valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" projekts tiek īstenots kā augstas prioritātes un gatavības projekts, nepieciešams paredzēt risinājumu, kad finansējuma saņēmējs vadības informācijas sistēmā iesniedz daļu no tehniskās dokumentācijas dokumentiem, t.i. dokumentus, kas pamato veikto priekšizpēti energoefektivitātes pilnveidošanas pasākumiem ēkās, piemēram, apstiprinātā būvprojekta pagaidu energosertifikāts, kas apliecina primārās enerģijas ietaupījumu un 2024. gada 6. marta aktualizētais energoaudits, kas apliecina papildus risinājumu izstrādes rezultātā paredzamo primārās enerģijas ietaupījumu, ko Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Kultūras ministriju izvērtē un pieņem lēmumu par projekta turpmākas īstenošanas nosacījumiem. 

Attiecīgi tiek precizēts MK noteikumu Nr. 443 42. un 44. punkts, 45. punkts tiek svītrots, tā normas pārceļot uz MK noteikumu Nr.443 42. un 44. punktu.
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Latvijas atveseļošanas un noturības plāna rādītājiem, tostarp 1.2.1.4.i. investīcijai “Energoefektivitātes uzlabošana valsts sektora ēkās, t. sk. vēsturiskajās ēkās” (turpmāk - 1.2.1.4.i. investīcija), termiņi noteikti Latvijas atveseļošanas un noturības (turpmāk - AF) plāna 2.pielikumā un Padomes īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības mehānisma plāna novērtējuma apstiprināšanu (turpmāk – CID). Līdz 2026.gada 31.augustam nepieciešams nodrošināt noteikto rādītāju sasniegšanu, investīcijas darbību veikšanu, maksājumu veikšanu, kā arī nodrošināt visu nepieciešamo pārbaužu veikšanu, lai pārliecinātos par rādītāju sasniegšanu un izdevumu attiecināmību.
Atbilstoši AF plāna 2.pielikumā noteiktajam, 1.2.1.4.i. investīcijas īstenošana plānota 2026.gada 3.ceturksnī.
Saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” (Variants:3) 60.punktā noteikto, lai līgumslēdzējs, nozares ministrija vai Valsts kanceleja varētu veikt visas nepieciešamās pārbaudes, noslēguma maksājumus un sagatavot nepieciešamo informāciju pārvaldības deklarācijas un audita kopsavilkuma sagatavošanai saskaņā ar Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma un nacionālā ekonomikas un atveseļošanas un noturības plāna īstenošanas uzraudzības kārtību, AF plāna investīciju projekti ir jāīsteno un rādītāji ir jāsasniedz, pievienojot to sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju, vēlākais līdz 2026.gada 30.jūnijam.
Piemēram, ēkas Amatu ielā 6, Bonaventuras iela 10 un Slokas iela 16 ir kultūrvēsturiskas ēkas, kuru energoefektivitātes uzlabošanas pasākumu īstenošanai nepieciešama saudzīga un profesionāla pieeja, ņemot vērā ēku vecumu un nolietojumu. Kultūrvēsturisku ēku gadījumā nav pieļaujami klasiskie risinājumi, piemēram fasādes siltināšana. Ievērojot ēku vēsturisko vērtību, enerģijas patēriņa mazināšanai nepieciešami kompleksi risinājumi ēku norobežojošajās konstrukcijās un ēku inženiertehniskajās sistēmās, t.sk. jāveic apjomīgi logu restaurācijas darbi, lai nodrošinātu ēkas sākotnējo arhitektonisko detaļu vizuālo un tehnisko stāvokli. Turklāt izstrādājot kultūrvēsturisku ēku pārbūves būvprojektu vai būvdarbu izpildes laikā konstatējot nepieciešamību veikt izmaiņas, risinājumi ir jāsaskaņo ar Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldi, kas rada papildus riskus attiecībā uz darbu izpildes termiņiem. Tā pat veicot būvdarbus pastāv augsts risks atklāt iepriekš neparedzamus apstākļus, kas veicina nepieciešamību veikt būvprojekta, risinājumu vai tehnoloģiju maiņu, kas būtiski ietekmē plānoto projektu īstenošanas termiņu.
Ņemot vērā 1.2.1.4.i. investīcijas projektu sarežģītību, arhitektonisko nozīmi un darbu izpildei nepieciešamo optimālo termiņu, kas noteikts pamatojoties uz veiktajām arhitektoniskajām izpētēm, energopārskatiem un tehniskās apsekošanas atzinumiem, optimāli nepieciešamais laiks investīcijas projektu īstenošanai, neiekļaujot laika rezervi, ir 2026.gada 30.jūnijs.
Papildus riskus attiecībā uz 1.2.1.4.i. investīcijas projektu īstenošanu šobrīd noteikumos paredzētajā termiņā, rada apstāklis, ka projektos, kuri nav augstas gatavības projekti un tiem nav veiktas priekšizpētes attiecībā uz sasniedzamo primārās enerģijas ietaupījumu, nav iespējams prognozēt tā turpmāko īstenošanu un finansējuma pieejamību būvdarbiem. Attiecīgi paskaidrojam, ka minētajos gadījumos, ir jāveic atsevišķi iepirkumi projektēšanai un būvniecībai, lai pamatojoties uz projektēšanas (t.sk. izpēšu) rezultātā izstrādātajiem risinājumiem gūtu pārliecību par primārās enerģijas ietaupījumu, kas nav mazāks par šo noteikumu pielikumā norādīto, un pieņemtu lēmumu par projekta turpmāko īstenošanu – būvniecību. Izvērtējot projektu īstenošanas laika grafiku, veicamie procesi pagarina projektu īstenošanai nepieciešamo laiku par vismaz 1 - 3 mēnešiem, atkarībā no projekta sarežģītības pakāpes.
Ievērojot augstāk minēto, aicinām MK noteikumu Nr. 443 8. un 40.punktā veikt attiecīgus grozījumus.
 
Piedāvātā redakcija
8. Investīcijas ietvaros izdevumi ir attiecināmi, ja tie radušies līdz 2026. gada 30.jūnijam.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Kontekstā ar anotācijas 1.3. sadaļas Risinājumu apraksta 2.punktā minēto ([ .. ] Plānotā izmaksu sliekšņa paaugstināšana ir taisnīga, objektīva, izsekojama, balstās uz vienotu pieeju un ir attiecināma uz visiem finansējuma saņēmējiem projektu abu posmu īstenošanā, kas to plāno izmantot. [ .. ]), skaidrības labad lūdzam precizēt noteikumu 21.1.3.apakšpunktu, 31.punktu un noteikumu pielikuma kolonnas “10 %* no būvdarbu līguma summas (ar PVN), euro” atsauci, nosakot, ka attiecīgā projekta priekšfinansējumu, kas nav lielāks par 10 % no paredzamās būvdarbu līguma summas, pieļaujams izlietot atbilstoši noteikumu 30.1. un 30.2. apakšpunktam, tostarp iekļaujot noteikumu 30.4.apakšpunktā noteiktās izmaksas.
Ņemot vērā minēto, MK noteikumu Nr.443 21.1.3.apakšpunktu lūdzam izteikt jaunā redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
21.1.3. projekta iesniegumā norādītais kopējais finansējums atbilst šo noteikumu ​pielikumā norādītajai avansa summai vai priekšfinansējumam, kas nav lielāks par 10 % no paredzamās būvdarbu līguma summas (ar pievienotās vērtības nodokli) un kuru paredzēts izlietot atbilstoši šo noteikumu 30.1. un 30.2. apakšpunktam, tostarp iekļaujot 30.4.apakšpunktā minētās izmaksas par projekta pirmā posma īstenošanu; 
 
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atveseļošanas un noturības mehānisma projektos var noteiktām izmaksu pozīcijām piemērot vienkāršotās izmaksas, bet šādā gadījumā aicinām izmantot labo praksi atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā (turpmāk - Eiropas Savienības fondi) esošajai pieejai. Ņemot vērā minēto, vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula 2021/1060), 54. pantam netiešajām izmaksām var piemērot likmi līdz 7 % apmērā no attiecināmajām tiešajām izmaksām
Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 30.4.1 punktu un veikt nepieciešamos precizējumus anotācijā, korekti pārņemot Eiropas Savienības fondu praksi, ievērojot Regulā 2021/1060 ietvertās prasības attiecībā uz vienotajām likmēm, kā arī ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā noteiktos nosacījumus vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Kontekstā ar  anotācijas 1.3. sadaļas Risinājumu apraksta 2.punktā minēto ([ .. ] Plānotā izmaksu sliekšņa paaugstināšana ir taisnīga, objektīva, izsekojama, balstās uz vienotu pieeju un ir attiecināma uz visiem finansējuma saņēmējiem projektu abu posmu īstenošanā, kas to plāno izmantot. [ .. ]), skaidrības labad lūdzam precizēt noteikumu 21.1.3.apakšpunktu, 31.punktu un noteikumu pielikuma kolonnas “10 %* no būvdarbu līguma summas (ar PVN), euro” atsauci, nosakot, ka attiecīgā projekta priekšfinansējumu, kas nav lielāks par 10 % no paredzamās būvdarbu līguma summas, pieļaujams izlietot atbilstoši noteikumu 30.1. un 30.2. apakšpunktam, tostarp iekļaujot noteikumu 30.4.apakšpunktā noteiktās izmaksas.
Ņemot vērā minēto, MK noteikumu Nr.443 31.punktu lūdzam izteikt jaunā redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
31. Šo noteikumu 30.1. un 30.2. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu kopsumma (tai skaitā 30.4.apakšpunktā minētās izmaksas par projekta pirmā posma īstenošanu) nepārsniedz 10 % no būvdarbu līguma summas. Ierobežojumu var nepiemērot, ja projekta iesniedzējs pamato, ka šīs prasības piemērošana nav iespējama.
 
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Latvijas atveseļošanas un noturības plāna rādītājiem, tostarp 1.2.1.4.i. investīcijai “Energoefektivitātes uzlabošana valsts sektora ēkās, t. sk. vēsturiskajās ēkās” (turpmāk - 1.2.1.4.i. investīcija), termiņi noteikti Latvijas atveseļošanas un noturības (turpmāk - AF) plāna 2.pielikumā un Padomes īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības mehānisma plāna novērtējuma apstiprināšanu (turpmāk – CID). Līdz 2026.gada 31.augustam nepieciešams nodrošināt noteikto rādītāju sasniegšanu, investīcijas darbību veikšanu, maksājumu veikšanu, kā arī nodrošināt visu nepieciešamo pārbaužu veikšanu, lai pārliecinātos par rādītāju sasniegšanu un izdevumu attiecināmību.
Atbilstoši AF plāna 2.pielikumā noteiktajam, 1.2.1.4.i. investīcijas īstenošana plānota 2026.gada 3.ceturksnī.
Saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” (Variants:3) 60.punktā noteikto, lai līgumslēdzējs, nozares ministrija vai Valsts kanceleja varētu veikt visas nepieciešamās pārbaudes, noslēguma maksājumus un sagatavot nepieciešamo informāciju pārvaldības deklarācijas un audita kopsavilkuma sagatavošanai saskaņā ar Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma un nacionālā ekonomikas un atveseļošanas un noturības plāna īstenošanas uzraudzības kārtību, AF plāna investīciju projekti ir jāīsteno un rādītāji ir jāsasniedz, pievienojot to sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju, vēlākais līdz 2026.gada 30.jūnijam.
Piemēram, ēkas Amatu ielā 6, Bonaventuras iela 10 un Slokas iela 16 ir kultūrvēsturiskas ēkas, kuru energoefektivitātes uzlabošanas pasākumu īstenošanai nepieciešama saudzīga un profesionāla pieeja, ņemot vērā ēku vecumu un nolietojumu. Kultūrvēsturisku ēku gadījumā nav pieļaujami klasiskie risinājumi, piemēram fasādes siltināšana. Ievērojot ēku vēsturisko vērtību, enerģijas patēriņa mazināšanai nepieciešami kompleksi risinājumi ēku norobežojošajās konstrukcijās un ēku inženiertehniskajās sistēmās, t.sk. jāveic apjomīgi logu restaurācijas darbi, lai nodrošinātu ēkas sākotnējo arhitektonisko detaļu vizuālo un tehnisko stāvokli. Turklāt izstrādājot kultūrvēsturisku ēku pārbūves būvprojektu vai būvdarbu izpildes laikā konstatējot nepieciešamību veikt izmaiņas, risinājumi ir jāsaskaņo ar Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldi, kas rada papildus riskus attiecībā uz darbu izpildes termiņiem. Tā pat veicot būvdarbus pastāv augsts risks atklāt iepriekš neparedzamus apstākļus, kas veicina nepieciešamību veikt būvprojekta, risinājumu vai tehnoloģiju maiņu, kas būtiski ietekmē plānoto projektu īstenošanas termiņu.
Ņemot vērā 1.2.1.4.i. investīcijas projektu sarežģītību, arhitektonisko nozīmi un darbu izpildei nepieciešamo optimālo termiņu, kas noteikts pamatojoties uz veiktajām arhitektoniskajām izpētēm, energopārskatiem un tehniskās apsekošanas atzinumiem, optimāli nepieciešamais laiks investīcijas projektu īstenošanai, neiekļaujot laika rezervi, ir 2026.gada 30.jūnijs.
Papildus riskus attiecībā uz 1.2.1.4.i. investīcijas projektu īstenošanu šobrīd noteikumos paredzētajā termiņā, rada apstāklis, ka projektos, kuri nav augstas gatavības projekti un tiem nav veiktas priekšizpētes attiecībā uz sasniedzamo primārās enerģijas ietaupījumu, nav iespējams prognozēt tā turpmāko īstenošanu un finansējuma pieejamību būvdarbiem. Attiecīgi paskaidrojam, ka minētajos gadījumos, ir jāveic atsevišķi iepirkumi projektēšanai un būvniecībai, lai pamatojoties uz projektēšanas (t.sk. izpēšu) rezultātā izstrādātajiem risinājumiem gūtu pārliecību par primārās enerģijas ietaupījumu, kas nav mazāks par šo noteikumu pielikumā norādīto, un pieņemtu lēmumu par projekta turpmāko īstenošanu – būvniecību. Izvērtējot projektu īstenošanas laika grafiku, veicamie procesi pagarina projektu īstenošanai nepieciešamo laiku par vismaz 1 - 3 mēnešiem, atkarībā no projekta sarežģītības pakāpes.
Ievērojot augstāk minēto, aicinām MK noteikumu Nr. 443 8. un 40.punktā veikt attiecīgus grozījumus.
Piedāvātā redakcija
40. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno  līdz 2026. gada 30.jūnijam un visus dokumentus, kas apliecina projekta īstenošanas pabeigšanu un visu uzņemto saistību izpildi, iesniedz aģentūrā ne vēlāk kā 2026. gada 30. jūnijā.
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Kontekstā ar  anotācijas 1.3. sadaļas Risinājumu apraksta 2.punktā minēto ([ .. ] Plānotā izmaksu sliekšņa paaugstināšana ir taisnīga, objektīva, izsekojama, balstās uz vienotu pieeju un ir attiecināma uz visiem finansējuma saņēmējiem projektu abu posmu īstenošanā, kas to plāno izmantot. [ .. ]), skaidrības labad lūdzam precizēt noteikumu 21.1.3.apakšpunktu, 31.punktu un noteikumu pielikuma kolonnas “10 %* no būvdarbu līguma summas (ar PVN), euro” atsauci, nosakot, ka attiecīgā projekta priekšfinansējumu, kas nav lielāks par 10 % no paredzamās būvdarbu līguma summas, pieļaujams izlietot atbilstoši noteikumu 30.1. un 30.2. apakšpunktam, tostarp iekļaujot noteikumu 30.4.apakšpunktā noteiktās izmaksas.
Ņemot vērā minēto, Noteikumu projekta pielikuma atsauci (“*”) lūdzam izteikt jaunā redakcijā.

 
Piedāvātā redakcija
*Atbilstoši Ministru kabineta noteikumu apakšpunktiem 30.1., 30.2., 30.4.: 30.1. izmaksas, kas saistītas ar energosertifikācijas, tehniskās apsekošanas (kas veikta atbilstoši periodiskās tehniskās apsekošanas, kas ir veicama būves ekspluatācijas laikā, prasībām, saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvju tehniskās apsekošanas būvnormatīvu jomā), būvniecības izmaksu tāmes, būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, ēkas fasādes apliecinājuma kartes izstrādāšanu, kā arī būvprojekta ekspertīzes izmaksas; 30.2. kultūrvēsturiskās, arheoloģiskās un arhitektoniski mākslinieciskās izpētes un kultūrvēsturiskās inventarizācijas izmaksas; 30.4. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma, rīkojuma vai uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas no apliekamajām attiecināmajām izmaksām, projekta administrēšanas izmaksas un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas.
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā atzinumā izteiktos iebildumus par nepieciešamību pagarināt projektu īstenošanas termiņu un izmaksu attiecināmības termiņu līdz 2026.gada 30.jūnijam, aicinām Ekonomikas ministriju nepieciešamības gadījumā veikt atbilstošus precizējumus noteikumu  5.3.2.apakšpunktā noteiktā rādītāja sasniegšanai, tā sasniegšanas termiņu nosakot līdz 2026.gada 30.jūnijam.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Pielikumā “Projekta iesniedzēja valsts nekustamo īpašumus vai ēku (ēku grupu) saraksts” 5.un 6.projektam ir norādītas paredzētās būvdarbu līgumu summas, kas vienlaikus nav iekļautas kopējā finansējuma 26 877 771 euro ietvaros, jo šo projektu būvniecība netiek īstenota 1.2.1.4.i. investīcijas ietvaros. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt pielikumā sniegto informāciju, tabulā atspoguļojot tikai 1.2.1.4.i. investīcijas ietvaros projektu īstenošanai paredzēto finansējumu.  
Piedāvātā redakcija
-