Projekta ID
24-TA-2862Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt informatīvo ziņojumu, konkrētāk, izvērstāk skaidrojot plānotās aktivitātes, procesus un ieguvumus. Vēršam uzmanību, ka pašreizējie skaidrojumi ir vispārīgi un nesniedz padziļinātu priekšstatu, piemēram:
1) par to, kā tieši "Satiksmes ministrija izvērtēs, kurām no aktivitātēm var pieteikties un nodrošināt noteikto rezultātu sasniegšanu, neradot CEF finansējuma nelietderīgas izmantošanas riskus", nodrošinot juridiski korektu procedūru. Un ko tieši tā vērtēs, jo Ministru kabinetam tiek lūgts atbalstīt priekšfinansējumu, kura summa aptver visu informatīvā ziņojuma 1. tabulā uzskaitīto CEF tehnisko palīdzības aktivitāšu kopsummu. Attiecīgi saprotams, ka nav nepieciešams vērtēt, kurai aktivitātei pieteikties, jo finansējums tiek lūgts tām visām;
2) par to, ar kādām darbībām, plānots realizēt aktivitātes, izlietot finansējumu. Piemēram, aktivitāte "Atbalsts pilsētmezgliem" bez papildus skaidrojuma nerada izpratni par to, kādas konkrētas darbības ar to saprotamas;
3) vai un kā, iespējams, plānotās aktivitātes ir saistītas ar Rail Baltica projekta īstenošanu, ņemot vērā, ka norādīta rezultātu saistība ar Eiropas Transporta tīklu un, piemēram, Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regulu (ES) 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko groza Regulas (ES) 2021/1153 un (ES) Nr. 913/2010 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1315/2013, kas ir saistīta arī ar Rail Baltica projektu;
4) par to, kā konkrēti informatīvajā ziņojumā uzskaitītās regulu prasības saistītas ar plānotajām aktivitātēm. Proti, informatīvajā ziņojumā uzskaitīts no regulām izrietošais, precīzāk neskaidrojot, kā tas praktiski saistīts ar plānotajām aktivitātēm, kas nodrošinātu pilnīgāku informatīvajā ziņojuma izpratni.
1) par to, kā tieši "Satiksmes ministrija izvērtēs, kurām no aktivitātēm var pieteikties un nodrošināt noteikto rezultātu sasniegšanu, neradot CEF finansējuma nelietderīgas izmantošanas riskus", nodrošinot juridiski korektu procedūru. Un ko tieši tā vērtēs, jo Ministru kabinetam tiek lūgts atbalstīt priekšfinansējumu, kura summa aptver visu informatīvā ziņojuma 1. tabulā uzskaitīto CEF tehnisko palīdzības aktivitāšu kopsummu. Attiecīgi saprotams, ka nav nepieciešams vērtēt, kurai aktivitātei pieteikties, jo finansējums tiek lūgts tām visām;
2) par to, ar kādām darbībām, plānots realizēt aktivitātes, izlietot finansējumu. Piemēram, aktivitāte "Atbalsts pilsētmezgliem" bez papildus skaidrojuma nerada izpratni par to, kādas konkrētas darbības ar to saprotamas;
3) vai un kā, iespējams, plānotās aktivitātes ir saistītas ar Rail Baltica projekta īstenošanu, ņemot vērā, ka norādīta rezultātu saistība ar Eiropas Transporta tīklu un, piemēram, Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Regulu (ES) 2024/1679 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko groza Regulas (ES) 2021/1153 un (ES) Nr. 913/2010 un atceļ Regulu (ES) Nr. 1315/2013, kas ir saistīta arī ar Rail Baltica projektu;
4) par to, kā konkrēti informatīvajā ziņojumā uzskaitītās regulu prasības saistītas ar plānotajām aktivitātēm. Proti, informatīvajā ziņojumā uzskaitīts no regulām izrietošais, precīzāk neskaidrojot, kā tas praktiski saistīts ar plānotajām aktivitātēm, kas nodrošinātu pilnīgāku informatīvajā ziņojuma izpratni.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt informatīvā ziņojuma priekšlikumus turpmākai rīcībai un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu, ņemot vērā, ka no informatīvā ziņojuma skaidrojumiem izriet pienākums atgriezt valsts budžeta līdzekļos priekšfinansējumu pēc Eiropas Komisijas noslēguma maksājuma saņemšanas, bet informatīvā ziņojuma priekšlikumos turpmākai rīcībai un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā šis pienākums nav nostiprināts.
Vienlaikus iesakām pārskatīt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2. punktu, lietojot formulējumu "atļaut" nevis "atbalstīt", ņemot vērā, ka tieši "atļaut" saprotams kā tieša un konkrēta atļaujas došana, tiesību piešķiršana kaut ko darīt.
Vienlaikus iesakām pārskatīt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2. punktu, lietojot formulējumu "atļaut" nevis "atbalstīt", ņemot vērā, ka tieši "atļaut" saprotams kā tieša un konkrēta atļaujas došana, tiesību piešķiršana kaut ko darīt.
Piedāvātā redakcija
-
