Atzinums

Projekta ID
22-TA-1209
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
17.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka vadošā iestāde, izstrādājot procedūru aprakstus, t.sk. paredz kārtību, kādā tā nodrošina plānošanas dokumentu grozījumu izstrādi, tādējādi arī nodrošinot saskaņotību ar noteikumu projekta 9.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka vadošā iestāde, izstrādājot procedūru aprakstus, t.sk. paredz kārtību, kādā tā nodrošina dubultnefinansēšanas izvērtēšanu un vadību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu vienotu pieeju vienkāršoto izmaksu piemērošanā, lūdzam FM, izstrādājot procedūru sasaistē ar noteikumu projekta 8.15.apakšpunktu, paredzēt metodiska materiāla (pārbaudes lapu vai kontroljautājumu sarakstu) izstrādi atbildīgajām iestādēm, lai veiktu vienkāršoto izmaksu piemērošanas izvērtējumu. LM skatījumā metodisks materiāls vienādotu pieeju vienkāršoto izmaksu izvērtēšanā, plānojot pasākuma saturu, ļautu vadošajai iestādei pārliecināties par vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas izvērtējuma esamību, kā arī vairotu nozares ministriju izpratni par vienkāršotajām izmaksām un to piemērošanu.

Šādu priekšlikumu LM virzīja arī vadlīniju Nr. 2.8. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodā” pirmreizējās saskaņošanas laikā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta anotācijā, kuros MK noteikumos ir plānots noteikt vērtēšanas kritēriju izstrādes kārtību un apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai sadarbības iestādei arī nav nepieciešams noteikt pienākumu izstrādāt procedūras, kas izriet no starpresoru vienošanās ar atbildīgo iestādi (līdzīgi kā 9.9.apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā veiktās izmaiņas IKS, salīdzinot ar 2014.-2020.g. plānošanas perioda IKS, lūdzam skaidrot (ja nepieciešams, iekļaujot attiecīgu informāciju noteikumu projekta anotācijā) – vai turpmāk nav plānots veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās no sadarbības iestādes puses, vai arī veiktie precizējumi ir tehniska rakstura un pārbaudes tiks veiktas kopējā uzraudzības un kontroles procesa ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā veiktās izmaiņas IKS, salīdzinot ar 2014.-2020.g. plānošanas perioda IKS, lūdzam skaidrot (ja nepieciešams, iekļaujot attiecīgu informāciju noteikumu projekta anotācijā) – vai turpmāk nav plānots veikt finansējuma saņēmēja iepirkumu plāna izvērtēšanu no sadarbības iestādes puses, vai arī veiktie precizējumi ir tehniska rakstura un pārbaudes tiks veiktas kopējā uzraudzības un kontroles procesa ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, par kādiem gadījumiem plānots informēt Eiropas Prokuratūru.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt apakšpunktu izkārtojumu 9.punktā, 9.9.apakšpunktu ierindojot kā pēdējo, ņemot vērā, ka tas ir visnekonkrētākais un paredz t.sk. citu kārtību izstrādi, kas nav uzskaitītas noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēlamies vērst uzmanību, ka noteikumu projekta 14.1. un 14.2.apakšpunktos tiek lietots jēdziens ‘iestāde’, lai gan 14.punktā nav dots šāds saīsinājums. Aicinām nepārprotamībai pārskatīt minētos punktu  (pretējā gadījumā tiesību normas vedina domāt, ka tiek runāts par centrālo valsts pārvaldes iestādi (ministriju), kas ir ārpus vadošās iestādes kompetences).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.2. sadaļu ar noteikumu projekta ietekmes uz horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" aprakstu. 
 
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projektam nav ietekmes uz horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana", tomēr institūcijas (Vadošā iestāde, atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde, revīzijas iestāde, grāmatvedības iestāde un par horizontālo principu koordināciju atbildīgā institūcija), kas ir iesaistītas vadības un kontroles pasākuma īstenošanā,  īstenos vispārīgas darbības un ievēros nosacījumus, kas netieši veicina nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu, piemēram:
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināta vienāda samaksa par vienādas vērtības darbu;
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošinātas vienlīdzīgas karjeras izaugsmes iespējas, tostarp nodrošinot dalību apmācībās, semināros, komandējumos;
- tiks ieviesti nediskriminējoši personāla atlases nosacījumi un prakses, kas veicina mazāk pārstāvētā dzimuma piesaisti, personu ar invaliditāti piesaisti, nediskriminē pēc vecuma, rases, reliģiskās piederības vai seksuālās orientācijas; 
- lēmumu pieņemšanā par dažādu aktivitāšu ietvaros veicamajiem uzdevumiem un to rezultātu saskaņošanā tiks ievēroti nediskriminācijas principi;
- darbiniekiem tiks piedāvātas alternatīvas darba formas un elastīgs darba laiks;
- visi dati, kur vien iespējams,  tiks sniegti sadalījumā pēc dzimuma;
- īstenojot  komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem, cilvēkiem ar invaliditāti, vecumu, atšķirīgu rasi,  reliģiju vai seksuālo orientāciju.