Projekta ID
25-TA-1608Atzinuma sniedzējs
Ārlietu ministrija
Atzinums iesniegts
07.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Papildināt 4.pantu ar 5.daļu sekojošā redakcijā:
“5) Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību fiziskās informācijas un drošības sistēmu darbības uzturēšanas, nodrošināšanas, uzlabošanas un darbības atjaunošana.”
“5) Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību fiziskās informācijas un drošības sistēmu darbības uzturēšanas, nodrošināšanas, uzlabošanas un darbības atjaunošana.”
Piedāvātā redakcija
5) Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību fiziskās, informācijas un drošības sistēmu darbības uzturēšanai, nodrošināšanai, uzlabošanai un darbības atjaunošanai.
2.
Likumprojekts
Iebildums
4.panta 2.daļu aiz vārda "iekšējo" papildināt ar vārdiem "un ārējo".
Piedāvātā redakcija
2) visaptverošas valsts aizsardzības stiprināšanai, attīstot civilo aizsardzību, krīzes vadības sistēmu, iekšējo un ārējo drošību, kiberdrošību un valsts robežas drošību;
3.
Likumprojekts
Iebildums
5.panta 2.daļu aiz vārdiem “sadarbībā ar” papildināt ar vārdiem “Ārlietu ministriju un”.
Piedāvātā redakcija
5. (2) Aizsardzības ministrija sadarbībā ar Ārlietu ministriju un Iekšlietu ministriju un citām atbildīgajām ministrijām nodrošina ikgadēja pārskata publicēšanu par Fonda ieņēmumiem, izdevumiem un sasniegtajiem rezultātiem oficiālajā tīmekļvietnē.
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Papildināt anotācijas 1.3.punkta apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” minētos Fonda finanšu līdzekļu izmantošanas virzienus:
1) ar vārdiem “un ārējo”,
2) ar teikuma daļu “, 5) Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību fiziskās, informācijas un drošības sistēmu darbības uzturēšanai, nodrošināšanai, uzlabošanai un darbības atjaunošanai.”
1) ar vārdiem “un ārējo”,
2) ar teikuma daļu “, 5) Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību fiziskās, informācijas un drošības sistēmu darbības uzturēšanai, nodrošināšanai, uzlabošanai un darbības atjaunošanai.”
Piedāvātā redakcija
Likumprojekta 4. pants definē Fonda finanšu līdzekļu izmantošanas virzienus. Paredzēts, ka Fonda finanšu līdzekļi tiks izmantoti: 1) NBS attīstībai, lai nodrošinātu valsts aizsardzības un NATO spēju attīstības mērķu prasības; 2) visaptverošas valsts aizsardzības stiprināšanai, attīstot civilo aizsardzību, krīzes vadības sistēmu, iekšējo un ārējo drošību, kiberdrošību un valsts robežas drošību; 3) militārās mobilitātes un divējāda lietojuma infrastruktūras projektiem, t.sk., kas saistīti ar Iekšlietu ministrijas piedāvātajiem pasākumiem mobilitātes/pretmobilitātes (tajā skaitā droni un to sistēmas), kritiskās infrastruktūras aizsardzības, ārējās robežas drošības un kiberdrošības jomā; 4) militārajam atbalstam Ukrainai, 5) Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību fiziskās, informācijas un drošības sistēmu darbības uzturēšanai, nodrošināšanai, uzlabošanai un darbības atjaunošanai.
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Papildināt anotācijas 1.3. punkta apakšsadaļu "Problēmas apraksts" ar papildu rindkopu: "Īstenojot Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību sadaļā “Droša Latvija” dotos uzdevumus, ārlietu resors strādā ar drošību sekmējošiem pasākumiem ANO, NATO, ES, kā arī citās organizācijās un divpusēji ar ārvalstu partneriem. Darbs aptver, piemēram, hibrīdā apdraudējuma izpausmes, t.sk. dezinformāciju, politisko spiedienu (sankcijas), kā arī sabiedroto militāro klātbūtni Latvijā. Ņemot vērā ārlietu dienesta lomu krīzes situācijā, gan nodrošinot sabiedroto atbalstu, gan uzturot saikni ar Latvijas valstspiedrīgajiem ārvalstīs, būtiski ir sekmēt ārlietu resora noturību. Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību telpas ir instruments, lai īstenotu valdības deklarācijā izvirzītos uzdevumus un Ministru kabineta apstiprinātās Ārlietu ministrijas funkcijas, tajā skaitā, strādājot ar nacionālās drošības stiprināšanai būtiskiem jautājumiem."
Piedāvātā redakcija
Īstenojot Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību sadaļā “Droša Latvija” dotos uzdevumus, ārlietu resors strādā ar drošību sekmējošiem pasākumiem ANO, NATO, ES, kā arī citās organizācijās un divpusēji ar ārvalstu partneriem. Darbs aptver, piemēram, hibrīdā apdraudējuma izpausmes, t.sk. dezinformāciju, politisko spiedienu (sankcijas), kā arī sabiedroto militāro klātbūtni Latvijā. Ņemot vērā ārlietu dienesta lomu krīzes situācijā, gan nodrošinot sabiedroto atbalstu, gan uzturot saikni ar Latvijas valstspiedrīgajiem ārvalstīs, būtiski ir sekmēt ārlietu resora noturību. Ārlietu ministrijas un diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību telpas ir instruments, lai īstenotu valdības deklarācijā izvirzītos uzdevumus un Ministru kabineta apstiprinātās Ārlietu ministrijas funkcijas, tajā skaitā, strādājot ar nacionālās drošības stiprināšanai būtiskiem jautājumiem.
