Projekta ID
25-TA-896Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projekta 10. punktā iekļautais noteikumu 24.2 punkts paredz, ka šo noteikumu ietvaros paredzēto atļauju valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" (turpmāk – Latvijas Valsts ceļi) var neizdot, atcelt vai pārtraukt, balstoties uz pārvadātāja novērtējumu par faktisko rīcību kravu pārvadājumos, ko ierosina Valsts policija. Savukārt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīts, ka Latvijas Valsts ceļi noteikumu ietvaros paredzēto atļauju var neizdot, balstoties uz pārvadātāja novērtējumu par faktisko rīcību kravu pārvadājumos, par ko attiecīgi tā pieprasīs informāciju no Valsts policijas. No minētā izriet, ka Valsts policijai ir obligāts pienākums analizēt katra pārvadātāja faktisko darbību un pēc attiecīga pieprasījuma iesniegt to Latvijas Valsts ceļiem. Savukārt projekta saskaņošanas sanāksmē tika panākta vienošanās, ka Valsts policija var informēt Latvijas Valsts ceļus par tiem autopārvadātājiem, kuri rīkojas negodprātīgi (piemēram, nihilistiski attiecas pret spēkā esošo normatīvo aktu prasībām, neveic piemēroto naudas sodu nomaksu u.tml.), un Latvijas Valsts ceļi uz minētās informācijas pamata var lemt par atļaujas neizsniegšanu, vai izsniegtās atļaujas atcelšanu vai pārtraukšanu.
Ievērojot minēto, aicinām precizēt projekta 10. punktā iekļauto noteikumu 24.2 punktu, nosakot, ka gadījumā, ja no Valsts policijas ir saņemta informācija par pārvadātāja negodprātīgu rīcību autopārvadājumu jomā, valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts ceļi” var vērtēt jautājumu par jaunas atļaujas neizsniegšanu, vai iepriekš izsniegtās atļaujas atcelšanu vai pārtraukšanu.
Tāpat, ievērojot izziņā norādīto, ka jautājumi par informācijas pieprasīšanu par pārvadātāja veiktajiem administratīvajiem pārkāpumiem tiks regulēti attiecīgi likumā "Par autoceļiem" vai Autopārvadājumu likumā, lai nodrošinātu tiesību normas skaidru un viennozīmīgu piemērošanu, projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ietverams detalizētāks skaidrojums par to, kāda no Valsts policijas saņemtā informācija var kalpot par pamatu atļaujas neizsniegšanai vai iepriekš izsniegtās atļaujas atcelšanai vai pārtraukšanai.
Ievērojot minēto, aicinām precizēt projekta 10. punktā iekļauto noteikumu 24.2 punktu, nosakot, ka gadījumā, ja no Valsts policijas ir saņemta informācija par pārvadātāja negodprātīgu rīcību autopārvadājumu jomā, valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts ceļi” var vērtēt jautājumu par jaunas atļaujas neizsniegšanu, vai iepriekš izsniegtās atļaujas atcelšanu vai pārtraukšanu.
Tāpat, ievērojot izziņā norādīto, ka jautājumi par informācijas pieprasīšanu par pārvadātāja veiktajiem administratīvajiem pārkāpumiem tiks regulēti attiecīgi likumā "Par autoceļiem" vai Autopārvadājumu likumā, lai nodrošinātu tiesību normas skaidru un viennozīmīgu piemērošanu, projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ietverams detalizētāks skaidrojums par to, kāda no Valsts policijas saņemtā informācija var kalpot par pamatu atļaujas neizsniegšanai vai iepriekš izsniegtās atļaujas atcelšanai vai pārtraukšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai nodrošinātu 6. punkta ievaddaļas teksta redakcionālo sasaisti ar 6.3. apakšpunktā piedāvāto regulējumu, izteikt 6.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "6.3. Nacionālo bruņoto spēku organizētajiem lielgabarīta un smagsvara militāro kravu pārvadājumiem, kuru veikšanas kārtību nosaka aizsardzības ministrs, ievērojot šo noteikumu 13.3. apakšpunktu un 19. punktu." Vienlaikus tiesību norma ir precizēta, ietverot tajā tiešu norādi uz NBS organizētajiem lielgabarīta un smagsvara militāro kravu pārvadājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Neskatoties uz projekta 1.punktā iekļauto 4.punktu, kas paredz, ka pārvadājumu var veikt tikai ar tā specifikai atbilstošu transportlīdzekli vai transportlīdzekļu sastāvu (tostarp, kas aprīkots ar atbilstošām riepām), nepārsniedzot tā pilnu masu un izgatavotāja noteikto slodžu sadalījumu uz asīm, Iekšlietu ministrijas ieskatā joprojām pastāv bažas par iespējamo satiksmes drošības apdraudējumu saistībā ar projekta 11. punktā iekļautā noteikumu 35.1 punkta regulējuma piemērošanu.
Papildus norādāms, ka projekta 8. pielikumā minētajos ceļa posmos trīs asu slodzes summa 30 t varēs būt tikai ar noteikumu 35.1 punktā saņemtajām atļaujām, bet noteikumu 36. punktā minētajām atļaujām, kas ir izsniegtas transportlīdzekļu sastāvam, kas pārvadā dalāmu kravu atbilstoši šo noteikumu 38.4 punktam, kur transportlīdzekļu sastāvam ir nepieciešams saņemt valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" izsniegtu sertifikātu par transportlīdzekļa tehnisko specifikāciju, īpaši smagu kravu pārvadājumam, pieļaujamā trīs asu slodzes summa ir tikai 24 tonnas, lai gan transportlīdzekļa izgatavotājs un tehniskā specifikācija konkrēti šādam sastāvam pieļautu arī 30 t pārvadājumu un tas būtu apliecināts ar sertifikātu. Tādējādi, pieļaujot noteikumu 35.1 punktā minēto izņēmumu, kas būtu attiecināms tikai uz noteikumu 8. pielikumā norādītajiem ceļiem, konkrētiem pārvadātājiem tiek radīti labvēlīgāki noteikumi attiecībā pret citiem, pārkāpjot vienlīdzīgas attieksmes principu un ar to nesaraujami saistīto nepieciešamību nodrošināt godīgu konkurenci.
Ievērojot iepriekš minēto, atkārtoti aicinām izvērtēt projekta 11. punktā iekļautā noteikumu 35.1 punkta regulējumu.
Papildus norādāms, ka projekta 8. pielikumā minētajos ceļa posmos trīs asu slodzes summa 30 t varēs būt tikai ar noteikumu 35.1 punktā saņemtajām atļaujām, bet noteikumu 36. punktā minētajām atļaujām, kas ir izsniegtas transportlīdzekļu sastāvam, kas pārvadā dalāmu kravu atbilstoši šo noteikumu 38.4 punktam, kur transportlīdzekļu sastāvam ir nepieciešams saņemt valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" izsniegtu sertifikātu par transportlīdzekļa tehnisko specifikāciju, īpaši smagu kravu pārvadājumam, pieļaujamā trīs asu slodzes summa ir tikai 24 tonnas, lai gan transportlīdzekļa izgatavotājs un tehniskā specifikācija konkrēti šādam sastāvam pieļautu arī 30 t pārvadājumu un tas būtu apliecināts ar sertifikātu. Tādējādi, pieļaujot noteikumu 35.1 punktā minēto izņēmumu, kas būtu attiecināms tikai uz noteikumu 8. pielikumā norādītajiem ceļiem, konkrētiem pārvadātājiem tiek radīti labvēlīgāki noteikumi attiecībā pret citiem, pārkāpjot vienlīdzīgas attieksmes principu un ar to nesaraujami saistīto nepieciešamību nodrošināt godīgu konkurenci.
Ievērojot iepriekš minēto, atkārtoti aicinām izvērtēt projekta 11. punktā iekļautā noteikumu 35.1 punkta regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai izvairītos no ārējos normatīvajos aktos tiešā veidā nedefinēta termina "militārais transporta līdzeklis" lietošanas, aizstāt 50. punktā vārdus "militāro transporta līdzekļu" ar vārdiem "militāro kravu". Tādējādi tiktu nodrošināta arī šajā tiesību normā lietotās terminoloģijas atbilstība Nacionālo bruņoto spēku likuma 6.1 panta otrās daļas 3.punkta c) apakšpunktā lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
