Projekta ID
23-TA-2700Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā sniegt informāciju par tajā atspoguļoto likumprojekta ietekmi uz valsts budžeta ieņēmumiem, sniedzot skaidrojumu un aprēķinu norādītajiem papildu ieņēmumiem. Vienlaikus lūdzam kā kārtējo gadu norādīt 2024.gadu, attiecīgi precizējot nākamos gadus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Padomes 2014. gada 31. jūlija Regula (ES) Nr. 833/2014, par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā (turpmāk – regula 833/2014) nosaka ierobežojumus tostarp stratēģiskas nozīmes preču eksportam (izvešanai) no Eiropas Savienības uz Krieviju un tranzītam no Eiropas Savienības uz trešajām valstīm caur Krievijas teritoriju. Savukārt Padomes 2006. gada 18. maija Regula (EK) Nr. 765/2006 par ierobežojošiem pasākumiem, ņemot vērā situāciju Baltkrievijā un Baltkrievijas iesaistīšanos Krievijas agresijā pret Ukrainu (turpmāk – regula 765/2006), nosaka ierobežojumus tostarp stratēģiskas nozīmes preču eksportam (izvešanai) no Eiropas Savienības un Baltkrieviju.
Stratēģiskas nozīmes preces pārsvarā ir norādītas regulas 833/2014 VII pielikumā un regulas 765/2006 Va pielikuma A daļā.
Valsts ieņēmumu dienests vērš uzmanību, ka regulas 833/2014 VII pielikums un regulas 765/2006 Va pielikuma A daļa neaptver visas regulu pielikumos norādītās stratēģiskas nozīmes preces. Piemēram, bieži tiek vērtētas preces, kas ir domātas aviācijai. Turklāt regulu pielikumi bieži tiek grozīti un papildināti.
VID lūdz precizēt likumprojekta “Grozījumi Stratēģiskas nozīmes preču aprites likumā” 2. pantu, izsakot Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma 1. panta 1. punktu šādā redakcijā:
Stratēģiskas nozīmes preces pārsvarā ir norādītas regulas 833/2014 VII pielikumā un regulas 765/2006 Va pielikuma A daļā.
Valsts ieņēmumu dienests vērš uzmanību, ka regulas 833/2014 VII pielikums un regulas 765/2006 Va pielikuma A daļa neaptver visas regulu pielikumos norādītās stratēģiskas nozīmes preces. Piemēram, bieži tiek vērtētas preces, kas ir domātas aviācijai. Turklāt regulu pielikumi bieži tiek grozīti un papildināti.
VID lūdz precizēt likumprojekta “Grozījumi Stratēģiskas nozīmes preču aprites likumā” 2. pantu, izsakot Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma 1. panta 1. punktu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
"1) stratēģiskas nozīmes preces — sistēmas, iekārtas, to sastāvdaļas, materiāli, ķīmiskās vielas, priekšmeti, programmatūras, tehnoloģijas un pakalpojumi, kas ietverti Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. maija regulas (ES) Nr. 2021/821, ar ko izveido Savienības režīmu divējāda lietojuma preču eksporta, starpniecības, tehniskās palīdzības, tranzīta un pārvadājumu kontrolei (turpmāk — regula 2021/821), 1. pielikumā, Padomes 2014. gada 31. jūlija regulas (ES) Nr. 833/2014, par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas darbībām, kas destabilizē situāciju Ukrainā (turpmāk — regula 833/2014), pielikumos, Padomes 2006. gada 18. maija regulas (EK) Nr. 765/2006, par ierobežojošiem pasākumiem, ņemot vērā situāciju Baltkrievijā un Baltkrievijas iesaistīšanos Krievijas agresijā pret Ukrainu (turpmāk — regula 765/2006), pielikumos, Eiropas Savienības Kopējā militāro preču sarakstā un Latvijas Republikas Nacionālajā stratēģiskas nozīmes preču un pakalpojumu sarakstā;".
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Tiesiskās skaidrības labad lūdzam precizēt likumprojekta “Grozījumi Stratēģiskas nozīmes preču aprites likumā” 5. pantu, izsakot Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma 4. panta ceturto daļu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“(4) Šā panta trešajā daļā minētajā gadījumā Valsts ieņēmumu dienests, veicot muitas kontroli, aiztur kravu un, izmantojot elektronisko pastu, nosūta minētos dokumentus stratēģiskas nozīmes preču identifikācijas speciālistam. Stratēģiskas nozīmes preču identifikācijas speciālists pēc minēto dokumentu saņemšanas vienas darbdienas laikā veic darījuma pārbaudi un paziņo muitai par lēmumu atļaut kravas tranzītu vai aizturēt kravu papildus pārbaudei un vai nosūtīt atpakaļ uz eksportētājvalsti, pamatojoties uz Padomes 2008. gada 8. decembra kopējā nostājā Nr. 2008/944/KĀDP, ar ko izveido kopīgus noteikumus, kas reglamentē militāru tehnoloģiju un ekipējuma eksporta kontroli, minētajiem kritērijiem."
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Tiesiskās skaidrības labad lūdzam izteikt likumprojekta “Grozījumi Stratēģiskas nozīmes preču aprites likumā” 5. pantā ietverto jauno Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma 4. panta 4.2 daļu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“(42) Šā panta 4.1 daļā minētajā gadījumā Latvijā reģistrēts pārvadātājs nosūta minētos dokumentus, izmantojot elektronisko pastu, stratēģiskas nozīmes preču identifikācijas speciālistam. Stratēģiskas nozīmes preču identifikācijas speciālists pēc minēto dokumentu saņemšanas vienas darbdienas laikā veic darījuma pārbaudi un paziņo Latvijā reģistrētam pārvadātājam par lēmumu atļaut kravas pārvadāšanu vai atteikt tās pārvadāšanu, pamatojoties uz Padomes 2008. gada 8. decembra kopējā nostājā Nr. 2008/944/KĀDP, ar ko izveido kopīgus noteikumus, kas reglamentē militāru tehnoloģiju un ekipējuma eksporta kontroli, minētajiem kritērijiem.”
